Azt gondoltuk, hogy már nem lehet fokozni a Toyota Century minőségét, szolgáltatásait, kényelmét, exkluzivitását és egyediségét.
Ám a Toyota gondolt egyet, és még vonzóbbá teszi a ritka és különleges modellt.
A Toyota Century története 1967-re nyúlik vissza, amikor az első modell megjelent. A Century piaci bevezetését úgy időzítették, hogy méltó módon ünnepelhessék meg a Toyota-csoport alapítójának, Toyoda Sakichi születésének századik évfordulóját. A cél nem kevesebb volt, mint a világ legjobb autóját létrehozni. Sikerült, hiszen a Century közel hat évtizede a legkedveltebb sofőrös limuzin Japánban, és nagyon népszerű világszerte is a vezetők körében. Az egyébként is konzervatív Toyota különösen óvatos a Centuryn végrehajtott változásokat illetően, hiszen a Century szedán létezésének 57 éve alatt mindössze a harmadik generációnál tart, amelyet 2018-ban mutattak be.
A külsőn csupán finomításokat hajtottak végre, a hajtáslánc tervezői azonban meghallották az idők szavát és hibrid rendszert terveztek a méretes négyajtósba. Az ötliteres V8-as benzines és a villanymotor rendszerteljesítménye 431 lóerő, míg az átlagfogyasztás – jó Toyota-szokás szerint – sokkal alacsonyabb, mint amit egy ekkora méretű és ilyen teljesítményű autótól elvárnánk: csupán 7,3 liter.
Az idők szava azonban nem csak azt súgta a Centuryn dolgozó mérnököknek, hogy hibrid rendszer kell a kocsiba, hanem azt is, hogy ideje volna egy manapság divatos, SUV-karosszériás csúcsmodellt összehozni. A Century SUV is hibrid hajtású, mint négyajtós névrokona: a benzinmotor itt 3,5 literes, a rendszerteljesítmény pedig 412 lóerő.
Az SUV-karosszéria és a Century konzervatív stílusának ötvözése már önmagában bátor dolog volt a Toyota részéről, a japán óriás azonban most tesz még egy merész lépést előre. Maga Toyoda Akio, a Toyota Motors Corporation (TMC) volt elnöke jelentette be, hogy a Century SUV világszerte elérhető sportosabb kivitelben is. A GR-változat esetében nem a teljesítményt növelik meg, hanem olyan gyári optikai tuningot kap az autó, amely a sportosabb, vagányabb látványt keresők igényeit elégíti ki. Így a szériakivitelnél agresszívebb megjelenésűek lesznek az első lökhárítók, és olyan, mélyebbre húzott szénszálas köténylemezt is kap a Century, amelybe a modell neve bele van nyomva.
Az ajtók aljára az aerodinamikai teljesítményt javító műanyag elemek kerülnek, míg a tükörházak, a hűtőmaszk és a 22 colos könnyűfém felnik egyaránt fényes fekete felületet kapnak. Ugyanígy fekete betét teszi különlegesebbé a LED-es fényszórókat, ám a legvagányabb dolog, amit a Century GR SUV-n láttunk, az, hogy a hagyományosan nyíló hátsó ajtók helyére elektromosan működtethető tolóajtókat szereltek.
A Century GR szedánként egyébként már létezik, méghozzá egyetlen példányban, ez éppen Toyoda Akio rendelkezésére van bocsátva. Toyoda Kínában, a Century SUV ottani piaci bevezetésén mondta el, hogy a Century használatának és kényelmének élményét szívesen osztaná meg másokkal is, így határoztak arról, hogy a Century SUV hamarosan GR-kivitelben is elérhető lesz. A hatalmas SUV a Toyota modern, TNGA-K padlólemezére épül, így műszaki értelemben távoli rokona lesz a márka Európában is kapható, kisebb modelljeinek, a RAV-4-nek és a Highlandernek.
Hozzászólások