Címkék: bemutató | hibrid | hybrid | Toyota | Yaris

2014. szeptember 18. csütörtök, 11:44

 

Pontosabban a Hybrid reklámkampányának készítettek nyáron egy éneklős videót Prága belvárosában, amely az autó gazdaságossága mellett a könnyed örömteli vezetését volt hivatott érzékeltetni. A zeneszámok a navigáció, illetve az útvonal változása szerint változtak, a vezető és utasai ezt követve dalolták végig az utat.

 



Az első generáció 1999-ben jelent meg, a második 2005-ben, a jelen frissítés a 2011-ben érkezett harmadik generációé. A Toyota a Yaris hibridet 2012. áprilisában kezdte gyártani az észak-franciaországi Valenciennes-ben működő Toyota Motor Manufacturing France.



A 2014-es Yaris bemutatásával először történt meg, hogy a terméktervezési osztály, a brüsszeli székhelyű kutatás-fejlesztési részleg és a Nizza közelében fekvő Sophia Antipolisban működő európai dizájn központ szoros együttműködésben fejlesztett ki egy olyan terméket, amely Európa határain túl is megjelenik.
A Yaris jelenleg a B szegmensben az 5. helyen áll 10 % piaci részesedéssel, melyet meg kíván tartani.

A 2014-es Yaris Belgiumban és Franciaországban kidolgozott, külső-belső formatervét és padlólemezét a Japánban gyártott Vitz modell néhány változata is átvette. A Toyota Motor Europe részéről ez a példaértékű know-how-csere a 2011-ben Akio Toyoda által meghirdetett Globális Jövőkép első látható megnyilvánulása.

Az észak-franciaországi Valenciennes-ben gyártott Yaris modellek több mint 84 százaléka külföldi piacokra kerül, méghozzá nem csupán az európai országokba, hanem az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Puerto Rico márkakereskedéseiben is megjelennek. 2014-ben 26 000 Yaris – vagyis a legyártott mennyiség 12 százaléka – kel át az Atlanti-óceánon.





Dizájn

Az új Aygo modellel megkezdett trendet folytatva az új Yaris is feltűnőbb stílusjegyeket hordoz, kicsit hasonlít is kistestvéréhez. Azon túl, hogy az arculatát a jelen modellekéhez igazították, figyelembe vették az eddigi vevők és kereskedők kéréseit, visszajelzéseit is.
A Yaris orrkialakítását a Toyota „Keen Look” és „Under Priority” dizájnjának továbbfejlesztett stílusa határozza meg, s az összképet tovább erősíti az alsó és felső részeket elválasztó szerkezet.
Oldalnézetből jól érvényesül az ajtón elhelyezett, új borítás és az opcionális, elektromosan behajtható külső tükörház; a látványt az új – négyféle – 15 és 16 colos könnyűfém keréktárcsák teszi teljessé.
A hátsó rész jellegzetes formai eleme az áttervezett, diffúzorral egybeépített hátsó lökhárító, az új LED-es hátsó lámpatest fényterelő mintázata és a rendszámtábla fölött elhelyezett díszléc.

 












Újdonság, hogy a Yaris formája mostantól nem különbözik a hibrid változattól, a két változatot dizájnelem részletek különböztetik meg egymástó.


Utastér
A műszerfal szélesebben elnyúló benyomásának erősítésére a felső műszerfal-panel keskenyebb lett, akárcsak a vezető előtt elhelyezett műszeregység felső felülete. Ennek megfelelően az ajtópanel is új, dinamikusabb formatervet kapott, nagyobb méretű, lágy tapintású burkolatokkal és funkcionálisabb kialakítással.



A műszerfal felső paneljének felületének kialakítása az eddigi „Technikai” helyett „Állatbőr mintázatú” lett; az új, kellemesebb tapintású és kevésbé tükröződő felületet finomabb minták borítják.

A középkonzol 23 mm-rel magasabb, ezért a sebességváltó karja 30 mm-rel rövidebb lett, ami javítja a fokozatváltás ergonómiáját, ráadásul a konzolban így helyet kaphatott egy zárt tárolórekesz is. A legmodernebb Toyota Touch 2 multimédia rendszerekkel felszerelt középkonzol kijelzőjének mérete 6,1-ről 7 colra nőtt, ami vizuálisan is a Yaris egyik különleges berendezésére irányítja a figyelmet.



Az új, 2014-es Yaris üléskárpitjai is teljesen megújultak: minden felszereltségi szinthez új szövetmintázat és színvilág tartozik. Az egyes kivitelek eltérő jellegét még inkább kihangsúlyozza a belső színkombinációk nagyobb száma: a már meglévő szürke/sötétszürke színvilágot vörös, cserszín és fekete árnyalatok egészítik ki.

Az utastérben a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a felhasznált anyagok minőségére, amelyeknek tapintása és megjelenése egyaránt jelentős mértékben megváltozott az előző modellhez képest. A felszereltség és színválaszték is jóval változatosabb lett.

A látványt és a tapintás érzetét egyaránt javítja a Yaris védjegyének számító, látványos formavilágú központi műszerfal puha, vastag párnázása és az, hogy a borítás anyagát PVC-re cserélték. A felület kialakítása minden felszereltségi szinten más („Állat-, „Technikai” vagy „Geometrikus” minták), ami segít az egyes modellváltozatok eltérő karakterének kialakításában.



Tökéletesítették az autó rugózási komfortját és hangszigetelését.
A karosszéria merevségének növelése és a futómű áthangolása mérsékelte a nem kívánatos rezgéseket. A mérnökök három elsődleges területet jelöltek ki: az első a motorból és az útfelületről érkező magas frekvenciájú zaj; a második a motorból származó alacsony frekvenciájú zaj; a harmadik pedig a nagy sebesség mellett ébredő szélzaj.

Annak érdekében, hogy minimumra csökkentsék a tűzfalon és az ajtókon át beszűrődő magas frekvenciájú hangok mennyiségét, teljes egészében áttervezték a hangszigetelő panelt, miközben tökéletesítették a műszerfal és a konzoldoboz hangelnyelő anyagait, és zajszűrő kárpitokat alkalmaztak.

Az alacsony frekvenciájú, dübörgő hangokat egy újonnan tervezett motorkitámasztó rudazat alkalmazásával (1,4 literes dízelmotorok esetén), továbbá a kipufogórendszer rögzítőpontjainak áttervezésével és áthelyezésével csökkentették.

A nagy sebességnél ébredő szélzajt a szélvédő tövénél elhelyezett, a légörvények keletkezését gátló új, légterelő alakú burkolattal mérsékelték. Szintén a szélzajt hivatott csillapítani az ajtó új szigetelése, amely elsősorban a külső tükör körül biztosít az eddiginél jobb zárást, illetve az ajtóüregbe behelyezett, kétszeres mennyiségű hangelnyelő anyag.



Kormánymű, futómű, vezethetőség
Az új Yaris felső és alsó karosszériaszerkezete egyaránt merevebb lett, ennek köszönhetően a jármű közvetlenebb, lineáris módon reagál a vezető kormányparancsaira. Ez egyrészt kényelmesebbé teszi az utazást, másrészt kiegyensúlyozott karosszériamozgást tesz lehetővé.

Az autó orr-részének merevségét a szélvédő rögzítésénél használt, új ragasztóanyag, valamint a vastagabb tűzfal-szerkezet révén növelték. A kereszttartó, illetve ezt a műszerfallal és a kardánalagúttal összekötő illesztések egyaránt merevebbek, ami precízebb, közvetlenebb kormányreakciókat tesz lehetővé.

A karosszéria középső és hátsó szakaszának merevségét 36 további hegesztési varrat, a padló szilárdságát növelő, átdolgozott kardánalagút-konzolok, újratervezett kerékdob, továbbá a hátsó lökhárító tartókonzoljának merevítésével fokozták. Az eredmény: csökkent a karosszéria oldaldőlés során jelentkező alakváltozása.

A hátsó felfüggesztést is újratervezték. Új, merevebb torziós hidat, lágyabb csavarrugókkal és új, hosszú, poliuretán berugózás ütközőkkel. Mindez jobb rugózási komfort mellett optimális határon belül tartja a karosszéria oldaldőlését, továbbá javítja az első és hátsó kerekek tapadásának arányát, és ezzel mérsékli az alulkormányozottsági hajlamot.

Az első felfüggesztésnél szintén lágyabb rugókat alkalmaztak, ami javítja a rugózási komfortot. Ezzel párhuzamosan a lengéscsillapítóba visszahúzó rugót építettek be, ami tovább mérsékli az oldaldőlési hajlamot, és javítja a vezethetőséget.

Mindezen túlmenően az első és hátsó lengéscsillapítókban alkalmazott, új szelep technológia nem engedi, hogy az útfelületen ébredő rezgések átterjedjenek a karosszériára. Ennek köszönhetően tovább javul az új Yaris rugózási komfortja, anélkül, hogy csorbát szenvedne a modell közvetlen vezethetősége.
Az elektromos szervokormány új vezérlő szoftverjének programozása során figyelembe vették a merevebb karosszéria, illetve a tökéletesített futómű jellemzőit. Ennek köszönhetően számottevően javult a kormányérzet, a közvetlenség és a pontosság.


Motorok
A Yaris továbbra is 1,0 és 1,33 literes benzinmotorokkal, egy 1,4 literes D-4D dízel erőforrással, valamint hibrid hajtással rendelhető; ez utóbbi ma már majdnem az eladások egyharmadát teszi ki Európában, míg Magyarországon kb. 20 %-ot.

A háromhengeres, egyliteres motor alapvető frissítésen esett át, amelyek a teljesítmény növelését, a károsanyag-kibocsátás csökkentését, valamint a zaj- és rezgésszint mérséklését célozták. Az Euro6-os károsanyag-kibocsátási norma előírásaival összhangban a motor termikus hatásfoka (azaz hogy az üzemanyagban hordozott energia milyen arányban alakul át mozgási energiává) meghaladja a 37 százalékot, ami kiemelkedően jó értéknek számít a tömeggyártású benzinmotorok körében, amelyek átlagosan 30-35 százalék közötti értékkel rendelkeznek. Az 1,0 literes motor CO2-kibocsátása ennek köszönhetően 110-ről 99 g/km-re csökkent. Ennek eléréséhez a mérnökök mindenekelőtt optimalizálták a tömeg/teljesítmény arányt. A hengerfej és a kipufogó leömlő integrálása révén egyszerre csökkentették a motor tömegét és befoglaló méreteit.
Annak érdekében, hogy változatlan teljesítmény mellett csökkenthessék az üzemanyag-fogyasztást, a mérnökök 11,5:1-re növelték a sűrítési viszonyt, úgy tervezték át a szívónyílásokat és a dugattyúkat, hogy fokozott függőleges örvénylést érjenek el az égéstérben, míg a dugattyúk hűtésével hatékonyan késleltették a kopogást. A kipufogógázok fokozott mértékű visszavezetése felgyorsította az égési folyamatot, és mérsékelte a pumpálási veszteségeket; az EGR szelep immár a VVT-i szelepvezérlési rendszerrel összehangolva üzemel; utóbbit szintén úgy dolgozták át, hogy igazodjon a motor új jellemzőihez. Csökkentették a hajtáslánc belső súrlódását. Ehhez módosították a szelepemelők anyagszerkezetét, a dugattyúk felületkezelését, a vezérműlánc hajtását, valamint az olajteknő formáját, aminek köszönhetően a motor hamarabb érheti el üzemi hőmérsékletét.

Az 1,33 literes benzinmotor és az 1,4 literes dízelmotor másodlagos módosításokon esett át, amelyek a zajok és rezgések csillapítását szolgálták. Ezek közé tartozik a motorkitámasztó rúd alkalmazása, illetve a kipufogórendszer jobb szigetelése.

Fogyasztas




M/T = Manuális váltómű M/M = Multimode váltómű CVT = Multidrive S * Vegyes mérési ciklusban.
Minden adat az ötajtós, 15 collos keréktárcsákkal szerelt modellváltozatokra vonatkozik; kivéve az 1,0 VVT-i Eco változatot, amihez 14 collos keréktárcsák tartoznak.

Hibrid motor
A világ leggyorsabb ütemben növekvő hibrid-piaca Európa. 2013-ban 34 százalékkal nőttek az eladások, és ez a régió teszi ki a teljes globális hibrid-értékesítések 12 százalékát. Ugyanebben az időszakban a Toyota-hibridek európai értékesítése mintegy 43 százalékkal növekedett, és jelenleg minden ötödik Toyota-vásárló hibrid hajtású modellt választ. Tíz hibrid-vásárlóból pedig hat más márkától pártol át a Toyotához.



Nyugat-Európában pillanatnyilag a Yaris Hybrid teszi ki a 2014-es Yaris eladások 31 százalékát (Magyarországon ez kb. 20%). A B-szegmensben ez a legnagyobb mennyiségben értékesített alternatív hajtáslánc, és a Toyota Auris Hybrid után ez második legnépszerűbb modell az alternatív hajtású autók teljes európai piacán (EV, hibrid, PHV és FCV).

A Yaris hibrid teljesíti az Euro6-os emissziós normát, CO2-kibocsátása a különböző módosításoknak köszönhetően a korábbi 79-ről 75 g/km-re csökkent. Vegyes fogyasztásra 3,3 l/100km-t adott meg a gyártó

A hajtása csendes, a gyorsulás álló helyzetből is erőteljes és egyenletes, és amikor az autót kizárólag az elektromotor hajtja, a haladás szinte teljesen zajtalan, a CO2-, NOx- és koromrészecske-kibocsátás pedig nulla.

Méretek




A Toyota Yaris felszereltségei
Egyértelműen és átláthatóan differenciált felszereltségi szintjeinek köszönhetően az új, 2014-es Yaris még vonzóbb ajánlatot jelent a B-szegmens egyre szélesebb vásárlóközönsége számára.

Ezt a differenciálást még inkább kihangsúlyozza az egyes felszereltségi szintek eltérő belső színvilága, valamint az, hogy számos külső és belső elem – például az alsó hűtőrács, a könnyűfém keréktárcsák, az ülések, a középkonzol, a műszerfal, valamint a kormánykerék díszítő betétei – többféle változatban készülnek.

Felszereltségi szintek: Live, Live Plusz, Active, Lounge és Lounge Skyview.
Az Active felszereltségnél lehet választani Comfort és Design csomagot.
A Lounge lehet Style. A Lounge Skyview-t, pedig Style Red kivitellel is el lehet érni.

A Hybrid felszereltségi szintjei: Live, Active, Lounge (+ Active Design), Lounge Skyview

Az Active szinttől az alapfelszereltség része a bőrborítású kormánykerék, a klímaberendezés, a VSC (járműstabilitást vezérlő kipörgésgátlóval) és a Toyota Touch 2 multimédia rendszer tolatókamerával.

A magasabb felszereltségek listáján megtalálható a LED nappali világítással kiegészített vetítőlencsés fényszóró, a 15 és 16 colos könnyűfém keréktárcsák választéka, az automatikusan behajló külső tükrök, a sebességtartó automatika, a kétzónás klímaberendezés, a hátsó elektromos ablakemelők, az eső- és fényérzékelők, a kulcs nélküli ajtónyitás és a nyomógombos motorindítás, az Alcantara® vagy bőr üléskárpitozás, illetve a sötétített hátsó üvegek és a Skyview panorámatető.

Yaris árak
A Yaris induló ára 2.790.000,-Ft 1.0 VVT-i 69 lóerős benzinmotorral,. 5 sebességes kéziváltóval.
A Hibridé kezdő ára 4.695.000,-Ft
A Yaris Van 1.0 VVT-i motorral 2.914.650,-Ft bruttó listaáron indul.

Toyota Yaris árlista letöltés
Toyota Yaris Hybrid árlista letöltés

A magyarországi bemutatón az “éneklő” Yaris kellemes tulajdonságait Kovács András Péter, Knoll Gabi és Puskás Peti méltatta.




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER