Címkék: 2015 | autósport | Motorsport | Toyota

2015. február 26. csütörtök, 07:00

 

A Toyota Motor Corporation (TMC) ismertette a Toyota Racing, a Lexus Racing és a GAZOO Racing 2015-re tervezett motorsport tevékenységeit. A Toyota emellett bejelentette, hogy 2017-ben visszatér a FIA rali világbajnokságba (WRC), amelyben utoljára 1999-ben vett részt. A Yaris modellen alapuló versenyautót a Toyota Motorsport GmbH (TMG) fejleszti és teszteli.

A Toyota számára a motorsport optimális csatorna az autóvezetés által ébresztett érzelmek tolmácsolására és átadására, és a jövőben is változatlanul arra fog törekedni, hogy az autórajongók minél szélesebb körének bevonása révén fokozza a motorsport népszerűségét.



A Toyota reményei szerint ezen tevékenységein keresztül technológiáit, gépjárműveit és munkatársait egyaránt továbbfejlesztheti; és az így szerzett tapasztalatok és szakértelem révén még tökéletesebb autókat alkothat.

A Toyota Racing változatlanul részt vesz a FIA hosszú távú világbajnokságában (WEC), illetve támogatja az Egyesült Államokbeli NASCAR, és a japán Super Formula bajnokságokban, illetve a Dakar-ralin induló csapatokat.

A Lexus Racing Japán első számú Super GT bajnokságában vesz részt, valamint globális szinten privát versenyzők rendelkezésére bocsátja a Lexus RC F GT3 versenyautót.


A GAZOO Racing idén, mint 2007 óta minden évben, újfent a cég munkatársaiból összeállított csapattal vesz részt a Nürburgring-i 24 órás versenyen; a verseny célja a kollégák személyes és szakmai fejlesztése. Idén hasonló megfontolásból alkalmazotti csapatot indítanak az össz-japán rali bajnokságon is, továbbá Toyota szerelőket neveznek a japán Super Taikyu szériába. Amellett, hogy egy sor olyan, amatőr motorsport versenyt szerveznek, mint a GAZOO Racing 86/BRZ Race vagy a GAZOO Racing „Waku-Doki”, a GAZOO útjára bocsátott egy hivatásos raliversenyzőket támogató programot is.

A jövőben a Toyota leányvállalataival együttműködve támogatja az olyan tevékenységeket, amelyeken keresztül ügyfelei megismerhetik, megtapasztalhatják a motorsport világát. A cég célja ezzel, hogy hozzájáruljon a még tökéletesebb gépkocsik fejlesztéséhez, kielégítse az autózás iránt rajongó ügyfelek szenvedélyét, és hogy az autózás varázsát a lehető legszélesebb körben ismertesse meg a nagyközönséggel.


A Toyota 2015. évi motorsport tevékenységeinek ismertetése


Toyota Racing
A Toyota Racing a továbbiakban is részt vesz a FIA hosszú távú világbajnokságon (WEC). A tavalyi évben, amikor a szabályok végre lehetővé tették a hibrid rendszerben rejlő lehetőségek teljes mértékű kiaknázását, az újonc TS040 Hybrid nyolc futamból ötöt megnyert és ezzel megszerezte az egyéni és konstruktőri világbajnoki címeket. Az idei évben, a negyedik aktív évébe lépő Toyota Racing még tovább fejleszti full hybrid hajtásláncát (Toyota Hybrid System-Racing, THS-R), azzal a céllal, hogy idén is elnyerje a bajnoki címeket, valamint hogy fennállása óta első ízben győzni tudjon a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen (2015. június 13-14.).

Az Amerikai Egyesült Államokban a Toyota továbbra is részt vesz a NASCAR versenysorozat mindhárom kategóriájában. A márka sorban kilencedik szezonját nyitja a Sprint Cup szériában, a NASCAR királykategóriájában; idei céljuk pedig nem kisebb, mint hogy első ízben megszerezzék az egyéni bajnoki címet.

A januárban, Dél-Amerikában megrendezett Dakar-ralin a Toyota Auto Body Co., Ltd. által épített Toyota Land Cruiser 200 a sorozatgyártású járművek osztályában sorban második éve az első és második helyen végzett.

A japán Super Formula szériában vadonatúj motort (RI4A) nevezett a Toyota. Az erőforrás minden paraméterében megfelelt az új előírásoknak, és egyéni, illetve csapat bajnoki címekhez segítette hozzá a résztvevőket. A Toyota Racing az idei szezonban még tovább fejleszti a motort, azzal a céllal, hogy további címeket szerezzen, míg a Toyota Racing a Super GT GT300 osztályban egy Toyota Prius modellt is benevez.


FIA rali világbajnokság (2017-től)
- A Toyota megkezdte a felkészülést a 2017-es visszatérésére; az elképzelések szerint a WRC első számú közege lehet a mindig tökéletesebb autókra törekvő tevékenységek népszerűsítésének
- A Yaris-on alapuló versenyautót a Toyota Motorsport GmbH (TMG) fejleszti és teszteli
- A Toyota 1973 és 1999 között (az 1996-1997-es átmeneti szünetet kivéve) összesen 43 WRC futamot nyert meg, és háromszor szerezte meg a világbajnoki címet.

Jármű: Yaris WRC (hosszúság 3910 mm; szélesség 1820 mm)
Erőforrás: 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor (összhangban a versenymotorokra vonatkozó, globális versenykiírásokkal)
Abroncsok: Michelin
2015. évi tesztpilóták: Stéphane Sarrazin, Sebastian Lindholm, Eric Camilli
A 2017-es évad versenyzőiről még nem született döntés.


FIA hosszú távú világbajnokság (WEC)
- A Toyota 2012 óta vesz részt a FIA hosszú távú világbajnokságon, amely az idei évben nyolc futamból áll.
- A széria legfontosabb eseményei: Le Mans-i 24 órás (június 13-14.), a sorozat harmadik futama; illetve a Fuji hatórás, az évad hatodik futama.
- A Toyota Racing a TMG által továbbfejlesztett TS040 Hybrid járművekkel készül rajthoz állni. A Toyota jelenleg mind a nyolc futamon két-két autóval kíván indulni.
- A Toyota Higashi-Fuji műszaki központjában kifejlesztett THS-R hajtáslánc a tavalyi évben alkalmazott V8-as belső égésű erőforrást első és hátsó villanymotor/generátor egységekkel támogatja meg, amelyek mind a négy keréknél erősebb hajtást biztosítanak. A Toyota az ezeken a versenyeken tökéletesített, fejlett hibrid technológiákat sorozatgyártású típusaiban készül hasznosítani.
- Minden járművet Michelin abroncsokkal szerelnek fel.
- A tavalyi évad egyéni világbajnokai, Anthony Davidson és Sébastien Buemi az idei szezonban Kazuki Nakajima oldalán az 1. számú autóban versenyeznek majd, míg Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway a 2. számú autót kapja meg.
- Kazuki Nakajima, aki egyéb versenyelfoglaltságai miatt tavaly nem tudott az összes WEC futamon részt venni, az idei évadban mind a nyolc futamon rajthoz áll.



NASCAR
- A Toyota ismét részt vesz a NASCAR valamennyi szériájában; a márkát a Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS) és a Toyota Racing Development, U.S.A. (TRD-USA) képviseli.
- Akárcsak a tavalyi évben, a Toyota idén is egy Toyota Camry modellel áll rajthoz a Sprint Cup szériában, illetve az Xfinity szériában, míg a Camping World Truck szériában egy Toyota Tundrát neveztek be.
- Minden szériában minden egyes járművet Goodyear abroncsokkal szerelnek fel.
 

NASCAR National Series Racing csapatok


Dakar-rali
- A Toyota által támogatott Toyota Auto Body, Co., Ltd. csapata, a Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) Toyota Land Cruiser 200 típussal versenyez.
- A 2015. évi Dakar-ralin a csapat két járműve sorban a második alkalommal az első és második helyen végzett a szériagyártású típusok osztályában.



Japán Super Formula bajnokság
- A japán formaautó-versenyzés legfelső osztályába a Toyota egy kétliteres, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort fejlesztett ki, amelyet hat csapat tíz járművébe szállítanak.
- Mind a tíz versenyautót Michelin abroncsokkal szerelik fel.
- 2015-ben visszatér a Toyota Young Drivers pilótaképző programban végzett Kamui Kobayashi.



Super GT GT300 osztály
A Toyota Racing egy Toyota Prius hybrid típussal áll rajthoz a GT300 osztályban.


Versenyőképzés Japánban

Toyota Young Drivers program
A program célja, hogy olyan, tehetséges fiatal pilótákat karoljon fel, akik a világ különböző, felső kategóriás versenyszériáiban szeretnének részt venni. A program az új tehetségek felkutatását, valamint a résztvevők vezetői és versenyzői képességeinek fejlesztését tűzte ki céljául.


A Toyota Young Drivers program 2015-ös pilótái




A Toyota Young Drivers program végzett versenyzőinek 2015-ös versenyszerződései

Formula Toyota Racing School Japánban (2015. augusztus 10-13.)


A Formula Toyota Racing School célja, hogy a Toyota a világ élvonalbeli szériában versenyezni képes, japán pilóták felfedezése és képzése révén megerősítse motorsport tevékenységeinek bázisát. A legígéretesebbnek tartott résztvevők számára a Toyota 2016-ban és a továbbiakban támogatja a versenyeken való részvételt.

Japán FIA-F4
Az idei évtől kezdődően a Toyota Racing támogatja a 14 futamból és hét versenyből álló japán FIA-F4 belépő forma géposztályban induló, fiatal pilótákat.

Lexus Racing

Super GT GT500 osztály
Akár csak 2014-ben, a Lexus Racing idén is részt vesz a japán autóversenyzés királykategóriájában, a GT500 osztályban. A kétliteres, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses, RI4AG turbómotorral szerelt Lexus RC F járművekkel induló versenyzőket a Toyota Technocraft Co., Ltd támogatja.



Járműfejlesztés egyéni csapatok számára
A Lexus Racing a Lexus RC F alapjaira olyan RC F GT3 versenyautót fejleszt, amellyel egyszerre támogatják az amatőr motorsportokat és erősítik a márka sportos arculatát. Az idei, első évben három járművet építenek japán, illetve európai ügyfelek számára. Japánban az LM Corsa csapat a Super GT GT300 osztályban készül versenyezni az RC F GT3 modellel.

 
Új Lexus Racing logó
A Lexus Racing logóját áttervezték. Az új grafika globális szinten hirdeti a márka sportos arculatát, valamint az ’F’ és ’F Sport’ járműveket.

GAZOO Racing

Cél az egyre tökéletesebb autók megépítése
A GAZOO Racing stratégiájában egyformán fontos szerep jut a járműveknek és az embereknek, hogy a technológia és a szakértelem visszaforgatásával egyre tökéletesebb sorozatgyártású modelleket építhessenek. A cég emellett az autóversenyzés és a ralisport világában olyan szakértők képzését támogatja, akik képesek izgalmasabbá tenni, „megfűszerezni” a járműveket. Az ilyen tehetségek gondozása és képzése nyomán folytatódhat a GRMN, G és egyéb olyan termékek forgalmazása, amelyek egyre nagyobb vezetési élményt biztosítanak az autózás iránt rajongók számára.

Versenyek
Nürburgring 24 órás hosszú távú futam
- A GAZOO Racing két autóval (egy Lexus LFA Code X típussal, valamint a frissen bemutatott Lexus RC-vel) áll rajthoz a 43. Nürburgringi 24 órás versenyen, amelyet május 14-17. között szerveznek meg Németországban.
- A GAZOO Racing Team 2007 óta indul a Nürburgring-i 24 órás futamon. A jármű fejlesztésétől kezdve a csapat támogatásáig a folyamat minden elemében a Toyota mérnökei és szerelői vesznek részt. A márka reményei szerint ez lehetőséget nyújt arra, hogy a munkatársak mind tökéletesebb járműveket fejlesszenek.




Super Taikyu széria
A GAZOO Racing 2012 óta támogatja a Tom’s Spirit csapatot, amely az idei évadban is a GAZOO Racing Spirit 86-tal versenyez. A Toyota emellett mérnökeit és szerelőit is csatasorba állítja itt, hogy új járműfejlesztési készségeket sajátítsanak el, és autóipari finomhangolást tanuljanak. A GAZOO Racing pilótái, Takuto Iguchi, Naoya Gamou és Takamitsu Matsui a bajnokság mind a hat futamában rajthoz állnak, a csapat igazgatója Masahiko Kageyama.

Raliversenyek
Össz-japán rali bajnokság
A GAZOO Racing a japán raliélet csúcspontjának számító rali bajnokságban is részt vesz. A Team GAZOO Racing jelenléte igazán sokrétű: a szerelők az alkalmazottak közül kerülnek ki, a csapat különféle tevékenységei pedig – a járműfejlesztéstől a versenyzésig – elsősorban oktatási és járműfejlesztési képzési célokat szolgálnak. A GAZOO Racing 2015 derekán tervezi a részvétel indítását.



Az autók iránti rajongás fokozása
A GAZOO Racing az egész év folyamán Japán régióival és versenypályáival közösen vezetési alkalmat és programot kíván biztosítani azok számára, akik örömmel ismerkednének meg közelebbről az autókkal. Az idei évben a GAZOO Racing azok számára nyújt fokozott támogatást, akik a márkakupákhoz hasonló motorsport-eseményekben szeretnének részt venni.

GAZOO Racing 86/BRZ Race és a GAZOO Racing Netz Cup Vitz Race márkakupák (a Toyota Cars Race Association – Toyota gépjármű versenyszövetség - szervezésében)

A GAZOO Racing utcai autók számára szervez versenyeket. Az idei évtől kezdődően a GAZOO Racing 86/BRZ verseny két formátumban zajlik: elkülönül egymástól a Professional és a Clubman széria, míg a még intenzívebb részvételt a szabályok kismértékű módosításával kívánják elősegíteni.

GAZOO Racing 86/BRZ versenynaptár


GAZOO Racing Netz Cup Vitz versenynaptár



TRD Rally Challenge
A Toyota alkalmazottak pilótaként, navigátorként és szerelőként teszik próbára és fejlesztik rali ismereteiket és szaktudásukat. A Toyota emellett az eseményeken részt véve, ott tájékoztató munkát végezve is igyekszik a ralisportot népszerűsíteni, valamint gazdagítani a helyi közösségeket.


GAZOO Racing Challenge program
A GAZOO Racing pálya- és raliverseny-programokat szervez.
- Pályaversenyzés: A GAZOO Racing hamarosan útjára indítja az S Endurance Challenge programot, amelynek keretében a GAZOO Racing 86/BRZ versenyeken jó eredményt elérő pilóták a Super Taikyu szériában is kipróbálhatják magukat.
- Rali: Tommi Mäkinennel1 együttműködésben a GAZOO Racing egy olyan programot bocsát útjára, amelynek keretében tehetséges, fiatal japán ralipilótákat szeretnének felkészíteni a globális megmérettetésre.


A GAZOO Racing „Waku Doki” pályarendezvények és motorsport-oktatás
Az alapvető járműkezelési ismeretek elterjesztésén kívül a GAZOO Racing olyan programokat is kidolgozott, amelyeken keresztül a kezdők könnyen és biztonságosan szerethetik meg az autózást, és kóstolhatnak bele a pályaversenyzésbe. 2015 során összesen 13 pályaverseny programot szerveznek Japán-szerte.

Mindezeken felül a GAZOO Racing a tokiói Mega Webben és további helyszíneken is számos programot szervez, amelyeken a résztvevők megismerhetik a helyes vészfékezés és a szlalomozás technikáját. A GAZOO Racing emellett sportos vezetéstechnikai oktatást is kínál Japán nyolc különböző versenypályáján azon pilóták számára, akik szeretnék tökéletesíteni tudásukat, vagy magasabb szintre fellépve részt venni az olyan versenysorozatokban, mint a 86/BRZ Race.

A „Waku Doki" rendezvények, programok és oktatások leírása
a. „Waku Doki" pályarendezvény (vészfékezés és szlalom)2
b. „Waku Doki" normál pályaverseny program
c. Sportos vezetéstechnikai oktatás

 
GAZOO Racing „Waku Doki" pályarendezvények és sportos vezetéstechnikai oktatások naptára



Helyszín biztosítása autórajongók számára
A Toyota számos olyan kezdeményezésben vállal szerepet, amelyek révén minél több lehetőséget és helyszínt kívánnak biztosítani az autókért, autózásért rajongó közönség számára, hogy testközelből ismerkedhessenek a járművekkel.

- Toyota GAZOO Racing Festival
A fesztivál az autórajongók széles táborát szólítja meg, a motorsport híveitől kezdve az autójukat lelkesen gondozó magánszemélyekig. A Toyota a tervek szerint idén ismét novemberben a Fuji Speedway-en rendezi meg az eseményt.

- GAZOO Racing kiállítások Japán tuningautó-kiállításain
A GAZOO Racing évről évre megjelenik az olyan tuningautó-kiállításokon, mint a Tokiói Autószalon. Ezen alkalmakkal a Toyota személyes kapcsolatot tud teremteni a legújabb

GRMN és G típusok, valamint tanulmányautók iránt érdeklődő közönséggel, és az itt szerzett, hasznos visszajelzésekkel támogathatja a terméktervezés munkáját,


1. Legendás raliversenyző, aki 1985-ben kezdte pályafutását, és nem kevesebb mint 24 WRC futamgyőzelmet tudhat magáénak. 1995-től a Mitsubishi gyári pilótájaként négy éven át (1996-1999) rali világbajnok volt. 2002-ban a Subaruhoz igazolt, ahol szintén elismerésre méltó teljesítményt nyújtott.
2. A TMC rendszeresen szervez „Waku Doki” pályaverseny programokat a Mega Webben.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER