Címkék: Peugeot | Peugeot Boxer | teherautó

2014. április 28. hétfő, 14:26

 

A Peugeot az új Boxerrel folytatja modellpalettája megújítását, mellyel 30 százalékos Európán kívüli értékesítési arányával a nemzetközi piacok meghódítását célzó stratégiát is támogatja. A márka modern stílusához igazodó újdonság több, mint négymillió kilométernyi tesztúton, extrém körülmények közepette bizonyította robusztusságát, minőségét és tartósságát.

 

Megfiatalított kishaszonjármű piac
A Peugeot 1950-ig visszanyúló kishaszonjárműves történelmének több, mint 1,8 millió eladott furgonjából majd egymilliót tesz ki az 1994-ben bemutatott Boxer három generációja, melyből idén, 2014-ben debütál a legfrissebb.
E piaci szegmens 0,24 százalékos gyarapodásával némi élénkülést mutatott 2010 és 2013 között, így Európában évente körülbelül félmillió járművet tesz ki. Ugyanezen időszakban a Peugeot Boxer 2006 óta forgalmazott harmadik generációja 0,5 százalékkal növelte részesedését az öreg kontinensen – 1.3 százalékos gyarapodást könyvelve el megjelenése óta – a világ többi részén pedig 35 százalékkal javította eladási eredményeit. A 2014 második negyedévétől forgalmazott új modell pedig csak tovább növeli ezt a lendületet.


Tesztvezetési program, az ügyfeleknél jelentkező tipikus elhasználódást szimulálta.
Az új Peugeot Boxer fejlesztésekor a tartósság növelése és a zajcsökkentés fokozása volt a cél:
- nagy szilárdságú, megerősített kocsiszekrény
- újratervezett széljárat a szélvédő és a motorháztető között
- új tolóajtó mozgató szerkezet és megerősített hátsó ajtók
- erősebb fékek
- áttervezett lengéscsillapító-tartók
- 2,2 literes HDi motorcsalád átalakított befecskendező rendszerrel

Az intenzív igénybevétel megkívánta kiemelkedő megbízhatóság és tartósság érdekében az új Boxerrel több mint négymillió kilométert tettek meg a extrém körülmények között, teljes- és részterheléssel, illetve üresen, a legkülönfélébb útviszonyok között, rossz burkolaton és hegyvidéken egyaránt.

Megbízhatóságát és tartósságát az alábbi tesztek igazolták:
- 1500 óra -20 és +40°C közötti hőmérsékleten a különféle anyagok, illetve mechanikus, műanyag és elektromos komponensek időtállóságának vizsgálatára
- 1000 gázlóátkelés tíz centiméteres vízmélység mellett vagy három centiméternyi sós vízen – úgy, hogy a következő 1000 kilométeren nem mosták le az autót – a tömítettség és a korrózióvédelem ellenőrzésére
- tíz évnyi intenzív igénybevételnek megfelelő, szám szerint 500.000 ajtónyitás –30 és +80°C közötti hőmérsékleten
- a teszt során 1800 alkalommal végztek minőségi ellenőrzést

Dizájn
A Boxer formatervét erős és modern karaktere teszik időszerűvé, a márkára jellemző vonásokat pedig a haszonjárművekhez igazította a Peugeot dizájnstúdió.
A modern orrész erőt és teljesítményt sugároz, a motorháztető markáns vonalai pedig remek keretet adnak az emblémának. Kifejező, megjelenésébe illeszkednek széles – a Peugeot 308 inspirálta – hűtőrácsa és a nappali menetfényt vagy opcionálisan fénydiódákat is felvonultató első lámpái.

Lökhárítója védelmet nyújt, és a strapabíró polikarbonát ködlámpákat is ide szerelik be, az alsó részén elhelyezett fellépők pedig megkönnyítik a szélvédő tisztán tartását.
A hátsó rész legszembetűnőbb eleme az embléma mellett az új hátsó lámpa, amely világítási képével passzol a modern járműhöz, ráadásul oldalirányból is sokkal jobban látható.
Funkcionális és kényelmes utasterével az új Boxer elegánsabbá és érezhetően jobb minőségűvé vált. Remek a modern formájú kormánykerék fogása, ráadásul a Comfort Pack csomagban is szereplő és extra felszereltségként is megrendelhető bőrbevonattal még kényelmesebbé tehető.
Megújult az ergonomikus kezelőszerveket felvonultató műszerfal, amelyhez többféle rádió választható, az ülések fekete alapon piros és szürke mintás „Darko” szövet kárpitozást kaptak, de opcionálisan barna „Achille” huzattal is megrendelhetők. Az összhatást tekintve a fülke nemcsak modernebb lett, de határozottan jobb minőségűnek tűnik.

A haszonjárműves ügyfelek manapság minél kényelmesebb, személyautós járműveket keresnek, hogy jobb munkakörülményeket teremthessenek. Kényelemmel, könnyű kezelhetőséggel vagy épp biztonsággal kapcsolatos elvárásaik teljesen racionálisak, csakúgy mint a gazdaságos üzemeltetéssel kapcsolatos igényeik, melyeknek a Peugeot Boxer maradéktalanul meg is felel. – mondta Vincent Portia, az új Peugeot Boxer termékmenedzsere


Biztonság

A biztonságos és könnyű vezetés érdekében az új Peugeot Boxer korszerű felszerelések széles választékát kínálja.
ABS, ESP, EBA – a vészfék asszisztens (EBA – Emergency Braking Assistance), a vezetőoldali légzsák és az elektromos ablakemelők mind az alapfelszerelés részét képezik csakúgy, mint a vezetőfülkét és a rakteret elválasztó acélfal, amely a zajcsillapításhoz is jelentősen hozzájárul.

A lopásvédelem érdekében, a következőkkel is felszerelték:
- központi zár
- külön nyitható és zárható raktér
- reteszzár
- tolatókamera és a nyitva felejtett hátsó ajtóra figyelmeztető visszajelzés a központi érintőképernyőn




Az utasok védelme érdekében
és a sokféle felhasználási módhoz igazodva az új Boxer számtalan aktív és passzív biztonsági felszerelést kínál:

- LAC (terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozás): a terhelés és tehereloszlás függvényében szabályozza, azt a pontot, ahol az ESP beavatkozik, így a jármű még stabilabban követheti az utat kritikus helyzetekben

- ASR (kipörgésgátló): szintén az ESP funkció részeként a hajtott kerekek kipörgését figyeli és a fékre, illetve a motor fordulatszámára hatva állítja vissza a tapadást. Kis sebességnél, különösen csúszós úton, az ASR megkönnyíti a gyorsítást, emellett egyenletessé teszi a jármű mozgását, csökkenti a lefulladás esélyét és kíméli a kuplungot, ezzel is növelve élettartamát. Nagyobb sebességnél, főként síkos úton, megakadályozza a kerék kipörgését

- LDWS (sávelhagyás-figyelő): a középső visszapillantó tükör fölött elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az utat, és amennyiben a sofőr irányjelző használata nélkül lép át egy folytonos vagy szaggatott vonalat, figyelmeztető lámpa villan fel a műszerfalon, illetve a sávelhagyás oldalán hangjelzést is ad a rendszer. A négy tonna feletti járművek alapfelszereltsége a többi változathoz is megrendelhető és a Safety Pack csomagban is szerepel

- DSG (abroncsnyomás-figyelő): a Combi és Minibus változatokhoz alapfelszereltségként kínált, a többi modellhez pedig extraként rendelhető berendezés a műszerfalon vagy a középső érintőképernyőn megjelenő üzenetben figyelmezteti a sofőrt, amennyiben valamelyik gumiabroncs defektet kap vagy csökken a nyomása

- utas oldali-, két oldal- és két függönylégzsák: e passzívbiztonsági elemek extra felszereltségként rendelhetők meg

- Dombsegéd: az ESP részeként működő eszköz akkor kapcsol be, ha a jármű áll, a motor jár, a vezető lába a fékpedálon van, és öt százalékosnál meredekebb emelkedőn előremeneti vagy hátrameneti sebességfokozatban van. Ilyenkor a fékrendszer még két másodpercig megtartja a nyomását, miután a sofőr levette a lábát a fékpedálról, ezzel is megkönnyítve az elindulást, megakadályozva, hogy a jármű visszaguruljon, akár teljes terhelés mellett is

- ITC (intelligens menetstabilizáló): az extra felszereltségként megrendelhető berendezés csúszós úton (sárban, havon vagy jégen) javítja a tapadást. A műszerfalon elhelyezett gombbal bekapcsolva észleli, ha lecsökken a tapadás és a kipörgésgátlótól átvéve a stafétát a jobban tapadó kerékhez továbbítja a hajtást, így javítja a tapadást és segít megtartani a kívánt nyomvonalat. 30 kilométer/óra feletti sebességnél automatikusan kikapcsol

- az ITC új funkciója a HDC (lejtmenet-szabályzó): amely szintén gombnyomással aktiválható, és segít a vezetőnek az egyenletes sebesség megtartásában amikor 30 kilométer/óránál kisebb sebességgel, nyolc százaléknál meredekebb lejtőn halad – különösen laza talajon – anélkül, hogy a gáz vagy fékpedált kéne használnia. Ha a sofőr 30 kilométer/óránál nagyobb sebességre gyorsít, automatikusan kikapcsol

Egyéb, vezetést és manőverezést megkönnyítő rendszerek:
- Az új programozható sebességszabályozó és -korlátozó: már a második felszereltségi szinttől az alapfelszereltség része, lehetővé teszi, hogy a sofőr a gázpedál használata nélkül, az út szintkülönbségeitől függetlenül is egyenletes sebességet tartson.

- Hátsó parkolóradar: a lökhárítóba szerelt négy ultrahangos távolságérzékelő hátramenetben automatikusan bekapcsol, és figyelmeztet a közel kerülő akadályokra. Hangjelzésének frekvenciája a tárgyat közeledtére gyorsul, majd néhány centiméterre az akadálytól folyamatos sípolásra vált. Tovább növeli a biztonságot, hogy a gyalogosokat csipogó hang figyelmezteti a tolató járműre

- A hátramenet közben végrehajtott precíz manőverezést az új Peugeot Boxer tolatókamerája távolságjelző vonalakkal teszi még egyszerűbbé. A harmadik féklámpa mellé beépített kamera tolatás közben automatikusan bekapcsol, a képet pedig az érintőképernyőn jeleníti meg, ráadásul hátsó parkolóradarral is párosítható

- Változó rásegítésű kormányszervo: amellett, hogy a 3,0 HDi és a Heavy 400 modelleken alapfelszereltség más változatokhoz is megrendelhető. A rásegítés mértékét a jármű sebességéhez igazítja, így a biztonság fokozása érdekében nagy sebességnél erősebb mozdulatokra van szükség, kis sebességnél ugyanakkor megkönnyíti a manőverezést



A felszereltség az üzleti felhasználókhoz igazítva
Az új Peugeot Boxer hosszú felszereltségi listájának hála a vezetőfülke igazi mobil irodává varázsolható. A praktikus utastérben különféle tárolóhelyek, iratrögzítő és írófelület is található a középső ülés támlája pedig előredönthető.

Új hifi rendszere opcionálisan DAB (digitális műsorszórás) funkcióval is rendelhető, a Bluetooth telefonkihangosító és az USB csatlakozó pedig az alapfelszereltség része.
A szegmensben különlegességnek számító ötcolos érintőképernyőt a második felszereltségi szinttől mindegyik járműbe beépítik, ráadásul minden funkciót képes kezelni a valósidejű zenelejátszástól, az SMS üzenetek elolvasásáig, amely kategóriájában egyedülálló, továbbá extra felszerelésként műholdas navigáció is rendelhető hozzá, illetve a tolatókamera képét is képes megjeleníteni.
Mivel az üzleti felhasználóknak állandó összeköttetésre van szükségük ügyfeleikkel az új Boxer2014 második felétől a tabletekhez dokkolót kínál független adatkapcsolattal.

Annak érdekében, hogy minden felhasználó egyéni igényeihez szabhassa új járművét a különféle felszereléseket többféle tematikus csomagba rendezték (Magyarországon nem lesznek külön csomagok):
- Az építőipari csomag motorvédő fenéklemezt, intelligens menetstabilizálót és lejtmenet-szabályozót is tartalmaz, így különösen hasznos az építkezéseken mozgó autókhoz
A stílus csomag az első ködlámpát, a fénydiódás nappali menetfényt és a dísztárcsákat gyűjti csokorba, ezért azon üzleti felhasználóknak a legpraktikusabb, akik járművükkel is vállalkozásuk arculatát szeretnék építeni
- A biztonsági csomag azon flották igényeit elégíti ki, amelyeknek extra biztonsági követelményeknek is meg kell felelniük, ezért az utasoldali légzsák mellett a legfrissebb műszaki újításokat is tartalmazza, mint például az abroncsnyomás- és a sávelhagyás-figyelő
- A Városi csomag elsősorban az intenzív urbánus használatban a leghasznosabb, hiszen megkönnyíti a manőverezést, parkolóradarjával elektromosan behajtható tükreivel, illetve tolatókamerájával pedig megóvja a járművet a sérülésektől, és könnyebbé teszi a csomagküldő cégek mindennapjait;
- A Komfort csomag részét képező teleszkópos vezetőülés, automatikus légkondicionáló és ablaktörlők, illetve bőrbevonatú kormánykerék városban és hosszú távokon is kényelmesebbé teszik a sofőr munkáját;
- A Fűtés csomag a hideg, zord klímájú területeken optimális megoldás, mivel programozható Webasto állóhelyzeti fűtésével még azelőtt bemelegíti az utasteret, hogy elkezdődne a nap, a kellemes hőmérsékletet pedig ülésfűtéssel tartja fenn.
Ezen felszerelések mindegyike külön-külön is megrendelhető.



Üzemeltetési költségek
Az új Peugeot Boxer dízelmotorjai a legújabb generációt képviseli, így részecskeszűrőjükkel (FAP) az Euro 5 környezetvédelmi előírásnak is megfelelnek:
- A 2,2 literes HDi FAP 110 négyhengeres, turbófeltöltős, 16 szelepes, dupla vezérműtengelyes erőforrás 81 kilowatt teljesítményű, legnagyobb nyomatéka 250 newtonméter (1750 1/perc fordulatnál), az öntöttvas blokkhoz alumínium hengerfej csatlakozik, takarékos, mégis élénken mozgatja az autót, így remek választás városi használatra
- A 2,2 literes HDi FAP 130 és a 2,2 literes HDi FAP 150 motorok 96 kilowatt, 320 newtonméter (1800 1/perc fordulatnál), illetve 110 kilowatt, 350 newtonméter (1750 1/perc fordulatnál) teljesítményt adnak le. A 110 lóerős változattal összevetve dugattyúhűtő rendszerük és motorvezérlésük is egyedi, ezért nemcsak városban, de országúton és hosszabb távokon is remek társnak bizonyulnak, illetve start-stop rendszerrel is felszerelhetők
- A 3,0 literes HDi FAP 180 teljesítménye 130 kilowatt, legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter (1400 1/perc fordulatnál), amely kiemelkedő eredmény kategóriájában. Közös nyomócsöves befecskendezése 450 és 1800 bár között változtatja az üzemanyag nyomását a pillanatnyi igénybevételnek megfelelően. Ereje tehát a hosszú távokon és nagy terhelés mellett is bőségesen elegendő.
- A 2,2 literes HDi motorokkal felszerelt, új Peugeot Boxer 100 kilométeren 1,3 liter üzemanyagot takarít meg, ami 34 gramm/kilométer széndioxid kibocsátásnak felel meg, az L3H2 2,2 literes HDi 130 modellváltozatot összehasonlítva elődjével, tovább erősítve e szegmensben elfoglalt pozícióját a takarékosság tekintetében.

A Stop & Start bevezetése a 2,2 literes HDi 130 és 150 motorokon a kategória legjobbjai közé emeli fogyasztását illetően, városban további 0,5 litert faragva le 100 kilométerenként, miközben vegyes ciklusban öt grammal kevesebb széndioxidot bocsát ki kilométerenként.

Fenntartási költség
- A motorokat olyan vezérműlánccal szerelik fel, amely nem igényel cserét, emellett a szervizintervallum 48.000 kilométerre vagy két évre tolódott ki
- a nagyobb fékek hatásosabbak és csökkentik a kopást
- jó súlyelosztása és fronthajtása lehetővé teszi, hogy hagyományos 15 colos abroncsokat szereljenek fel, ettől lesz a piacon a leggazdaságosabb.

Versenyképes szerviz ajánlatok
Személyre szabott, versenyképes és az egyes piacokhoz igazított ajánlataink az új Peugeot Boxerhez is elérhetők, így a kibővített garancia vagy karbantartás csomagok nyolcévnyi nyugalommal ajándékozzák meg a tulajdonosokat.
A legtöbb országban csökkentett árak a márkának az új modell tartósságába vetett hitét tükrözik.
Helyszíni segítségnyújtás meghibásodás esetén vagy a kopóalkatrészek cseréje a karbantartások alkalmával – a támogatás mértékét az ügyfél határozza meg.

Felépítmények
Az új Peugeot Boxer a felépítmények legszélesebb választékát kínálja, hogy alkalmazkodni tudjon bármilyen felhasználási területhez, minden elváráshoz és szakmához.

Háromféle tengelytávjával (3, 3,45 és 4,04 méter), a zárt, valamint a körablakos furgon változatok négy hosszúságban (L1, L2, L3 és L4), illetve három magasságban (H1, H2 an H3) kaphatók, összesen nyolcféle raktérméret 8-17 köbméter között.

Egyéb kivitelekben is megrendelhető, hogy a különféle szakmák igényeinek meg tudjon felelni:
- hétüléses duplakabin a Durisottitól
- háromszemélyes alváz-kabin vagy hétszemélyes alváz-duplakabin
- billenőplatós a Gruautól 3,5 tonnás össztömeggel, immár nehéz változatban is
- alapmodellek felépítményezéshez, úgymint alváz-kabin vagy dupla alváz-kabin, padlólemezes alváz-kabin, valamint alváz.

Az új duplakabin üvegfelületeit a biztonság és kényelem jegyében átdolgozták, az L2H2 és L3H2 változatok pedig nyitható ablakokkal is felszerelhetők.

Az utasszállításra a Combi változatok öt és kilenc személyes konfigurációi, illetve a Minibus 14 vagy 17 személyes kivitelei (Euro 4 jóváhagyással), teszik teljessé a kínálatot.



Átalakítási lehetőségek
A felépítményezőknek is készülnek opcionális kiegészítők, mint például a DANGEL 4X4 előkészítés, a megerősített hátsó futómű nagyméretű emelőhátfalas felépítményhez, illetve az ESP előkészítés AL-KO változatokhoz.

Lakóautós átépítéshez a zárt furgon és az alvázkabin változatokhoz állóhelyzetben körbefordítható első ülések is rendelhetőek.

Rakodás
A legnagyobb befogadóképességgel büszkélkedhet 6,36 méteres hossz mellett, amely mintegy fél-egy méterrel kevesebb a konkurenciáénál.
Továbbá össztömeg tekintetében is az egyik legszélesebb választékot kínálja, 2,8 és 4 tonna között hat lépcsőben:
- könnyű: 328 (2,8 tonna) / 330 (3 tonna) /333 (3,3 tonna) / 335 (3,5 tonna),
- nehéz: 435 (3,5 tonna) / 440 (4 tonna),
E modellek nagyobb hasznos teherbírással büszkélkedhetnek, mint hátsókerék-hajtásúak, mivel megtakarítják a kardántengely súlyát.



A könnyű berakodást további fontos tényezők segítik:
- rekord raktér szélesség, 1.87 vagy 1.42 méter a kerékjáratok között
- alacsony rakodóperem, 493 és 602 milliméter között
- szélesre tárható hátsó ajtók, 96 fokos nyitási szöggel, amely a kihajtható határolónak köszönhetően - 180 fokig növelhető, sőt opcionálisan akár 270 fokig
- egy vagy két oldalsó tolóajtó

Az automatikus szintszabályozású, légrugós futóművel a rakodóperem magassága a tengelytáv függvényében 60-70 milliméterrel csökkenthető. Ráadásul a terheléstől függetlenül állandó szinten tartja a hasmagasságot, és a menetkomfortot is jelentősen fokozza. Az egység a műszerfalról vezérelhető, amíg 20 kilométer/órás sebességnél vissza nem áll normál utazómagasságba, a pillanatnyi pozícióról pedig a műszerfalon ad visszajelzést.

Megújultak az extra felszereltségként rendelhető fix és gyorsan leszerelhető vonóhorgok is, hogy még jobban igazodjanak a mesteremberek az építőipar elvárásaihoz.

 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER