2013. július 09. kedd, 12:14

 

Tavaly októberben mutatkozott be itthon az 1995 óta gyártott Honda CR-V negyedik generációja. A Honda CR-V teszthétjén elgondolkoztam, hogyan is alakult évek során a SUV vásárlók ízlése.

Új Honda CR-V
Képgaléria
Új Honda CR-V
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Új Honda CR-V 2,2 i-DTEC teszt
Az új CR-V ára, műszaki és technikai adatai
Honda CR-V éjszakai fényei

Bármely SUV kiválthatta volna egyébként a gondolatmenetet. Érdekes, hogy a gyártók kezdetben terepjárós kiállással építették őket. A Honda célja is az volt, hogy három feltételnek feleljen meg az autó; vezetési kényelem, jó menetdinamika, minden útviszonyok között való elboldogulás és személygépkocsis utazási kényelem, tágas rakodási lehetőséggel.
Tulajdonképpen a gyártók a válaszható összkerékhajtással kitágítják a többféle úttípuson való közlekedési lehetőséget (nem munkagépeket megpróbáló utak), mégis a mai SUV-ok többnyire elhagyták a terepjárós kinézetet kivéve egy-két kiegészítőt, mint küszöbök, lökhárítók, a magas felépítés mellett viszont csinosodtak, karcsúsodtak a vonalaik. Szeretni való volt a régi terepjárós kinézet, viszont a mai igények, - s talán a régebbi időkhöz képest a tulajdonosok kevesebbet térnek le az aszfaltútról – a családi, pakolós, elférős és nem utolsó sorban kényelem igénye alakította a jelen formákat, társítva avval az elvárással, hogy egy „terepjáró” elegáns is legyen.

S valóban a ma CR-V-je teljes mértékben megfelel a jelen követelményeinek, kiegészítve a belső kényelmével, tetézve műszerfalának tetszetősségével, kiegészítve sok funkciót irányítható gombtengerével.

Azonban mielőtt beülnénk, nézzünk egy kis modelltörténetet képekben - a fenti gondolatsor után.


honda-cr-v-1997honda-cr-v-2001








honda-cr-v-2006honda-cr-v-2011












Míg az első modelleknél a kockaforma dominált, a második generációnak még a pótkerekét is a hátsó ajtóra tették, a harmadiknál még hangsúlyosabb volt a  terepjáró-kinézetű lökhárító, a ma CR-V-je egy csinos űr-, pontosabban Földsikló. Orra nem különbözik nagyban az általános SUV formától, oldalát viszont gyönyörű vonalak szép egymásra, ablakokra és lámpákra hajló vonalak törik meg, az egész autó egy ék alakú siklójármű képét adja.

honda-crv-teszt


honda-vonalak


Utasterét és műszerfalát megpillantva továbbra is egy kényelmes űrjármű benyomását kelti. Hatalmas fotelok várják bent az utasokat, s a hátul ülőknek sem kell majd szoronganiuk nem csak a horvát tengerpartig, de a Marsig sem. Az üleprész hossza 45 cm, 175 centis pilótához állított vezetőülésnél a 35 cm a szabad hely a hátsó üléstől mérve.
A kormányoszlop 4 irányban állítható. A vezetőülés az alapverzióban is állítható magasságban, tesztautónkban 8 irányban motorosan, melyből 2 beállítás memóriába rögzíthető. Dicséretes, hogy alapverzióban is van deréktámasz beállítás a vezetőülésen, mely nagyon hasznos a gerincnek, így a kényelemnek is. A fűthető ülések már Comfort csomagtól járnak.
Navigációt viszont csak Lifestyle csomagtól, azaz 8.209.000,-Ft-os vételártól rendelhetünk opcióban 500.000,-Ft ellenében, s Executive csomagnál is feláras. Ez az egy ami nem szimpatikus a CR-V-nél. A Kétzónás, automatikus vezérlésű klímaberendezés viszont már Comfort csomagtól jár.
A Bluetooth-os mobiltelefon-kihangosító (HFT) rendszer, a parkolást segítő szenzorok és tolatókamera viszont csak Lifestyle csomagtól jelennek meg.
USB csatlakozó és AUX bemenet alapban jár. A 12 V-os aljzat alapszinten beszerelt, melyeket a műszerfalon, a közpkonzolon és a csomagtartóban helyeztek el.
A Honda CR-V-t háromféle csomaggal vehetjük meg; Comfort, Lifestyle és Executive.

honda-crv-muszerfal


honda-crv-ulesek


honda-crv-hatso-ulesek


Az Executive csomagtól járó hatalmas napfénytetőt elektronika mozgatja, így tágas felületen nyithatunk utat a fénynek, avagy tehetjük láthatóvá a csillagos ég nagy részletét.

honda-napfenyteto


Csomagtartó, csomagtér külön fejezetet igényel mérete, de főleg praktikussága miatt.
A csomagtér mérete 589 liter, míg széltében 135 cm, hosszában 97 cm, magasságában 90 cm (a legtágasabb helyen mérve), lehajtott hátsó ülésekkel 1146 literre, illetve hosszában 160 cm-re nő a raktér kapacitás, az anyósülést is lehajtva 185 cm a hosszában való pakolás lehetősége.
Az egy mozdulattal lehajtható, 60/40 arányban osztott hátsó üléseket alapverzióban is megtaláljuk. A hátsó ülés támlája is dönthető önmagában, azonban a csomagtérből mozgatva az ülőlapot előre hajtja, s helyére döntve a háttámlát majdnem sík raktérpadozatot kapunk.

honda-lehajthato-ulesek


A csomagtérajtó nyitása és csukása az utastérből és/és de kívülről kulccsal is vezérelhető, lecsukni az ajtón elhelyezett gombbal is elektronikus, mindez nagyon praktikus nagybevásárláskor. Bepakolni is kényelmesen lehet, mivel a csomagtér széle alacsony.

honda-rakter


A Honda CR-V-t kétféle motorral 2.0 i-VTEC, 2.2 i-DTEC, 2WD és 4WD meghajtással kínálják kézi-és automata váltóval egyaránt. Az alapjárati leállítás (Start/Stop funkció) kéziváltóhoz jár már alapban. A nálunk lévő 2,2 literes dízelmotor nagyon csöndesen járt.
Itt kell mindenképpen szót ejteni arról, hogy a robosztus autó tömegében is érezhető, úgy az anyaggal teli ajtók nyitásakor való érzetben, mint a műszerfal telítettségében. Induláskor és mozgáskor is érezhető a nagy súly, melyet mégis elég könnyedén mozgat a 2,2 literes dízelmotor. 0-ról 100 km/órára való gyorsulás ennél a motornál 9,7 másodperc, a végsebesség 190 km/h. A váltó kézre esik, pontosan jár. Sajnos a nyári szárazságban csúszós útkörülmények között nem volt lehetőség kipróbálni mit tud az összkerékhajtás. A tesztfogyasztás vegyes ciklusban 6,6 liter volt 100 km-re vetítve. A takarékos vezetéskor a sebességmérő körül zöld fény világít, az Econ gomb megnyomásakor a rendszer módosítja a motor, az erőátvitel, a sebességváltó és a sebességtartó automata beállításait, így kevesebb fogyasztás érhető el. Az autót motorleállító start-stop rendszerrel látták el, mely tovább csökkenti a fogyasztást. Az állástól az újraindítás és elindulás 3 mp. A duda nem méltó az autóhoz, kis bíp jelzéssel szólal meg, ezt komolyabb hangot adóra kéne cserélni.


Az EuroNCAP 2007-ben 4 csillagos minősítéssel törte össze a CR-V-t . Hibának rótták fel,. Hogy frontális ütközéskor sérül a vezető és utas térde, combja, illetve akkor nem volt kikapcsolható az utasoldali légzsák. Gyalogosvédelemnél, pedig az elütött fejének találták kevésnek a védelmet.
A 2012-es CR-V-t az ANCAP (Australasian New Car Assessment Program) törte össze, 5 csillagos minősítést kapott az autó. Minden tekintetben megfelelőnek találták a védelmet, kivéve az első ülésekben utazók lábsérülési lehetőségét. Az utasoldali légzsák viszont már kikapcsolható.
Az IIHS tesztjén (Insurance Institute for Highway Safety) a legjobb minősítést kapta.




Megvan az 5 csillag az új CR-V-nek!

A teszt írása közben érkezett meg az EuroNCAP Honda CRV 2,2 dízel összetörésének értékelése, melyben a felnőtt-utasvédelem 93 %-ot kapott, s már nem jegyezték meg a lábsérülés lehetőségét, a gyerekutas védelem 74%-ot, gyalogosvédelem 68 %-ot az autó védelmi rendszere pedig 66 %-ot kapott. Összességében pedig 5 csillagot.



Kezdőárak motorok és meghajtás tekintetében
2.0 i-VTEC 2WD Manuális 6.499.000,-Ft
2.0 i-VTEC 4WD (E-DPS ) Manuális/Automata 7.269.000,-Ft/ 7.569.000,-Ft
2.2 i-DTEC 4WD (E-DPS ) Lifestyle-tól Manuális/Automata 9.399.000,-Ft/ 9.849.000,-Ft

cr-v


uj-crv


Összességében elmondható az új CR-V jó választás családi autónak (is), főleg, hogy az alapverzió 6,5 millió forinttól elérhető. Utazási és vezetési kényelme és csomagtér tekintetében mindenképpen első osztályú. A navigáció pedig kiváltható egyéb úton már majd tizedáron.

Új Honda CR-V 2,2 i-DTEC teszt
Az új CR-V ára, műszaki és technikai adatai
Honda CR-V éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER