Címkék: Fiesta | Ford | Tuareg

Írta: Administrator   
2018. február 28. szerda, 21:59

Európa útjain hamarosan megszokott látvány lesz a vadonatúj Fiesta Active – ám jó tudni, hogy nem ez a legelső Fiesta-alapú crossover. 

A megtiszteltetés a Fiesta Tuareg tanulmányautóé, amit 40 évvel ezelőtt mutattak be a Genfi Autószalonon a torinói Ghia műhely és a dearborni Ford Formatervezési Központ közös munkájaként.

A „praktikus sivatagi terepjáró Fiestának” szánt Tuareg egy Fiesta-padlólemezre épült. A mérnökök az autó eredeti 1117 köbcentiméteres motorját és négyfokozatú manuális sebességváltóját is megtartották, és bár az autó nem volt négykerékhajtású, a kerekekre 26 colos Goodyear Terra terepgumikat szereltek, amelyek 7J acél keréktárcsákon feszültek – így a Tuareg hasmagassága látványosan nagyobb lett.

A Tuareg tényleg úgy nézett ki, mint amivel meg lehet hódítani a Szaharát: a motorháztetőt szellőzőnyílások szabdalták, a tetőre nagy teherbírású sínek és halogén spotlámpák kerültek, az autó orr-részét pedig látványos légterelő varázsolta markánssá.

A hivatalos sajtóanyagban ez állt: „A tervezőcsapat nem módosította a Fiesta padlólemezét, ám a tetőt hátrafelé meghosszabbítva stílusos és kompakt háromajtós kombit alkottak, aminek hosszúsága 373 cm, szélessége 166 cm, magassága pedig 150 cm. A normál Fiesta S modellhez képest a Tuareg 17 cm-rel hosszabb, 9 cm-rel szélesebb és 19 cm-rel magasabb lett.”

Ugyancsak az akkori sajtóközleményben olvasható, hogy „a Tuareg ledönthető hátsó üléssora extra rakodóteret kínál, s az osztott csomagtérajtó hosszabb tárgyak szállítását is lehetővé teszi. A Tuareg üléskárpitja praktikus, strapabíró tweedszövetből készül – akárcsak a tetőkárpit –, és ugyanez az anyag az ajtók belső borításán is megjelenik, izgalmas kontrasztot képezve az ajtópanelek műbőr bevonatával. A padlót és a csomagteret vastag barna kordszőnyeggel kárpitoztuk.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER