Miután két héttel ezelőtt történelmi győzelmet aratott az FIA túraautó világbajnokság monzai futamán, a mostani hétvégén máris új kihívással kell szembenéznie a Polestar Cyan Racing csapatának: a szurkolók kedvencének számító Hungaroringen a maximális 80 kilogrammos súlykompenzációval terhelve áll rajthoz a Volvo S60 Polestar TC1.
A kompenzációs súlyt az előző versenyen elért átlagos köridők alapján számolják ki; ott a Volvo S60 Polestar TC1 bizonyult a mezőny leggyorsabbjának, fej-fej mellett a legnagyobb vetélytársnak számító Hondával.
„Kemény, de tisztességes versenyre számítok, főleg a Hondával, akivel egy súlycsoportba kerültünk, de a Citroënnel is. Remélem, itt is ugyanazzal a pozitív érzéssel foghatok neki a versenynek, mint Monzában - ott csodálatosan futott az autó. Tavaly jól teljesítettünk a Hungaroringen, szerintem idén képesek vagyunk felülmúlni akkori önmagunkat.” - nyilatkozta Thed Björk.
Thed Björk monzai győzelmével előre lépett a bajnokság második helyére, míg csapattársa, Nicky Catsburg annak ellenére a harmadik, hogy olaszországi hétvégéje szerencsétlenül alakult.
„Maximális kompenzációs súllyal állunk rajthoz, és reméljük, hogy ez az év végéig így marad.” - mondta Nicky. „Ez elsőre furcsán hangozhat, pedig ez pont azt mutatja, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak a mezőnyben. Szerintem a Hungaroring idén is fekszik majd nekünk, bár az időjárás még kérdéses. Esőben minden előzetes számítás felborulhat, de a legrosszabb helyzetben sem hiszem, hogy visszaesne a tempónk. Tökéletesen uraljuk az autót, minden eshetőségre készen állunk.”
Csapattársa, Néstor Girolami jó tempót ment Monzában, ám hiába autózott dobogós helyen, fel kellett adnia a versenyt, miután egy versenytárssal ütközött. Reményei szerint azonban ezen a hétvégén még erősebben tér majd vissza.
„Próbálok nem a kompenzációs súlyra gondolni, ezen a hétvégén nincs más célom, mint hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsem be. Létfontosságú, hogy mindkét futamon célba érjek, hiszen Monzában fel kellett adnom a versenyt, és ezzel pontot veszítettem. Korai azonban még azon töprengeni, hány pont választ el a bajnokságban vezető pilótától. Hosszú még az évad, és nagyszerű autónk van, amely elég gyors ahhoz, hogy ringbe szálljon az elsőségért. Minden futamon maximálisan fogok teljesíteni.” ¬ mondta Néstor Girolami.
A Hungaroring kanyargós vonalvezetésével komoly megterhelést jelent az abroncsoknak, szemben a villámgyors monzai pályával. Most mindenki arra kíváncsi, a Polestar Cyan Racing folytatja-e eddigi teljesítményét.
„A csapat minden tagja keményen dolgozik. Az évad egyik legkeményebb versenye vár ránk, hiszen a magyar szurkolók jellemzően ellenfeleinknek szurkolnak. Meg kell őriznünk hidegvérünket, és hozni a formánkat. A lényeg, hogy stabilan pontszerző helyeken végezzünk, ahogy azt a szezon eddigi részében is tettük" - mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.
Hozzászólások