2013. július 23. kedd, 16:28

 

A Wallis Automotive Europe Kft., - mely korábban a Saab márka importőre volt Polar Mobil néven – tavalytól ismét elkezdte a Ssangyong autóit forgalmazni. A koreai autógyártó Ssangyong neve ikersárkányt jelent, mely a logóban is megjelenik. A Korando elnevezés, pedig az angol „Koreans can do”-ból alakult ki. A Ssangyong 2010-től a Mahindra csoporthoz tartozik.

Ssangyong Korando
Képgaléria
Ssangyong Korando
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Ssangyong Korando 2.0 dízel 2WD teszt
A harmadik generációs Ssangyong Korando ára, műszaki adatai és felszereltsége
Lámpák, éjszakai fények

A Korando első generációját 1983-1996-ig gyártották, a másodikat 1996-tól 2006-ig. A jelenlegi már a harmadik generáció, mely 2010-ben jelent meg a piacon.




korando-jeep-elso-generaciokorando-masoodik-generacio













Mint a SUV-ok megjelenése történetében a Korando esetében is az első változatok teljesen terepjárós kinézetet mutattak, melyet mára már a városi ember kényelmének és ízlésének megfelelő formára alakítottak. A jelen modellt az olasz Fabrizio Giugiaro tervezte.

Ssangyong, az micsoda?
Amikor a tesztautóért mentünk, keresvén a bejáratot kint dohányzott egy férfi és egy nő. Kérdezték kihez jöttünk, s egyszerűbb volt az mondani Ssangyong, mint Wallis. Erre a hölgy megkérdezte az mi. Innen jött a gondolat, vajon mennyire ismerik az emberek nemhogy a márkát, hanem egyáltalán mit takar a név. Gondoltuk csinálunk egy mini közvélemény kutatást, már csak az importőr felé ötletként is. A felmérés nem tekinthető komoly statisztikai kimutatásnak, mivel a korosztályok eloszlásában és a nemek arányában sem egyenlő a megkérdezettek száma, mégis kialakult 1-1 korosztályra valamennyire jellemző válaszadás.

A kérdések a következők voltak:

1. Mi a Ssangyong?
2. Milyen nemzetiségű a gyártó?
3. Milyen autókat gyártanak (városi kisautó, családi, suv, sport, terepjáró stb..)
4. Milyen típusokat tud felsorolni a Magyarországon forgalmazottak közül?
5. Milyen autógyártók vannak még a Ssangyong országában, melyek itthon is forgalmaznak autókat?
6. Ha megismerné és jónak találná venne-e vagy tovább várna vásárlói tapasztalatokra?

A kérdéseket nem látták egyben a megkérdezettek, s a válaszadás után mindig megválaszoltuk a jelen kérdést, továbbá tippelni is ért.
Összesen 16 ember válaszolt ebből:
20-30 éves 3 férfi 1 nő
30-40 éves 4 férfi 1 nő
40-55 éves 2 férfi 4 nő

Az 1 kérdésre összességében a húszas és negyvenes korosztály tudott helyesen válaszolni, míg a nők kevesebb százalékban. A harmincasok ugyan fele-fele arányban válaszoltak helyesen, azonban a férfiak válaszadását tekintve 5-ből 3 nem tudta.

A 2. kérdésnél, mikor már kiderült, hogy a Sssangyong autómárka, többnyire helyesen válaszoltak. Ekkor már a harmincasok azonosították be leginkább az országot. Akik nem tudták és tippeltek leginkább Kínát válaszoltak, de megjelent Japán is lehetséges gyártóként.

A harmadik kérdésnél fele-fele arányban mondtak jó válaszokat, azonban a nők rosszabb arányban „teljesítettek”. Itt megjelent a 30-as korosztály bizalmatlansága, mert bár a férfi nem tudott példát mondani miféle autókat gyártanak, tudván már a márka nemzetiségét, hozzátette „szar”.

A típusok felsorolásánál egy 40-es nő tudott választ adni, azonban a 30-asok közül senki. Rextont és Korandot egy 20-as és egy 40 es férfi válaszolta.

Az 5-ös kérdésre a 20-as és 30-as korosztály nagy százalékban jól válaszolt, bár a Kia-t többen említették, mint a Hyndai-t. A 40 év feletti nőkből viszont egy sem tudott  választ adni.

A 20-asok közül 2 férfi venne Korandot, 1 férfi és 1 nő nem. A 30-asok közül 2 férfi venne, míg 3 férfi és az egyetlen nőnk nem. A 40-eseknél 2 férfi és 2 nő megvenné az autót, míg 2 nő nem.

Hatalmas tanulságokat ilyen kis körből levonni nem lehet. Az azonban látszik van mit tennie az importőrnek, hogy az emberekkel megismertesse már a márka nevét is. (Rendezvényekhez csatlakozás, kisebb ajándéktárgyak készítése pl. kisautó stb.)
Még valami bukkant ki; a fiatal korosztály nyitottabb az új dolgok megismerésére és kipróbálására. A 30-as korosztályt kötik leginkább az előítéletei és nagyobb számban jelentik meg a bizalmatlanság. A gyártó szempontjából a legpozitívabb válaszokat a 40 fölötti korosztály adta, bár a nők többsége nem nagyon volt képben az autókat tekintve, mégis leginkább ez a korosztály lenne hajlandó leginkább a vásárlásra.
Feltevés: a 20-asok kíváncsiak ezért valószínű nyitottabbak, a 30-asoknál számít a presztízs, 40 fölött viszont egy átlagos magyar család vagyonából megbízható, kényelmes autókat keresnek vételre, s ha a kocsi megfelel és a tapasztalatok jók, hajlandóak a vásárlást megfontolni.

ssangyong-korando


A Korando megjelenését és formáját tekintve teljesen kedves kinézetű. Semmi agresszív vonás nincs benne. Lágy vonalak jellemzik; játékmackósan bucis.
A krómozott, Jaguaréra hasonlító hűtőrácsa viszont szép ékszer az autón, és a kettős sárkány márkajelzése is jól mutat a közepén. A különleges formájú fényszórók világítása pedig éjszaka látszódik jól.

korado-lampakkorando-lampafeny













A külső tükrei LED irányjelzőket kaptak, a tükör alján pedig a BMW világításcsomagjához hasonló (ott a kilincsekben van) kékes üdvözlőfényt árasztó lámpát helyeztek el.
Hátul a 3. LED féklámpát a hátsó légterelőbe szerelték. Alul pedig 2 krómozott kipufogóvág kandikál ki. A hátsó ködlámpa szériatartozék.


A Ssangyong Korando beltere
Külsejét tekintve elámulunk mekkora belső terek, kényelem és pakolhatóság fogad. A Beige és Grey belső színvilággal rendelhető autó közül nálunk az előbbi járt. A Nissan Leaf második generációjának bemutatóján megtudtuk, az európaiak a sötétebb színt kedvelik, ezért a Leaf már nem lesz világos belterű. Minden esetre a Korandonak jól állt, a sötétszürke szőnyegeivel. Minőségibb és kellemesebb érzetet ad, én ezt választanám, akkor is, ha nyilván jobban meglátszódik rajta a kosz.

ssangyong-korando-utaster


A műszerfal ízléses. A vízszintesen futó műanyag borítás még elegánssá is teszi. A kijelzőkön jól láthatóak az adatok, a tempomat km/h megjelenítését hiányoltam a digitális adatok közül, de a kilométerórán értelemszerű, beállítása 38-150 km/h sebesség alatt lehetséges. A 4 állásba igazítható kormányról a telefon és a rádió beállított sávjait működtethetjük. A tempomat beállítása egyszerű és kézre esik, nem utolsó sorban szériatartozék. Az ablaktörlő off állása kicsit megtréfált, de tulajdonosnak nem fog gondot okozni.

ssangyong-muszerfal


A visszapillantó tükör fölött tarthatjuk a vezetőszemüvegünket, a piperetükrök lámpával megvilágítottak, borításuk elején pedig névjegytartó van. Ide tehetjük az assistance, gumis, autómentős és egyéb autóval kapcsolatos fontosabb címeinket. A középkonzolon 3 tárolónk van. A műszerfal tetején, a rádió alatt zártak, illetve praktikusan az AUX, USB és 12 Voltos csatlakozók alatt. Az anyósülés oldalon 3 kg-os csomagot elbíró akasztófül van.
A manuális klíma jó, gyorsan beállítható a hőmérséklet, ez is szériatartozék. Jó lenne, ha a szellőzők teljesen elfordíthatóak lennének a testtől.
Az elektromos ablakemelők – szériatartozék - működtető gombjait az ajtókon találjuk, a vezető oldalán mind a négyet.
A rádiónál egyetlen zavaró volt, a sávkereső gomb jobb oldalon felülről a második, s nem egy következő sávot keres, hanem automatikusan 3-5 mp-ként a következőt. Megállítani újabb megnyomással lehet, azonban egy vezetési manőver közben nincs erre idő és a gomb is messze van, rá is kell pillantani. Esetleg hasznos lenne még az is, ha a rádió gyújtás nélkül is megszólalna, bár ez más autóknál sincs minden esetben. A rádióval kapcsolatos észrevételek nem az autó hibája, azonban talán érdemes lenne majd a gyártónak ezeken változtatnia.

Az ajtózsebekben 2 dl-es üdítős palackok férnek el. Hasonlóképp a könyöklő előtt, illetve a kézifékkar mellett elhelyezett kettős italtartóban. Így viszont egyáltalán nem zavaró a támaszkodásban. (A vezető jobb oldali könyöklője is kényelmes.) Ugyanekkora tartókat találunk hátul a középső háttámla lehajtásakor.


ssangyong-hatso-ulesek


Az ülések kényelmesek, jól tartanak. A vezetőülés nem csak magasságában állítható, hanem háromféle deréktámasz állással is alapfelszereltségben! Nagyon hasznos dolog! Ülésfűtés után vágyakozók azonban legalább DLX felszereltséget kell, hogy válasszanak.

A hátsó üléssorban is hatalmas helyek vannak! Az ülőlap hossza 48 cm. Kényelmes, de 50-52 cm-ig még lehetne kihúzni és akkor valóban fotelekben ülnénk. Az ülőlap és az első ülés között (170 cm-es emberre beállítva) 35 cm hely van lábtérnek, bőséges. Megjegyzendő a biztonsági övek ülőlapi csatlakozójánál leszorító gumikat találunk. Intelligens megoldás.
A hátsó kapaszkodóknál kabátakasztókat helyeztek el.

Csomagtér

A csomagteret és variálhatóságát ismét dicsérni kell! A csomagtér 486 liter, amely a 60-40 arányba könnyedén síkba ledönthető hátsó ülésekkel 1312 literre nől. A benne található hálóval többféle variációban oszthatjuk vagy szoríthatjuk le az elszabadulni akaró csomagjainkat. Bár az anyósülés kis mértékben dönthető előre, mégis a csomagszállításra rendelkezésre álló hely több, mint bőséges.
A padló alatt további tárolók találhatóak, az alatt pedig 29.000,-Ft-ért rendelhető szükség-pótkereket. A csomagtartóban továbbá még 12 Voltos csatlakozót is találunk.
Csomagtartó méretei:
Legszélesebb rész 130 cm, legkeskenyebb 97 cm, hosszúság hátsó ülések támlájának aljáig 83 cm, első ülések ülőlapjáig 148 cm, 178 cm az első ülésig - 170 centis emberre beállítva - anyós ülést nem lehet nagyon ledönteni.

ssangyong-korando-csomagtarto


ssangyong-korando-rakter


Beállítottuk, bepakoltunk, hát akkor menjünk!
A Mercedestől átvett és azóta átdolgozott motor aránylag csöndesen jár, bár a dízelhang teherautós, gyorsításkor még élvezetes is. S megindul, nagyon! Könnyedén mozgatja a 149 lóerős 2 literes dízelmotor az 1600 kilós autót. A 360 Nm maximális nyomatékot 1500-2800 fordulatszámon érjük el, de inkább 1900/2000 körül. A váltója, mely alapjait még ugyancsak a Mercedes-szel kötött megállapodáskor nyert a Ssangyong, bár ezt is továbbdolgozták, zseniális! Lehet olvasók nem díjazzák ezeket a jelzőket első olvasatra, mégis az! Egyszerűen muszáj volt vezetni még éjjel is, nem csak a menetdinamikát, úttartást stb. nézendő, hanem egyszerűen csak váltogatni. Kicsit hajaz egy Mazda pontos úton járó „beszippantó” váltóérzetre, mégis itt kell egy kis erő is. Csodálatos váltani a Ssangyongban!

Terep
Nálunk a 2 WD elsőkerékmeghajtású változat járt, jó lenne majd a 4x4 változatot is kipróbálni. A Ssangyong mai napig hangoztatja, hogy a terepjáróképességeket tartja szem előtt. A 18 centi hasmagasság nem rossz. Terepen jól kisimítja az egyenetlenségeket, terepjárós érzetet ad. Az összkerékhajtású modellekben automatikusan szabályozott a nyomatékelosztás az első és hátsó tengelyek között, mely 50:50 arányban fixre is zárható.

Országút
Ez az ami egy szubjektív dolog. Terepjárós hintázását megtartja közúton is, amely ott hangsúlyosabb, s lehet élvezetes, de tengeri-, és autózásbetegeknek nem. Van valami perverz öröm, ahogy ring a közúton, sok-sok kilométeren zavartuk, hogy kérdezzük mi ez, mert vezetni élvezetes és mókás, csak arra gondolva valaki az 500-ik kilométer után van, nem biztos szeretné ezt a hullámvasutazást. Végezetre a gyári Kumho M+S 225/60 R17 puha gumifalát tettük főként felelőssé ezért, ugyanis, ha csak meglöktük az autót, az önmagában behintázott elég rendesen,és láthatóan a gumikon. Ettől nem kell elijedni, max egy másik gumi/márka/típust érdemes választani – azoknak, akik sokszor vezetnek le sok kilométert ’egyfenékkel’.

Biztonság
Biztonság tekintetében szériában kínál mindent a Ssangyong
ABS+EBD, ESP menetstabilizátor, Visszagurulás gátló
Vezető és utasoldali légzsák
Függönylégzsákok
Aktív első fejtámlák, hátsó fejtámlák
Valószínű az európai vevők megbízhatósági bizalmát szolgálná a gyártó EuroNCAP törésteszt bevállalása.
Örömmel várjuk az eddigi Ssangyong vásárlók véleményét!

Pár szó a felszereltségekről és árakról

4 féle felszereltségben rendelhető a Korando SDT, SDT Plus, DLX, DLX Plus
A benzinmotoros változat SDT 5.390.000,-Ft, SDT Plus 5.490.000,-Ft.
Dízel 149 lóerős motorral SDT 5.990.000,-Ft, SDT Plus 6.090.000,-Ft
Az SDT pluszban 100 ezer forintért – mindkét motor esetében -  kapunk pluszban (a teljesség igénye nélkül) CD-s rádiót MP3 lejátszási lehetőséggel, USB, AUX csatlakozót és Bluetooth telefon kihangosítót, továbbá első ködlámpákat, melyek ennyit bőven megérnek.

ssangyong-korando-dizel


Összességében
egy kedves kinézetű, hatalmas beltérrel rendelkező, kényelmes családi városi terepjárót kapunk, melyhez 4x4 meghajtás is kérhető 499.000,-Ft-ért, rengeteg olyan extrával, mely máshol csak sokszázezer felárért rendelhető. Javaslat; legalább próbáld ki az ázsiai kistigrist! Hozzáfűzve egy kis országúttal is. Jelenleg 3 hónapos visszavásárlási garanciával hívja leendő ügyfeleit a Ssangyong.

Ssangyong Korando 2.0 dízel 2WD teszt
A harmadik generációs Ssangyong Korando ára, műszaki adatai és felszereltsége
Lámpák, éjszakai fények



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER