2012. június 26. kedd, 12:33
1. oldal / 3
Mielőtt a torkomnak esnének, hogy eltévedtem pár kategóriát, megnyugtatok mindenkit, hogy bizony ez akkor is családi autó vagy majd az lesz... Persze nem egy átlag-családé, amelynek fontos szempont, hogy hatalmas mennyiségű cuccot cipeljen magával egy vasárnap délutáni piknikre is.

Alfa Romeo MiTo
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!
Alfa Romeo Mito Distinctive felszereltséggel
Alfa Mito árai, műszaki adatai és felszereltségekMito éjszakai fényeiNa, de nézzük, hogy is lesz egy kisautóból családi. Kinézete elölről mondhatnánk esendő, jaj de kis aranyos felkiáltást kiváltandó arcnak, mely azért többnyire lássuk be csajos autók szoktak kiváltani és hölgyektől. Be kell vallani a kontraszt miatt csaltunk kicsit, s félig fölülről fotózva hoztuk ki ezt a mimikát a Mitoból. Elölről készítve a képet már nem "cukis".


Az autót egy
kupényi méretű és súlyú ajtóval szerelték fel, amely már előre vetíti a lényét, s már itt megváltozik a véleményünk városi kis csajos autó meghatározását illetően. Tulajdonképpen az egész autó 2 részre osztható orr és ajtó részre. Az ablak sportautósan keret nélküli.
Hátul sportkipufogóvég kandikál ki a szélesre húzott hátsó rész, s a szélre kitett 16 collos kerekek alól. Hátulról már pláne nem csajos..
Az Alfakat azért többnyire meg szokták nézni, ennek a megnézési rátája igen magas volt, ráadásul főként a férfinép tekintett utána.

A „kupé”ajtót kinyitva világosbarna bőrüléseket találtunk Alfa logó varrással. Alacsonyan foglalunk helyet, mely az autó sportosságára emlékeztet, azonban az ülés állítható magasságában is. Mondani sem kell kényelmes ülés esik bennük, hátul is, bár ott 8 cm-rel lehetne hosszabb az üleprész, hogy tartsa a lábakat.
Hátulra bejutni egyébként nagyon könnyen lehet, mert a támlát lehajtva könnyen előrecsúszik az első ülés.

Az olasz autó elegáns belseje figyelmeztet, ha nem lennénk kellőképpen ápoltak, én legalábbis kényelmetlenül éreztem magam benne az otthoni kinyúlt gatyámban az autó fotózásakor.
Bőrülések egyébként az alapváltozathoz nem kérhetőek, csak az alap (Essential) Plustól, s kötelező sport csomag rendeléssel, amely így együtt 450.088,-Ft plusz kiadás jelent a Plus árhoz, vagy a Distinctive felszerelésű alapmodellhez, s
így 5 millióért vesszük az autónkat, amelynek viszont már komoly élvezeti értéke van.
A másik kedvenc az
ülésfűtés, azonban ezt olyan lehetetlen helyre tették, hogy menet közben képtelenség kapcsolni. Kérem szépen a kartámasz alá, ott is a hajlathoz, azaz nem csak fel kell hajtani, de hátra is kell nyúlni. Tehát meg kell várni egy piros-lámpás kereszteződést, ha nem akarjuk tovább sütögetni a fenekünket. Nagyon remélem ezt átpakolja valahova előre az Alfa, mert egyébként minden kezelőszerve kézre esik és pofonegyszerű használni, s ráadásul ez egyben egyik erőssége is. Ülésfűtést egyébként már alapváltozathoz is kérhetünk.
A műszerfal egyszerű, könnyen áttekinthető, a kijelzők világoskékben, a gombok piros világításban pompáznak. A kijelzők közepén kapjuk a még megtehető távolságot, futott km-t, és egyéb adatokat. A műszerfal carbon borítást kapott. Hát így lehet aránylag olcsón, de szépen díszíteni egy autót.
A középkonzolon alul találjuk a menetdinamika kapcsolót és egy pohártartót. A váltó mögött pedig USB, és 12 V-os csatlakozó kialakítást. Pohártartókat egyébként hátul is találunk az ülések mellett a karosszéria-borításba építve.
Az autó start-stop rendszerű. Azaz megálláskor a motor leáll, gázadásra újraindul. Nem kell a féken ácsorognunk a leállás fenntartásához. Az újraindítás gyorsnak mondható, az alkalmazás kikapcsolható.
Automata váltó fülek a kormánykeréken 29.464,-Ft ért rendelhetőek. Nekem nem esett kézre, s az új duplakuplungos TCT váltó pontosan és jó ütemben tette a dolgát, még gyorsabban is, mint ahogy egy átlagsofőr tenné. A kéziváltás egyébként a váltókarnál is kialakított.
A menetdinamika D.N.A. (dinamikus üzemmód szabályozó a motor, a fékek, a felfüggesztés és a váltó paramétereit szabályozza) kapcsolóval választható, melyet a váltó előtt találunk. 3 féle üzemmódban utazhatunk normál, (ebben indul mindig), dynamic és all weather.
A normál módban is élvezetes és gyorsan reagáló az autó, sport módban pedig kis vaddisznóvá válik. 8,2 mp-es alatt éri el a 100 km/h –ás sebességet a kisautó.
A kormányszervó beállítása kellemes, nem túl kemény sport módban sem, normál módban kényelmes irányítást idéz elő. Alfat vezetni jó!
Csomagtartóméret a családi kocsik egyik sarkalatos pontja. A 270 l-nél többet mutat a cm-ben kifejezett méret. Fekvő méretek: 68 cm x 98 cm. Magasságban 65 cm. A hátsó üléseket nem tudjuk vízszintesig lefektetni.

Tesztautónk
napfénytetővel volt felszerelve. A szélzaj nem volt hangos, a friss levegőért és a többlet napfényért 213.360,-Ft-t kell pluszban fizetnünk. Érdekes egyébként az üveg nyitásának megoldása; nem a tetőkárpitba csúszik hátra, hanem a kocsi tetejétől kiemelkedő sínpáron csúszik hátra. Egyes szemlélők szerint csúnya megoldás, azonban mindenképpen szerepe lehet abban, hogy csökkenti a szélzajt.
Alapfelszereltségben hét légzsákot kapunk, hárompontos, előfeszítővel és överő-határolóval is felszerelt biztonsági öveket és az ostorcsapás-effektus ellen védő, önbeálló S.A.H.R. fejtámlát.
Miért kötnél kompromisszumot, avagy kinek melyik a nagyobb kompromisszum…Talán még sokan mindig nem értik, miért kapott ilyen furcsa címet egy kisautó bemutatása. 2 féle autó létezik. Az egyik csoportban olyan járművek vannak, amelyeket kerekekkel láttak el. Funkciójuk eljutni A-ból B-be a tömegközlekedést elkerülendő.
A másik csoportban vannak azok a négykerekűek amelyek olyan élményt adnak A-ból B-be való jutás során, amely a vezetőjét és utasait az örömautózás és/vagy luxus élményével tölti fel. A bennük eltöltött idő alatt az utazók nem elfáradnak, hanem feltöltődnek, megpihennek és boldogsághormonok áradnak szét a szervezetükbe.
Nos az Alfa Romeo Mito ilyen. Tüzes, kényelmes, luxus. Igazán közvetíti az olasz életérzést.
Ez az autó megértette velem az Alfasok fanatikus rajongását.Bíztatok fiatal pörgős párokat, családokat, akár kisgyerekkel is, vágjanak bele! A kicsit szűkösebb csomagtér áldozat megéri a cserébe kapott élmény-„családi” autóért.


Alfa Romeo Mito Distinctive felszereltséggel
Alfa Mito árai, műszaki adatai és felszereltségekMito éjszakai fényei
Hozzászólások