Címkék: DS | DS N8 | elektromos autó

2024. december 13. péntek, 16:00

 

A legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autó egy DS Automobiles alkotás. A DS N°8 a márka - és tágabb értelemben a Stellantis csoport - Európában forgalmazott modelljei közül az első, amely kizárólag tisztán elektromos változatban készül.

 

 

DS No.8 EXT02

  • DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá.
  • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint 500 km-es autópálya hatótávolsággal büszkélkedhet, melyek a kategóriában kimagasló számok, köszönhetően a figyelemre méltó 0,24-es Cw-értéknek.
  • A DS N°8 pilótafülkéje újradefiniálja a kényelemre vonatkozó szabványokat, és az utazás új francia művészetét testesíti meg. Fejlett csatlakoztathatósága a mesterséges intelligenciára támaszkodik, hogy még zökkenőmentesebbé és magával ragadóbbá tegye az autós élményt.
  • A DS N°8 akár 350 lóerővel és 2 vagy 4 kerék meghajtással lesz rendelhető, Európában 2025 közepétől kerül forgalomba.

DS N°8: A MÁRKA ÚJ ZÁSZLÓSHAJÓJA

A legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autó egy DS Automobiles alkotás. A DS 3, DS 4, DS 7 és DS 9 után a DS N°8 egy új korszak kezdetét jelzi. A DS N°8 a márka - és tágabb értelemben a Stellantis csoport - Európában forgalmazott modelljei közül az első, amely kizárólag tisztán elektromos változatban készül.

“Egy olyan időszakban, amikor az iparágunk forradalmi változásokon megy keresztül, a DS Automobiles élen jár a villamosítási stratégia felgyorsításával. A DS N°8-assal a márka részese az energiafordulatnak, fenntartható és kompromisszumok nélküli mobilitást kínálva, a francia “Art du voyage” szellemében. A DS Automobiles munkatársai olyan anyagokat és technológiákat választottak, amelyek a DS N°8-at ebben a dimenzióban pozícionálják..”     Olivier François, a DS Automobiles vezérigazgatója

A DS Automobiles ezzel a leleplezéssel új elnevezési filozófiát vezet be. A „N°” a számok francia írásmódjára utal, amely az eleganciát és az időtlenséget testesíti meg. Emellett a „° ” az autó hátsó részén egy gyémántot formáz, utalva a DS Automobiles DNS-ére. Ez a megközelítés összekapcsolja a meglévő termékcsalád neveit a jövőbeli modellekkel, megtartva a számokat, de a „N°”-val merészebb logikát vezet be. A DS Automobiles jövőbeli modellpalettája ezt az új elnevezési koncepciót fogja követni. A DS N°8 esetében a 8-as szám példátlan a DS Automobiles számára. A végtelen jelre emlékeztető alakja az egyensúlyt és a nyugalmat jelképezi. A márka identitásának erősítése érdekében az autó hátulján a „DS AUTOMOBILES” felirat lesz látható, melyet a „N°8” típusjelzés egészít ki.

DS No.8 EXT03

DS N°8: ALACSONY LÉGELLENÁLLÁSÚ MODELL

A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a francia karosszériaépítés progresszív megközelítését mutatja be. A DS N°8 egy olyan modell, amely az aerodinamikai hatékonyságra koncentrál. Ez a hatékonyságra való törekvés inspirálta a formaterv feszes és nyúlánk vonalait. A DS N°8 teljes összhangban van az 1955-ben bemutatott eredeti DS avant-garde jellegével, az 1970-ben bemutatott SM modellel és a 2014-es megalakulása óta a márkát mozgató úttörő szellemiséggel. A kifinomultságtól és technológiától duzzadó DS N°8 dizájnja a jövőbe mutat, és a francia “Art du voyage” manifesztuma. A DS N°8 formája egyedülálló aerodinamikája révén hosszú távolságok megtételére invitál. A mindössze 0,24-es Cw-értéke és a 0,64-es CdA értéke a kategória legjobbjai közé tartozik. A DS N°8 tökéletesen tükrözi ezeket az aerodinamikai jellemzőket sima vonalvezetése révén, amely szabaddá teszi a levegő áramlását az autó karosszériája körül. A karosszéria minden egyes részét szélcsatornában tökéletesítették. Az aerodinamikai fejlesztések 15 dm² megtakarítást jelentenek az SCx-ben, azaz 60 km-es WLTP és 75 km-es autópálya hatótáv- növekedést. Ezt a technikai bravúrt a külső dizájn vonzerejének bármiféle kompromisszuma nélkül sikerült elérni.

“A DS N°8 egyszerre karizmatikus, erőteljes első és hátsó identitással, és elegáns, hiszen a Fastback profil letisztultságát a hátsó ajtóig tartó, áramló tetővonal hangsúlyozza. A DS N°8 tervezői az SUV kupék evolúcióját képzelték el, amelyet egy hatékony, elegáns forma és egy látványos, high-tech fényszignatúra illusztrál.“ Thierry Metroz, a DS Automobiles formatervezési igazgatója

A DS N°8 külső méretei rendkívül kiegyensúlyozottak: hossza 4,82 méter, szélessége 1,90 méter, magassága pedig mindössze 1,58 méter.

DS No8 EXT01

DS N°8 látványos fényjátékkal igéz

A DS N°8 orr-részén innovatív és magával ragadó világítással rendelkezik. A DS LUMINASCREEN megvilágított hűtőrács, amely az autóipar világában újdonságnak számít, megvilágított függőleges vonalakkal és megvilágított DS logóval rendelkezik. A három modulból álló fényszórókat 8 Clous de Paris motívumot ábrázoló LED határolja, amelyek a belső kárpitok guilloche- mintáját idézik. A DS LIGHTBLADE fények teszik teljessé ezt a jellegzetes megjelenést. V-alakú elrendezésük, amely először a DS E-TENSE PERFORMANCE tanulmányon jelent meg, kijelöli az autó helyét az úton, annak szélességét és tekintélyparancsoló megjelenését hangsúlyozva. A DS Automobiles többi modelljéhez hasonlóan a vékony és megnyújtott DS LIGHTBLADE fények függőlegesen helyezkednek el. A lökhárító oldalsó íveibe integrálva hozzájárulnak a DS N°8 aerodinamikájához is, mivel optimalizálják az első kerekek felé irányuló légáramlást. A DS N°8 az első olyan modell a DS kínálatában, melyen hátul függőlegesen elhelyezett fényszórók jelennek meg. A DS AERO SPORT LOUNGE által inspirált lámpa az elülső, emblematikus függőleges fényszalagot idézi, így a DS N°8 több mint 100 méterről azonnal felismerhetővé válik. A hátsó lámpák belső oldalán található pikkelymintázata immár 3 D hatású, így még különlegesebb látványt nyújt.

A DS N°8 különleges kéttónusú fényezése

A DS N°8 tervezésénél finom egyensúlyt hoztak létre a fluid és érzéki oldalsó felületek, és az elülső és hátsó részeken megjelenő cizellált, éles vonalak kontrasztjával. A DS AERO SPORT LOUNGE-hoz hasonlóan a kiterjedt kéttónusú színösszeállításban is mélyfekete színt használnak. Ez a szín jelen van a tetőn, folytatódik a motorháztetőn, és egészen a hűtőrácsig tart. Ez a kiterjesztett kéttónusú szín kiemeli a karosszéria karakterét és eleganciáját, és a francia karosszériaépítés fénykorára utal. A kéttónusú motorháztető fekete felületének létrehozásához használt Paintjet technológia világújdonság a sorozatgyártásban. A felhordási folyamatnak köszönhetően nincs szükség a sütési fázisra, így csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Öt szín áll rendelkezésre, köztük három új szín: TOPAZE BLUE, PALLADIUM GREY és ALBATRA WHITE, a többi szín mellett: CRISTAL PEARL és BLACK PERLA NERA.

DS No.8 Luminascreen

A DS N°8 sziluettjét a léghatékonyság érdekében tervezték.

A DS N°8 sziluettje feszes, nyújtott és karcsú profilú, amelyet a spoilerrel ellátott hátsó ajtóig húzódó tetővonal emel ki. Ez utóbbi optimalizálja a légörvényt, 3 dm² nyereséget eredményezve, ami hatótávban 12 km WLTP-nek vagy 15 km-nek felel meg autópályán. Nagyvonalú, 2,90 m-es tengelytávjával és 15,5 cm-es hasmagasságával a DS N°8 optimalizálja a légáramlást, és kivételes, akár 750 km-es hatótávolságot kínál. Az elülső motoros süllyesztett kilincsek a karosszéria színére fényezettek, míg a hátsó kilincsek az ajtóoszlopokba vannak integrálva. Ezt az „aero-hatékonyságot” olyan technológiai elemek egészítik ki, mint a szabályozott légbeömlő nyílások, az első lökhárítóba integrált mozgatható szárnyak. Zárt állapotban ezek a hagyományos légbeömlőkhöz képest 95%-os aerodinamikai nyereséget biztosítanak (+18 km WLTP / +22 km autópályán), és további 40%-ot a konkurens rendszerekhez képest. Ez a teljesítmény elsősorban a lökhárítóban elfoglalt előretolt helyüknek köszönhető, amely megakadályozza a motorháztető alatti légáramlást. Meg kell jegyezni, hogy a motorháztető különösen alacsonyan húzódik, szintén a hatótávolság optimalizálása érdekében. A nagyméretű kerekek (740 mm átmérőjűek) egyedi megjelenést kölcsönöznek a járműnek. A 21 colos kovácsolt keréktárcsákat úgy tervezték, hogy ötvözzék a könnyűséget és a szilárdságot. Súlyuk 6 kg-mal kevesebb, mint a 20 colos kerekeké, ami jelentős

megtakarítást jelent a rugózatlan tömegben a kényelem javára. A 19 colos kerekek különösen hatékonyak, aerodinamikai betétjeikkel 1 dm²-t takarítanak meg, ami 4 km WLTP-nek és 5 km-nek felel meg autópályán. A DS N°8 teljesen áramvonalas alváza 3,5 dm²-rel járul hozzá az SCx optimalizálásához (14 km WLTP vagy 18 km autópályán).

AZ UTAZÁS MŰVÉSZETÉNEK ÚJ ARCA

A DS N°8 egyedülálló fogadtatási élményt kínál, amely már a beszállás előtt elkezdődik. A Proximity Hands-Free Access and Start funkció aktiválja a motoros kilincseket, amint Ön a járműhöz közeledik. A fedélzeten a DS N°8 kifinomult utasteret tár elénk, amely kényelmet és nyugalmat áraszt. A DS N°8 belső terében nemes anyagok, köztük feltűnően nagy felületű, szálcsiszolt alumínium található.

A know-how-t és a technológiát ötvöző műszerfal

A DS N°8 olyan utasteret kínál, amely megtestesíti a kényelmet, a nyugalmat és a francia luxust. A széles műszerfal körülöleli az utasokat a “Seamless Design” szellemiségét szemléltetve. Egyszerre dekoratív, mint egy kézműves alkotás, és high-tech, a hangrendszer, a szellőzőnyílások és a hangulatvilágítás integrálásával. A design tisztasága ötvözi a magas szintű kézművességet („High Craft”) és a fejlett technológiát („High-Tech”), a DS Automobiles technikai képességei és az anyaghasználat terén szerzett szakértelme közötti tökéletes alkímiáról tanúskodva. A kormánykeréken és a szellőzőnyílásokon található Clous de Paris gilos minta, valamint a műszerfalon és a kartámaszokon található gyöngyvarrás - a DS Automobiles ikonikus jellemzői - továbbra is jelen vannak. A Nappa bőr ülések óraszíj-mintázatával együtt ezek az alapok visszatükrözik a márka esszenciáját (Az utazás művészete).

Utazás a fényben

A világítás a DS új generációs belső terének egyik legfontosabb jellemzője. Úgy tervezték, hogy strukturálja az elemeket, miközben lebegővé teszi őket, a tisztaság és a nyugalom légkörét sugározva. A belső LIGHTBLADE, a külső nappali menetfényeket idéző függőleges fényjelzések élénkítik a műszerfal végeit, és kijelölik az ajtókilincsek helyét. A konzol háttérvilágítású grafikáit a csillagos égbolt ihlette.

Enteriőr, ahol a nyugalom uralkodik

A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált, körülölelő ülések karcsú kialakításúak , és integrált fejtámlákat kaptak. A nagy sűrűségű hab és az állítható háttámlájú oldaltámaszok teszik teljessé az üléskomfortot. Az első ülések masszírozó funkciót kaptak, szellőztethetőek és fűthetőek. A fűtött kormánykerék kiegészül a DS NECK WARMER rendszerrel, amely a lehető legközelebb fűti a testet, optimalizálva az energiafogyasztást. Az első ülések háttámlájába integrált nyakmelegítőket háttérvilágítású, kristálytiszta DS logó világítja meg. A hátul ülők aprólékosan átgondolt kényelemben részesülnek: bőséges térdhely, 84 cm-es fejtér és 30°-ban dönthető háttámlák, amelyek 40/20/40 moduláris elrendezést kínálnak. Szellőztetett és fűtött ülések és háttámlák teszik teljessé a kényelmi csomagot. A DS N°8 aerodinamikus kialakításának, átfogó akusztikai kezelésének és laminált üvegezésének köszönhetően a hangszigetelés is új mércét jelent, ami mind hozzájárul az első osztályú utazás ígéretéhez.

Animált műszeregység

Az ajtók kinyitásakor a DS logó jelenik meg a 10,25 hüvelykes műszeregység közepén. Életre kel, és finom arany csillogással üdvözli a vezetőt. Vezetés közben a műszeregység hátterét a „Digital ART” dinamikus tartalma kelti életre. Ez az animáció hozzájárul az utazás nyugalmához. Az animáció sebessége mérsékelt, miközben a motívumok körvonalai beleolvadnak a sötétebb háttérbe, így a vezető a lényeges információkra koncentrál. Középen a sebességmérő kialakítása az óragyártás világából merít ihletet. Az akkumulátor töltöttségi szintjének kijelzője és a teljesítménymérő továbbra is könnyen leolvasható.

DS No.8 INT 1

X-alakú kormánykerék

A legutóbbi koncepcióautóink által inspirált új X alakú kormánykerék mostantól a DS N°8-ban is megjelenik. Kialakítása megkérdőjelezi a bevett szabályokat, miközben felépítése és továbbfejlesztett ergonómiája új fogási zónákat kínál a vezetőnek, amelyek hozzájárulnak a vezetési élményhez. Peremét a kiviteli szinttől függően különböző anyagok borítják. Ez az új kormánykerék fűthető funkciójával szintén hozzájárul az optimális hőkomforthoz.

Személyre szabott középkonzol

A belső térben lebegő hatású, kétszintes középkonzol található. A felső rész a fő interakciós funkcióknak van szentelve. A „PRND” sebességváltó vezérlője, a „Drive Mode” választó és a közvetlen hozzáférésű audiorendszer hangerőszabályzója mind könnyen elérhető. Ezeket az elemeket kristályszerűen, az ékszerek szellemében alakították ki, miközben egy finom fényanimáció egy galaxis alakját idézi. Az Alcantara®-borítású telefontámasz egy értékes dobozra emlékeztet. A burkolt tenyértámasz diszkrét kiegészítő tárolóhelyet tartalmaz, míg a kartámasz rengeteg extra helyet kínál. Az alsó részen egy tolófüllel elrejthető nagyméretű tárolóhelyen 2 kivehető pohártartó és 2 USB-C aljzat található. A konzol oldalai burkoltak és habosítottak, hogy kellemes tapintásúak és kellemesek legyenek a lábak számára.

Nagy, gondosan integrált központi képernyő

A nagyméretű, 16 hüvelykes és testre szabható képernyő hozzáférést biztosít a DS IRIS SYSTEM 2.0 hangfelismeréssel vezérelhető funkcióihoz. A műszerfalba integrált érintőfelület úgy működik, mint egy okostelefon, zökkenőmentesen és gyorsan reagálva. Vékony kialakítása tökéletesen illeszkedik a műszerfal dekorációjához. A felhasználók értékelni fogják ennek a technológiai elemnek a teljesítményét és elegáns kialakítását egyaránt. A krómozott oldalsó díszítés eddig nem látott kifinomultságot kölcsönöz a képernyőnek.

Egy újabb lépés a környezettudatosság felé

Az ETOILE kivitel belső terét exkluzív Alcantara® kárpitozással látták el, amely 68%-ban újrahasznosított anyagokat tartalmaz. Az újratervezett óraszíj-mintázatú ülésekhez használt Nappa-bőrt már olajfalevéllel cserzik, amely nem mérgező és biológiailag lebomló. Újrahasznosított anyagokat használnak a textíliák (60%), a szőnyegek (75%) és a padlószőnyegek (96%) esetében is. A króm kivonása a festék, az alumínium és a dombornyomott rozsdamentes acél javára szintén része ennek a megközelítésnek.

Nagy hőteljesítményű panoráma üvegtető

A DS N°8 nagyméretű, szitanyomású panoráma üvegtetővel szerelhető fel, amely maximalizálja a fejtér nagyságát és megőrzi az aerodinamikát, miközben világos belső légkört biztosít az utasoknak. Laminált üvege több rétegből áll, beleértve egy infravörös kezelést és egy „Low E” bevonatot, amely a hőteljesítményt (nyáron és télen egyaránt) optimalizálja. A fényvédelem és a tükröződés korlátozása érdekében egy speciális színezést is kifejlesztettek, amely nem befolyásolja az átláthatóságot. A DS N°8 megszünteti az üvegtető elsötétítésének szükségességét, ami nagyon kis hatással van a teljesítményre (1%-os különbség a teljes napfényáteresztésben és 2%-os különbség a fényáteresztésben).

Nagy, funkcionális csomagtér

A DS N°8 jelentős csomagtartó térfogattal rendelkezik - akár 620 liter a kalaptartó alatt-, négyzetes formájával megkönnyíti a használatot. A széles tartományban (185 cm a hátsó ajtó alatt) állítható motoros nyitórendszerrel ellátott hátsó ajtó lehetővé teszi, hogy a felhasználó lehajolás nélkül hozzáférjen a csomagtartóhoz. A tér mélysége - 1,16 m - azt jelenti, hogy hosszú tárgyakat lehet bepakolni anélkül, hogy a hátsó ülések háttámláit le kellene hajtani.

Beépített FOCAL Electra 3D® hifi rendszer

A DS Automobiles és a csúcsminőségű hifi-rendszerekre specializálódott francia FOCAL folytatta együttműködését a 3D-s hangzás fejlesztése érdekében: az utastérben 14 hangszórót és egy 690 W-os erősítőt építettek be, hogy az állítható magasságú hangszínpad által nyújtott élmény magával ragadó legyen. A DS N°8 fedélzetén a hangszórórácsok egybeolvadtak az alumínium ajtópanelekkel. A megfelelő hangáteresztő képesség és az alumíniumon lévő grafikák szükséges pontosságának elérése érdekében a DS Automobiles az autóiparban eddig soha nem látott lézertechnológiát alkalmazott. A rendszert a tetőben elhelyezett két hangszóró teszi teljessé, amelyek hozzájárulnak a DS N°8 fedélzetén elérhető hifi rendszer tiszta, magával ragadó, háromdimenziós hangzásához.

Belső hangulatok

A DS N°8 a PALLAS és ETOILE kivitelek mellé figyelemre méltó belsőépítészeti harmóniákat kínál. Az új Eternal Blue harmónia a DS N°8 belső terének jellegzetes színe.

Háromféle „állatmentes” belső hangulat

Pearl Grey és Eternal Blue ökobőr

Az Örökkévaló Kék példátlan harmóniája az elegáns világos Gyöngyszürkével kontrasztban hozzájárul a DS N°8 fedélzetén a derűs és világos hangulathoz. A DS ökobőr irizáló gyöngyházfénnyel készül, amely elegáns és kifinomult gyöngyházhatást kölcsönöz neki. Az utastérben ez a világos szín harmonikus kontrasztot alkot a kifejezetten a DS N°8 számára tervezett mély, titokzatos kékkel.

Basalte fekete ökobőr

A Basalt Black környezetével a fényes és matt feketék közötti variációk fokozzák a „Graphic Black” felületeken jelenlévő mélyfekete jelenlétét. Az ajtók és a műszerfal díszítését a szalma intarzia ihlette, akárcsak a DS AERO SPORT LOUNGE koncepcióban. Végül a mélyfekete dekorban fényhatások jelennek meg, amelyeket a Light Gold vonalak erősítenek.

Eternal Blue hangulat

Az Eternal Blue színt kifejezetten a DS N°8 számára fejlesztették ki az általában fekete színben kapható Alcantara® helyett. Ez a mélykék szín egyedi megjelenést és kifinomultságot kölcsönöz az anyagnak. Az ülések és az ajtókárpitok varrásmintáját a kormánykerék jellegzetes X alakja ihlette.

Kétféle Nappa bőr:

Alezan Barna vagy Basalte Fekete bőr

A DS N°8 prémium és stílusos belső terét az ülések óraszíj-mintázatú Nappa bőrkárpitozása, a DS Automobiles egyik alappillére fokozza. Ez a bőr a dombornyomott ajtókárpitokon is megtalálható. Az Alezan barna változat melegséget és tisztaságot kölcsönöz. A fekete, a prémium kategóriájú autók pilótafülkéinek elengedhetetlen színe, itt egy nagyon elegáns változatban, Basalte néven elérhető.

Világos arany díszítés

A „Light Gold” nevű szálcsiszolt felületet az 1930-as évek luxusautóinak hűtőrácsán található árnyalatok ihlették. Ezt a finom és elegáns színt a pilótafülke több részén is megtaláljuk, melegséget és kifinomultságot kölcsönözve a belső hangulatnak. A műszerfal és az ajtókárpitok egyirányban szálcsiszolt alumíniumból készültek, és ezt a meleg és kifinomult színt viselik. A Light Gold a középső és az oldalsó szellőzőnyílások díszlécén, valamint az ülések háttámláján található DS NECK WARMER-en is megtalálható. A Light Gold festést a „króm detoxikálás” jegyében, a krómozott felületek helyett alkalmazták.

DS N°8: EGYSZERRE DINAMIKUS ÉS NYUGODT

A DS N°8 egyszerre nyújt dinamizmust és nyugalmat, köszönhetően a vezetési élmény fokozására tervezett csúcstechnológiák alkalmazásának. Az utazás művészete a DS Automobiles által elképzelt és kifejlesztett eszközökkel kel életre.

“A DS N°8, márkánk új, 100%-ban elektromos zászlóshajója abszolút kényelmet kínál anélkül, hogy kompromisszumot kötne a dinamikus viselkedés terén, a szegmensben egyedülálló elektromos hatékonyságot és a legmagasabb szintű biztonságot nyújtva.” Agnès Tesson-Faget, DS Automobiles termékigazgató

A DS N°8 a Stellantis csoport STLA Medium platformján alapul. Ezt hosszában és szélességében optimalizálták, hogy akár 97,2 kWh hasznos kapacitású akkumulátor is elhelyezhető legyen rajta. Emellett a DS Automobiles új zászlóshajójának nagy, 740 mm átmérőjű kerekeit is fogadja. Az akkumulátorok kapacitásának, a nagy tengelytávnak és a nagy kerekeknek ez a kombinációja egyedülálló a piacon. A DS N°8 új első és hátsó felfüggesztést, az elektromos technológiához igazított fékrendszert és a márka DNS-éhez tökéletesen illeszkedő futómű-beállításokat kap.

Franciaországban gyártott akkumulátorok

A Stellantis Group stratégiája a vertikális integrációt szorgalmazza, és fő villamosítási technológiáit belsőleg tervezi és gyártja, francia területen. Így a DS N°8 NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorcelláit Billy-Berclau Douvrinben (62, Franciaország) tervezi és gyártja az ACC, egy vegyesvállalat, amelynek a Stellantis az egyik alapítója és legnagyobb részvényese. A DS N°8 villanymotorját Trémeryben (57, Franciaország) tervezte és gyártja az Emotors, a csoport másik vegyesvállalata.

Akár 350 LE és 750 km autonómia

A DS N°8 háromféle 100%-ban elektromos motorral lesz elérhető, 230 LE, 245 LE és 350 LE teljesítménnyel, utóbbit két villanymotorral és összkerékhajtással szerelik fel. Minden motor kiegészítő teljesítményt nyújt, ami átmenetileg további 30 LE-t ad az FWD változathoz - azaz 260 LE -, 35 LE-t az FWD LONG RANGE változathoz - azaz 280 LE -, és 25 LE-t az AWD LONG RANGE változathoz, azaz 375 LE-t. Az autó aerodinamikáján végzett munka lehetővé teszi az autonómia jelentős javítását, miközben hű marad a márka stilisztikai és technológiai DNS-éhez. A DS N°8 két akkumulátorral kapható. Az első 74 kWh hasznos kapacitást kínál, és DS N°8 FWD (230 LE) kapja meg. A másodikat, 97,2 kWh hasznos kapacitással az FWD LONG RANGE (245 LE) és AWD LONG RANGE (350 LE) változatokba építik be. A DS N°8 FWD LONG RANGE 750 km-es hatótávolságot ér el 12,9 kWh/100 km fogyasztás mellett (WLTP szabványos ciklus). Lenyűgöző, több mint 500 km- es hatótávval büszkélkedhet autópályán is (állandó 120 km/h sebesség mellett). A DS N°8 kiváltó teljesítményt kínál: 0-tól 100 km/h-ra 5,4 s alatt gyorsul fel AWD LONG RANGE változat, és 7,7/7,8 s alatt az FWD változatok. A végsebesség 190 km/h-ra korlátozott.

Intelligens négykerék-hajtás

A DS N°8 AWD LONG RANGE esetében a hátsó elektromos egység vezérlését úgy alakították ki, hogy a vezetési módoktól és helyzetektől függően a legjobb élményt nyújtsa. ECO módban a DS N°8 csak elsőkerék-hajtásban halad előre, kivéve a kick-down esetét, amely azonnal felszabadítja mind a négy kerékre rendelkezésre álló teljesítményt. NORMÁL üzemmódban a DS N°8 AWD LONG RANGE mindkét motorját használja az optimális tapadás érdekében indításkor, majd a hátsó egység 15 és 140 km/h között lekapcsol, ha a tapadási viszonyok megengedik. Ha szükséges, a hátsó motor azonnal újracsatlakozik. Ez a pontos kioldás maximalizálja az energiahatékonyságot és ezáltal az autonómiát. A SPORT és AWD üzemmódban a vezető az állandó négykerék- hajtás előnyeit élvezheti az egyes vezetési módokra jellemző nyomatékkezeléssel. SPORT módban a teljesítmény élvez elsőbbséget, míg az AWD mód optimalizálja a tapadást.

Könnyebb újratöltés

A DS N°8 lehetővé teszi a hosszú utazások során a megállások számának és időtartamának korlátozását. Ez az egyetlen jármű a kategóriájában, amely 450 km-t képes megtenni Párizstól Lyonig autópályán anélkül, hogy fel kellene tölteni. A 20% és 55% közötti töltöttségi szint esetén állandó 160 kW maximális töltési teljesítménynek és az akkumulátor előkondicionáló berendezésnek köszönhetően a gyorscsatlakozón 27 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető az autó. Ez mindössze 10 perc alatt 200 km autonómia elérését jelenti. A kevesebb hatósávolságot igénylő mindennapi utazásokhoz a DS N°8 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltővel

rendelkezik (később 22 kW is elérhető), és intelligens akkumulátorkezelést kínál. Az autó központi képernyőjéről vagy a MyDS alkalmazáson keresztül aktiválható SBM (Smart Battery Management) 80%-ra korlátozza a töltöttséget, ami a cellák teljesítményének és tartósságának védelme érdekében ajánlott. A 11 kW-os és 22 kW-os fedélzeti töltők V2L (Vehicle to load) funkciót kínálnak egy külső elektromos eszköz újratöltéséhez. A DS N°8 az energikus nyugalmat testesíti meg. Az autonómiát és a könnyű használatot elősegítő funkciók előnyeit élvezi:

Széria hőszivattyú

Ez egy energiatakarékos légkondicionáló rendszer, amelyben a hűtőközeget többször összenyomják, cseppfolyósítják és elpárologtatják, hogy hőt cseréljenek a külső levegővel. A magas energiahatékonyságnak köszönhetően az utastér fűtéséhez szükséges teljesítmény akár 40%-kal kevesebb, mint egy hasonló rendszerrel nem rendelkező járműnél. A DS N°8 így magasabb szintű hőkomfortot kínál, miközben megőrzi az akkumulátorok energiáját.

Regeneratív fékezés és egypedálos üzemmód:

Az aerodinamikának köszönhetően rendkívül hatékony DS N°8 a motorok és akkumulátorok köré kifejlesztett műszaki megoldások tekintetében is sokat kínál. A mechanikus pedálos fékezésen kívül a DS N°8 három különböző regeneratív fékezési módot kínál: klasszikus regenerálást (0,6 m/s2), mérsékelt regenerációt (1,2 m/s2) és fokozott regenerációt (1,8 m/s2). A regeneratív fékezés azonnal megkezdődik, amint a vezető elengedi a gázpedált, és a teljesítményt a kormányon lévő fülekkel lehet szabályozni. A DS N°8 a memóriában tartja az utoljára használt módot. A különböző regenerációs szinteken túl a DS N°8 egypedálos funkciót is kínál. A középkonzolon található gombbal aktiválható, így a fékpedál megérintése nélkül is sima vezetési élményt nyújt. A vezető ekkor a változó fékezés előnyeit élvezheti, amely -2,5 m/s²-ig, illetve az autó leállásáig fokozódik.

KÉNYELEM ÉS NYUGALOM

DS ACTIVE SCAN FELFÜGGESZTÉS: az első osztályú kényelemért

A DS N°8 szériában változó csillapítási rendszert kap, amely a szélvédő tetején található kamerához kapcsolódik. Állásérzékelőkkel és 3 gyorsulásmérővel támogatva néhány ezredmásodperc alatt elemzi az útfelületet, és továbbítja az információt egy számítógépnek, amely az egyes kerekekre hat. Ez a vezérlés aktivál egy motoros mágnesszelepet, amely szabályozza az olaj áthaladását az alsó kamrából a lengéscsillapító felső kamrájába (vagy fordítva, attól függően, hogy össze kell-e nyomnia vagy ellazítania). A felfüggesztés tökéletesen és valós időben alkalmazkodik az útfelület egyenetlenségeihez, így a DS N°8 kivételes kezelhetőséget és kényelmet biztosít.

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY: sokkal több, mint egy head-up display

A talajtól 1,29 m-re beállított rálátás révén a vezető ideális, magas vezetési pozíciót élvez. Emellett a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY előnyeit is élvezheti, egy kiterjesztett head-up kijelzőt, amely releváns és nem tolakodó információkat tartalmaz, például sebességet vagy térképet, beleértve az útvonalat is. Az útjelző táblák szintén megjelennek a szélvédőn. A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy hatékony és diszkrét másodpilóta.

DS NIGHT VISION

A DS NIGHT VISION javítja az éjszakai láthatóságot a lökhárítóban elhelyezett infravörös kamerának köszönhetően. A DS N°8 így akár 300 m távolságban is észreveszi a gyalogosokat és az állatokat. A rendszer egy üzenetet jelenít meg a digitális műszercsoporton, és a mozgó akadályokat először sárgával, majd pirossal jelzi, hogy figyelmeztesse a vezetőt. A DS NIGHT VISION a fényszórók bekapcsolásakor azonnal működik. Ez a funkció igazi előnyt jelent a közúti biztonság szempontjából, és nyugodtabb éjszakai vezetést garantál.

DIGITÁLIS VISSZAPILLANTÓ

A DS N°8 kettős látószögű digitális visszapillantó tükörrel van felszerelve. Ez úgy működik, mint egy klasszikus visszapillantó tükör, és egy digitális képernyőt is tartalmaz, amely az autó hátuljára szerelt kamerához kapcsolódik.

A vezető ekkor széles és teljesen akadálymentes látómezővel rendelkezik, hátsó fejtámlák, tetőoszlopok és utasok nélkül. Az egyik üzemmódból a másikba való váltás egyszerűen a tükör megdöntésével történik az alsó része alatt található kar segítségével.

DS PIXELVISION

A DS PIXELVISION a legkorszerűbb technológiákat (adaptív fényszórók, kanyarkövető távolsági fényszórók, kanyarvilágítás, vakításmentes távolsági fényszórók) integrálja a legnagyobb használati komfort biztosítása érdekében. A DS N°8 külső dizájnjának erős eleme, a DS PIXELVISION az optikájában elhelyezett nyolc „gyémántponttal” tűnik ki. A DS PIXELVISION 400 méteres hatótávolsággal rendelkezik az út leolvasásában, felismeri a többi járművet, megérti a pályájukat, és megvédi őket a vakító fénysugártól, miközben továbbra is hatékonyan megvilágítja az utat. Az erősen tükröződő tárgyakat, például a közlekedési táblákat izoláló DS N°8 „HIGH BEAM BOOST” funkcióval van felszerelve, amely a távolsági fényszórók közepén erősebb megvilágítást biztosít. Ez az üzemmód automatikusan aktiválódik, ha a sebesség egyenes úton eléri a 80 km/h-t. Ilyen körülmények között a világítási tartomány 520 m-re bővül. 40 és 70 km/h között a kormányszögtől függően további fénysugár világítja meg az út szélét, hogy javítsa a kilátást. A tompított és a távolsági fényszóró úgy alkalmazkodik, hogy megvilágítsa a kanyar belsejét, követve az autó útját, bármilyen sebességgel is haladjon. Az eredeti DS volt az első sorozatgyártású autó, amely bevezette a kanyarkövető fényszórókat, ezt követte az SM. A DS N°8 megőrzi ezt a technológiát. A DS PIXELVISION több üzemmódban is működik, amelyek a vezetési helyzettől függően automatikusan bekapcsolódnak a fénynyaláb igazítása érdekében (városi üzemmód, vidéki üzemmód, országúti üzemmód, eső és köd üzemmód).

BIZTONSÁG

Mivel a nyugalom megköveteli a biztonságot is, a DS N°8 a vezetést segítő rendszerek széles választékát kínálja.

DS DRIVE ASSIST 2.0

A DS Drive Assist 2.0 egy újabb lépés a félautonóm vezetés felé. Fejlett félautomata sávváltást kínál, immár a vezető validálása nélkül. A funkció 70 és 140 km/h sebesség között elérhető, az irányjelző bekapcsolásakor automatikusan aktiválódik. Ilyenkor az autó ellenőrzi, hogy nincs-e más jármű a megcélzott sávban, és a szükséges feltételek teljesülése esetén megkezdődik a sávváltás. Ellenkező esetben a vonalak narancssárgán jelennek meg, a rendszer hangjelzést ad ki, és a sávváltást nem teljesül.

A DS DRIVE ASSIST 2.0 a PREDICTIVE ACC funkcióval is kiegészíti. Megtartja az ACC Stop&Go (Adaptive Cruise Control) összes funkcióját, és lehetőséget ad arra, hogy a sebességet az útprofilhoz és a sebességhatárokhoz igazítsák. Lehetővé teszi a vezető számára, hogy több helyzetben kihasználja az ACC funkció előnyeit a nyugodtabb vezetés érdekében. Az eHorizon térképeknek és a szélvédőkamerának köszönhetően a rendszer elemzi az út típusát, amelyen az autó halad (autópálya, országút stb.), a sebességkorlátozást, és felismeri a következő kanyar sugarát is, hogy ennek megfelelően állítsa be a sebességet. A DS N°8 így a kanyar előtt fokozatosan lelassul, majd újra felgyorsul. Ez a funkció körforgalomban és kereszteződésekben is aktív. A sávtartást segítő rendszer a DS DRIVE ASSIST 2.0-ban is megtalálható. Azonosítja a sodródást, és fokozatosan az ellenkező irányba kormányozza a járművet, hogy a sávjában maradjon. A vonal átlépése az irányjelző aktiválása nélkül sodródásnak minősül, ami kiváltja a rendszer beavatkozását, amely 70 és 180 km/h között aktív. Ez a funkció Európában kötelező, és az érintőképernyőn kikapcsolható.

AKTÍV SÁVVÁLTÁS ASSZISZTENS

Az Active Lane Change Assist a legújabb technológia a holttér észlelésére. Az ultrahangos szenzorokhoz 75 m hatótávolságú radarok kapcsolódnak. A rendszer a külső tükrökbe épített LED-ek felvillantásával figyelmezteti a vezetőt a hátulról közeledő járművekre, és ha a vezető mégis megpróbál sávot váltani, akkor a kormányon kis ellenállást alkalmazva próbálja megakadályozni a veszélyes manővert.

FIGYELMEZTETÉS A FIGYELEM HIÁNYÁRA

A vezető figyelmét felügyelő rendszer két kamerából áll, melyek folyamatosan figyelik a vezető szemeit és viselkedését. A cél a fáradtság, a figyelemzavar vagy az álmosság lehetséges jeleinek észlelése. A kormányoszlop tetején található infravörös kamera figyeli az arcot, a tekintet irányát és a szemhéjakat. A szélvédő tetején elhelyezett kamera érzékeli a jármű 65 km/h feletti sebességnél történő kitéréseit. Figyelem hiánya esetén a vezetőt hangjelzés és a műszercsoporton megjelenő üzenet figyelmezteti.

PARKOLÁSSEGÍTŐ ÉS 360 VISION

A DS N°8 12 ultrahangos érzékelővel van felszerelve, amelyek figyelik a környezetet. Ezeket egy VISIO PARK tolatókamera támogatja a tolatási manőverekhez. A VISION 360 ezt a rendszert 3 további kamerával teszi teljessé, amelyek a hűtőrácsban és az oldalsó tükrök alatt helyezkednek el.

HÁTSÓ KERESZTIRÁNYÚ FORGALOM ELLENŐRZÉSE

A Rear Cross Traffic Alert célja, hogy segítsen biztonságosan tolatni olyan helyeken, ahol a közeledő forgalom (autó, gyalogos, kerékpáros) nem látható. Ehhez a készülék hátsó sarokradarokat használ, két észlelési zónát figyel (jobb és bal oldali 40 m-ig), és 0-tól 10 km/h-ig működik. HELYTELEN PEDÁLHASZNÁLAT MEGELŐZÉSE A WPP rendszer érzékeli a gáz- és a fékpedál összetévesztését. A „WPP” rendszer előre- és hátramenetben is működik.

MULTIMÉDIA ÉS KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK

A DS N°8 megnövelt teljesítményű operációs rendszert, és a használat kényelmét segítő

szolgáltatáscsomagot kínál.

“A magas színvonalú online szolgáltatások ma már a legfontosabb szolgáltatások közé tartoznak Prémium ügyfeleink számára, különösen akkor, ha elektromos autót választanak. A DS N°8 által kínált kapcsolt szolgáltatások gondtalan elektromos élményt biztosítanak, és segítik ügyfeleinket mindennapi autózásban, akár rövidebb, akár hosszabb útjaik során.” Agnès Tesson-Faget, DS Automobiles Termékigazgató

-DS IRIS SYSTEM 2.0: kézi-, vagy hangvezérlés

A DS Automobiles által használt új generációs multimédiás eszköz hangfelismeréssel vagy a nagy, 16 hüvelykes

érintőképernyővel vezérelhető. Ez egy „minden az egyben” szerkezet, amely tartalmaz egy audioeszközt 8 hangszóróval (vagy 14 hangszórós Electra 3D by Focal hifi rendszert), 4 USB-C aljzattal, Bluetooth-kapcsolattal, Apple CarPlay-jel és Android Auto-val. A DS IRIS SYSTEM 2.0 hozzáférést biztosít több csatlakoztatott szolgáltatáshoz is. A DS IRIS SYSTEM 2.0 nagy teljesítményű, rendkívül intuitív ember-gép interfésszel készült, az okostelefonok szellemében. Az intelligens érintőképernyő két zónával rendelkezik. Az első a vezetőnek dedikált, aki 4 különböző

képernyőt is beállíthat, amelyek vízszintesen lapozhatóak és megjelenítik a kívánt widgeteket. A második zóna az első utas számára elérhető, ahol ezúttal függőlegesen gördülnek a különféle információk. A DS IRIS SYSTEM 2.0 flash és RAM memóriája 2-vel, illetve 1,5-tel szorozódott. A képernyő reakciójának sebessége is megduplázódott. A képernyőn folyamatosan megjelenik egy csík, amely minden lényeges információt (külső hőmérséklet, Bluetooth kapcsolat, telefon töltési állapot, idő stb.) tartalmaz, csakúgy, mint a klímával kapcsolatos adatok, amelyek közvetlenül elérhetők maradnak. Többféle hangulat áll rendelkezésre (kék, piros vagy arany árnyalatai), megjelenésük nappali vagy éjszakai módban változik. Ezek az atmoszférák összhangban vannak a márka univerzumával, valamint a DS N° 8 belső tereinek anyagaival, dekorációival és felületkezelésével.

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER