3,5 millió Suzuki modell készült közel 30 év alatt a japán leányvállalat esztergomi üzemében, 123 országba.
A nemzetközi autóipari vállalat hatalmas utat járt be Magyarországon az 1991-es kezdetektől az elért jubileumig, hiszen fél évszázad után elsőként hozta vissza az autógyártást Magyarországra és lett mára az ország 10. legnagyobb árbevételű vállalata. A 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett. A vállalat kizárólag 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az EU-s piac számára 2020-ban.
3,5 millió Suzuki
Egy hófehér, hibrid meghajtású Vitara gördült le 3,5 milliomodikként a gyártósorról a közelmúltban Esztergomban, a Suzuki harmadik legnagyobb gyáregységében Japán és India után. A Magyar Suzuki Zrt. fennállásának közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, a dobogó harmadik fokán pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel. Az esztergomi gyárban eddig elkészült 3,5 millió magyar Suzuki közül szép számmal futnak többek között a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is. A hazai értékesítésen túl a vállalat tavaly a legyártott közel 180 000 járművel összesen 123 országot szolgált ki a globális exportpiacokon. A teljes termelés 88%-a exportra történt.
„Az ilyen mérföldkő mindig nagy ünnep számunkra, és ebben a sikerben minden munkatársunknak szerepe van. Ráadásul több olyan kollégánk is van, akik mind a 3,5 millió Suzuki legyártásában részt vettek akár a gyártósoron, akár az irodában végzett munkájukkal” – mondta el Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a jeles esemény alkalmából.
Folyamatos fejlődésben
1992-ben 1000 gépjárművet gyártott a vállalat, ma pedig naponta két műszakban hozzávetőlegesen 700 gördül le átlagosan a gyártósorról. Olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból ez idő alatt, mint a Swift három generációja (1992, 2005, 2010), a Wagon R+: Magyarország első egyterű járműve (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006), a Splash (2008), az SX4 S-CROSS (2013), vagy az eddigi legnépszerűbb Vitara (2015).
Az első generációs Swifteknél még mindent kézi erővel szereltek össze, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára már minden pontot robotok hegesztenek. A technológia lényegében minden új modell bevezetésével fejlődött. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma 1 nap alatt készül el egy jármű az esztergomi üzemben.
Az, hogy a 3,5 milliomodik autó a közönségkedvenc Vitara modell hibrid változata lett, szintén jól mutatja, hogy a Magyar Suzuki Zrt. fennállása óta az innovációra törekszik. A fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassa a biztonságos vezetés élményét. Tavaly december óta a vállalat kizárólag új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki Vitara és SX4 S-CROSS modelleket készít a magyar és az uniós piacok számára.
Hozzászólások