Címkék: Toyota Camry | Toyota Corolla | Toyota RAV4 | Toyota Supra

2019. április 27. szombat, 14:46

 

 

A japán márka begyújtotta a rakétákat: 2019-ben hét új modellel lép piacra itthon, amiből hármat ki is próbáltunk; Új Toyota Corolla, RAV4 és Toyota Camry.

 

Az újdonságözön eredménye az lehet, hogy a japánok eladásai itthon és külhonban is igencsak megemelkednek, ami a márkát igen jó pozíciókba juttatja. Indulásnak nézzük az idén negyedszázadossá vált RAV4-et, amelynek az 5. generációja már az év elején landolt a szalonokban.



Az autó alapját a Toyota új padlólemeze (TNGA) adja, amely szilárdabb és könnyebb, mint az elődje. A RAV4 külsején látszik jól a stílusváltás, az eddigi semleges, átlagos formatervet jóval markánsabb vonalak váltották. Aki ismeri a Toyota tengerentúli választékát annak ismerős a külső, ugyanis a Hilux méretű Tacoma, a 4Runner és a Tundra teljes méretű kisteherautó is hasonló szögletes arculattal készül.
A RAV4 nem vált teljesen aszfalt terepjáróvá, az autónak továbbra is vannak használható terepképességei. Ennek ellenére a Budai vár környékén, teljesen aszfaltos környezetben próbáltuk ki az újdonság hibrid verzióját, amely városi közlekedésben is jó választás. Hozza a zen típusú nyugit és a csendet az utastérben. Jó az autó rugózása, a csatorna fedeleken, fekvő rendőrökön egész jól megy át, tehát a RAV4-nek nincs meg a mai suvok a többségére jellemző kemény rugózása.
Az autóban nagy a tér, jól el lehet férni, hátul magas embereknek is elegendő a lábaknak és a térdeknek a hely. A műszerfal is jóval karakteresebb az elődnél.

A változások miatt, ezentúl már nem csak a műszaki tartalomért és a megbízhatóságért veszik majd Toyotákat, hanem megjelenik majd érzelem is, mint pénztárca nyitó vevő motiváció. Az autót egyébként elég jó vezetni, a magas ülés pozíció és a kormányzás viszonylagos közvetlensége elég jó párost alkot.

A következő vezetett jármű az új 12. generációs Toyota Corolla volt, annak is a kombi változata. (A három változat: Hatchback, Sedan és Touring Sports.) Az elérhető 1,6-os benzinmotoros alapváltozatot elengedtük, és a jól felszerelt hibriddel mentünk pár kilométert. A külső és a belső is az előnyére változott, az elődöt jellemző érzelemmentesebb formaterv szerencsére a múlté, az utastérben is látszik, hogy új szelek fújdogálnak. A nagy kijelző megjelent a műszerfal közepén, és elég egyedinek mondható a műszerfal formája is. A műszerfalnak még a felső része is bőr burkolatot kapott, és az ajtók kétharmadáig teljesen rendbe van a burkolatok, kárpitok minősége.  lentebb már kopogós műanyagok találhatók, de ezt az autós újságírókon kívül senki sem figyeli és tapogatja. Az első üléseknek jó az oldaltartása és alcantara bőrbetétet is kaptak, ami sokat dob a kinézeten és a tapintáson.



A fókusz persze a csendességet és nyugalmat hozó hibrid rendszeren van, amely városi közlekedésben elsőrangú: hozza a hangtalan gurulást és a kifinomult működést. A csomagtartó padlója alatt extra ”titkos” tároló található, amiben jól el lehet rejteni sok holmit. A tér az új padlólemeznek köszönhetően elég jó az utastérben, hátul is elegendő a hely, a magasabb emberek térdei nem szoronganak ha hátrább van tolva az ülés.
Örömmel állapítottuk meg, hogy a Toyota meghallgatta az előző modellre tett kényelmi panaszt, mindhárom változatba nagy, kényelmes jól elérhető könyöktámaszt tettek az ajtókra, köszönjük!

A RAV4 a kategóriájának egyik legsikeresebb modellje, a Corolla pedig a legnagyobb számban eladott autótípusa a Földnek. A Camry is a kategóriájának a bajnoka. Még nem nálunk, hanem az Egyesült Államokban. Ott annyira keményen megy a kisteherautó mánia, hogy sok év óta a Camry legjobban fogyó, hagyományos személyautó...
Ezzel a Japánban gyártott modellel tér vissza Toyota az üzleti limuzinok piacára. A dízelbotrány egyik legnagyobb nyertesének tekinthető Toyota az utóbbi idők ”hibrid hengerével” nagyot tarolt nem csak nálunk, hanem Európában is. Ezt a vonalat erősíti a Camry, amely a 2,5 literes, 218 lóerős hibrid rendszerével elég jónak ígérkezik. Ami durva a 4,9 méteres autóval kapcsolatban, az a tér nagysága. Hatalmas és kényelmes a tér, hátul kis túlzással táncterem található.



Az igen megbízható műszaki oldal és a jónak tűnő fogyasztás párosa most egy aránylag jó külsővel és belsővel külsővel párosult. Ez a keverék valószínűleg elég sok flotta menedzsert és magánvevőt is meg fog győzni.

Két újdonság maradt csak hátra a bemutatóból, a belül BMW Z4-el vérrokonságot mutató új Suprába még csak beülhettünk és megcsodálhattuk kívülről. A dögös sportkocsi alacsony példányszámaival próbálja a Toyota még inkább kívánatosabbá tenni a Suprát. Egy újdonságot pedig meg sem nézhettünk, mert a Toyota Proace City kishaszonjárművet májusban leplezik csak le, így csak a lepel alól várta a napvilágra kerülést. Ebből egyébként lesz öt-, és hétüléses személyautó és áruszállító kivitel is.
Benedek Attila, MT






 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER