2011. május 04. szerda, 10:03

 

A nemzet legnagyobb taxi flottáját üzemeltető város a Nissan-t bízta meg a következő generációs taxi, a „Holnap Taxija" megtervezésével és szállításával. A bejelentést a Városháza sajtótájékoztatóján tették, amelyen részt vett Michael Bloomberg főpolgármester és Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke.

Nissan-NV200-taxi

A New York City Taxi és Limuzin Bizottság (TLC) a Nissan NV200-at választotta ki New York City kizárólagos taxijává a 2013-as évvel kezdődő időszakra. Ez az elismerés egy több, mint 2 évig tartó, rendkívül szigorú kiválasztási folyamat után született meg. A konkurencia több mint egy évszázados taxi-örökségre építhetett a város útjaihoz illesztett, célra orientált kivitelű autó tervezése és fejlesztése során. A másik két versenytárs a Ford Motor Co., és a török Karsan autógyár volt.

"A Nissan büszke arra, hogy New York City következő taxi-generációjának szállítója lehet" - mondta Tavares. "Az NV200 taxi lehetővé teszi, hogy naponta több mint 600.000 utas számára bizonyíthassuk a Nissan elkötelezettségét az autók minősége és a városi mobilitás iránt." 

A Nissan NV200 taxit Észak-Amerikában, a Nissan Mexikóban, Cuernavaca-ban működő üzemében fogják gyártani. A Nissan NV200 taxi a jelenleg a világszerte, Japánban, Európában és Kínában értékesített kis haszonjármű módosított kivitele lesz. A gyártó által ajánlott eladási ár (MSRP) a tervezett alapkivitelben 29.000 $ körül lesz.

A program részeként a Nissan New York várossal és a taxi-tulajdonosokkal egy kísérleti programon is dolgozik, melynek célja a zéró-emissziós, elektromos hajtású gépkocsik taxiként történő alklamazási lehetőségeinek tanulmányozása. A Nissan 2012-ben hat, 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF-et bocsát a taxi-tulajdonosok rendelkezésére kipróbálás céljából, és biztosítja a használatukhoz szükséges akkumulátortöltő állomásokat is. 

Nissan-NV200-utaster

A sofőrök, tulajdonosok és az utasok közvetlen kívánságaira válaszoló, tervezett újdonságok közé tartoznak a következők:

2.0 l-es, 4 hengeres motor, amelynek fejlesztésekor az volt a cél, hogy csökkentse a taxi flotta károsanyag-kibocsátását és üzemanyagfogyasztását;
Bőséges hely négy utas és a csomagjaik számára, ami alapvető javulást jelent a jelenlegi taxi modellekkel összehasonlítva;
Kevésbé zavaró kürt külső fényjelzéssel kombinálva, amely felhívja a figyelmet arra, hogy az autó tülköléssel jelez, és ezáltal csökkenti a zajterhelést;
Tolóajtók fellépővel és kapaszkodóval a be- és kiszállás megkönnyítésére;
Átlátszó (árnyékolóval ellátott) tetőablak biztosít páratlan kilátást a városra  ;
Az elsőtől függetlenül szabályozható, levegőszűrővel ellátott légkondicionáló a hátsó utastér levegőminőségének javítására;
Vonzó megjelenésű, lélegző, antimikrobiális, környezetbarát, könnyen tisztítható üléshuzat, amely vizuális hatásában bőrre emlékeztet;
A tetőn olvasólámpa az utasok részére, és padló-világítás a csomagjaik elhelyezésének megkönnyítésére;
Mobil töltőegység 12 V-os elektromos csatlakozóval és két USB-csatlakozóval;
Hatféle irányban állítható vezetőülés, még beépített térelválasztó esetén is dönthető háttámlával és szabályozható gerinctámasszal;
Alapfelszerelés a vezetőt segítő navigációs és telematikai rendszer.

A legfontosabb biztonsági felszerelések a következők:
Függönylégzsákok az első és hátsó utasok védelmére, továbbá az ülésbe beépített oldallégzsákok az első üléssorban;
Alapfelszerelés a kipörgésgátló és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (VDC);
A figyelmetlenül történő ajtónyitás esetén a gyalogosokat, kerékpárosokat, motorkerékpárosokat kevésbé veszélyeztető tolóajtók;
Fényjelzés hívja fel a közlekedés többi résztvevőit, ha nyitva van a taxi ajtaja.

Miután több mint 13.000 new yorki taxi éves szinten összesen 500 millió mérföldet tesz meg, a „Holnap Taxija" kiválasztásakor elsőrendű szempont volt a tartósság. A Nissan kiképzi a taxiflotta-üzemeltetőket a rutinszervizek és javítások házon belüli elvégzésére, a Nissan haszonjármű-kereskedők pedig azonnali kiszolgálást biztosítanak az első szabad munkaálláson, ha a taxi-üzemeltetőknek javítási igényük merül fel. 

A Holnap Taxija

2007-ben New York város vezetői azzal a céllal hívták össze a taxi-üzemeltetés szereplőit, a sofőrök, a tulajdonosok és az utasok képviselőit, hogy fogalmazzák meg a következő generációs New Yorki Taxival kapcsolatos követelmény csomagot, és a projektet a „Holnap Taxija" névre keresztelték. 2009 decemberében a TLC „ajánlattétel-kiírást" tett közzé, amellyel felhívta az autógyártókat és a tervezőket, hogy adják be a speciálisan erre a célra tervezett, a New Yorki Taxiként használandó járművekkel kapcsolatos legjobb elképzelésiket. Az értékelési folyamat végén a Nissan NV200-at választották ki, így 2013-tól 10 éven keresztül ez a modell lesz a New Yorki Taxi. 


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER