Címkék: Ford | Ford Edge | Kékszalag | Litkey Farkas

Írta: Administrator   
2018. május 08. kedd, 19:33

 

Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy a Ford most újabb világbajnok és olimpikon sportolóval erősíti kommunikációját: a márka prémium kategóriás modellje, a Ford Edge márkanagykövete a Kékszalag tizenháromszoros győztese, a vitorlázó, Litkey Farkas lett.

 

Litkey Farkas elmondta, hogy egy autótól nem csak azt várja el, hogy belül kényelmes, utazáskor kellemes rugózású legyen, de terepen is megállja a helyét, elvárás a 4x4 meghajtás és vitorlázóként, mindenképpen el tudja majd húzni az autója a hajóját. Véleménye szerint az elvárásainak a Ford Edge teljes mértékben megfelel.

Egyszerre kényelmes és rendkívül elegáns családi autó - folytatta -, amiből büszkén szállok ki akár az Operánál, vagy egy fontos üzleti tárgyalás előtt és hűséges társ, munkaeszköz a dolgos hétköznapokban. Megvan benne minden élmény és teljesítmény, ami a sikerhez kell.” – tette még hozzá mosolyogva a világklasszis sportoló.



Litkey Farkas, a Ford Edge új márkanagykövete, olimpikon, világbajnok, a magyar vitorlázás kiemelkedő alakja, tizenháromszoros győztese Európa legrangosabb tókerülő versenyének, a balatoni Kékszalagnak. Négyszer nyerte meg a Balaton kerülő szóló versenyt, a TBS Nagydíjat. A Soling hajóosztály háromszoros világbajnoka, Európa bajnok, sokszoros magyar bajnok, 1996-ban részt vett az atlantai olimpián. 2018-ban Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere, a haza érdekeinek előmozdításában és az egyetemes emberi értékek gyarapításában végzett tevékenysége elismeréseként Magyar Érdemrend Tisztikereszt polgári tagozat kitüntetésben részesítette.

A Ford SUV-zászlóshajója, az Edge meggyőző technológiákat vonultat fel:
- Aktív Zajkioltás, ami a zajkioltó fejhallgatókhoz hasonlóan ellenirányú hanghullámokkal semlegesíti a kabinba szűrődő kellemetlen zajokat
- Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést vagy a gyalogosgázolást
- Ford Adaptív Kormányzás, ami a sebességnek megfelelően változtatja a kormányáttételt, így az autó könnyebben és precízebben irányítható

A Ford Edge utastere új mércét állított a kategóriában: a kiváló minőségű anyaghasználat és a rendkívül igényes kidolgozás jellemzi. Ezen tulajdonságok teszik alkalmassá arra, hogy Litkey Farkas világklasszis vitorlázó életének hasznos és kényelmes társa legyen.

A harmonikus, kiváló minőségű anyagoknak és az élvonalbeli formatervezésnek köszönhetően a Ford Edge utastere már az ajtó nyitásának pillanatától kezdve prémium benyomást kelt. A funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

A műszerfal és a középkonzol olyan hatást kelt, mintha az egész elem egyetlen darabból készült volna. A műszerfal vonalai és anyagai szinte megszakítás nélkül folytatódnak az első ajtók burkolatán, így a dizájn szinte körül öleli az autóban ülőket.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben.




Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált Intelligens Összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon. Az erős és takarékos 2.0 literes, 210 lóerős dízelmotor üzemanyag-fogyasztása csupán 5,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig mindössze 149 g/km*, miközben az erőforrás rendkívül gazdaságosan mozgatja a nagyméretű, gazdagon felszerelt SUV-t.

A Ford Edge SUV kategóriaelső menetdinamikát, prémium komfortot, kifinomult vezetősegítő rendszereket és kínál a vásárlóknak.
Az autó élvezetes, kezes és agilis irányíthatóságát még magasabb szintre emeli a kifinomult Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően változtatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. Kis sebesség mellett, például parkolás közben vagy szűk helyeken manőverezve a rendszer megkönnyíti az autó irányítását, nagy sebességnél pedig pontosabb és természetesebb kormányérzetet eredményez.

 

A vezető által aktiválható Sport üzemmódot is kínál, ami megnöveli a kormányáttételt, vagyis az éles kanyarokban kisebb kormánymozdulat is elegendő – így az Edge a gyors, nehéz útszakaszokon is rendkívül kezesen viselkedik.



A Litkes Farkas által használt Edge 210 lóerős motorjához hatfokozatú PowerShift automata váltó csatlakozik, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók és a Ford Intelligens Összkerékhajtása kapcsolódik hozzá, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

Az Intelligens Összkerékhajtás még a kerekek kipörgése előtt képes megváltoztatni a vonóerő elosztását, így az autósnak relaxált vezetési élményt, az utasoknak pedig zökkenőmentesebb utazást biztosít. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.

Magyarországon 2017-ben az SUV kategória volt a legjelentősebb, legnagyobb darabszámú szegmensmely 37,6 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest. A Ford tavaly 2905 db SUV-t értékesített Magyarországon, mely az EcoSport, Kuga és a prémium Edge modellek rendkívüli sikerének tudható be.




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER