Címkék: C-XR | Citroen | koncepció autó | Peking Autószalon | szabadidőautó | terepjáró

2014. április 28. hétfő, 17:11

 

Igen, kérem itt tartunk. A terepjáró nem sáros kemény vas, hanem elegáns. Persze erről a vérbeli terepjárósoknak megvan a maguk külön véleménye. A nevében is városi az nem terepjáró, és mégis, persze ez már rég kivesézett dolog és senki nem törődik az elnevezésével – de elegáns terepjáró? Az mi? Hát a Citroen C-XR – koncepció autó.

A kínai autóipar igen dinamikusan fejlődik az elmúlt években – ezért is választotta a Citroen legújabb modellje nemzetközi premierjének helyszínéül a Pekingi Autószalont. A Citroen C-XR Concept a márka vadonatúj megoldása a szabadidőautók kategóriájában, és természetesen a jól ismert Citroen-értékek alapján készült: karakteres dizájn, legendás kényelem és hatékony technológia jellemzi.



A tanulmányautó közvetlen ihletője a Citroen és kínai partnervállalata, a Dongfeng Motor Group hamarosan színre lépő új modelljének, amely a kínai piac egyik legnagyobb tempóban fejlődő (2012-höz képest több mint 50%-ot bővülő, közel 3 millió darabot számláló) szegmensébe, a szabadidőautók kategóriájába érkezik majd.

Dizájn
A Citroen C-XR Concept karakterét a kompakt méretek és a szabadidőautókra jellemző robusztus arányok mellett az elegancia határozza meg. A harmonikus és gondosan kidolgozott külsőhöz a hobbiterepjárók széles karosszériája, vizuális és funkcionális elemei járulnak.

A Citroen C-XR Concept főbb tulajdonságai :
- széles hűtőrács, amely optikailag összeköti a fényszórókat a márka emblémájával,
- az orr-rész határozott karakterét kiemelő LED-es nappali fények,
- a kettős funkciójú, az irányjelzőt is magukban foglaló első fényszórók,
- a tetősíneket és a karosszéria övvonalát összekötő, „C” alakú díszcsík, amely az utastér tágasságát is kiemeli,
- 3D hatású hátsó lámpák és dupla kipufogó.

A szabadidőautókra jellemző robusztus és biztonságot nyújtó elemek a következők:
- emelt hasmagasság, nagy, 17 colos kerekek „All Seasons” gumikkal,
- alváz- és kerékjáratvédő rátétek, amelyek a védelem mellett stíluselemként is szolgálnak,
- piros oldalsó díszítések és visszapillantótükör-házak, amelyek dinamikusabbá és fesztelenebbé teszik az autó külsejét.

A Citroen C-XR Concept eleganciáját az alábbi elemek adják:
- ideális, kiegyensúlyozott arányok (1,79 méter széles és 1,56 méter magas),
- 4,26 méteres hossz, amely tökéletesen manőverezhető,
- a kategória legnagyobb (2,65 méteres) tengelytávja.

Komfort
A C-XR Concept a Citroen teljes kényelmi arzenálját felvonultatja, a szó technológiai és érzéki értelmében egyaránt:
- Vizuális komfort: a vezető a limuzinok üléspozícióját élvezheti, de a magasított helyzet révén tökéletesen belátja az utat.
- Vezetési komfort: a Citroen hagyományaihoz méltó megoldások segítik a vezetést és tüntetik el az út egyenetlenségeit.
- Utazási komfort: a kategória legnagyobb tengelytávja kivételes komfortot nyújt mind az elöl, mind a hátul utazók számára.
-Érzéki komfort: az óriási panorámatető rengeteg fényt enged az utastérbe, és tovább növeli a tágasság érzetét.



Technológia
A Citroen C-XR Concept olyan technológiai megoldásokat alkalmaz, amelyek kiemelkedő menettulajdonságok mellett csökkentik a modell által keltett környezeti terhelést. A Grip Control – az „All Seasons” gumikkal együtt működve – minden körülmények között optimális motorerőt biztosít, a nagy fogyasztással és CO2-kibocsátással járó négykerék-meghajtás nélkül. A tanulmányautót a THP160 benzinmotor hajtja, amelyet az alacsonyabb fogyasztás elérése végett Stop&Start rendszerrel kombinálnak, és a legújabb fejlesztésű automata váltóval szerelik fel. A modell fejlesztésének egyik fókusza a súlycsökkentés volt; ennek eredménye egyrészt az autó teljesítményére, másrészt a fogyasztási és CO2-kibocsátási adatokra nézve is látványos.

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER