2013. április 09. kedd, 15:57

 

Vasárnap, azaz április 7-én rendezték a Veszprém Szlalom idei első fordulóját, a Veszprém Aréna parkolójában. A rendezők az SR Sport Egyesület és az Sz&T-T Rally Team tagjai nagyon kitettek magukért, hisz ezúttal is érdekes programokat szerveztek.

veszprem-szlalom

Az elmúlt hetek időjárása miatt kételkedtünk ugyan, hogy mennyien fognak ellátogatni a versenyre, de a reggeli fagy, majd a szeles, néha napos idő sem riasztott el senkit, így több ezren voltak kíváncsiak a rendezvényre, ahol a Dunántúli Szlalom Kupa első fordulója is volt.
A rendezvényen a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága kerékpáros pályával, biztonsági öv szimulátorral és egyéb feladatokkal várta a kilátogatókat.

A nyüzsgés már a korareggeli óráktól fokozatosan erősödött, abban az ütemben, ahogy az időjárás melegedett, így az autóval később érkezők parkolóhelyet, már csak a szomszédos áruház parkolójában találhattak.
A nevezés és gépátvétel után Ifj. Mulicz László az SR Sport Egyesület elnöke köszöntötte a résztvevőket majd versenyzői eligazítást tartott és kicsivel kilenc óra után elrajtolt az első autó. A rajtot követően hirtelen megtelt a pálya széle és mindenki a gumifüsttel borított erőgépekre és a majdnem száz versenyzőre volt kíváncsi, akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják között. Mivel sok új versenyzőt köszönthettünk a rendezvényen, volt, akit helyismeret hiányában megtréfált egy-két padka és mindjárt jöhetett is a futómű javítás és kerékcsere, de szerencsére a készenlétben álló mentősöknek nem akadt dolguk.

szlalomverseny

Az óvatosabb első kör után ötperces jegyzőkönyvszedés majd a második kör következett ahol már gyorsultak a pályán lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya szélén. Aztán a fél kettő tájt, a félórás ebédszünetben a pályán dolgozók is fellélegezhettek és kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő kör előtt.
A látványos szlalom elemekkel tarkított placcon, izgalmas vetélkedést mutattak be az 1400m hosszúra felfűzött pályán, a Veszprém Arénához kilátogató nézőknek. A versenyzőknek nemcsak a kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem figyelni kellett a pályarajzon előírt nyomvonalra is, hiszen a bójadöntés súlyos másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek tűnt számukra, a több ezres tömeg előtt.
A futam igazi izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő, hiszen a Lada, BMW, Trabant, Gokart, Quad és egyéb autócsodákat felvonultató mezőny tizenkét kategóriában versenghetett és az abszolút díjjak is gazdára találtak. A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi szlalom pályán nem feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr ügyessége. A felíró táblán közzétett időeredményekből kiderült, hogy a három kör alatt századmásodpercekre csatáznak egymástól a különböző típusú autók gazdái. A kiváló rendezésre utal, hogy a versenyre nemcsak a Veszprém megyéből érkezők voltak kíváncsiak, mert Miskolctól - Mosonmagyaróvárig de még Szlovákiából is érkeztek versenyzők és nézők.
Aki pedig mindezt látva megszomjazott, megéhezett, vagy csak egy kis melegedésre vágyott az betérhetett az Aréna Art Caféba, ahol óriás hot-dogok és finom italok várták a pihenni vágyókat.

A harmadik, körben is gyorsan pörögtek az események, és foggal, körömmel harcoltak a pilóták az időmérés másodpercei és egymás ellen. Amikor már mindenki kiélte szenvedélyét az autóban ülve, vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy keresztben csak a közönségnek autózókat, következett a díjkiosztó.

A majdnem száz indulóból 93-an értek célba akik közül az abszolút első Meszes András Toyota Starlettel, a második helyen Sziklay Zsolt Trabantal, a harmadikon pedig Szabados Károly Toyota Starlettel végzett.
A díjátadó ceremónia végén, ahol a serlegek mellé egyéb ajándékokat is kiosztottak, Ifj. Mulicz László megköszönte a részvételt és bezárta e remek rendezvény képzeletbeli kapuit azzal, hogy találkozunk, június 2-án ahol még színesebb programokkal készülnek majd!
Írás és Fotók: Ifj. Mulicz László "Csuri"

szlalomverseny-veszprem


A kategóriák versenyében a következő dobogós eredmények születtek:

Quad és Gokart:
1. Jarjabka József Quad, 2. Régi István Quad, 3. Kurdi Lajos Ádám Gokart 60ccm.
Hátsókerekes H1:
1. Béry Zsolt Toyota MR2, 2. Hock Tamás Lada 2101, 3. Imre Richárd Lada.
Hátsókerekes H2:
1. Pipoly Roland BMW, 2. Ungvári Péter BMW, 3. Risztics Sándor BMW.
Junior:
1. Bognár Martin VW GOLF III TDI, 2. Pintér Máté BMW, 3. Ifj. Pintér László BMW.
Női:
1. Gazdag Judit Suzuki Swift GTI, 2. Sebestyén Melinda Skoda.
Proto:
1. Kovács Szilárd BMW, 2. Kovács Tamás Smart 1000GSXR, 3. Kovács Ádám Traburg.
Széria autók R1:
1. Horváth Ádám Wartburg, 2. Pathy Dániel Trabant, 3. Horváth Gergely Trabant.
Széria autók R2:
1. Kálmán Levente Toyota, 2. Kámán Sebestyén Toyota, 3.Szakonyi Gábor Suzuki.
Széria autók R3:
1. Dr. Pintér László BMW, 2. Molnár Attila Ford, 3. Kovács Viktor Renault.
Tuning autók T1:
1. Sziklay Zsolt Trabant 601, 2. Kandikó Ákos Trabant, 3. Pathy László Trabant.
Tuning autók T2:
1. Meszes András Toyota Starlet, 2. Szabados Károly Toyota Starlet, 3. Hofmann Tamás Toyota.
Tuning autók T3:
1. Bognár Martin VW, 2. Bakonyi Dániel VW Golf TDi, 3. Bakonyi Csaba Audi,


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER