2012. május 28. hétfő, 17:17

 

A nálunk is nemsokára megvásárolható Opel Ampera a Chevrolet Volt ikertestvére. Először a 2009-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. 2012-ben a Volttal együtt megkapták az év autója címet.

opel-ampera



Opel Ampera fogyasztása
Ampera ára
Garancia
Ampera műszaki adatok
Voltec elektromos hajtásrendszer

Az Opel Ampera egy négyüléses 5 ajtós elektromos-benzin hajtású autó, mely átlagosan 60 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban - időjárástól és az út emelkedésétől és vezetési stílustól függően. Ezután a benzinmotor a generátort hajtja, amely a további úthoz villanyáramot állít elő az út további megtételéhez. 110 km/h-ás tempó felett a benzinmotor hajthatja a kerekeket.

Az Amperat 4 óra alatt tudjuk feltölteni hálózati áramról. Gyorstöltés nem lehetséges.


Fogyasztás

Fogyasztását ECE R101 szabályozás szerint 1.6 l/100 km-ben jelölték meg. Valóságban 6,5 l/100 km a vegyes fogyasztása.
Miután egy rövid menetpróba alatt nem lehet megállapítani mire vonatkozott az autó átlagfogyasztás számítása (milyen volt a vezetési stílus, hány km-t tett meg az autó egyszerre, milyen áramfogyasztók működtek, stb.) Az eddigi közlemények alapján az Ampera igen gazdaságos főként városi használatban, s nem kell zavarba esnie a családnak, ha nyaralni akar menni - a hatótávot illetően. Ebben az esetben azonban az Ampera használata egy átlagos benzinmotoros autó fogyasztásával számolható.

opel-ampera-energia-kijelzo


Garancia:

„Garanciája az egész élettartamra/160,000 kilométerre szól (Németország és Anglia), az akkura pedig nyolc év/160,000 kilométer. Javasolt ára 42,900 euró (felszereléstől és országtól függően változhat).” – szólt a sajtóközlemény.
A közlemény szerint 160 ezer km élettartammal számolhatunk az autóval.

opel-ampera-ev-autoja


Ár:

A villanyautók egyenlőre drágák, ha pedig, mint az Ampera, prémium termékként jönnek ki, azt az átlagember nem képes megfizetni.
Tehát a fentiek szerint az Ampera ára 12.500,-Ft-13.000.000,-Ft körül alakul majd.


Műszaki adatok, jellemzők:

Az autó hatótávját 5-600 km-ben jelölik. 100km/h-ás sebességre 9 mp alatt gyorsul. Végsebessége 161 km/h.
Villanymotor: 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval táplált 111 kW/150 lóerős motor
Benzinmotor: 1.4-literes, 63 kW/86 lóerős
Akkumulátorok: T-alakú, 198 kg-os, 16 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátortelep a középalagútban helyezkedik el
Tank: 30 liter
Csomagtér: 310/1005 liter

Hosszúság: 4404 mm
Szélesség: 1798 mm
Magasság: 1430 mm


opel-ampera-motorter


ampera-csomagter

Közlemények az Amperaról

2009.I.27.
„A úttörő elektromos hajtásrendszere, a Voltec, eltérően működik a többi fejlett megoldástól. Rövid, maximum 60 kilométeres úton kizárólag a normál 220 voltos konnektorról feltölthető lítiumion-akkumulátorban tárolt energiával halad az autó..” Sajtóközlemény

2009.VIII.26.
„Az ötajtós, négyüléses modell a Voltec névre keresztelt elektromos hajtásrendszert használja. A megnövelt hatótávolságú elektromos jármű (E-REV) áramot használ elsődleges energiaforrásként, a másodlagos benzinmotor pedig csupán áramot termel.
Mindig, minden sebességtartományban áram hajtja az Ampera kerekeit.” Sajtóközlemény

2010.II.17.
„A sorozatgyártású Opel Ampera első prototípusa ma először ment „tankolni”, hogy a rüsselsheimi cégközpont új töltőállomásán feltöltse akkumulátorát. A megnövelt hatótávú villanyautó (E-REV – Extended-Range Electric Vehicle) a 16 kWh kapacitású lítiumion-akku energiájával indul neki a Genfi Autószalonra vezető útjának. A kereken 600 kilométeres út első szakaszát teljesen emisszió-mentesen teszi majd meg.”

„Amikor majd, kereken 60 kilométer után, lemerül az akkumulátor, beindul az Ampera fedélzeti benzinmotorja, hogy az út hátralevő részében áramot fejlesszen a kerekek hajtására.” Sajtóközlemény

2010.X.18.
„Jeffrey Lux, a hajtásláncok felelőse az Opelnél, minden kertelés nélkül elismerte, hogy a hír igaz. A Volt benzinmotorja egy bolygómű és két kuplung segítségével valóban közvetlenül is képes bekapcsolódni a kerekek hajtásába, de ezt kizárólag nagy sebességnél, 110 km/órás tempó felett teszi.” Vezess.hu

2011.VII.26.
„Az Ampera kerekeit mindig villanymotor hajtja: a 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval táplált 111 kW/150 lóerős hajtómű 40-80 km hatótávot tesz lehetővé zéró emisszióval – ez a tereptől, a vezetési technikától és a hőmérséklettől függ. A fogyasztást és az emissziót mérő ECE R101 szabályozás szerint az Ampera megfelelő adatai 1.6 l/100 km és 40 g/km CO2 (ideiglenes adatok).” Sajtóközlemény

opel-ampera-muszerfal

ampera-vezetoules




Voltec elektromos hajtásrendszer
„A szokásos benzinmotor helyét a géptető alatt helyet foglaló elektromos hajtómű villamos hajtómotorból, elektromos generátor/motorból, illetve ezek fordulatszámát csökkentő bolygóműből áll. Többfokozatú sebességváltó nincs. Kiterjesztett hatótávú módban, amely akkor aktiválódik, ha egy bizonyos érték alá csökken az akku feszültsége, finoman belép a generátor, és áramot fejleszt a hajtómotornak. A generátort hatékony, 1.4-literes, 63 kW/86 lóerős benzinmotor működteti.”

„A még idén forgalomba kerülő Ampera megfelel az Opel hagyományainak: fejlett technikát és valóságos előnyöket kínál reális árért. Garanciája az egész élettartamra/160,000 kilométerre szól (Németország és Anglia), az akkura pedig nyolc év/160,000 kilométer. Javasolt ára 42,900 euró (felszereléstől és országtól függően változhat).”

„Az Ampera könnyen feltölthető a csomagtartóban tárolt hatméteres kábellel. Standard 230V/16A háztartási konnektorról négy óránál kevesebbet vesz igénybe a teljes feltöltés.” Sajtóközlemény

Az írás nem teszt, (sőt tartózkodtunk bármely saját vélemény alkotásától, megfogalmazásától). Rövid találkozás az Amperaval, s a róla kiadott és összegyűjtött adatok és közlemények csokorba gyűjtése, hogy az érdeklődők teljesebb képet kaphassanak az autóról, s megfogalmazhasák saját kérdéseiket. Köszönjük Kormos Gábornak az Art Group Marketing Kft. munkatársának a meghívását.







  •  
 

Hozzászólások

Gánya Gergely
0
 
 
Mozgássérültként eléggé "kakukktojás" vagyok, mert márkától függetlenül járok tesztvezetésre autószalonokba. Mióta az Amperáról, megjelentek az Interneten az első fényképek azóta nekem egy nagy álmom volt, hogy kipróbálhassam egyszer Az Opel Amperát! - Kiróbáltam! :) - Nekem nagyon tetszik!!!!! - Természetesen nem tudok, pár kilóméterről nagy tapasztalatokat ódázni, de nekem nagy élmény volt, hogy Budapest utcáin abban a pár kilóméterben nem fogyasztottunk egy csepp 95-ös benzint sem! - Kivül belül nekem nagyon tetszik, de a "vászonból" kialakított "kalaptartót" az nekem egy meglepő módon oldották meg egy olcsónak nem mondható autónál.
AF
0
 
 
Kedves Zsolt!
Betettünk egy egyértelműsítő fél mondatot a hatótávot illetően, bár a szövegkörnyezetből érthető volt, hogy nem a tulajdonos anyagi helyzetére utaltunk.
Ettől még a véleményed tiszteletben tartjuk.
Vida Zsolt
0
 
 
"Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel megvagyok elégedve" Csak azt nem értem a cikkben ha már olyan okos az újságíró, hogy azt mondja : "s nem kell zavarba esnie a családnak, ha nyaralni akar menni. " Megnézte a terhelhetőségét? Három személy plussz egy bankkártya. Nem kéne ennyire feneket nyalni.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER