Címkék: DPD | futár | panasz | szállítási információk

2019. május 07. kedd, 13:07

 

Mit gondolnak Önök arról, hogy a DPD futárszolgálat szállítási információjában közli, hogy a délután 5 óráig beérkezett megrendeléseket, másnap veszi fel. E-mailben visszaigazolja aznap, majd másnap reggel a futár érkezését, majd ön feladva az egész munkanapját, mert fontos a küldemény, várja a DPD futárját, de az egyáltalán nem jön, nem jelentkezik, majd amikor ezt DPD-nek szóvá teszi a cég válasza: Nem garantált idejű szállítás, önnek semmi reklamálni valója nem lehet.
Osszák meg ezt a cikket, ha Önök szerint ez nem korrekt és a megrendelő megtévesztése, lévén, hogy az Információs tájékoztató rész után kétszeres e-mailes visszaigazolásra adtak fel egy teljes munkanapjukat.

 



A vaterafutar.hu címen többféle futárszolgálattól lehet rendelni. A rendelésnek nem feltétele, hogy a vaterán vásárolt dolog legyen, tehát bárki kitöltheti a megrendelőt, amely fölött a DPD Futárszolgálat részéről a következő szállításra is vonatkozó információk állnak

Az „Információk” rész evvel kezdődik:
Munkanapokon 17.00 óráig leadott rendelését, a megrendelést követő munkanapon munkaidőben (9-18) vesszük fel, az Ön által megadott címen, amelyről előzetes értesítést kap e-mailben. A felvett küldeményét a felvételt követő munkanapon kíséreljük meg kiszállítani, az Ön által megadott címre.

Ezután jönnek a csomagra vonatkozó feltételek és, hogy hogyan kell kitölteni a megrendelőt, illetve azt értelmezni.
A kiszállításra vonatkozóan, még annyi olvasható:
Az időpontra történő kiszállítást a DPD nem tudja garantálni. Egyszeri sikertelen szállítást követően a futár értesítőlevelet hagy. Sikertelen kézbesítés esetén a küldeményt díjmentesen visszaszállítjuk a felvételi címre.

Tehát időpontra. Amit a fentiek szerint vállalnak.
1. 17 óráig leadott rendeléseket másnap felveszik a megrendelőtől, majd a következő nap kiviszik a címzettnek.
2. Mindezt meg is erősítik e-mailben kétszer (aznap és másnap a felvétel közölt napján), így nem lehet kétsége a megrendelőnek, hogy a megrendelést látták, rögzítették, sőt, az e-mailben jelzett napon felveszik.

Mi van akkor ha
1, Jön a visszaigazoló e-mail a megrendelés napján egy ilyen szöveggel, azért így is ki lehet silabizálni, hogy rögzítették a megrendelést és másnap, pontosan megmondva melyik nap április 16-án 8-18 óra között a futárjuk jön és felveszi a feladni kívánt küldeményt:

Ezúton értesítjük, hogy a DPD Hungária Kft. futára, az Ön által feladni kívánt küldeményért a következő munkanapon, várhatóan 2019-04-16 -n 8-18 óra között érkezik.

2. Másnap reggel megérkezik a megerősítő e-mail, tehát kétszeres megerősítés előző nap, majd az ígért felvételi nap:
Tisztelt Ügyfelünk!
Felvételi kérelmét rögzítettük, a küldemény(ek) felvétele előre láthatólag a mai nap 08:00:00-18:00:00 között fog megtörténni.
Üdvözlettel,
DPD Hungária Kft.

Többnyire az előre láthatólag után 1 órás intervallum szokott szerepelni, tehát az előre láthatólag az időintervallumra vonatkozik mondjuk 13-14 között, és nem a nap a kétséges, hanem mondjuk lehet 14:15 is, ebben a visszajelzésben az 1 órás intervallumot cserélték ki egy teljes munkanaposra.

Mi van akkor, ha az ember munkanapját erre áldozva feladta, kiesett egy munkanapja, nyilvánvalóan pénzügyi vonzatával együtt és egész nap várta futárt, de az mégsem jött?

Mit mond erre a DPD panaszügyi jogorvoslata?
Válasz:
"4.1.6 „DPD Classic” Szolgáltatás"
"A „DPD Classic – belföld” szolgáltatásban a küldeményeket a DPD távolságtól függően általában 1 munkanap alatt kézbesíti Ügyfele részére közúti szállítással. Nem garantált idejű szállítás."

Tehát amit visszaigazolnak 2x, kétszer e-mailben, hogy másnap és aznap felveszik, az nem garantált.
Az ügyfél köteles készenlétben állni, de a másik szerződő fél a szállító nem köteles garantálni, hogy amit kétszer is visszaigazolt és abban az időben kutya kötelessége a megrendelő félnek készenlétben állni, ők valóban fel fogják venni, teljesíteni fognak. S az igérvény kimaradásáért őket semmiféle kártérítés, felelősség semmi nem terheli - állítják.

"8.1.2. A DPD és a feladó vagy a címzett megállapodása hiányában a DPD postai szolgáltatás nyújtásából eredő kártérítési felelősségére a postai küldemény megsemmisüléséből, részleges vagy teljes elveszéséből, megsérüléséből, továbbá az időgarantált szolgáltatás késedelmes teljesítéséből, valamint az utánküldés-szolgáltatás nem szerződésszerű teljesítéséből eredő kár kivételével a Ptk. szabályai az irányadók azzal, hogy a postai szolgáltató a feladó vagy az 50. § (2) bekezdésében meghatározottak szerint a címzett vagyonában okozott kárt köteles megtéríteni, az elmaradt vagyoni előny kivételével. A felmerült követelések 6 hónap alatt elévülnek. A postai szolgáltató nem kötelezhető sérelemdíjra, valamint személyiségi jogsértésből eredő kár megtérítésére, továbbá nem érvényesíthetőek a személyiségi jogok megsértésének felróhatóságtól független szankciói sem. "

Az, hogy nem kétoldalúan előnyös a megkötött szerződés, azaz a megrendelőnek rendelkezésre kell állnia, a teljesítőnek nem, az egy dolog, a felhasználónak a megrendeléssel ezt el kellett fogadnia.

Az viszont, kérdés, hogy korrekt-e, illetve a felhasználó megtévesztése-e egy kiemelt Információban szállítás napjára vonatkozó konkrét ígéreteket tenni, majd azt többszörösen megerősíteni e-mailben, majd nem teljesíteni az ígérvényt. Utána járunk, megkérdezzük erről mit gondol a fogyasztóvédelem.

Amennyiben úgy gondolod/gondolja, hogy ez a tájékoztatás nem korrekt és megtévesztő, úgy kérjük osszák meg cikkünket.




 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER