Címkék: Ford GPW | Jeep | Jeep Cherokee | Jeep Compass | Jeep Renegade | Jeep Wrangler | US Army

2018. december 14. péntek, 18:13

 

Meglehetősen jól megy a Jeepnek az utóbbi időben, ami a jövőben csak fokozódni fog: megjelent a vadonatúj Wrangler, a ráncfelvarráson átesett Renegade és a Cherokee.

 

Elsőként nézzük a számokat, az év első tíz hónapjában Európában 60,8 százalékkal emelkedtek az eladások. Hazánkban kerek 70%-os a növekedés, a féléves mérlege a cégnek igen jó, világszerte 21%-kal több autót adtak el, mint 2017 azonos időszakában.

A legkisebb

A 2014-ben piacra került autó padlólemezét direkt 4x4-es hajtásúra tervezték, ebben is különbözik a Renegade az átlagos, személyautó alapú szabadidő-autóktól. Az ősszel érkezett azonos padlólemezre épülő, felfrissített Fiat 500X, ebből lehetett következtetni, hogy az amerikai rokonba is bele kerülnek az ott megismert újítások.




Kinézete vagány, büszkén vállalható, az ajtón lévő könyöklőn nehezen található kényelmes támaszkodás, terepen viszont (vízmosásos, keréknyomos erdészeti út) a kis nyári gumijaival is szépen elboldogult, közúton viszont a reggeli vizes aszfalton eléggé csúszkált, egy kicsit több az elektronikai beleszólás manapság.

A sort a háromhengeres turbó nyitja, amely itt is 1.0 T3 név alatt fut és 120 lóerőt és 190 Nm-t teljesít. A négyhengeres testvére az 1332 köbcentiből 150 vagy 180 lóerőt hoz ki, mindkét erőmű 270 Nm nyomatékú, a meglehetősen alacsony, 1850-es fordulatszámon.
A terepes járműhöz jobban illő dízelmotorok is elérhetők, az 1,6 literes MultiJet 120 lóerőt és 320 Nm-t produkál, a nagy testvére a kétliteres hengerűrtartalomból 140 és 170 lóerőt présel ki. Mindkét motor nyomatéka az igen dicséretes 350 Nm, 1500-as fordulatnál.

A szórakoztató elektronika rendszer és a vezetési segédek is alaposan fel lettek frissítve: az újdonság megkapta a márka Uconnect rendszerének négyes verzióját, széria egy sereg vezetési-segéd és biztonsági felszerelés. A műszerfal közepén lévő központi kijelzők 5, 7 és 8 colosak lehetnek.

A hajtást sem hagyták változatlanul, megjelent a palettán a Jeep Active Drive rendszer, amely automatikusan vált menet közben a két és a négykerék-hajtás között. Ezzel csökkentve a fogyasztást. Ennél a rendszernél egy fokkal többet tud az Active Drive Low, ahol már a nyomatékot megnövelő felező is elérhető. A legjobb terepjárási képességek még mindig a Trailhawk kivitelben érhetők el. Itt a felező mellett, a hátsó differenciált is lehet zárni és védőlemezek találhatók az autó alján.

A Trailhawk mellett kapható a Sport, a Longitude és a Limited felszereltségi szint, az áraknál a belépő szintet a 120 lóerős, első hajtású kivitel jelenti, amely 5 millió 630 ezerért vihető haza. Egymillióval kerül többe a 120 lóerős dízel, szintén első hajtással. A csúcsmodell a 170 lóerős, kétliteres dízellel szerelt Trailhawk jelenti, hatvan ezer forint híján, tízmilliós vételárral.

A Cherokee

Ez a típus régi bútordarab a palettán, mert 44 éve jelent meg az első kiadása, az eltelt évtizedek alatt négymillió kelt el belőle. 2014-ben debütált az aktuális változat, amely a modell ciklus felénél megkapta a szokásos kozmetikai beavatkozásokat, az orr rész "fogyaszthatóbbá" vált, és a LED-es lámpák is megjelentek. A változások listáján ott található a 70 literrel megnagyobbodott raktér, így már 570 liternyi csomagot lehet szállítani. A változások a műszerfalat is érintették, amelyben jóval több az egyediség. A biztonságot szolgáló elérhető extrák száma közel nyolcvan!



A hajtásrendszer és motorok

A kompakt méretű autóktól és suvoktól vevőket halászó 4,6 méteres autóhoz megérkezett a Jeep Active Drive I-es rendszer, amely hasonlóan a Renegade-hez, észrevétlenül kapcsolja be és ki a hátsó kerekeket a hajtásba. A II-es verzió egy fokkal jobb terepképességeket kínál, a legjobb a Drive Lock rendszer, amely a felező mellett, zárható hátsó differenciált is tartalmaz. Könnyű terepen könnyedén legyőzi és nagyon klasszul elnyeli az egyenetlenségeket, prémium kényelem, fölényes autópályaérzet. Profi.

Ötféle felszereltségi szint érhető el, a legjobb terepjárást a Trailhawk biztosítja, amely a Longitude verzióra épül. Rajtuk kívül ott a Sport, a Limited és a minden luxussal ellátott Overland.  

Motorok terén találni újdonságot, mégpedig a kétliteres turbós benzinest, amely 400 Nm nyomatékot és 270 lóerőt teljesít. A dízel változatot a 2,2 literes motorok képviselik, 150 és 195 lóerővel, a kisebbik dízel nyomatéka 350 Nm, az erősebb motor már 450 Nm-rel operál. A variálhatóságot mutatja, hogy az erősebbik dízel is elérhető 4x2-es hajtással és az automataváltó kombinációjával. Az automata érdekessége, hogy kilenc sebesség található benne.



Az összes modellváltozatot kilenc sebességes automataváltóval szerelik, a belépő szintű autó ára 12 770 000 forint. A csúcs az Overland felszereltségű, amely 16 230 000-tól vihető haza.  



Az iránytű

Felénk három motor, többféle teljesítményű kivitelével érhető el a hazai sztárok által is vezetett Compass. Aki rajong a turbós benzinmotorokért annak az 1,4-es MultiAir 2 jöhet szóba: amely 230/250 Nm-rel és 140 és 170 lóerős teljesítménnyel kapható. A dízeleket két erőmű képviseli, a kisebb a 120 lóerős 1,6-os, ami 320 Nm-t tud, aki többre vágyik, annak ott a 140 és 170 lóerős kétliteres, 350 Nm-rel.
A hajtáslánc ismerős a Renagade-ből,  az első hajtású mellett elérhető az Active Drive és az Active Drive Low. Az utóbbi különlegessége a lassító áttétel, népszerűbb nevén felező. Ez csak a Trailhawknál érhető el, amely terepképességei sok drágább autónál jobbak. Mindkét verziónál kapcsolóval lehet váltogatni az automata, hó, homok, sár, valamint - kizárólag a Trailhawk kivitelnél - a szikla állás között.



A lemezek alatti technikában frisset nem nyújt az autó, mert az alapja a Renegade megnyújtott padlólemeze. Így alacsonyan lehetett tartani a fejlesztési költségeket, de a műszaki rokonság ellenére nem vehető észre az azonosság. A Compass testesebb és teljesen úgy néz ki, mint egy kisebb Grand Cherokee.

Az árak a következőképpen alakultak, az indulás 7 millió 20 ezer Ft, ez a modell első hajtású és a 140 lovas benzines motor hajtja. A csúcsot a 11 870 000 forintért kínált, kétliteres, Limited felszereltségű, kilenc sebességes automatával szerelt változat jelenti.

A legvagányabb

Az újdonság ajtajai, motorháza, szélvédő kerete és a sárvédői nagy-szilárdságú alumíniumból készültek. A két és négy ajtós verziók, és a puha/keménytetős kialakítás is megmaradt, 2020 körül érkezhet a nemrég bemutatott Gladiator, a Wrangler kisteherautó verziója.



 
A belépő modellt a 270 lóerős, kétliteres turbós motor hajtja, aminek a nyomatéka 400 Nm. Felénk népszerűbb lesz a 2,2-es dízel, amely 200 lóerős és 450 Nm nyomatékú. A motorokhoz csak nyolcsebességes automataváltót lehet csatlakoztatni.

A ruha alatti technika a klasszikus terepjárós: létraalváz viseli a terheket, ami könnyebb és szilárdabb az elődjénél. A Dana által készített merev tengelyek kerültek a Wrangler alá, a terepet jobban bíró Rubicon kivitel pedig a rendkívül strapabíró, legendás Dana 44-est kapta meg.

Elérhető a 4x4-es rendszerben a Command-Trac, a Rock-Trac és az új Selec-Trac rendszer. Megérkezett a frissebb, elektromosan kapcsolható Tru-Lock és Trac-Lock elnevezésű önzáró differenciálzár, megmaradt az elődnél is használt, kikapcsolható kanyarstabilizátor.
A Wrangler minden ízében profi, életeleme a terep bármilyen megjelenése, nem véletlenül imádják és alaposan ki is használják képességeit az amerikaiak.

A két és négyajtós modellek 1500 és 2500 kilós utánfutót tudnak vontatni és 76 centis vízben tudnak gond nélkül közlekedni. A Wrangler gyári kiegészítőiből rengeteg kapható, a tervezők több, mint százezer munkaórát fordítottak a kétszáz fölötti holmi megálmodására és tesztelésére. Ezek között megtalálható az öt centis emelést biztosító futómű szett is.

A legolcsóbb Wrangler 14, 4 millió forint, ez a kétajtós, dízel verziót jelenti, a négyajtós 15,6 millióba, a legjobb terepjáróképességű Rubicon – szintén négy ajtós változatban – pedig 17,8 millióba kerül.



Jeep Ford GPW US Army



 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER