A Honda célja, hogy megerősítse a többszörös díjnyertes Civic Type R vezető pozícióját a szegmensben, egyszersmind újfent, mindent kétséget kizáróan bebizonyítsa, hogy az utcai versenyautóként aposztrofált modell a mezőny leggyorsabbja.
A különféle pályákon más és más ül majd a volánnál, és bizony nagy izgalmakra
számíthatunk, a Honda ugyanis csupa sztárpilótát kért fel. A csapat legnevesebb tagja
egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság) lesz, aki
jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel. Mellette sorakozik fel a
WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália) és Esteban Guerrieri (Argentína), valamint
a szintén Super GT-ben szereplő Bertrand Baguette (Belgium).
A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a
vásárlóközönséget, akkor Estorilban, a Hungaroringen, Monzában, Silverstone-ban és a
Spa-Francorchampson javított a pályacsúcsokon a BTCC- és WTCC-pilóták által vezetett
sportkocsi.
A 2018-as változat Estorilban (Portugália), Silverstone-ban (Egyesült Királyság) és a Spa-
Francorchampson (Belgium) biztosan megméretteti magát, hogy a többi pálya melyik lesz,
egyelőre nem hozta nyilvánosságra a japán vállalat.
Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább,
ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a tizedik generációs Civic
fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének
legátfogóbb ilyen jellegű projektje. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell
közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis
tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a
kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást,
és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.
A Civic Type R mozgatásáról kétliteres, 320 LE-s V-TEC TURBO erőforrás gondoskodik,
aminek csúcsteljesítménye 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, 400 Nm-es
legnagyobb forgatónyomatékát pedig 2500 és 4500 között aknázhatja ki a pilóta. A típus
képességeiről sokat elárul, hogy végsebessége 272 km/óra, s mindössze 5,7 másodperc
alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperc alatt ért
körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású
szériaautónak bizonyult.
Hozzászólások