Címkék: crossover | Hyundai Bayon | SUV

2021. június 09. szerda, 19:26

 

Az autó piacot jellemző szabadidő-autó őrület szintjét jól mutatja, hogy gyárak minden létező piaci rést lefednek. Így tett a koreai gyártó is, amely a Kona alá pozicionált, belépő szintű suvval lépett színre, a Bayonnal.

 

   

Csodák nincsenek: a Hyundai okosan csomagolta újra a Kia Stonic-ot és a Hyundai Konát. Aki nincs képben a két vállalat azonos tulajdonosi körével, az nem igazán jönne rá, hogy a három modell, azonos műszaki tartalmat rejt. Első pillantásra néhány centivel kisebb Konának tűnik a Bayon, amely a kisautóknál divatosabb és emeltebb járművet keresőknél jöhet szóba. A közeli méreteket, a kisebb, belépő szintű motorokkal és az olcsóbb árral kompenzálja a Hyundai.



Az újdonság alig nagyobb, a 4 méter köröli kisautóknál: 4180 milliméteres a hossza, a szélesség 1775 mm, ezekhez 1490 mm-es magasság tartozik. A csomagtartó mérete egész kellemes, mert 411 liternyi holmit lehet belepakolni. A térérzet egész jó, a 183 milliméteres hasmagasság a járdaszegélyre felálláskor vagy enyhébb terepen jön jól. Az emelésnek is köszönhető, hogy nem kell olyan mélyre ülni, mint a kisautókban. Az utastérben tartós, egyszerű műanyagok találhatók, ha aki fel akarja dobni a fülke hangulatát, az a színes betétekkel megteheti. (A külsőt pedig a kétszínű fényezéssel lehet érdekesebbé varázsolni.)
Ezzel a változtatással lehet némi extra vidámságot csempészni az átlagos kinézetű utastérebe. A fém bevonatú pedálok és a lábtartó visz némi sportosságot a fülke hangulatába.

A műszerfal megmutatja, hogy 2021-et írunk, mert az alapmotoros Bayon sofőrje előtt egy 10,2 colos panel található. Közepére 8 vagy 10,25 colos érintő képernyő kérhető. Elől két USB csatlakozó található, hátul pedig egy. Az okostelefonokkal együttműködik a telepített Android Auto és az Apple CarPlay is.      


A motor választék          

A motorok lefedik az alap vevői igényeket, a belépő szintet az 1,2 literes, négyhengeres jelenti. A 84 lóerős azoknak javasolható, akik nem sietnek és négy személlyel és sok csomaggal sem kirándulnak. Városi használatra, egy-két személy közlekedésére bőven elegendő az említett lóerőszám.

Akik sok évig megtartanák a Bayont és szuper tartós motorra vágynak, azoknak a belépőszintű motor ajánlható. Az oka, hogy egyszerű szerkezetű, ennek előnye lehet a későbbi jó értéktartás. Ez a hozzáállás, sajnos a jelenlegi kelet-európai vásárlókat jellemző specialitás. Ezért is érhető el ez az erőmű.

Ez a hozzáállást a koreai márkánál felülírhatja az 5 éves, km korlátozás nélküli garancia, amit nem győzünk eleget hangsúlyozni. Ilyen feltételekkel már nyugodtabban lehet gondolkodni a fölötte lévő három hengeres, egyliteres turbós motorban is.
Ez két teljesítmény szinttel érhető el, aki beéri kevesebbel, az 100 lóerővel száguldhat, aki vérmesebb, annak ott a 120 lovas verzió. Ez már megkapta a lágy hibrid technikát. Aki nem akarja az elég jó kapcsolási érzetű hat sebességes kézi kapcsolású váltót használni, az rendeléskor beikszelheti a 7 sebességes, dupla-tengelykapcsolós automatát. A belépő szintű motornál, meg kell elégedni az ötsebességes kézi kapcsolású váltóval.

Árak

A belépő szintet képviselő 1,2 MPi motor, Entry felszereltséggel, kedvezményes ügyfélára 5,3 millió forintról indul. A Bayon, Comfort felszereltségű egyliteres turbómotorral, 6,4 milliótól vihető el.
A legjobb felszereltséget képviselő Premium kivitelnél a szívó motoros változat 6,345 millióba kerül. Aki a lágy hibrid technikát megkapó 100 lovas kivitelre vágyik, a hétsebességes dupla-tengelykapcsolós automatával, annak 7,55 millióval kell a pénztárhoz fáradnia.       

   

A gyakorlatban

A rövid menetpróba alatt a kipróbáltuk a 100 lóerős és a 84 lovas alap kivitelt. A belépő szintű dinamikájától érezhetően jobb a turbós, amely a menet programok közül sport módban még jobban veszi a fordulatot. A műszerfal piros színre váltása, és a jobb pörgethetőség, érzelmi szinten rádob néhány lóerőt a teljesítményre. Ami megnyugtató, hogy a három hengeresnek elég jó a hangja.
Az erősebb motor, 10,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a Bayont, a végsebesség pedig 183 km/óra. A szívómotornál a dinamika csekélyebb, ott 4000 fordulat felett jön meg csak az erő, ezért ha haladni akar valaki, akkor rendesen kell forgatni a motort. A hang ekkor elég jó. Ez a lóerőszám 13,5 másodperces százra gyorsulást és 165 km/órás végsebességet biztosít.
Ami pozitív, hogy az átlagfogyasztást mutató számok egész jó értékeket mutattak: a belépő szintű verzió – a pörgetős újságírós használat ellenére – 6,3 literes átlagot mutatott. Közel ezer kilométerrel, épp hogy bejáratva. Ez megnyugtató a jövőre nézve.

 
Összegzés

A Hyundai belépő méretű szabadidő-autója, a négy méter körüli kisautók, tehát az i20 vásárlói közül kerülnek ki. Vevőként azok jöhetnek szóba, akiknek az erős motor nem létfontosságú és megelégszenek átlagos menetteljesítményekkel. És megbízható technikát szeretnének – ami a szívó motoros verziónál – hosszabb távon kiváló érték tartással párosulhat. Mindez divatos, szabadidő-autós külsőbe csomagolva.
Ezeket kínálja a Hyundai Bayon, amit a kétszínű fényezéssel, az ülések színes dekor varrásával és a műanyag betétekkel egész jól egyénre lehet szabni.
Benedek Attila, MT


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER