2012. augusztus 14. kedd, 16:17

 

Tömeggyártás előtti tesztpéldányként járt hazánkban a Mitsubishi legújabb modellje, a harmadik generációs Outlander, melyet a 82. Genfi Autószalonon láthattak először a kilátogatók. Augusztus elején, Magyarországon, két helyszínen is eltöltött néhány napot az új modell, amelynek hazai bevezetését szeptemberre tervezik.

mitsubishi-outlander-uj

Több, mint tíz éve, 2001-ben mutatta be a Mitsubishi az Outlandert, amelyből azóta közel egymillió darabot értékesítettek a világ minden táján. A tavasszal leleplezett harmadik Outlander az első az új generációs Mitsubishi modellek között, amely mind dizájnban mind technikailag jelentősen változott. Ugyan az előd is szépen fogyott, - több mint 600 ezer darabot értékesített belőle a Mitsubishi – a gyártó mégis más filozófia szerint állt neki a fejlesztésnek. A cél továbbra is jól variálható, de érettebb, prémium közeli modell megalkotása volt, amely még több célcsoportnak jelenthet alternatívát. Az új fejlesztési irányelvek a külső-belső dizájnban, az új technológiák alkalmazásában és a kiváló minőségben köszönnek vissza. A Mitsubishi fejlesztőcsapatának úgy sikerült új modellt alkotnia, hogy a gyártóra jellemző hagyományos, sportos hangulat megmaradt, mindez mellett a minőség került előtérbe.

mitsubishi-outlander

A sportos jegyek mellett a technokrata dizájn határozza meg az új Outlandert. Ez kifejezetten látszik az újragondolt formaterven is, amely fokozatosan jelenik majd meg a márka modellpalettáján, felváltva a mostani márkaarculatot. A Mitsubishi szerint az új formanyelv még kialakulóban van, és később rugalmasan alkalmazkodik majd a különböző kategóriákhoz, de egyértelmű, hogy az Outlander esetében egy kiforrott, átgondolt, kész dizájnról beszélhetünk. A fronton egyből szembeötlik az új hűtőmaszk, a szűkre húzott fényszórókat pedig egy elegáns betét köti össze, amelyen a márkajelzés kapott központi szerepet. A sportosságot hangsúlyozva hatalmas légbeömlő került az autó orrára, amely alatt a két ködlámpa kapott kiemelt szerepet egy-egy ezüst színű kerettel. A sziluett hagyományos SUV-os, de itt is figyeltek a formatervezők a részletekre, kiemelték az övvonalat egy pozitív fény-árnyék vonal segítségével. Az átlátszó búrával készült fényszórók határozzák meg az autó farát, amelyek szintén az autó sportosságát hangsúlyozzák. Az új Outlander méreteit tekintve semmiben nem különbözik a második generációtól, - ami annak is köszönhető, hogy a két modell alapjai azonosak – ennek ellenére jóval tágasabb lett az utastér. Javítottak a légellenálláson is, amely így nemcsak takarékosabb üzemet, hanem a vastagabb első ablakokkal együtt csendesebb utasteret is jelent.

Természetesen nem csak kívülről, hanem belülről is megújul az Outlander. A design egyértelműen jobban sikerült, mint az elődnél, az egy „tömbből” kialakított műszerfal minőségi érzetet kelt. A középkonzolon a nagyméretű, igényes grafikával ellátott, a tolatókamera monitorjaként is funkcionáló kijelző kapta a főszerepet. A központi műszerek között is egy nagyobb kijelző kapott helyet, amely szintén remek grafikával és könnyű kezelhetőséggel jeleskedik. A tesztelt modell első bőr foteljei jól sikerültek, hosszú távon is kényelmesen utazhatunk benne. A térérzet sokkal jobb, mint az elődben, annak ellenére, hogy egy millimétert sem nőtt az utastér. Az új Outlander öt- és hétszemélyes változatban is elérhető, de a harmadik üléssor inkább csak gyerekeknek nyújt megfelelő komfortot. A második üléssort 40:60 arányban le is lehet dönteni, ha a síkfelületű csomagtér a lényeg, ha pedig utasok ülnek itt, akkor a háttámla döntögetésével, vagy az ülések előre-hátra tologatásával is alakítható a belső tér és a csomagtartó aránya.

Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint az elektromos ötödik ajtó, az adaptív tempomat, az ütközésmegelőző, a sávelhagyásra figyelmezető és a széles látószögű xenon fényszóró, amelyek 80 fokos szögben pásztázzák az utat a hagyományos fényszórók 42 fokos szögével szemben. A biztonságos városi közlekedéshez nagy segítség a koccanás gátló, amely vészhelyzetben önállóan képes állóra fékezni az autót, ha a vezető figyelmét valami elterelte. A kategóriában egyáltalán nem jellemző a Mitsubishi Outlander elektromos ötödik ajtaja, amely a kormány mögött elhelyezett kapcsolóval is üzemeltethető, ráadásul nem csak kinyitja, de be is csukja gombnyomásra az automata szerkezet a csomagtartó ajtaját, amelynek működését a kulcsról is vezérelhetjük. A hatalmas csomagtér öt ember számára minden igényt kielégít, de ha heten utaznak az autóban, még mindig marad pár liter a poggyászok tárolására. A középső üléssor tologatásával a csomagteret is növelhetjük, ha arra van szükség, ha pedig a hatalmas lábtér a cél, akkor teljesen hátratolt állapotban akár még táncolhatunk is a második üléssor előtt.

A motortérben átdolgozott erőforrásokat találunk. A 2.2 literes, 150 lóerős DiD Clean Diesel igen alacsony, 14,9:1-es kompresszió-aránnyal bír, míg maximális nyomatéka 380 Nm kézi váltóval, automatával 360 Nm. A hatsebességes automata új fejlesztés, a korábban alkalmazott duplakuplungos szerkezet helyett visszatértek a mérnökök a bolygóműves megoldáshoz. A tesztelt modell hatsebességes kézi váltója remekül illik az alacsony fordulaton is nyomatékos dízelmotorhoz. A hosszú hatodik fokozatnak hála, autópályán is csendesen és takarékosan dolgozik a 2,2-es, a legmagasabb fokozatban 90 km/h-nál 1500-at forog a főtengely percenként. Az új hajtáslánchoz start-stop rendszer is jár, a motorleállító szerkezet értékes decilitereket takaríthat meg a sofőrnek városban. A Mitsubishi adatai szerint a start-stop rendszernek is köszönhetően 130 g/km alatt marad a 2.2 DiD szén-dioxid kibocsátása, míg átlagfogyasztása is rendkívül alacsony az autó méreteihez képest, átlagosan 5,2 liter gázolajjal is eljárhatunk minden 100 kilométeren.

uj-mitsubishi-outlander

A fejlesztés során fontos cél volt, hogy az autó üres tömegét csökkenteni tudják, méghozzá 100-150 kilogrammal. Vezetés közben az első dolog, ami a sofőrnek szembetűnik, hogy a kasztni tényleg nagyon könnyű. Átlagban 150 kilogrammal sikerült csökkenteni az Outlander tömegét, ami igen szép eredmény. A cél eléréséhez nagyobb szilárdságú acélt használtak, összességében 60 százalékkal többet, mint a második generációs modellben és a hegesztési pontokat is megerősítették. Több helyen alkalmaztak alumíniumot. A kisebb üres tömeg ellenére szinte biztosra vehető az ötcsillagos törésteszt az EuroNCAP töréstesztjén. A magasabb felépítés ellenére az Outlander nem idegenkedik a tempósabb kanyarvételtől, a futómű sportosabb hangolásának köszönhetően még nagyobb tempó esetén sem dől meg. Az összkerékhajtás ellenére csak könnyedebb terepre merészkedjünk az Outlanderrel, ugyanis a hasmagassága túlságosan alacsony a komolyabb akadályok leküzdésére.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER