Horn Berci a 2011-es Dakar egyetlen magyar versenyzője elárult magáról pár dolgot lapunknak.
A 34 éves Berci első tereprali navigálása 1997-ben volt, előfutóként Suzuki Samuraiban, Felfalusi Pisti mellett. 2000-ben Rally RTE-ben indult, Márk Zoltán oldalán egy valódi N-es Trabanttal.
A bajnokság már majdnem a markukban volt amikor Szegeden porig égett a technika. Ugyanebben az évben a Radó-féle szlalom bajnokságban is indult, ahol minden versenyt megnyert, amíg a már fent említett technika meg nem szűnt.
Ezt követően alkalmanként navigált, terepraliban pedig egyáltalán nem kívánt indulni.
„Sosem akartam terepraliban navigálni, csak az élet hozta úgy, hogy 2008-ban Fazekas Karcsi navigátort keresett, és a technikai tudás illetve a nyelvtudás miatt, velem szeretett volna menni. Elfogadtam a felkérést és beültem mellé. Egész jól sikerült az évünk és mindjárt kategória bajnokok lettünk, no meg abszolút másodikok. Több külföldi versenyen is részt vettünk, az első kupa győzelem a 2008-as Slovakian Baja volt.
2009-ben is Karcsi mellett navigáltam, de abban az évben folyamatos technikai gondok hátráltattak. 2010-ben a frissen nyílt műhelyemmel foglalkoztam inkább, ahol versenyautó építéssel, alkatrész forgalmazással foglalkozunk, és nem tudtam elvállalni csak, alkalmi navigálást. A Dakar után hazatérő Drazen első dolga volt, hogy felkeresett minket és elkezdtünk beszélgetni egy versenyautó építéséről. Sajnos idő hiányában ez nem valósult meg. A horvát pilóta nem adta fel és keresett egy kész versenyautót, amit a Derecske Kupán próbáltunk ki. Ezen a versenyen már együtt mentünk és itt döntötte el, hogy felkér a Dakar ralin való navigálásra. 2010-ben még Benik Balázs is felkért egy versenyre. A Metalcom kupán együtt küzdöttünk a meleg és a technika ellen, és sajnos mindkettővel szemben alul maradtunk., a verseny így viszonylag rövidre sikeredett.”
Az autójuk Mitsubishi Pajero egy elhanyagolt állapotú félgyári versenyautó volt amikor hozzájuk került. Hat hónapon keresztül szerelték és átépítették, már amennyire a szabályok megengedik.
Felújították a motort, váltót, hajtásláncot, gátlókat. Az autó új computert és kábelkorbácsot kapott. A terepjáró súlyát 240 kg-mal csökkentették. Módosították a futómű geometriát.
A hűtésrendszer hatásfokát növelték, beömlőkkel és ventilátorokkal. Lecserélték az autó hátulját és pick-up formájúvá alakították.
Drazen Curic a 1990-es évek végén kezdett ralizni, azóta rendszeresen indul versenyeken. Az utóbbi pár évben versenyek szervezésével is foglalkozik. Most éppen egy N-es Subaru-ja van, de a jövőt inkább a terepraliban látja. 1999-ben motorral indult a Dakaron, 2010-ben egy Toyota Hilux-al. A motoros felvonás 8 napig tartott, amikor is a szervizcsapat nem tudott tovább menni és így Drazen motorja-csere híján- megállt. A 2010-es Dakaron a közel széria kocsi futóműve adta fel a 3.-ik versenynapon.
Hozzászólások