tthon az MG jelenleg két típust kínál, de a választék hamarosan bővül. Ami igazán különleges, hogy az autók éveken hónapokon belül átvehetők.
Az MG hazai szlogenje – a Jobban jársz – jól jellemzi a hajdani angol autókat. De mielőtt a ZS és az EHS típusok ismertetésébe kezdenénk, kis háttérinformáció következik a manapság igen lényegessé vált dologról: a szállítási határidőről.
Gyors szállítás
Az első MG-k már landoltak Magyarországon. A következő szállítmányban 240 darab körüli autó található, ami hamarosan befut a koperi kikötőbe. A harmadik szállítmányt már kezdik összeállítani Kínában, remélhetőleg ez is megérkezik 2022-ben.
A fentiek azért fontosak, mert az autók szállítás közben lefoglalhatók. Ennek az értelme, hogy garantált az ár és a manapság irreálisan gyors szállítási határidő. Ez néhány hónapot, azaz idei autó átvételt jelent.
A gyorsaság hátránya, hogy nem lehet egyénre szabni a járműveket. A Comfort és a Luxury az elérhető, tehát fapados verzió nincs belőlük. A ZS-nél ezt két benzinmotorral és a tisztán elektromos változattal lehet kombinálni. A ZS hat színben kapható, a nagyobb testvérnél ez négyre csökken.
MG ZS
Az MG belépő modellje a hazai piacon zavart fog okozni, mert a 4323 milliméter hosszú, 1809 mm széles és 1644 milliméter magas autó belépő ára 6 699 000 Ft. A szalonban alaposan megszemlélt modell, igényes utastérrel, jó kidolgozással és elfogadható anyagminőséggel rendelkezett. Ez, a baráti árral párosítva igen veszélyesnek ígérkezik. A konkurensei a Suzuki Vitara, VW T-Cross és a Nissan Juke méretű, kompakt szabadidő-autók.
A motortérben két „erőmű” található, a tartósnak ígérkező 1,5 szívómotor 109 lóerőt és 141 Nm-t tud. Kevésbé kell forgatni a 111 lóerős, egyliteres három hengerest, amely 160 Nm nyomatékot szolgáltat. Hatsebességes kézi kapcsolású vagy automatát lehet hozzájuk párosítani.
A teljesen zárt hűtőrácsról lehet felismerni az elektromos kivitelt, amely két akku mérettel kapható. A belépőszintűnek, 440 kilométeres a WLTP-s hatótávja. Az első kereket hajtó motort, 156 lóerő és 280 Nm jellemzi. Az autó dinamikája átlagos, a 100 km/óra eléréséhez 8,6 másodperc szükséges.
A nagytestvér
Az EHS még igényesebb és nagyobb belsővel kápráztat, mert ez a típus a 4574 milliméter hosszú, a szélessége 1876 mm. A magassága pedig 1685 milliméter. A műszaki részletek egész jónak tűnnek.
Az erő, a 162 lóerőt és 250 Nm-t teljesítő 1,5-ös turbómotor és a 122 lóerős villanymotor kettősétől származik. Ez összesen 258 lóerő, ami a tízsebességes automata váltón keresztül jut el a kerekekhez. Ez 6,9 másodperces százas sprintet produkál, az elektromos hatótáv pedig félszáz km. Az EHS 14,8 millió forinttól kapható.
Benedek Attila
Fotó: szerző
Hozzászólások