Címkék: 2010 | biciklis | gyalogátkelőhely | gyalogos | iskolabusz | január | jogszabály | kerékpáros | közlekedés | közlekedési tábla | KRESZ | KRESZ jogszabály | motoros | quad | rendszámok | sebességhatár | szabály | traffipax | változás

2009. december 31. csütörtök, 21:40

Közel 60 pontban változik a KRESZ 2010. januárjától

2010. január elsejétől több mint 60 ponton változnak a közúti közlekedés szabályai.
Az új szabályozás elsősorban a védtelen közlekedők - gyalogosok, kerékpárosok - biztonságát javítja.
A módosítás - a törvényhozók szerint - szemléletváltást alapoz meg a hazai közlekedésben, így a jövőben többek számára jelenthet valódi alternatívát a kerékpározás a tömegközlekedéssel vagy az autózással szemben.

Gyalogos átkelőhelyeknél
a jelenleginél sokkal körültekintőbben kell közlekedni

A jogszabály a korábbinál nyomatékosabban rögzíti, hogy a zebra felé tartó autósok csak olyan tempóban haladhatnak, hogy még az átkelőhely előtt képesek legyenek megállni.

Vasúti átjáró megközelítésére vonatkozó szabályok

A vasúti átjárók előtt kötelezően betartandó, rögzített mértékű legnagyobb sebességet általánosabb megfogalmazás váltja fel, amely fokozott óvatosságra inti a járművezetőket.

Oldal tetejéreA KRESZ módosítása a biciklis közlekedésben

bevezetnek négy sebességhatárt

Az eddigi általános 40 km/órás sebességhatár lakott területen lesz érvényes, azon kívül többek között a helyszíntől és az útviszonyoktól is függően további négy esetben vezet be eltérő sebességhatárt. Így például a sisakot viselő és utast nem szállító kerékpárosok lakott területen kívül 50km/h sebességgel is mehetnek, míg a gyalogosokkal közösen használt gyalog- és kerékpárúton legfeljebb 20 km/h sebességgel haladhatnak.

Nyitott kerékpársáv, nyitott kerékpársáv végeMeghatároza a "nyitott kerékpársáv" fogalmát,
a hozzá kapcsolódó burkolati jelet és jelzőtáblákat.

A „nyitott kerékpársáv" az úttesten útburkolati jellel a kerékpárok számára kijelölt forgalmi sáv, amelyet különleges esetekben egyéb járművek is használhatnak egyirányú közlekedésre. Autók akkor hajthatnak rá, ha erre előzéshez, szemből jövő jármű előli kitéréshez van szükség. Ezen túl a jobbra kanyarodáshoz is a nyitott kerékpársávot kell igénybe venniük.

Kerékpárok egyirányú utcába is behajtnak a forgalommal szemben

A módosítást követően a kerékpárosok a kiegészítő táblával jelölt egyirányú utcában kerékpársáv hiányában is a megjelölt forgalmi iránnyal szemben haladhatnak az úttest jobb széléhez húzódva.

Kerékpáros nyom útburkolati jelElőre mehetnek a piros lámpánál

A módosítások azt is lehetővé teszik, hogy a forgalmi okokból álló járművek mellett a kerékpárosok jobbról előre haladjanak.

Bevezeti a kerékpáros nyom fogalmát
amely a kerékpárosok részére az úttesten történő haladásra ajánlott közös útfelület, és rögzíti a jelölésére alkalmas burkolati jel formáját. Az így megjelölt úttesten fokozottan számolni kell kerékpárosok közlekedésével.

A módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét.
A kanyarodó járművek vezetői számára elsőbbségadást ír elő a módosítás.

Lehetővé teszik a kerékpárutakon várakozó járművek elszállítását

Oldal tetejéreMotorosok

Sávhasználatok
Motorosok is használhatják majd a buszsávot, és ők is előremehetnek a piros lámpánál

Az új szabályozás minden sáv használatát lehetővé teszi a motorkerékpárok számára a kettőnél több sávos utakon.

A módosítás megengedi a buszsáv használatát is a kétkerekű motorkerékpárok és kétkerekű segédmotoros kerékpárok számára. A kerékpárokhoz hasonlóan a motorkerékpárosok is előre sorolhatnak az álló járművek mellett, illetve azok között.

Várakozóhely kerékpárok részéreTorlódásÚj közlekedési táblák

torlódás veszélyét jelző piros keretes háromszög
engedélyezik az elektronikus jelzőtáblák használatát az autópályákon
A különösen balesetveszélyes helyeken a jelenleginél nagyobb, fényvisszaverő sárga háttéren is elhelyezhetők legyenek a közlekedési táblák.

Iskolabusz fogalma
bővítik a gyermekszállítás biztonsági követelményeit.

A táblával megkülönböztetett iskolabuszok környezetében a fel- és leszállás mindkét oldali irányjelzővel jelzett ideje alatt más járművek csak fokozott óvatossággal, lassabban közlekedhetnek.

Oldal tetejéreA rendszámok láthatóságát
Szigorúbban szabályozzák
A rendszám jól látható helyen és módon legyen elhelyezve, meglétét és állapotát indulás előtt ellenőrizni kell.

Meghatározza a quad fogalmát

A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.

Quad: a külön jogszabályban

  • L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy
  • L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,
Közúti forgalom ellenőrzése
Traffic Controll

amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében   szokásos kezelőszervekkel  van felszerelve

A traffipaxok helyét
Közúti táblával jelzik
Tábla jelöli majd a telepített sebességellenőrző rendszerek „helyét"

Egységes sebességhatárt vezetnek be
minden közúton a 3500 kilogrammnál nem nehezebb járművek számára

Oldal tetejéreMagyar Közlöny A KRESZ jogszabály változásról
289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes
rendelet módosításáról

További linkek a témában:

Interneten megtekinthető a traffipax fotó


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Szilagyi Imre
-1
 
 
mopedautora kell e orvosi vizsga a B kategorias jogositvanyhoz
toncsi
0
 
 
Ki tudja megmondani hogy hol lehet biztosítást kötni biciklire?meg hogy mijen jogsi kell rá? mert én úgy jártam hogy megállítottak a rendőrök elektromos biciklivel.és feljelentettek mert nem volt jogsim meg nem volt bukóm meg nem volt biztosítás se.el sem akartam hinni hogy ilyen van.
essay writing
0
 
 
Ismerkedés az higwahy kódot segíthet kisebb-nagyobb baleset elkerülhető. de gondolok rá, milyen nagy változás lenne, hogy ha képesek vagyunk megváltoztatni az értelmetlen szabályokat! Nézzük csak tanulni, és kövesse a szabályokat.
gyalogos
-5
 
 
Ki volt az a elmebeteg, aki ezt a módosítást kitalálta
-?közösen használt gyalog- és kerékpárúton legfeljebb 20 km/h sebességgel haladhatnak.?-
Ahol a gyalogos tolja a babakocsit, és a mellette lépdel a kicsi gyermeke, nekem a kerékpáros ne száguldozzon 20 Km/h sebességgel.
Gondolom nem Budapesten, lakik, és nem ismeri a nagykörút, gyalogjárdáját és még nem az Ő feleségét borította fel a bringás.
Kár, hogy bringa traffipaxot nem találták ki.
Kicsi
0
 
 
Ez az új kressz elég érdekesre sikerült!
Mindenesetre 2 nap alatt két motoros balesetet láttam, az egyikben sajnos halállal végződött a történet.
Én "csak" autót vezetek, de szerintem az autósoknak is jobban kéne figyelni, és megadni az elsőbbséget a motorosnak, vagy ha mögötted jön egy picit lehúzódni, mert ez csak egy kis kormánytekerésbe kerül, és általában még meg is köszönik utánna. Arról nem is beszélve, hogy így már nem kell reszketned attól, hogy véletlenül elcsapod.
Ugyanakkor a motorosoknak is érdemes lenne egy kicsit jobban vigyázni, mert egy ilyen ütközésből ők jönnek ki mindenképp vesztesen. És mindenkinek csak egy élete van... már ha valaki nem macska!
Bandi
+1
 
 
"A kerékpárokhoz hasonlóan a motorkerékpárosok is előre sorolhatnak az álló járművek mellett, illetve azok között."

Ez azt eredményezi, hogy lassúbb jármű kerül gyorsabbak elé, amelyeknek kerülgetni kell. Továbbá lelassul a forgalom is, mert nem biztos, hogy sikerül kikerülni a bicikliseket.
Ez bizony egy újabb böszmeség.
sasa
0
 
 
Amit írtál nem igaz, nézz utána.Ha egy autó 50-nel megy és szembe jön vele 50-nel egy biciklis, százzal kenődik szét a szélvédőn.
Artyx
+1
 
 
hamár a biciklis be tud sorolni eléd, akkor ő a gyorsabb...

te is vicces vagy. Bandi írta, hogy: "előre sorolhatnak az álló járművek mellett". A hangsúly az álló járművön van. álló járműnél nem nehéz gyorsabbnak lenni. kérdés, hogy ha az álló jármű elindul, a kétkerekű terminátor akkor is gyorsabb lesz-e, vagy csak szerencsétlenkedik a mögötte torlódó gépkocsi sor előtt..
Bandi2
0
 
 
vicces vagy... hamár a biciklis be tud sorolni eléd, akkor ő a gyorsabb... nameg ha dugó van, hova előzgeted a kerékpárost??? egyhelyben áll max.... utól se éred... ahol meg szembe jöhet biciklis, ott vagy zsákutca van, vagy egyirányú neked az utca, és lesz helyed hogy elmenj mellette...
Bandi
+1
 
 
Ha egy autó 50-nel megy és szembe jön vele 50-nel egy biciklis, százzal kenődik szét a szélvédőn. Ha hátulról követik egymást 50-nel, semmi sem történik.

A kerékpárosok forgalommal szembe engedése egészen biztosan halálos. Mért kell megvárni egy két biciklis halálát? Ha ez bekövetkezik a szabály kiagyalóit ne felejtsék el beperelni, és lecsukni!
Feri
+1
 
 
Évi leírt egy jelenséget, ezért miért bunkó? Aki nem becsült valakit, az te vagy! Avval, hogy lebunkóztad nem cáfoltad meg azt amit leírt.
Szücs Sándor
-5
 
 
Évi te egy beképzelt bunkó vagy. Ha te nem becsülsz másokat ,te se várj megbecsülést !
Évi
+6
 
 
Biciklisek: Én egy kisebb városban élek, de amit a biciklisek művelnek az egyenesen felháborító. Úgy karisztolnak egyik oldalból a másikba, mintha az övéké lenne az egész úttest.Sem jobbra,sem balra,sem előre sem hátra nem néznek.Én meg öregedek egy alkalommal 10 évet ,mire kikerülöm őket.És ha szólni mer az ember,még ők vannak a legjobban felháborodva.Én kötelezném őket is arra, hogy vizsgázzanak.Az autósokról meg annyit,hogy egy bizonyos kor fölött, én újra kötelezném őket a vizsgára.Az orvosi vizsgálat kevés.
TibEE
0
 
 
IQ-val teljesen egyetértek. Ha mindenki így látná a helyzetet, vagy legalább hasonlóan, akkor tényleg rábízhatnánk egymás életét / karosszériáját a másikra. Üdv és pacsi mindenkinek!
IQ
+6
 
 
Motorosként, segédmotorosként: Amikor az autók az OKTOGONTÓL az ALAGÚTIG állnak, illetve percenként gyök kettővel sikerül gurulniuk 3 métert, akkor kérdem én, miért álljon a motoros is a dugóban, ha haladni is tud? Miért fáj az autósoknak, hogy a motorosok nem csak állnak, hanem haladnak is? Magyar mentalitás ez is, ha nekem rossz, akkor legyen rossz a másiknak is. (valaki írta, hogy álljanak be a sorba és várják ki a sorukat...) Ezért ezt a módosítást én mindenképpen pozitívumnak tekintem. Ugyanígy a buszsávban haladást is, nem a motoros fogja a buszt feltartani, hanem az A8-asban ülő aki mindenkit ki akart előzni, de akkora a dugó, hogy nincs hová visszafurakodnia, a busz meg szív mögötte mint az a bizonyos borz.. Biciklisek.: Többségük tényleg nagyon tájékozatlan és felelőtlen. Nem azt mondom, hogy a motorosok szentek, de legalább valamikor le kellett vizsgázniuk, fizetik a kötelezőt... Ha esetleg nem is tartok be valamilyen szabályt, legalább tudom, hogy kire, mi vonatkozik, és tudok közlekedni. (tudom, legyünk szabályosak, de Mo.-on ha minden szabályt betartanánk, kérem...)
Ami hülyeség.: az egyirányú utcába bemehetnek szemből is, illetve a kerékpáros 50-nel mehet míg a segédmotoros 40-nel, ez tényleg vicces egy dolog...
Trafik.: egyet tudok érteni azzal az előttem szólóval aki a Trabi és az Audi hasonlattal élt. Általában a kis emberek szívják meg ezt is...
Még zárásul annyit, hogy régebben bicikliztem, most motorozom, jövő héten kapom meg a B-s jogsim is. Tehát nem csak egy szemszögből nézem a dolgokat, mint sokan mások, hanem át tudom érezni mindenkinek a helyzetér. És senkinek sem könnyebb, vagy jobb, csak más, viszont alap igazság, hogy alapjában véve mindenki gyalogos ők a legvédtelenebbek, utána kerékpárosok, motorosok, autósok, stb... Tehát kedves gyalogosok, kerékpárosok vigyázzatok magatokra, legyetek figyelmesek, ismerjétek a kreszt; motorosok, vigyázzatok magatokra, a többi kétkerekűre és gyalog járókra, autósok, ti pedig vigyázzatok egymásra, és a kisebbekre! köszönöm!
Szabó László
+2
 
 
NAGY TÉVEDÉS! A 11 és 13 éves gyerekek nem közlekedhetnek a járdán! (és persze a felnőttek sem!) Ez alól kivétel: Ha az úttest főút vagy ha nem forgalmi okból kerékpáros közlekedésre alkalmatlan. AZ EMBEREK JOGOSAN MOROGNAK! Mindkét részről veszélyes: gyalogosnak és kerékpárosnak is...
Szabályosan az úttesten KELL menni, amit elismerek, hogy az esetek többségében szintén elég veszélyes.
Kerékpárutakat, sávot stb. kellene létesíteni, kerülőutakat kerékpárosoknak stb, de ez mivel pénz vagy csalás (kerékpársávot az autósoktól veszik el...) kis hazánkban egy ideig nem számíthatunk semmi jóra...
Szűcs Anita
+5
 
 
Mi a XV.ker.-ben lakunk és sokszor megyünk kerékpárral mikor jó idö van két gyerek és egy felnőt mivel két kiskorúról van szó ezért ők nem közlekedhetnek úttesten (11 és13 évesek),ha járdán megyünk szabályosan akkor morognak az emberek hogy miért itt kell biciklivel közlekedni?Persze kerékpár út nincs.Kérdezem akkor hol közlekedjek velük ha megyünk valahová?
Szűcs Anita
0
 
 
Ha normális tempoba halad akkor még a 20km/h sebességet nem haladja meg mi szoktunk sokat biciklizni és van ahol a km óra kint van és lemértük ahoz ,hogy tul lépje ahoz nagyon gyorsan kell menie.
Szabó Csilla
-2
 
 
Ha nincs km órája a biciklisnek akkor hogy tartja azt be? Kb 20 km/h val megy a gyalogosokkal közösen kijelölt helyen? Kétlem! Ja és hányan tudják,hogy mennyivel mehetnek?
Vé mint Vendetta
+5
 
 
ja bocs,
akkor vizsgázzanak már a gyalogosok is, és teljes a világbéke.

Teszem azt, bamba béla kilép a háza kapujából úgy, hogy feltételezi, úgysem lesz ott senki és semmi, és felrúg egy éppen akkor oda érő babakocsit... vagy egy gyereket, aki arra szalad.

Nekem az az alap, hogy ha valahonnan irányt változtatok, akkor megnézem, hogy keresztezi-e valaki vagy valami az utamat. Bicajjal, motorral, autóval, és GYALOGOSAN is! Ez nem jármű, hanem IQ kérdése.
Az élet mindig a túlélésről fog szólni (a járműhasználat pedig az emberi élet eltörölhetetlen része) - alkalmazkodsz vagy...
Susan
-1
 
 
neked meg, hogyan adtak jogosítványt... "kressz" chhh...
fishing
+2
 
 
Tökéletesen igazad van.Aki kimegy a közuti forgalomba annak igenis kötelezővé kellene tenni a jogsit!!!Amit a biciklisek művelnek az uton az borzalmas-TISZTELET A KIVÉTELNEK-szlalom a mozgo járművek között stb....!Joidőben én is szoktam járni biciklivel de az autos forgalmat sohasem akadályozom.inkább felmegyek a járdára ha látom hogy balhés az uton menni,de ha autoval megyek nagyon ritkán tapasztalom ugyanezt.Egyszonak is száz a vége a jogsi kötelező a kressz maximális tudásához.
Szabó Csilla
0
 
 
Én kötelezővé tenném a kerékpárosoknak is a jogosítványt úgy, mint ahogy kötelező a lovaskocsira is. Ezt tartom a minimumnak ugyanis ha a lovaskocsira kell, csak azért ,hogy szabályosan forduljon be egy nagy forgalomtól mentes faluban akkor igen is szükségesnek tartom a kerékpárosoknak is a nagy forgalomban.Ilyen fontos információk hiányában amit a kresztáblák jelentenek, komoly veszélyben vannak.Sokan nincsenek tisztában azzal,hogy mi a szabály, pedig rájuk is ugyan úgy vonatkozik.Arról nem is beszélve,hogy hogyan lehet felelősségre vonni ? Sehogy,megrázza a fejét és azt mondja:háááát én nem tudtam.Nem hát ,ugyanis nem köteles tudni.Ezt kellene kötelezővé tenni,hogy TUDJA.És ha már megengedték nekik,hogy még az egyirányú utcában szembe is jöhessenek akkor tiltsák meg a járdán száguldozást.Engem a saját házunk kapujából kilépve döntött fel egy majdnem de elrántotta a kormányt és és a kórházban landolt.Én megúsztam de lehetett volna fordítva pl.egy gyerekkel. És még folytathatnám a sztorikat de nem lenne elég egy este.



Kincses Botond
+10
 
 
Én autót is meg motort is vezetek, az előremenés az jó, de a robogósokban még nagyon él a bringás idő, ha jobbról jön előre egy kereszteződésben az autós jobbra kanyarodáskor nem fogja látni :( Senkit nem akadályoz ha a motorosok előre mennek, inkább az álló sorban mint menet közben, ennyivel is csökken a dugó. Még azt kéne bevezetni hogy B jogsival lehessen vezetni a 125cm3 11kW alatti motorokat mint sok más országban, azok elbírnak egy felnőtt embert is, sokan vennének robogót. B:)
v. viki
+6
 
 
Csodás! Ahol a gyalogos és kerékpáros forgalmat burkolati jel választja el, ott a gyalogos és a kerékpáros csak az útnak a részére kijelölt felén közlekedhet... a Hungária krt. - on ezt úgy megoldották, hogy a gyalogos maximum a ház falára, vagy a kerítésre kapaszkodva tudna közlekedni.... és ha nem simulsz a falra, a bringás le is csenget!!! mikor legutóbb arra jártam ez meg is történt, csak a babakocsit nem tudtam a falra kenni! Hozzá teszem, nem az út közepén lófráltam!
Noname
+1
 
 
1. Jártál Te már Párizsban? Vagy Rómában? Hogy csak hirtelen két fejlett és kúltúrált országot mondjak?
A 2. és 3.-ban viszont teljesen igazad van.
Lacus
+4
 
 
A módosítás gyakorlati veszélyhelyzeteket generál.
1. A fejlett civilizált országokban a motoros megvárja a sorát nem megy (tolakszik) jelzőlámpáknál a előre. Az autós most már álló helyzetben is figyelheti járműve mindkét oldalát, hogy épségben megússza a lámpaváltást.
2, Hol a gyalogos felelőssége az úttestre lépéskor? A módosítás "gumielőírás" a sebesség tekintetében. Annak lesz igaza akinek jobb az ügyvédje.
3. Vasúti átjárókban való áthaladások estében az új előírás az autósokra hárít minden felelősséget, mert ha baleset van akkor miért nem ment lassabban, (minél) vagy egyáltalán mit keresett ott.
Zezi
0
 
 
Én úgy gondolom, hogy a közlönyboltban minden törvény, szabály megvásárolható. A Blaha környékén van Pesten. Ennyit tudok Neked segíteni.
danam
+2
 
 
Hol lehet írott alapon beszerezni a KRESZ-változás anyagát? Gondolom készült ebből valamilyen (hivatalos) kiadvány. Vagy akinek nincs internete, az nem is férhet hozzá?

Az illető, akinek szüksége lenne rá, nem rendelkezik internethozzáféréssel, nekem pedig nem jó a nyomtatóm, de mindenképpen szüksége lenne rá, hiszen fuvarozóként dolgozik.
Kisfalvy Gábor
+2
 
 
Te mekkora egy korlátolt "észlény" vagy!
fishing
-1
 
 
Drága barátom.De téged sem.Nálatok hol a tolerancia??????
forrest001
+10
 
 
Drága barátom!!! Ha tudod hol van a sávod közepe akkor nem hiszem hogy bár ki lerugná a tükrödet! Persze ha szorakozól akkor lehet hogy megtörténik! Legyél egy kicsit toleránsabb és akkor nem érhet baj!
Rayman
-14
 
 
Ezt a baromságot !

A motorosok így is elég pofátlanok, most meg hivatalosan is lerúghatják a tükrömet. Inkább szigorítani kellett volna a szabályokat, most pedig végképp elengedték a gyeplőt.
Semmilyen szakmai háttere nincs a dolognak, csak az a lényeg hogy még jobban élhetetlenné tegyék ezt a szerencsétlen országot.
grow
+6
 
 
Azt nem találtam meg, a gyalogosok megengedett sebessége mennyi!
70 km/h talán megfelelne, persze csak lakott területen kívül.
Így nem üthetné el őket még a biciklis sem.
De ezzel a sebességgel már az autópályára is "ráhajthatnának".

Na meg a roller...
Elég nagy csoport, nem kéne őket sem kihagyni...
Péter
+2
 
 
Most elképzelem, ahogy a 60 éves Mari néni, aki vidéken él, és napi 2-szer elkerekezik a falu szélétől a központi piacig, hogy megvegye a zöldséget, és trécseljen a falusiakkal beül kresz-vizsgát tenni. Persze ez egy véglet, de te hol húznád meg a határt, hogy kinek kellene, és kinek nem? De kérdezhetnénk, hogy a közlekedésben résztvevő gyalogosokkal mi a helyzet? Vizsgázhatnának Ők is.

A sebességhatárok célja a veszély csökkentése. Mert ugye benne ülsz egy mnimum 1 tonnás ágyúgolyóban, amit felgyorsítasz x sebességre, akkor 1/2m*v^2 (egyketted m-szer v a négyzeten) energiát táplálsz bele, ami valljuk megy nagyot üt, ha meg kell állítani. Tehát a korlátozások értünk vannak, nem ellenünk, bár ezt el szokták felejteni.
A korlátozásokat statisztikák alapján találják ki. A statisztikák pedig azt mutatják, hogy a nagyobb teljesítményű autók nagyobb százalékban szenvednek, okoznak közúti balesetet ugyan úgy, mint egyes színű autók (pl. piros). Nem beszélve arról, hogy nagyobb környezeti terhelést nyújtanak. A környezeti terhelés egyik kényszerítő módja, ha úgy tetszik. Azt meg senki nem tiltotta meg senkinek, hogy a sebességkorlátozás eléréséig tövig nyomd! :)
X Y
+1
 
 
Hello!
Megszívtad... nem kell luxus autó és máris nincs probléma
Molnár Melinda
-2
 
 
a kerékpárosok miért közlekedhetnek közúton, amikor nem vizsgáznak kressz-ből? A teljesítmény és luxusadóval terhelt autók miért nem sávos sebességgel közlekedhetnek akár gyorsabban is amikor többet fizetnek a magasabb lóerőkért ?
Futár
+16
 
 
Mi van a kerékpárosok kötelező láthatósági mellényével?????
Régen kötelező volt a kerékpárosoknak a lámpa
Igen, pár évvel ezelőtt én is majdnem elcsaptam a Városligeti krt-on egy kerékpárost.
Semmi nem látszott belőle.
Se lámpa semmi.
Semmi sem kötelező most már a kerékpárosoknak?
Régen büntette a rendőr ha nem volt lámpája!
öcsiboy
-2
 
 
?A módosítást követően a kerékpárosok a kiegészítő táblával jelölt egyirányú utcában kerékpársáv hiányában is a megjelölt forgalmi iránnyal szemben haladhatnak az úttest jobb széléhez húzódva.?
balu
+20
 
 
Megdöbbentő hogy mekkora felelőtlenség, szembe engedni a kerékpárost a forgalommal.Sok esetben a figyelmességemnek köszönhettem,hogy a kivilágitatlan kerékpárost utolérve nem gázoltam el.Milessz ha szembejön?! még valami! mértgondolják a kerékpárosok,hogy az autós mindig mindent lát?
TibEE
0
 
 
ez így van... pontosan így látom. mi ez az elektromos fogyatékosság? és hol marad a kresz tudás??? a nélkül és sisak nélkül tekerjen max biciklit, vagy kresz nélkül inkább azt sem.
edoo
+6
 
 
én sajnos nem rendelkezek (egyenlőre) jogosítvánnyal, csupán egy pályázat kapcsán néztem föl ide. egyetértek mindazokkal akik -főként- kerékpárosokra vonatkozó törvénymódosítással nem értenek együtt.Sőt.. de viszont az autósok sem teljesen körültekintőek... én biciklivel közlekedem ugyan, de a lehető legtöbb szabályt betartom.. nem volt ezalól kivétel 2 jellegzetes eset sem , amikor elütöttek.. mind a kétszer szabályos voltam. kereszteződésben egyenesen haladtam, ámde az autó balról kanyarodott.... másik esetben- ami a legabszurdabb-Kerékpárút keresztül megy egy kis utcán, és az autó nem várt meg.. elindult... bevágott elém, egy fél méterren pedig már -tudjuk.- nem lehet fékezni... és tulajdonképp.. elütött... szóval azért körültekintően kellene mindnekinek közlekedni... elég egy másodperc...


illetve én még az elektromos kerékpárokra haragszom, melyeket akárki vezethet, használhat, pedig teljesítménye egy segédmotorhoz hasonló.. sőt.. vegyünk példának egy babettát... rá kell jogosítvány ugye... ámde az elektromos borzadályra még sisak sem kell... pedig tud annyival -sőt gyorsabban is menni- mint a Babetta. és mindezt kerékpárúton. ....
ROBIKING
-2
 
 
Nefürgyé le ha biciklivel közlekedel az úton, mert úgyis dzsuvás leszel (össze csapnak az autók). :)
ábel
-5
 
 
éljen akresz törvény
szabop
0
 
 
Olvastam....
Kíváncsi vagyok, hogy nálad az életkor-ész-autótípus milyen arányban áll egymással...
Hogy értsed is: Van, aki 50 éves, 30 éve vezet, 20 ezer forintos Trabantja van van-ez így ugye 100%
Na most aki 19 éves, 1 éve vezet és 80 milliós autója van(még egy rohadt kihangosítóra se telik a szegénynek)-ezért akar kivasalni, mikor bringázok....
Na. én az ilyet ültetném le 100 évre, hogy biztosan 100-as legyen....
Südi
+9
 
 
Na látom a bringások is kaptak engedményt.Csak ezzel együtt észt már nem osztottak nekik.Remélem az összes bringás olvassa e sorokat,ha mégse akkor adjátok át nekik!!!
Ahogy a gépjárművek is látszanak hát ő nekik is látszani kell!(pl: sárga mellény,esetleg lámpa)Tisztelet a kivételeknek,sajna ebből van a kevesebb.
anonim20
0
 
 
Én is most tanulom a kreszt, kissebb-nagyobb sikerrel.Csak tudnám mire jó ez a sok változás és értelmetlen szabály! és talán nem is dühítene annyira ha mások is fele ennyire tudnák mint ammennyit én tanulok.(tisztelet a kivételnek)fizessen mindenki annyit amennyire nem tartja be a kreszt! mert mások életével tök jó lehet játszani.Üzenem a böszme motorosoknak ,akik már sajna engedélyt kaptak a "szlalonozásra".
Anonim...
+2
 
 
Én csak most tanulom az elméleti részt, de már most felháborító az egész , igen pénzre megy ez már tény, napokat tanulom megállás nélkül, és a legrosszabb, hogy nem is tudod milyen kérdésekre számíthatsz...tehát nagyon bizom benne, hogy valami változás fog bekövetkezni az elkövetkezendö időben...
Izabella
0
 
 
Hát ebben teljesen igazad van!! Olan szabály ez, mintha direkt azt akarnák elérni, hogy történjék ebből taragédia...Pláne este, lámpanélkülmellény nélkül..És még mi autósok vagyunk a hibássak...Ez tényleg, nemtudom kinek jutott az eszébe, de még aztsem, hogy ezt hogy tudták elfogadni..A biciklis is, és az autós is veszélyben sodorhatja magát....
csaba168
+22
 
 
NAGYON JÓ HOGY A KERÉKPÁROS BEHAJTHAT EGYÍRÁNYÚ UTCÁBA FORGALOMMAL SZEMBEN˘!! ÉN MAJD AUTÓVAL FÉLRE ÁLLOK, HA BALRA AKAROK KANYARODNI, MER NEKEM A BALOLDALRA KELL ILL. KELLENE SOROLNOM, DE JÖN VELEM SZEMBE EGY KERÉKPÁROS. IZGI LESZ (-: LOL
Laca
+2
 
 
Mondjuk, F 40 ?
Makai Sándor
+3
 
 
Miklósi Tamásnak, a segébmotorkerékpár olyan JÁRMŰ, amelyet beépített erőgép hajt...
Dr.Balázs József
+4
 
 
A rendelet 30.§. érdekes megszövegezésű, mert lényegében azt tartalmazza, hogy a rendelet már nincs is hatályban, mivel az interneten lévő Magyar Közlöny ezt a szöveget tartalmazza: " Ez a rendelet 2010.január1-én lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti"
zse
+8
 
 
Az egész ujjab pénzbeszedésről szól.
Ellehetetlenítik az autósokat a közlekedéstől és ismét róluk huzzák le a bőrt...
Tunde
+22
 
 
Ezzel csak egyetérteni tudok. De a bicikliseknek is kellene szerintem egy kresz vizsga. Hihetetlen hogy mit művelnek az utakon. Nagy töbségnek, lövése sincs arról, hogy ahhoz hogy ő biztonságosan hazaérjen, kevés ha az autós,motoros,tisztában van a kresszel.Tisztelet a kivételnek, de szerintem nagyon veszélyesek tudnak lenni. Bár az is igaz, ha 10.000-forintért tankolok, abból 6000-az állam bácsihoz megy,jogosan várnánk el, a biztonságos jóminőségű utakat, és bicikli utakat.
Zsöme
+17
 
 
Kresz-t már az iskolában kellene kötelezően oktatni(ingyen! ;egy - két teljesen felesleges tantárgy helyett ),akkor talán nem a jogosítvánnyal rendelkezőket kellene újabb béklyókkal terhelni a tudatlan és felelőtlen többi közlekedő miatt(persze a jogsival rendelkezők közül sem mindenki "bárány").
Pleskonics István
+10
 
 
A kerékpárra vonatkozó sebességkorlátozás tényleg röhelyes,a smk-ra nézve.A másik dolog pedig az elektromos kerékpár vagy robogó, tényleg képes erre a sebességre.De sem sisak nem kell hozzá sem jogosítvány ami a legnagyobb probléma.Mert ezeket 80%-ban a nyugdíjasok használják akiknek a 70%-a semmit nem tud a kresz-ről.Én szivem szerint egy külön kategóriát hozznák létre az elektromos kerékpárra vonatkozóan és kresz-vizsgát írnék elő.
oregember
+5
 
 
41-éve vezetek ennyi hülyeséget még Magyarországon nemtaláltak ki sze.tem.!!
Ica
+2
 
 
Ezt úgy kell értelmezni szerintem, hogy ez a rendelet módosítja az 1/1975 (II) KPM-BM rendeletet, és a továbbiakban a a módosított rendelet szerint kell eljárni. Ez a mostani pedig azonnal hatályát veszti.
Január 2-től a módosított 1/1975-ös szerinti szabályok az érvényesek, melyek már tartalmazzák a 2010 re érvényes módosításokat is.
Laczi
+1
 
 
Ez a rendelet nem cseréli le az 1/1975- KPM-BM rendeletet (közismert nevén KRESZ), hanem módosításokat épít bele. A hatályba lépéskor ezek a módosítások beépülnek a KRESZ-be, az a továbbiakban - visszavonásig - ezzel a módosított tartalommal lesz érvényben. Ez a módosító jogszabály tehát nyugodtan hatályon kívül kerülhet másnap, sőt kell is neki. Ha hatályban maradna, az esetleg konfliktusba kerülhetne egy későbbi módosítással.
******
+1
 
 
Izé... olvastátok a közlönyben a rendeletmódosítás utolsó, 30. paragrafusát?
Így szól:
"Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba, és a hatálybalépését követ? napon hatályát veszti."

Hogyan értelmeznétek ezt???
Kovács János
+5
 
 
Nem az autókal van a baj Hanem akik benne ülnek.
Szabó Eszter
-7
 
 
én azt nem értem, hogy miért engednek egyáltalán ennyi autót a forgalomban részt venni? Nem férnek el, ez ellen nincs kresz rule?
Érdeklődő
-3
 
 
Elárulná valaki, hogy a rendelet 30. paragrafusa mit jelent?

30. § Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba, és a hatálybalépését követ? napon hatályát veszti.
Németh Csaba
+5
 
 
Örülök, hogy nagyobb terük van a kerékpárosoknak, hisz én is biciklizem. De azt hiányolom, hogy a kerékpárosnak nem kell kreszt tanulni, tudni csak pár táblát ami rájuk vonatkozik, az sm kötelező. Nem ismerik és nem kell ismerniük a velük együtt közlekedő járművekre vonatkozó szabályokat. Nincs biztosítási kötelezettségük!!
Acsi
+8
 
 
Kétségtelenül kedvez a biciklisek és motorosok számára, és a szemléletváltás, mellyel a cikk kezdődik, leginkább azoknak kellene elkezdeni akik ilyet bevezetnek. Jómagam motorral közlekedem, de mivel ismerem a magyarországi autós mentalitást, így nem igazán jut eszembe a kis robogóval egy lámpánál előre furakodni, vagy ha kerékpárral vagyok az úttesten menni. Sajnos autósoknál, motorosoknál, és bicikliseknél is a járműre vonatkozó önérzet sokszor erősebb mint amennyinek lenni kellene, és már meg is történt a baj. Be kell vallani nem vagyunk közlekedés szempontjából a toleráns nemzetek közt. És igen, ebből még baj lesz...
Zsótika
+13
 
 
A mi környékünkön, Debrecenben, keményen fogják a bicikliseket, minden naposak a szondázások és büntetések, saját szememmel láttam ilyen eseteket és egyetértek hogy ők is tartsák be a szabályokat.
vas agi
+6
 
 
fel vagyok haborodva!!!! ugy latom a kressz most azoknak kedvez akiknek nem ell ebbol vizsgazniuk! ossze-vissza mehet az uton a kerekparos akar forgalommal szembe! en meg nem lattam, hogy a rendor kerekparost igazoltatatott, szondat fujatott volna, vagy barmiert megbuntette volna. ezzel szemben en is a forgalomban reszt veszek, tobb tizezerbe kerult a jogositvanyom, a kerekparos mennyit fizetett azert, hogy a forgalomban felelosegteljesen resztvehessen? ha nekem jon mert be van ba.....va mit irok a biztosito papirjara? egy piros bicigli okozta a kart? bitos, hogy neki nincs kotelezoje! biztos,hogy ilyen kozlekedessel nagyobb biztnsagban lesznek? miert nem felel meg nekik a regi kresz? erre ki ad nekemvalaszt?
S. György
+4
 
 
Kedves Kontsits Pál Úr!
Nyugtassa meg a tudat, hogy a Rendőrség ellensúlyozza az Ön által felsorolt dolgokat azzal, hogy a trafit legtöbbször nem olyan helyre állítják fel ahol 90 el lehet haladni, és mérik a 150 el haladó A6 os audit, hanem olyan helyekre, ahol az autósok nem számítanak rá, és általában indolkolatlan a sebességcsökkentés ( értendő: nem szűk az utca, vagy nincs a környéken erős gyalogos, vagy biciklis forgalom). Ilyen helyek például a lakott területen kívül az útjavítás után "kintfelejtett"(???) 30km/h-s sebességkorlátozó táblák. Itt ha a trabantos( merthogy a rendőrség számára ez a fizető osztály) 50-el megy akkor 66% os sebességtúllépést követett el. ( Feljelentés, min. 50000, + jó ha a jogsija megmarad. ) Persze örülünk, hogy a Szerveink védenek minket a közúton is, de annak is örülünk, hogy a táblák, meg a rádiók is védenek minket a Szervek csekkjeiktől. Nagyjából kialakul így egy egyensúly, mégpedig úgy, hogy csak az fizet aki tényleg figyelmetlen.

A kresszmódosításról annyit szeretnék mondani, hogy ismét tanúbizonyságot tettek azok az emberek a munkájuk fontosságáról, akik úgy töltenek be "fontos " hivatásokat odafenn, hogy maguk sem tudják miért is járnak be a munkahelyükre.Eredményt vártak tőlük, ők meg felmutatták ezen ragyogó szabályokat. Választások előtt ebben a hivatalnoktipró világban - amikor mindenhonnan a semmittevők létszámát próbálják csökkenteni - ez érthető.
Tünde
+4
 
 
Nem a büntetés a lényeg, hanem a baleset megelőzés. HA trafit sejtesz lassabban mész.
F.Andi
0
 
 
Bocsánat de szerintem magának csak kerékpárja van. Ha autóval közlekedne nem mondana ilyen hülyeséget.
Kontsits Pál
-10
 
 
A traffipaxok véleményem szerint akkor töltenék be igazi ellenőrző és sebesség mérési szerepüket,ha nem közölnék előre az újságokban és különböző rádió adókban a betelefonálók,hogy itt és ott sebesség mérő van felállítva. 2010 januárjától a kresz módosítás még táblával is felhívja ,tájékoztatja az autósokat hogy érdemes az előírt sebességet betartani !
Biztos vagyok abban,hogy a több millió Ft.-os traffipaxból még kevés áll rendelkezésre.Nagyon sok kellene belőle. Így marad a száguldozók eddig leírtak szerinti " jóindulatú figyelmeztetése" !
TibEE
0
 
 
pontosan tamás...osztom a véleményt.
egy mezei 50-es aerox, vagy runner 40-nél csak szenvedő hangja van.
meg nehogy már ez legyen. eddig is a bicikliúton a segédmotoros max 20-al mehet, ameddig a biciklisek őt 30-al előzgetik. az úton pedig 40-el és a bicósok 50-el előzgetik...na neee már!...de a gyakorlat remélem soha nem lesz ez :)
Szabó László
0
 
 
Szintén tévedés! A segédmotoros kerékpárt bár motor hajtja, nem gépjármű!
Ha önerőből 45-nél gyorsabban haladni képes, akkor pedig már nem is segédmotor! (de csak 40km/óra van neki engedélyezve)
Ennek ellenére egyetértek, nem jó, ha a forgalom egyik résztvevője vissza van fogva, én is engedélyezném az 50 km/órát, de akkor a segédmotor meghatározásához is hozzá kell nyúlni!
Az elektromosak többsége pedig erősebb, mint 300W, ezért azok is segédmotornak számítanának... Én sem értem, mire ez a fene nagy tolerancia velük szemben! És többségében olyanok hajtanak velük, aki kerékpározni sem tud, a KRESZ-ről pedig fogalma sincs.
Jani
+2
 
 
Tamás részben igazad van,ugyanis egy kerékpáros othaggyon egy segédmotorost a kresz szabálya szerint ez kész röhely,de el kell azonis gondolkodni,hogy egy 40km/h-val közlekedő segédmotoros,hogy tud megállni,ha az ut kisé csuszós ugyanis én személy szerint autózok is,de nap mint nap simoval közlekedem!! És sajnos saját magam tapasztalom,hogy az autosok semmibe nem nézik a motorosokat....Képzeld el,hogy a főútra kanyarodó autósnak,hogy ne ütközzek az ut széli árokba landolok,amely mögött egy kerékpár út van és az autós nekem kézzel mutatja a kerékpár utat!! Melyre én a gyalogosok és kerékpárosok miatt nem hajtottam rá,ugyanis egymást érték.....Ezért lenne jo,ha az autósok is tisztába lennének azzal,ha a kresz szabálya nem tiltja,akkor a főutvonalat a segédmotoros is igénybeveheti!!! És nem dudálnákl le az útrol,ugyanis ők is jogosítvánnyal rendelkező személyek és még biztositást is fizetnek a kerékpárosokkal ellenbe akiknek véleményem szerint a 60%-a azt se tudja,hogy miaz hogy kressz!!!Véleményem szerint igenis nekik is kellene jogosítványt szerezni,amely tőllük is bevonható lenne,így ők is meggondolnák a szabályok elmulasztását,amely büntethető lenne!!!
lujo
+4
 
 
Ebben teljes mértékig igazad van,A megoldást a következőképpen látom:az összes törvényt hozókat akik ezt megalkották,kötelezzék arra,hogy bringával járjanak min 50km/ó sebességgel,vagy segédmotor kerékpárral 40km/ó sebességgel.Min. egy évig!!!
Miklósi Tamás
+6
 
 
A segédmotorok sebességhatárának a közuton közlekedő többi gépjárműhöz igazíttása megint kimaradt az új kreszből.A biciklis mehet 50 nel pedig csak jármű,de a segédmotor csak 40 km/órával haladhat közuton,pedig az gépjármű,önök szerint ez nem vérlázittó.A LEGÓCSKÁBB 50 cm es segédmotor is megy 60 at mégis csak negyvennel mehet,még egy biciglis simán mehet 50 et nemgondolják hogy ez egy paradoxon. Ideje lenne a segédmotorok sebességhatárát is hozzá igazittani a közuton használt minden más gépjármű sebességhatárához.
Gyulai Ferenc
+8
 
 
Ezek mind szép ,és jó. Nyugaton már ezeket régen használják. Külömben meg az autópályán az előzni tilost kellene feloldani mert ez a rendelet okozza a baleseteket,és a forgalmi dugókat. Egy lassúbb autó aminek 60 km/óra a sebessége és utoléri akárki annak az M0 tol,az M5-ig le húzták a rolót . Aki ezt kitalálta annak halvány fogalma sincs a közlekedés gyakorlati oldalárol. Inkább ezeknek a barom rendeldelkezéseknek kellene véget vetni.
tisza istván
+5
 
 
nagy ********* ezek emberek
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER