Címkék: Hyundai Tucson | plug-in hibrid

2021. június 09. szerda, 21:09

 

A koreai márka az egyre jobb termékeivel, szépen helyezi fel magát a felsőbb polcokra. A Tucsont próbáltuk ki, természetesen a mai időkhöz illő tölthető-hibrid rendszerrel.

 

A Tucson jó példa arra, hogy a sajtófotók láttán ne ítéljen rögtön az ember, mert élőben jóval jobb az autó külseje, mint ami anno a fényképekből lejött. Egyetlen hátránya az apró elemekre szétszedett hatalmas hűtőrácsnak, hogy a bogarakkal zsúfolt időszakban, hosszadalmas takarítani. Ez a fáradtság simán megéri, mert a nappali menetfénnyel szuperül néz ki. Az autó külseje nagyon jól elüt az átlagtól. Az első pillanatra kuszának tűnő formaterv, igazi egyéniséggé áll össze.



Az utastér

Belül az egyéni hangulat folytatódik, az utastér első megpillantásakor már érződik, hogy a Hyundai a prémium liga felé vette az irányt. A felhasznált anyagok, az első ajtókból kiinduló és a műszerfalon keresztül vezető ív, nagyon ütős és egyedi kinézetet biztosít. A felhasznált műanyagok, bőrök és szövetek tapintása elsőrangú, jól illenek a kellemes látványvilághoz.

Ebbe a környezetben jól mutat a vezető előtt lévő 10,25 colos, lapos téglalapot formázó kijelző, amely a fordulatszámmérőben és a sebességmérőben felvillantja az oldalsó kamera képét irányjelzéskor. Ez a modernség folytatódik közép konzollal és a kijelzővel, így nagyon dögös a belső összhatása.



A már szalonokban lévő Tucson újdonsága a tölthető-hibrid kivitel, amelynek legizgalmasabb tulajdonsága ott virított a műszerfalon: ez pedig az 5,3 literes átlagot jelző fogyasztás. Miközben 4,5 méteres, az áramot az akkuból már elfogyasztott, testes szabadidő-autóról beszélünk...
A technika ismerős lehet a Kia Sorentóból. Az 1,6-os turbós benzin motor és villanymotor párosa 13,8 kWh-ás akkumulátorral párosítva 265 lóerőt és 350 Nm-t tud. Tesztautónkban ezt a rendszert, kombinálták a négykerék-hajtással.

Úton

A rövid menetpróba hozta az elvártakat. Az erősebb visszatöltésre állított rendszernek köszönhetően, lassú tempónál sokat ment tisztán elektromosan a Tucson. Hirtelen gyorsításkor jól együtt dogozott a két rendszer és jól lehetett haladni. Egyébként elérhető a hibridekre jellemző, kellemes, nyugodt menés is. A hatsebességes váltónak köszönhetően, erős gyorsításkor nincs – a leginkább a Toyota régebbi hibridjeire jellemző – hirtelen fellépő motor bőgés. A fülke kényelmes és tágas, a kezelőszervek, a gombok könnyen átláthatók és használhatók.



Árak

A Hyundai Tucson a belépő szintet képviselő 150 lóerős, 1,6-os turbómotorral 7,9 millió forintba kerül. A legjobb ajánlat a palettáról valószínűleg a 230 lóerős, hibrid, ami már 10,49 milliótól vihető haza. Ez igen jó ár/érték arányt képvisel. A csúcsot a Premium felszereltségű, tölthető-hibrid jelenti, ahol a 265 lóerős, 4x4-es autón 14,3 millió forintos árcédula található.



Összegzés

A Hyundai Tucson tölthető kivitele az egyik legdögösebb külsőbe csomagolt zöld szabadidő-autó. Aminek a belsejét látva, még sok prémium autó tulajdonos is elismerően biccent. A kellemes belsőhöz, komoly elektronikai háttér csatlakozik, két kijelzővel és számos szolgáltatással, kényelmi funkcióval. És egy halom vezetési-segéddel.
Aki 4,5 méter körüli szabadidő-autóban gondolkodik, annak mindenképpen érdemes számításba venni a Tucsont. Ha valaki a zöld verziót akarja, akkor az a félszáz kilométeres elektromos hatótávot tudó tölthető hibridben gondolkodjon.
Benedek Attila, MT


 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER