Többen leírták autós oldalakon a SUV jelleget, hol egyet értve, hol pedig kétségbe vonva azt.
Az első benyomás a vezetési élményről; olyan ülni benne és vezetni, mint egy SUV-ot, keveredve egy kisbusz sofőrjének érzésével.
Tesztautónk egy 2 l-es dízel motorral szerelt automata váltós, LTZ+ felszereltségű autó.
Chevrolet Orlando 2,0 diesel LE 163 AT6 teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fényei
Eleinte meg kell szokni a nagy méreteit, 1-2 nap után azonban az összeszokás után egy kényelmes kezesbárány lesz az autó.
Kényelmesnek kényelmes azonnal, mert az ülés nagyon jól tartja a hátat, combokat, míg a fejtámla nem böködi a tarkót, könyöklői puhák és kényelmesek.
A kormány állítható fel, le, be és ki, teljesen a karunk és vezetési üléspoziciónkhoz alkalmazható. A tesztautóban a kormány bőrözött volt, mint ahogy az állítható, emelhető ülések is.
Az Orlandoban minden funkció kényelmesen elérhető és logikus. Nem kell hetekig böngésznünk a felhasználói könyvét. 1-2 nap alatt „nyomkodásos” kipróbálom mi lesz alapon minden kiismerhető el nem rontható és hamar megtanult rutinnra váltható.
A kormányról a tempomat, rádió és hangállítás vezérelhető. A rádió egyébként a gyújtás levételekor is szól, az autó bezárásakor lekapcsol a fényszórókkal egyetemben. Az autóba ki- és beszálláskor hiányzik az üdvözlőfény. Világítás kézzel kapcsolható.
A külső tükrök állítását a vezető oldali ajtón találjuk, logikus működésű. A tükrök behajtása az autó bezárásakor nem automatikus, de egy kézmozdulattal és gombnyomással elérhető.
Ugyanúgy a középkonzolról állítható klíma és a csodálatos ülésfűtés – aminek a hatása kicsit késik, de annál inkább kárpótol amikor megérkezik. Csodálatos azért, mert pontosan állítható, azaz nem égeti szét az ülepünk, ha azt nem akarjuk és úgy állítottuk be. (Ez nem következetes minden márka modellje esetén.)
Férfi ismerősi vélemény: beengedve beülni a vezetőülésre; - „Ez egy igazi pasiautó”. A megjegyzés felhangja az elismerés volt.
Kis csodás praktikumok
A középkonzolon a rádió vezérlője mögött egy rekeszt találunk. Zseniális! Minden ismerősnek nagyon tetszett, s úgy gondolom az igazi véleményt végső soron a laikus, de lehetséges vásárlók adják. Ebben a rekeszben telefontöltő és USB csatlakozó van.
Az első ülések között találunk 2 pohártartót, s szivargyújtót.
A Chevrolet hamutartója a kedvencem, amely egyébként teljesen beleillik a pohárrögzítő rekeszbe. Régen a kínai piacon lehetett ilyen műanyag, kis szemeteskukát formázó tartókat, kapni.
Szavamat ne felejtsem a vezetőnek a tetőkapaszkodó helyén szemüvegtartója van. A napellenzők mögött tükrök, melyek borítottak, azaz nem csillan vissza napellenző „üzemmódban”.
A visszapillantó elsötétedő tükör, éjszakai vezetéskor igen hasznos, hogy ne vakítsanak el a mögöttünk jövők.
Hely és terek
A második sor ülései megintcsak nagyon kényelmesek, mindenhol elégséges a fej- és lábtér.
A harmadik sorban ülni nem annyira szívderítő, mert a 2. sor háttámla sora teljesen elhatárolja a hátul ülőket. A kilátás sem panorámás, lsd, lejjebb a dizájn résznél.
Persze ez gyerekeknek lehet mulatságos, elbújva mutathatják egymásnak kis titkaikat vagy nézhetnek együtt valamilyen filmet, részben kirekesztve a felnőttek okvetetlenkedéseit.
A csomagtér a gyári adatok szerint: felhajtott ülésekkel 458 l, lehajtott ülésekkel 856 l.
A 3. üléssor beállításakor szinte nullára csökken.
A hátsó két üléssort lehajtva viszont egy igazi kis furgont kapunk, annak minden szállítási és rakodási előnyével és lehetőségeivel. A rakodótér mérete, mérésünk szerint: 170x105x80 cm.
Tehát szállításra is kiválóan használhatja egy cég, azonban mivel nem teherautó, a munkaautó adója 15.000,-Ft/hó. (Tájékoztatásunk nem hivatalos, csak a rakodási lehetőségeket mutatjuk be. Kérjük kérdezze az adóvonzatokról könyvelőjét, adószakértőjét.)
Külső összkép
Az Orlando kívülről első ránézésre meghökkentő – nem negatív megállapítás - volt számomra. Furcsa a lekerekített hatalmas orrész és hátul a dobozkocka alak összképe.
A 3. sor kilátási lehetősége áldozatul eset a dizájnnak, viszont így nem buszszerűnek néz ki az autó. A markáns orrészhez kicsit furcsák a csápszerű visszapillantó tükrök, azonban az ismerősi vélemény ezt nem vette észre, a megjegyzés; hozza az autó az amerikai autók nagy orrész kialakítását, amely megintcsak elismerés volt a részükről.
Vezetés és fogyasztás
A 2 l-es dízelmotor – mely egyébként szépen duruzsol – meglepő fürgeséggel és könnyedséggel mozgatja a majdnem 2 tonnányi autót. A futóművet kissé keményre húzták, de nem bántó, bár lehetne kicsit puhább is. Az automata váltó persze gondolkozik egy kicsit, de automatához képest nem lassú. Kézire áttéve sokat javul. A kézi váltogatás kényelmes, mert nem nyomogatni kell, hanem, előre-hátra lökni, mint a szekvencionálist. Néha összeveszünk az automatikával visszaváltáskor, mert ő is visszavesz, s így lejjebb kerülünk, mint amit kiszámoltunk, de össze lehet vele szokni. Dinamikus vezetési stílusommal városban, nagyobb részt kézire átkapcsolt váltóval 7,8 l átlagfogyasztást értem el!
Az Orlando összességében egy nagyon tágas, sokféle használatra alkalmas autó. Kényelmes, jó kiszolgálással, pakolási lehetőséggel bíró gépjármű, melyet vezetni is élvezetes és kényeztető érzés, megfűszerezve a jó árral.
Ajánljuk mind nagyobb családok, mind pedig cégek részére, akiknek vagy több személyt kell szállítaniuk és/vagy szállításokra is ki tudják használni.
Megjegyzésünk, hasznos lenne beletenni a tolatóradarhoz egy grafikus kijelzőt.
Biztonság
Légzsákok: vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsák
Az Orlando 5 csillagot ért el az Euro NCAP törésteszjén, az erről készült videó az alábbiakban látható:
Hozzászólások