Címkék: ekólektromos | Nissan

2024. szeptember 11. szerda, 04:46

 

Ismerje meg az Ariya NISMO-t! Karcsú, fürge és teljesen elektromos, és egyértelműen csúcsteljesítményre tervezték.

 

 

Az Elektromosautók Világnapjának tiszteletére, az Ariya NISMO készen áll arra, hogy meghódítsa az európai utakat, az e-4ORCE, 320 kW-os és 600 Nm nyomatékos változatával.
Az Ariya NISMO kitűnik a tömegből, egy olyan nagy teljesítményű, teljesen elektromos gépjárműként, ami nem köt kompromisszumokat. A NISMO modellek jól ismert gyorsaságát ötvözi a károsanyag-mentes vezetés élményével. A Nissan volt az, aki szikrát adott az elektromos autógyártásnak, és a legújabb modelljével, gyorsabb, izgalmasabb és biztonságos vezetést kínál olyan hajmeresztő élményt nyújtva, mely a teljesítmény és az elektromos mobilitással kapcsolatos elvárások határait feszegeti.

Az Ariya NISMO alapjait, a Nissan jól ismert NISMO öröksége adta, anélkül, hogy elvesztette volna japán gyökereit. Az Ariya e-4ORCE 87 kWh teljesítményét új szintre emeli a NISMO kivitel. Ez a modell a motorsport-technika legjavát ötvözi a Nissan ARIYA letisztult formatervével és belső kialakításával, hogy megszilárdítsa a NISMO mestermű státuszát.

 

 

  Aprólékosan megtervezve a megdöbbentő teljesítmény érdekében
Az Ariya NISMO külső kialakítását aerodinamikai szempontból úgy tervezték, hogy a levegőben való könnyed siklás érzetét keltse. A vadászrepülőgépek által ihletett körvonala, meghosszabbított lökhárítója és hátsó légterelőjének köszönhetően az Ariya NISMO légellenállási mutatói 40%-al javultak, az alapmodellhez képest. Míg az alapmodell CL értéke 0.18, addig az Ariya NISMO CL értéke 0.11.
A NISMO széles kialakítása és alacsony súlypontja, valamint az iker hátsó diffúzor szakszerűen irányítja a levegő áramlását, így nagyobb leszorítóerőt biztosít. Ezen kívül a Formula E-ből inspirált spoilerek és légfüggönyök csökkentik a légellenállást az egyedi aero lemez és légcsatorna kialakításnak köszönhetően, egyenletes széláramlást generálva a jármű karosszériája mentén, és kiegyenesítve a légáramlást a hátsó gumiabroncsok előtt. Az Ariya NISMO a széria Ariya modellekhez képest szélesebb ajtóvégződéssel is rendelkezik, ami biztosítja az autó leszorítóerejének növelését, és a gumiabroncsok számára extra támasztékot biztosít.
Az Ariya NISMO modellekre szerelt Michelin Pilot Sport EV abroncsokat is úgy tervezték, hogy nagyobb szilárdságot és megbízhatóságot nyújtsanak a vezetőknek, nagyobb nyugalmat biztosítva ezzel. Az ENKEI „MAT Process” 20” felnik vékony küllőikkel és lapos tárcsáikkal csökkentik a légellenállást és mérsékelik a tengelyekre jutó terhelést. A felnik nagy lyukai segítik a levegő kiáramlását, stabilizálva az abroncsok hőmérsékletét, így azok még a forró aszfalton is hűvösek maradhatnak.
HAJMERESZTŐ SEBESSÉG: 0-100 KM/H ÖT MÁSODPERC ALATT
Az Ariya NISMO-t teljesítményre hangolták. A teljesen elektromos hajtású 87 kWh akkumulátoros, 320 kW/600 Nm teljesítményű modell mindössze 5 másodperc alatt képes felgyorsulni fel nulláról 100 km/h sebességre. A 80-120 km/h gyorsulást pedig mindössze 2,4 másodperc alatt teszi meg.

Az Ariya NISNO a legendás GT-R NISMO-nál is nagyobb kanyarodási és oldalirányú erőt biztosít. A jármű dinamikus felfüggesztése – aminek részét képzik a módosított rugók, stabilizátorok és lengéscsillapítók – a magas szinten kiegyensúlyozott futóművel együtt biztosítja a karosszéria mozgásának fokozott irányítását, amely a vezetők számára fokozott merevséget nyújt az úton való közlekedés során. A NISMO szervokormánya, a haladási sebességhez igazítja a kormányzás érzését, és a felfüggesztéssel szorosan együttműködve páratlan stabilitást biztosít.

Városi utazás során, alacsony sebességnél a kanyarodáshoz szükséges erőt a rendszer csökkenti, így a sofőr megerőltetés nélkül kanyarodhat. Ezzel szemben autópályán a kormányzás megkeményedik, így a rendszer semlegesebb, stabilabb érzést nyújt. A fékek hatékonyságát növelő i-Boosterrel kiegészítve a NISMO teljes izgalmát is átélhetjük, miközben megmarad a mozgékony és biztonságos érzés.

A jármű saját „NISMO üzemmóddal” is rendelkezik, amely egyenletes és finom gyorsulást biztosít. A vezetők zökkenőmentesen átkapcsolhatnak az Ariya NISMO alternatív „normál üzemmódba”, amely az autó erejének és egyszerűségének szakszerű kiegyensúlyozásával intuitív, dinamikus vezetést biztosít a sofőrök számára.

Bizalom és kontroll az e-40RCE technológiának köszönhetően

Az Ariya NISMO technológiájának része az e-4ORCE rendszer, amit úgy módosítottak, hogy minden körülmények között teljes magabiztosságot nyújtson a vezetőnek. Ezt a technológiát kifejezetten a NISMO vásárlóinak tervezték, mely mind a négy keréken nagy teljesítményt biztosít, és mindeközben autentikus sportautós élményt nyújt.
Magas sebesség mellett a NISMO e-4ORCE módosítani tudja az alulkormányzottságat, miközben 12%-os vonalvezetési javulást nyújt az alap e-4ORCE technológiához képest. Ez a technológia izgalmas és dinamikus teljesítményt biztosít, miközben nagyfokú stabilitást és biztonságot nyújt az Ariya NISMO vezetői számára.
GYORSTÖLTÉS A ZAVARTALAN KALANDOKÉRT

Az Ariya NISMO 22 kW-os töltővel rendelkezik, ami egyedülálló a versenytársak között. Ez lehetővé teszi a gyorstöltést minden nyilvános AC (váltóáramú) töltőállomáson.

 

 

 Figyelemreméltó merész, elegáns formaterv

Az Ariya NISMO széles és alacsonyra ültetett megjelenése garantáltan magára vonzza a tekinteteket. A repülőgépek szárnyaira hasonlító formaterv a lebegés érzését kelti vezetés közben. Az új ajtóformák és a csökkentett hézagok nemcsak az autó aerodinamikáját javítják, hanem növelik annak ergonómiáját is. A modell hátsó része a sima szobrok felületére emlékeztet, ami tovább erősíti az autó erőteljes megjelenését. A szélességben és hosszúságban meghosszabbított lökhárítók pedig hozzájárulnak a leszorítóerő növeléséhez, így a jármű fürgébbé válik.

A NISMO életérzés teljesen áthatja az egész járművet. Beszállva, az üléseken egyből a büszkén domborodó NISMO logót látjuk, és ez a logó világít a műszerfalon is. Kívülről sem rejti véka alá gyökereit az autó; a NISMO logó megtalálható a kerekeken, valamint az autó elején és hátulján is.
Az Ariya kínálatának ez az izgalmas tagja négy új színben lesz kapható, beleértve a legújabb NISMO „Lopakodó szürke” színt, ami elsötétülő tetővel kapható. A színeket tovább fokozza a modell alsó peremén körbefutó élénk piros díszítés, amely még figyelemfelkeltőbbé varázsolja az egyébként is rendkívül elegáns modellt.


 Luxusra tervezve és kényelemre építve

A teljesen új Ariya NISMO, aprólékosan újra gondolt belső terét, úgy tervezték az ülésektől kezdve, a belső anyagokig, hogy minden utasnak prémium élményt nyújtson. Az üléseket, melyeket velúrszerű anyaggal borítottak, kifejezetten sportos vezetéshez alakították ki, fokozott támasztást és testtartást biztosítva a kivételes vezetési élmény érdekében.

A NISMO szellemisége teljesen átjárja a belső teret. A kormánykeréken található piros varrások sportos és prémium érzetet keltenek az utasokban. Ezt az elegáns atmoszférát tovább fokozza a járműben használt fekete, nyitott pórusú fa textúra, amely kifinomult és modern megjelenést kölcsönöz. A Nissan már jól ismert, piros ANDON világítása nem csak hangulatteremtő, hanem tökéletesen megvilágítja a jármű belsejét.

A járművek értékesítését 2025 januárjára tervezik. Az Ariya NISMO minden európai piacon elérhető lesz, ahol az alapmodellt már értékesítik (kivéve Ciprus, Málta és Észak-Írország).

 

 

Nissan Ariya NISMO e-4ORCE

   

Elektromos motor típusa

EESM

Akkumulátor kapacitás - Teljes/használható (kWh)

91/87

Maximum nyomaték elől (Nm)

300

Maximum nyomaték hátul (Nm)

300

Maximum nyomaték vegyesen (Nm)

600

Maximum teljesítmény (kW)

320

Maximum teljesítmény (LE)

429

Maximum teljesítmény (PS)

435

Ellenállás-tényező

0.3

Szélesség a tükrök nélkül (mm)

1850

 

 

Szélesség a tükrökkel (mm)

2172

Hosszúság (mm)

4655

Magasság (mm)

1660

Tengelytávolság (mm)

2775

Nyomtáv elől (mm)

1585

Nyomtáv hátul (mm)

1585

Fékrendszer

EBA

Elülső fék típusa

Szellőztetett lemez

Hátsó fék típusa

Szellőztetett lemez

Elülső felfüggesztés típusa

Független MacPherson rugóstag

Hátsó felfüggesztés típusa

Többlengőkaros független hátsó felfüggesztés

 


 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER