2012. január 22. vasárnap, 16:54

 

2008-ban mutatkozott be a Mazda3 második generációja, tavaly ezt újította fel a márka. A morcosabb kinézetet lágyabb, de sportosabb alakot adó macskaszerű vonalak vették át.

Képgaléria
Mazda3
Mazda3
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Új Mazda3 1,6 CD115 TX teszt
Új Mazda3 1,6 CD115 TX ára, Műszaki adatai
Éjszakai fényei

A hűtőrácsot rejtő mosolya
Peugeot-ra emlékeztetne, azonban a lámpabúrákat kissé kiemelték a motorháztető síkjából, s széjjelebb is húzták, evvel izmosabb kinézetet kapott az autó. Erősíti a sportos kinézetű tuningot az első lökhárító kifelé húzódó szoknya cakkjai, melyet ültetett gépek szoktak kapni.
A ködlámpát a kétoldalt lévő nagy dísz légbeömlőnyílások aljába helyezték.

mazda3-elolrol


Az autó oldalsó díszítése az emelkedő övvonal, s az annak síkjába helyezett színre fújt kilincsek.

mazda3-szedan


Nálunk a 4 ajtós szedán kialakítású autó járt. Az autó hátulját a túlnyúló lökhárító és a csomagtartóra helyezett kis szárny jellemez, ívelt kissé kidudorodó hátsó lámpákkal. Megjegyzem egy kettős kipufogó még dobott volna a látványon, még akkor is, ha az egyik csak díszítő funkciót kapott volna.
Összességében az autó kinézete egy szelíd, de optikai tuningot kapott gépjármű látványa.




Beülve a vezető ülésre egy kényelmes ülésben foglalhatunk helyet. Az ülés állításához deréktámasz állítás is tartozik, mely igen hasznos nem csak azoknak akik gerincproblémákkal küszködnek, az ülésfűtés kellemes.
A kormány és a váltó bőrözött, jó fogású. A bal oldali könyöklő is puha, ez külön jópont megint, ugyanis nagyon nyűgös lehet hosszú úton kemény műanyagra támaszkodni.

Feltűnő változás a műszerek és kijelzők kialakítása. A hármas elrendezés kettőre fogyott. A műszerfal felett egy ív alá tettek még 2 kijelzőt. Az egyik a rádióé, a másik egy multifunkcionális kijelző. Megvallom őszintén ezt sokszor nem láttam jól. Néha a kormánytól, másrészt kiesik az ember látómezejéből.

uj-mazda3-muszerfal




A kormány rengeteg kezelőszervet kapott. A kijelzők és gombok piros színben világítanak, melyek éjszaka szépen és jól látszanak.
Az utasülés előtti kesztyűtartó egy kezelőkönyvnyi. Nekem kicsinek tűnt.
Az első üléseken kényelmes utazni. A hátsó ülések is rendben vannak. Elégséges a fej és lábtér. Középen ülni kicsit kakasülős, de jól tartja a hátat, ha nincs utas a támlát lehajtva két pohártartót találunk.







A csomagtartó nyílás kicsit szűkös, pakolni így nem olyan könnyű a 340 literes csomagtérbe. A raktér alját felhajtva mankókereket találtunk.




Az autót vezetni jó. A kormányszervó tökéletes, a kormányzás pontos. Az ideális sebességfokozatot felajánlja, de nem kell mindig hallgatnunk rá. A futómű nem annyira kemény, hogy földúton bántó lenne a bentülőknek. A váltó szenzációs. Pontosan és bepattanó érzést ad. Szerettem az esőérzékelős ablaktörlőt, az elsötétedő visszapillantó tükröt.
A motort nem szerettem. Tunyának éreztem, pörgetve lehetett vele jobban közlekedni. A városi fogyasztás 6,8 litert mutatott 100 km-en.

Műholdas navigációs rendszert nem lehet széles körben rendelni, csak egyes Sport modellekhez. A start-stop rendszer 2.0 DISI MRZ motorhoz. A 6 hangszóróból viszont elég „csúnya” hangerőt tudtunk kisajtolni, de ezt már egy mezőre elvonulva tettük :) Éjszaka vicces a rádió hangerőgombot csavargatni, mert a kék dísz csík villog – nekem tetszett.

Az autó összességében szép, valóban sportos jelleget mutató jármű. Vezetni és utazni benne jó, nekem egy dinamikusabb motor tetszene.

Jelenleg ez az autó 5.709.900,-Ft kedvezményes áron kapható.


mazda3-uj



Új Mazda3 1,6 CD115 TX teszt
Új Mazda3 1,6 CD115 TX ára, Műszaki adatai
Éjszakai fényei



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER