2010. június 28. hétfő, 23:23

 

Az Audi R8 GT nagy teljesítményű sportkocsija korlátozott példányszámú változatával jelenik meg a piacon. Az 5,2 literes V10-es motor teljesítménye 412 kilowatt, 560 LE. Az R8 GT 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/h tempóra, végsebessége 320 km/óra.

 

A versenyváltozat autói megjelennek az utcákon is, mégpedig a legújabb R8 GT formájában. „A világ legjobb nagyteljesítményű autója” („World Performance Car”) díjjal elismert sorozatgyártású modellekre éppúgy igaz, mint a mindjárt az első szezonja során 23 futamgyőzelmet és három bajnoki címet begyűjtő R8 LMS versenyautóra. Az exkluzív sorozat példányszámát 333 darabra korlátozták, s minden egyes R8 GT váltókar-gombján hordozza sorszámát.

Audi R8 GT


Könnyű karosszéria
Az alumínium karosszériája mindössze 210 kilogrammot nyom. Az alumíniumlemezeket alak- és erőzáró kötésekkel a sajtolt profilokból és komplex csomóponti öntvényekből összeállított vázszerkezetre rögzítik, a motortartó bölcső pedig könnyű magnéziumból készül. Az ASF-karosszéria sokrétű gyártási folyamat során a neckarsulmi gyárban, túlnyomórészt kézi munkával készül. A könnyűsége ellenére kiemelkedő lengéskényelmi és ütközésbiztonsági tulajdonságok is jellemzik. Az R8 GT 1.525 kg.


Az autó dizájnja, díszítése
A „hűtőrács szegélye, merevítő tagjai, illetve a légbeömlő nyílások lamellázata egyaránt matt titán-szürkében, míg maga a rácsozat matt feketében jelenik meg. A lökhárító alatti osztótagot szintén szénszál-erősítésű műanyagból, kettős légterelő peremmel alakították ki.  Az oldalnézet meghatározó elemei a motorhoz levegőt vezető penge-motívumok.

LED-fényszórói markáns benyomást keltenek. Az egyenként 24 LED-egységből álló nappali világítás folyamatos fénycsíkként jelenik meg, míg a tükörrendszer a nyitott kagylók formáit idézi.
A 19-colos, titánhatású könnyűfém felnik exkluzív, öt kettős Y-küllős design szerint készülnek, az első sárvédőket pedig GT felirat díszít.
Az autó méretei: 4,43 méter hosszú, 1,93 méter széles és csupán 1,24 méter magas. Csomagtere 100 literes.
Négyféle színben kínálják: Szamoa-narancs metál, Matt Suzuka-szürke, Jégezüst metál és Fantom-fekete gyöngyház.


412 kilowattos (560 LE) 5.2 FSI motor

A vörösre fényezett szelepfedelekkel készülő, átdolgozott V10-es motor lélegzetelállító menetteljesítményeket kölcsönöz az Audi R8 GT számára. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprintet mindössze 3,6 másodperc alatt teszi meg. Végsebessége 320 kilométer/óra.
A motor teljesítménye 412 kW (560 LE) 5.204 köbcentiméteres V10.
Mindezekért cserébe 13,7 liter üzemanyagot eszik 100 km-en


Váltó
Az R tronic szekvenciális sebességváltó elektrohidraulikus tengelykapcsoló- és fokozatváltó egysége közvetlenül elektronikus úton kapja utasításait. Hat fokozatát ennek megfelelően még a leggyakorlottabb pilótáknál is gyorsabban kapcsolja, még a magasabb terhelés- és fordulatszám-tartományokban is kevesebb, mint egy tizedmásodperc alatt. Az elektronikus szabályzás a Sport illetve Normál üzemmódokban teljesen automatikus működést is kínál. Váltókarral és a kormányon elhelyezett kapcsolókkal is működtethető.


A futómű
Futóműve a versenysportban használatos klasszikus felépítést követi, kerekeit alumíniumból készült, kettős háromszög-lengőkarok vezetik. Fogasléces hidraulikus szervokormánya igen közvetlen, 16,3:1 áttétellel működik, finom és közvetlen visszajelzésekkel szolgálva az útról a vezető számára.
A karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztő, manuálisan állítható felfüggesztések az alapkivitelhez tartoznak, s az első és a hátsó kerekeken egyaránt megnövelt kerékdőlés biztosít a szériamodellnél magasabb fokú mozgékonyságot.

Belső szellőzésű, szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákat alkalmaztak. Kiemelkedő hőállóságukat rendkívüli tartósság egészíti ki, s összesen mintegy kilenc kilogrammal könnyebbek az acél változatoknál. Az alumínium féknyergeket vörösre festették.
A felnik elöl 8,5 J x 19, hátul 11 J x 19 méretűek, 235/35 illetve 295/30 gumikkal szerelve. Kérhető 305/30, méret és speciális Cup-gumik is.


Exkluzív utastér és felszereltség
R8 GT alapfelszereltsége az automatikus légkondicionáló, elektromos ablakemelő, MMI-kezelés mentén működő navigációs rendszer és nagyteljesítményű hangrendszer.

A belsőt a sportos fekete és szürke határozza meg. A kormány, a mennyezetkárpit, a tetőoszlopok, a könyöktámasz, a kézifékkar és a kagylóülések Alcantara borítással készülnek, amelyeket díszvarrások szegélyeznek. A hátfalat, az ajtókárpitokat és a műszeregység árnyékolóját az érdes tapintású, cápabőr-hatású műanyag fedi.
A magasabb színvonalú kényelemre vágyók hevedermikrofonnal szerelt mobiltelefon-előkészítést is kaphatnak. Választhatnak teljes bőrkárpitozást díszvarrásokkal.

A vásárlók a „Race” csomagot is választhatnak, ez feketére vagy vörösre fényezett, csavarozott bukókeretet is tartalmaz, amely mind utcai minősítéssel, mind pedig versenyhomologizációval is rendelkezik. A csomagban továbbá piros vagy fekete négypontos biztonsági övek, tűzoltó készülék, valamint biztonsági akkumulátor-főkapcsoló is szerepel.

Németországban 193 ezer euróért kínálják.

 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER