2012. augusztus 01. szerda, 18:08

 

A kínai BYD cég eBUS-12 típusú villanybuszának budapesti próbaüzeme után a szakértők úgy kalkulálták, hogy ez a jármű negyedannyi energiát sem fogyaszt, mind a dízelmotorral szerelt autóbuszok - közölte a Levegő Munkacsoport az MTI-vel.

A közlemény szerint az energia felhasználásba bekalkulálták az erőmű veszteségét is.

kinai-elektromos-busz

"A Levegő Munkacsoport helyesen döntött, hogy elősegíti a villanybusz magyarországi kipróbálását. Most már a kormányon a sor, hogy a nulla emissziós buszokra kapható 85 százalékos uniós támogatásnak és a rendelkezésre álló egymilliárd eurós kínai hitelkeret egy részének felhasználásával mielőbb lecserélje a mindannyiunkat mérgező, energiapazarló dízelbuszokat" – idézi a közlemény Lukács Andrást, a civil szervezet elnökét.

Az eredmény a környezetvédő szervezet szerint a vártnál is sokkal kedvezőbb, annak ellenére, hogy a nagy meleg miatt a busz klímaberendezését is szinte folyamatosan üzemeltetni kellett - áll a közleményben. A komoly teljesítmény részben annak köszönhető, hogy a villanymotor hatásfoka eleve jóval nagyobb, mint a dízelmotoré. A villanybusz további előnye, hogy fékezéskor és lejtmenetkor energiát táplál vissza, ellentétben a dízelbusszal, amely ezekben az esetekben energiát használ fel.

A budapesti közlekedésben különös jelentőségű, hogy a villanybusz üresjáratban nem fogyaszt energiát. Ezzel szemben a BKV dízelbuszai gyakran üzemanyaguknak több mint 30 százalékát álló helyzetben égetik el, vagyis a megállókban, a végállomásokon, a piros lámpáknál, a zebrák és egyes útkereszteződések előtt, valamint a dugókban.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV július 9-én közölte, hogy több héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel Budapesten, az utasok a dél-budai térségben, valamint a belvárosban vehették igénybe az alternatív meghajtású járművet. Az eBUS-12 a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER