Címkék: angol | app | applikéció | english | nyelvtanulás | panasz | probléma | Xeropan

2020. augusztus 04. kedd, 10:37

 

A Xeropan kezdetben a pénzeket kuponokban kezelte, amit a felhasználók szabadon használhattak fel, azaz nyithattak ki leckéket, szótanuló részeket mindezeket a Xeropan ígérete szerint időbeni korlátozás nélkül, tehát bármikor bármeddig használhatja majd a felhasználó. A Xeropan egyszer csak havidíjas lett, azaz a felhasználó fizet és az alapszinten lévő használhatja nyugodtan a felsőfokot is. Ez egy nagyon hasznos konstrukció az üzemeltetőnek, azonban a már meglévő felhasználóktól is a szavukat nem tartva elvették amiket azok már kinyitottak, akaratuk ellenére a korlátlan időbeni felhasználást pár hónapra váltották.

 

 

A Xeropan angol tanító alkalmazásnál kezdetben is külön váltak a fizetős és az ingyenes részek. A fizetős részek kétféle konstrukcióban voltak teljesíthetők a cég felé; az egyik a direkt pénzátutalás a másik reklám videók külön és direkt megnézése, ami után az alkalmazás tulajdonosai megkapták a pénzt, és a megnéző munkáját, hogy nekik pénzt szerzett, megosztották a felhasználóval és ugyanolyan kuponokban „fizették ki” a felhasználó felé, mintha az a számlájáról utalt volna, majd azt szabadon választva a leckékre vagy szótanuló részekre beválthatta, arra amit fel szeretett volna oldani, ugyanúgy, mint akik utaltak.

Tehát mind az átutalást, mind a videók utáni pénzjuttatást az alkalmazás tulajdonosai úgynevezett kuponokban írták jóvá, melyek úgy jelentek meg a felhasználók fiókjában, hogy tetszőleges időben és tetszőleges dolgokra lehetett „elkölteni” beváltani. Tehát az embernek volt mondjuk 8000 kuponja amit bármikor beválthatott leckék lezárt részeire, szótanuló kártyákra stb, de a kuponjain ülhetett is, hogy majd ahogy halad később gondolja át mire szeretné költeni, azaz kinyitni.
A kinyitott azaz imigyen megvett részekre visszavonhatatlanul korlátlan felhasználást, tanulási időt ígértek. Azaz amíg csak létezik az app és az adott felhasználó, akkor azt bármeddig nézheti, használhatja, tanulhatja.

2019-ben valamikor egy váltás történt. Azonban nem volt erős elhatárolt vonal a felhasználó felé érzékelhetően, mivel volt egy lehetőség amire rá lehetett kattintani, hogy ingyen kipróbálás 1 hónap és igazából nem érzékelte az ember azt, amit közöltek, de már akkor bosszantó volt, hogy a még be nem váltott kuponokat beváltották, azok eltűntek. Az új mesterséges intelligencia a felhasználónak nem volt érdekes, egyszer kipróbálta és használta tovább azokat a részeket, amit amúgy is használni akart, hisz azért nyitotta meg. Mindaddig, pár hónap, amíg az egészet le nem zárolták.
Megdöbbenése után levelet írt a Xeropannak tiltakozva az időkorlát nélkül ígért már megnyitott részek zárolása ellen.

Válaszukban elismerték a megnyitott leckéket, de sajnálattal közölték, hogy a vállalásuk megtartásához „további hónapok fejlesztési költségét kellett volna viselnünk”/viselniük:

„Volt egy technológiai kihívásunk. Hihetetlen, közel lehetetlen technológiai igénye van annak sajnos, hogy differenciáljuk a Xeropanban elérhető termékeket, oly módon, hogy bizonyos korábbi tanulók, minte Te, akik érméken keresztül feloldották a nyelvtan és szó kategóriákat, azok azokat megtarthatták, és új felhasználók pedig, egy teljesen más logika alapján már PRO funkcióként kezelje a rendszer.  Ha ezt megtettük volna, vélhetően további hónapok fejlesztési költségét kellett volna viselnünk. Nem volt rá lehetőségünk.”

Továbbá „Ezért kompromisszumként, a megmaradt és elköltött érméket PRO előfizetésekké váltottuk át „

Belátható, hogy mondjuk egy 3 hónapos előfizetés nem egyenértékű az időkorlát nélküli felhasználással, főleg, hogy ezt a felhasználó(k) akarata nélkül kényszerítették rájuk. Ráadásul egy alapfokon lévő felhasználót mit érdekel, hogy a felsőfokos nyelvtant is használhatná 3 hónapig.

Mindez egyértelműen a cég saját ígéretének és a fogyasztó jogainak semmibevétele.

A szomorú az, hogy a kezdeti egyeztető hangnemről okoltatóra váltottak, azaz a fogyasztó munkája és ideje amiért teljes értékű kuponokban fizettek az már szerintük ingyenes volt, meg adunk még egy hónapot és egyébként ha törölni akarja a fiókját itt és itt teheti meg..., tehát a teljes hárításra és lepöckölésre váltottak.

Sajnálatos, ha ebben az országban következmények nélkül így el lehet bánni a fogyasztókkal – s ezt valószínű a Xeropan appot üzemeltető cég is tudja –, ami még sajnálatosabb, hogy így kapaszkodik fel egy szolgáltatás, majd akiken át ismertségre tett szert azokat egyszerűen átveri, kifosztja.

Azonban az eredmény nem csak az, hogy egy cégtől fordulnak el a felhasználók, hanem a fogyasztókban olyan kárt okoztak, ami után nem, hogy ide, de majd valószínű más, jó alkalmazásokért sem mernek majd fizetni, mert már jó alaposan megégették magukat, átverték őket.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER