2011. október 11. kedd, 11:28

 

Elmúlt hétvégén Le Mans-ban rendezték az FIA Kamion Európa-bajnokság utolsó fordulóját.
Az Európa-bajnoki cím még nyitott volt, Jochen Hahn 17 pontos előnnyel érkezett Franciaországba. Október lévén hűvös időben zajlottak a versenyek, néha még az eső is eleredt, de az OXXO Energy Truck Race Team pilótáját, Kiss Norbit még a zord időjárás sem tudta kizökkenteni fantasztikus formájából.

 

oxxo-racing-le-mans

A szombati edzéseken a beállításokat próbálgatta a csapat, majd az időmérőn simán jutott a Q2-be Norbi, ahol 9-ik lett, de mivel az első két versenyző kamionja alacsonyabb volt a szabályosnál, a mezőny végére száműzték őket, így mindenki előrébb jött 2 pozíciót.
Az első futamon Norbi nem kapta el jól a rajtot, hárman is beszúrtak neki, ráadásul előtte kisebb ütközés történ, ami miatt még jobban hátra esett. Néhány kör alatt feljött a 8-ik helyre, amit meg is tudott tartani a futam végéig, s ez azt jelentette, hogy délután a pole pozícióból rajtolhatott.
A második rajt sem sikerült jobban, az első kanyarban ketten is előttünk voltak, majd jött a sikán, ahol Norbi belső ívről visszaelőzött, de a sikán második kanyarját levágva négyen is megelőzték. Mivel ez szabálytalan, három pilótát megbüntettek bokszutca áthajtással, a negyedik viszont maradhatott előttünk, mert őt kiszorították, így nem tudott másfele menni, mint levágni a kanyart.
Mögöttünk Jochen Hahn, aki az Európa-bajnokságért ment, ráadásul egyetlen riválisa, Albacete a megbüntetett versenyzők között volt, így Norbi nem tartotta fel a csapattársát. Ezzel a harmadik helyen voltunk, mögöttünk közvetlenül egy Buggyra, aki a futam végéig nem tudott megelőzni minket, így Norbit a 3-ik helyen intette volna le a kockás zászló, amennyiben a pályabírók nem felejtik el lengetni az utolsó kör végén. De mivel elfelejtették, hatalmas kavarodás támadt, senki nem tudta, hogy most vége a futamnak, vagy nem, így tovább versenyeztek. Szerencsére hamar rájöttek a franciák, hogy hibáztak, így piros zászlóval leintették a futamot, s mindenki a tényleges utolsó kör befutójának megfelelően zárta a napot, Norbi tehát a 3-ik helyen.

Vasárnap reggel ismét 9-ik lett Kiss Norbi az időmérőn, majd következett az első futam. Óriási, talán a Truck Race-ben sosem látott rajtbalesettel indult a verseny, a rajtnál a mezőny elejéből 6 kamion karambolozott, melyből 3 már nem is tudott indulni aznap, így  rögtön leintették  piros zászlóval a futamot. Uwe Nittel és Antonio Albacete 160 km/h -nál   úgy összeakadtak, hogy irányíthatatlanul vágódtak a betonfalnak, Albacetet a mentők hordágyon vették ki a kamionból, és rögtön a pálya kórházába szállították. Szerencsére megúszta zúzódásokkal, de persze ezt akkor még nem lehetett tudni. Albacete kiesésével Jochen Hahn lett az Európa-bajnok, de ha marad is Albacete a mezőnyben, a szombati eredmények miatt már csupán 4 pontra volt szüksége Jochennek a bajnoki címhez, így nem a baleset döntött az Európa-bajnoki címről.

kamion-verseny-le-mans

A baleset miatt fél órát csúszott az ismételt rajt, ahol már jobban vigyáztak egymásra a pilóták , Norbi 7-ik helyen fordult, és a futam végéig tartotta is a pozícióját, így délután  az első sorból várta az évad utolsó futamát.

Most jól rajtolt Norbi, elsőnek fordult, és hamar elhúzott a mezőnytől. Marcus  Bösiger viszont ahogy feljött a második helyre, rettentő gyorsan, két kör alatt utolérte Norbit, és olyan erőszakosan támadott, hogy nem volt értelme feltartani, mert úgyis kilökte volna az OXXO kamionját, így elengedtük őt, főleg, hogy a következő két versenyző messze. több másodpercre járt Norbi mögött. De nem sokáig. A Renault pilótái ugyanis a dobogó mindhárom fokára fel szerettek volna állni, így az élen haladó Bösiger elkezdett belassítani a pálya olyan részein, ahol nem lehet előzni. Sikerült is neki két kör alatt felhozni Öestreich-ot és Janiec-et közvetlenül Norbi mögé. Az utolsó előtti körben még ki is akarta szorítani az OXXO Energy Drink pilótáját, de pont olyan helyen terelte Norbit külső ívre, ahol jött egy balos kanyar, s ott már Norbi volt belül. Nem is hagyta magát, s végül ő szorította ki Bösigert, s előzte meg a nem túl sportszerű Renault-ot. A nagy csatában persze lelassultak, így Öestreich elbújt nekik, és átvette a vezetést. Az utolsó körben már mindenki maradt a helyén, így Kiss Norbert egy fantasztikus második hellyel zárta a 2011-es Kamion Európa-bajnokságot, ahol csupán az utolsó három versenyen indult, de így is a 12-ik helyen végzett.
Mindhárom versenyén végig az élmezőnyben autózott,  Jaramában sikerült futamot is nyernie, s hogy nem csak a versenyzők körében vívta ki az elismerést ezzel a teljesítményével, azt jelzi, hogy az FIA gálán Kiss Norbert megkapta az "Év újonca" trófeát!

kiss-norbert


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER