2011. március 08. kedd, 19:04

 

2011. augusztus 15-én negyedszer indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali. 11 ország, 6, 000 kilométer, 17 nap – autós túlélő túra Budapesttől Jerevánig

 

kaukazus tura

A 11 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekből ismernek: végig vezet többek között Bosznián, Koszovón, a Grúz-orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is. A már hagyományokkal rendelkező kelet-európai kalandralira a világ minden tájáról érkeznek az elszánt utazók.

Az autós kalandtúra szerelmeseinek különleges lehetőséget kínál a Kaukázus Rali, hogy megismerjék a méltatlanul háttérbe szorult, de páratlan szépségű Kelet-Európa eldugottabb régióit. A budapesti rajt után a versenyzők nekivágnak a Balkán országainak: Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Montenegró Koszovó, majd Albánia úttalan útjait járva Görögországon keresztül érkeznek meg a Boszporusz-csatornához. Ezután a futam a Fekete-tenger mellett végighalad Törökországon, majd Grúziába érkezik.

A résztvevők Magas-Kaukázus fantasztikus tájain keresztül, 5000 méteres hegyek között hegyi csapásokon autózva birkóznak meg a napi szakaszokkal, majd délnek fordulva jutnak el Örményországba. A bizonytalan politikai státuszú Hegyi-Karabah tájai különleges élményt nyújtanak az utazóknak. Az Örményország és Azerbajdzsán között fekvő, 1993 óta demilitarizált zóna, a „senki földje” aknamezői között, az iráni határ mellett vezet a csapatok útja Dél-Örményországba. A résztvevők 17 nap után érik el a célállomást, Örményország fővárosát: Jerevánt.

gruzia utazas

A Kaukázus Ralit kalandtúra specialisták és tapasztalt utazók szervezik, akik többek között, az indiai Riksa rali és a Budapest-Csernobil futam megálmodói.
Az a célunk, hogy a résztvevők testközelből ismerhessék meg Kelet-Európa eldugott tájait, az ott élők életét, az érintett régiók múltját és jelenét. Ezekről a régiókról, különösen a ’90-es évek konfliktus zónáiról csak a hírekből hallottunk és csak akkor, ha valami szörnyűség történt. Pedig mind a Balkán, mind a kaukázusi országok hihetetlen csodákat rejtenek, csak nyitott szemmel kell járni. – vallja Berényi Attila, a futam főszervezője.

A hagyományos „verseny” és „túra” kategóriák mellett sokak örömére úgynevezett „extrém” kategóriában is rajthoz lehet állni. Ide azokat a csapatokat várják, melyeknek nincs lehetőségük drága járművekkel útnak indulni, vagy még nagyobb kihívást keresnek azáltal, hogy minimál költségvetéssel és egy 25-30 éves járművel teljesitsék a távot.

hegyi karabah autostura

A futamon, a hagyományos terepjárókon kívül egészen extrém járművek is indulnak, mint például egy 45 éves angol katonai mentőautó, rozsda ette nyugdíjas korú Opel Kadett, Lada, Moszkvics, Wartburg és a kelet-európai autóipar egyéb gyöngyszemei.

2011-ben igazi nemzetközi futamot láthatunk: a magyar csapatok mellett többek között Lengyelországból, Norvégiából, Portugáliából, Kanadából, az Egyesült Államokból, Nagy-Britanniából, Írországból, Szingapúrból és Új-Zélandról is érkeznek versenyzők.

A verseny szabályrendszeréből adódóan bármilyen járművel rajthoz lehet állni, hiszen a kitartás, a kreativitás, a problémamegoldó képesség és a csapatszellem fogja eldönteni, kinek a kezébe kerül a harmadik Kaukázus Rali Kupa a verseny végén Jerevánban.
A tavalyi nyertes jó példa erre, ők címvédésre készülnek és idén is rajthoz állnak a 25 éves „ezerkettes” Ladával.
Nem sebességőrült önjelölt raliversenyzőket várunk, ez nem autóverseny. A gyors autó itt másodlagos tényező. A csapatmunka és kreativitás sokkal fontosabb. Aki nem versenyez, az is megküzd majd azért, hogy célba érjen – mutat rá a főszervező.
A nyertes csapat a díszes kupán kívül ingyenes nevezést nyer a 2012-es Deccan Odyssey Autoriksa Ralira, amely egy igazi megmérettetés: két hét motoros riksákkal Dél-India csodálatos tájain át a legendás indiai monszun idején.
www.kaukazusrali.hu

g roby


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER