2013. július 01. hétfő, 16:32

 

Az Euro NCAP az “Advanced” díjat adott az Európában néhány hónapja bemutatott, új generációs Mitsubishi Outlander egyik modern biztonsági technológiájáért, az Ütközés Hatását Mérséklő Rendszeréért* (FCM).

aktiv-fekezes



Napjainkban a balesetek elkerülését, illetve hatásuk súlyosságát mérséklő, modern technológiák állnak a biztonságos autók fejlesztésének középpontjában. Ennek megfelelően osztja ki 2010 óta az Euro NCAP az “Advanced” díjat, elismerve azon autógyárak törekvéseit, amelyek új technológiák meghonosításával bizonyítják a vásárlók és a közösségek biztonsága iránti elkötelezettségüket.

Amikor egy autógyártó egy új technológiával jelentkezik, az Euro NCAP egy független szakértőkből álló bizottság segítségével vizsgálja meg az említett gyártó által benyújtott dokumentációt. A bizottság logikusan és szigorúan elemzi a technológia kifejlesztésének, tesztelésének és értékelésének módszereit, a már létező, közúti forgalomban szerzett tapasztalatokat, valamint a rendszer teljesítményét és működésének várható hatékonyságát. Ha a vizsgálat nagy jelentőségűnek találja az adott technológiát, az Euro NCAP odaítéli az “Advanced” díjat – ahogyan ma a Mitsubishi Motors FCM berendezésének.

Mitsubishi Outlander 5 csillag
A Mitsubishi Motors biztonságos autózás iránti elkötelezettségét kiválóan bizonyító FCM rendszer első ízben 2012-ben tűnt fel az 5 csillagos Euro NCAP-értékelést kapott Outlander modellben, olyan egyéb biztonsági berendezések mellett, mint az Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (LWD).

uj-mitsubishi-outlander


Ahogy az az Euro NCAP mai közleményében olvasható: “A Mitsubishi Motors Ütközés Hatását Mérséklő Rendszerének elismerése az Euro NCAP részéről újabb példája annak, hogy néhány autógyártó komoly erőfeszítéseket tesz az Önálló Vészfékrendszerek kifejlesztésére, hogy csökkentsék a közúti balesetek számát, vagy mérsékeljék azok súlyosságát.”
Az ACC és LWD mellett immár az Euro NCAP díját elnyerő FCM rendszer is a Mitsubishi folyamatosan fejlődő biztonsági arzenálját gazdagítja, nem beszélve a RISE* (Megerősített Ütközési Biztonságú) karosszériaszerkezetről, az aktív biztonsági berendezések finomhangolásáról vagy az új passzív biztonsági megoldások széles körű bevezetéséről a márka termékkínálatában.
* A Mitsubishi Motors RISE szerkezete egy olyan önhordó szerkezet, amely drámai módon javítja a körkörös ütközésbiztonságot. A RISE elosztja az oldalról és hátulról érkező erőhatásokat, és gondoskodik a vázszerkezet kontrollált torzulásáról, ami a fokozott utasbiztonság mellett az üzemanyag-ellátó rendszer számára is hatékonyabb védelmet nyújt ráfutásos balesetben.


Mitsubishi Ütközés Hatását Mérséklő Rendszer* (FCM)
-    Az FCM az Adaptív Sebességtartó Automatika által is használt 77 GHz frekvenciájú radar segítségével akadályokat keres az Outlander előtti útszakaszon, és szükség esetén automatikus fékezéssel kerüli el az ütközést, vagy mérsékli annak súlyosságát.

utkozest-merseklo-rendszer

-    Amennyiben felmerül a frontális ütközés kockázata, a rendszer hangjelzéssel, illetve a műszerfalon felvillanó fény segítségével figyelmezteti a vezetőt. Az FCM emellett megnöveli a fékrendszerben a nyomást.
-    Ha a vezető ekkor a fékre lép, a Vészfékrásegítő funkció a szokásosnál korábban lép működésbe,
-    Amikor az ütközés kockázata már igen nagy, üzembe lép a kétfázisú automata fékfunkció:
o    Első fázis: az FCM automatikusan, enyhén fékezni kezd, arra figyelmeztetve ezzel a vezetőt, hogy el kell kerülnie az ütközést.
o    Második fázis: a rendszer erős fékezéssel segít elkerülni az ütközést, vagy mérsékelni annak következményeit.
-    Ha az autó 30 km/óránál nem halad gyorsabban, és a rendszer által felfedezett akadály egy helyben áll, az FCM képes elkerülni az ütközést. Mozgó akadály (jármű) esetén is elkerülhető az ütközés, amennyiben az Outlander és a másik autó közötti sebességkülönbség nem haladja meg a 30 km/órát. Ha a sebességkülönbség több mint 30 km/óra, az FCM nem képes elkerülni az ütközést, ám ilyen esetben is enyhítheti annak súlyosságát
* Az FCM rendszer működése nem terjed ki minden menet- és forgalmi körülményre, illetve minden időjárási- vagy útviszonyra.
* Az FCM leginkább személyautó méretű vagy annál nagyobb járművek felismerésére alkalmas.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER