Talán izgultak egy kicsit a rajt előtt, talán bosszankodtak egy keveset (vagy nem is keveset) menet közben, de egyvalami biztos: nem unatkoztak. Turán Frigyes és Zsiros Gábor túl van a portugál vb-futam első napján, amely jócskán hozott tanulságokat.
Világsztároknak járó figyelem övezte a Rally de Portugal csütörtök este megrendezett, pazar nyitóünnepségének szereplőit. Büszkeségeink, Turán Frigyes és Zsiros Gábor az Algarve Stadionban szemet gyönyörködtető autózással mutatkozott be a nagyközönségnek, s a rally nagyjai között 2:22-es idővel a 78 indulóból 23. helyen végeztek.
Teszteltek egy jóízűt, összecimboráltak a gyári Ford-csapat tagjaival és a veszélyesen mély, korlát nélküli szakadékokat látva megállapították, hogy valószínűleg nem a legkönnyebb világbajnoki futamot választották. Szóval a Synergon Turán Motorsport kettőse, Turán Frigyes és Zsiros Gábor számára nem teltek unalmasan a Portugál-rali előkészületei, sőt...
Turán Frigyes a portugál világbajnoki futamra készül, legalábbis lélekben már hetek óta, s most, hogy naponta minimum háromszor beszél a francia csapata valamelyik tagjával, ki sem megy a fejéből az előtte álló hatalmas kihívás. Némi szünetet csak a hét eleji teszt jelentett, igaz, egyelőre nem a saját versenygépét tesztelte, hanem segített az egyik barátjának beállítani az autóját.
„Jó úton járunk, bár még korántsem végeztük el az összes munkát” – mondta Turán Frigyes az idénynyitó Eger-rali céljában, ami arra utalt, hogy a Mitsubishi-pilóta abszolút pozitívan értékeli a hét végén történteket. Meg is volt rá minden oka, hiszen egy számára majdnem teljesen ismeretlen autóval a negyedik helyen végzett, méghozzá úgy, hogy végig hatalmas csatát vívott a harmadik dobogós pozícióért ifjabb Tóth Jánossal.
„No nézd csak, hát ez meg Janika! Még mindig milyen szépen rajtol ez a gyerek” - bökte oldalba a komáját egy idősebb férfi az egerbaktai rajtban, s azonmód el is kezdtek sztorizgatni a régi szép időkről. Amikor még szinte gyerek volt, s leiskolázta a nagy neveket.
Janika ifj. Tóth János a hétszeres ralibajnok a huszonegyedik évét kezdi az autósportban. Az utóbbi három évben csak egy-egy futamon szerepelt a hazai bajnokságban, hiszen a magyarok közül elsőként fogadta el a kihívást, s próbált ki versenykörülmények között egy Super2000-es autót – méghozzá nagynevű ellenfelek, gyári pilóták ellen az IRC-sorozatban.
Noha már jó néhány éve visszavonult, Tommi Mäkinen élő legenda, neve hallatán a ralirajongók ma is felkapják a fejüket. A négyszeres világbajnoknál eredményesebb pilóta csak egy van a sportágban (bizonyos Sébastien Loeb), ezért aztán nem meglepő, hogy Turán Frigyes nagy megtiszteltetésnek vette, s azonnal örömmel mondott igent: kipróbálja a világbajnok csapatának N-csoportos Subaruját.
Turán Frigyes mérlegel. A lehető legtöbb versenygépet kipróbálja, hogy azután a tapasztalatait összegezve eldönthesse, milyen autóval vág neki a rali országos bajnoki sorozatnak. Frici legutóbb a Prodrive-nál, vagyis a gyári Subaru-csapatnál vendégeskedett Angliában, ahol az új N-csoportos versenygépet (N2010) tesztelte.
2009. december 28-29.-én került sor a 2009 év Szilveszter Rally meghívásos versenyére, mely a Hungaroringen, illetve környékén került megrendezésre. A meghívásos országos versenyen, 160 induló között a hazai nagyságok mellett igen előkelő nemzetközi versenyzők is képviseltették magukat.
A Mikulás-rali mindig jó móka - amellett persze, hogy senki sem veszi félvállról, már csak azért sem, mert ha ezek a fiúk odaállnak a rajtvonalhoz, és visszaszámol a sportbíró, legyen az bármilyen viadal, nyerni szeretnének.