Címkék: bemutató | PEUGEOT 508 SW

2019. június 22. szombat, 18:58

 

A Peugeot 508 figyelemfelkeltő jelenség, a kombi változat, azaz az SW megjelenése ezt csak fokozta. A japán turisták is alaposan megnézték a francia különlegességet.

 

A Peugeot pár éve hangoztatja, hogy fentebb pozicionálja a márkát, ez szerencsére nem csak szóban történik vagy sajtóközleményekkel, hanem látható, valós, kézzel fogható dolgokkal is. Ennek egyik látható jele az 508 megszületése volt, a másik, hogy az autóik egy halom elismerést begyűjtöttek: pár éve alatt több száz díjat kaptak.
Ennél adódnak kézzel foghatóbb dolgok is, amiből az egyik a J.D. Power vevő elégedettségi felmérésein történő jó szereplés. Az eredménye az alapos és független kérdezősködésnek, hogy Európa egyik legerősebb autópiacán - az Egyesült Királyságban - 2019-ben első helyet ért el a márka.
A másik számszerűsíthető dolog a jó autók mellett, a flottás és a lízing céges vonalon történő erősödés. Ezekben a körökben az autók műszaki része, értéktartása, környezetvédelmi mutatói és a valós fogyasztás komoly súllyal esik latba. Nemzetközi szinten ezen a téren is jók az eredményei a márkának, mert az autók maradvány értékei szépen emelkednek.



A fent elhangzottakból már jobban meg lehet érteni a szabadidő-autók miatt halódó kategóriába érkező 508-as szerepét, amely igen pozitívan befolyásolja a márka arculatát a karcsú sportos kinézetével, gazdag felszereltségével és a kényelmével. Erre tesz rá egy lapáttal a kombi modell, azaz az SW. A választék bővítés nem véletlen, mert Európában ennél az autófajtánál a vevők 60 százaléka a kombit keresi, itthon ez az arány 50 százalék körül található.     


Az 508 kombi talán még egy fokkal szebb, esztétikusabb, mint a limuzin. A sportos megjelenést erősíti az alacsony építés, karcsú vonalak és a keret nélküli ablakok.
Fontos megjegyzés, hogy a tervezők nem rontották el a farrészt, nagyon esztétikusan kapcsolódik az autóhoz. Az 508 SW méretei nem sokat változtak: a magassága 17 millimétert (1420 mm), a hossza pedig 40-et (4790mm) növekedett. Mivel a tengelytáv változatlan, ezért csak az autó farrésze hosszabbodott.
Az újdonság kinézete miatt inkább az életstílus kombi, sportkombi elnevezés illik rá. A cél nem az irdatlan méretű raktér megalkotása volt, hanem a használható, praktikus hátsó tér kialakítása. Ezért 530 literes a tér, ami a hátsó ülések lehajtását követően 1780 literesre bővül. A viszonylag sík felületek által határolt csomagtartóban 12 voltos csatlakozó, négy darab csomagrögzítő kampó és lámpa található. A praktikumról a rozsdamentes acélból készült védőlemez gondoskodik, amelyet a lökhárító végén helyeztek el. Így pakoláskor nem sérül semmi. A raktér alsó borításán olyan okosságokat is bevetettek, hogy található belül egy kampós madzag, ezzel megemelve lehet rögzíteni az alsó részt, így kényelmesen lehet pakolni alatta. Az autó utastere nagyon kényelmes, egyedi és stílusos.



Felszereltségtől függően lehet választani például szénszál utánzatú műanyagborításokat sok bőrkárpit mellett vagy például Alcantara kárpitozással melyet kiegészített sötétszürke fabetét és matt fém csíkozás. Ez utóbbi párosítással nagyon esztétikus, valódi prémium belsőt alkottak a tervezők. Igazi élmény nézni a fém elemek, a bőrök és a szürke fa harmóniáját. A műszerfal kettős polcrendszere nagyon mutatós és formabontó különlegesség, inkább bútorra hasonlít, ennek ellenére nem érezzük, úgy, hogy nem lenne helye az autóban sőt. Emellett praktikus is, a középkonzol alatt lévő helyre tették a telefon töltési lehetőséget, amelyet lehet USB csatlakozóról és a vezeték nélkül is tölteni, a könyöklő előtt pedig praktikus további tárolókat alakítottak ki. A központi kijelző menüjét a formabontó zongorabillentyűkkel lehet navigálni az érintőképernyőn túl.
Az ülések kényelmesek, a könyöklők jól elérhetőek, a helykínálat megfelelő.


A Peugeot 508 bővelkedik a legfejlettebb vezetési segédekben.


Motorválaszték; három dízelmotor érhető el, a belépő szintet az 1,5-ös jelenti 130 lóerővel és 300 Nm-rel. A következő lépcsőt a kétliteres változat jelenti, itt 400 Nm nyomatékkal számolhat a vevő, és lehet választani 160 és 180 lóerő között. Ami megnyugtató, hogy az autók elég könnyűek: 1430 kilót mutat a mérleg a legtöbb kivitelnél. Benzinmotoros vonalon két változattal lehet számolni, az 1,6-os Pure Tech motorból 180 és 225 lóerőt hoztak ki. Jövő januárban érkezik a félszáz kilométeres hatótávval rendelkező tölthető hibrid, ami a legzöldebb változata lesz az 508 SW-nek és a limuzinnak is. Hamarosan azonban érkeznek a hibridek is.



A próbán a csúcs dízel kivitelt sikerült kipróbálni, amihez automataváltót párosítottak. Ez a kombináció igen nyerő, mert a 400 Nm nyomaték sokat segít a haladásban. Ebben jó társ a váltó, ami az Aisinnal közös munkája a Peugeot-nak. Teljes gázra viszonylag gyorsan visszavált – esetleg több fokozatot is - ha szükséges. A motor hangját alig hallani, az autó a kis tömege miatt elég agilisan mozog, gyorsul, még városi környezetben is jól használható. Igazi szerepe a hosszabb utazásokban lesz.

Kis túlzással mindegy hogy melyik motorral választja a tulajdonos, mert az 1,6-os benzines is elég dízeles karakterű. Ez nem csak a 250 Nm nyomatékből szűrtük le, hanem abból is, hogy ez az érték 1650-es fordulatszámtól elérhető. Ennyi a nyomatéka a 180 lóerős benzin motornak. Ennél a változatnál az utastérben egy fokkal kevesebb, finomabb motorhanggal találkozni. A motor gáz reakciója gyorsabb és persze jóval pörgősebb. Az autó rugózását talán az élhető feszesség jelzővel lehet a legjobban jellemezni.

A Peugeot 508 kombi a stílust, az egyéniséget, a praktikumot és a sok vezetési segédet kereső vásárlók autója. Annak ajánlható, aki egy kicsit más utakon jár a kényelem és a prémiumság terén, mint az átlag. Az új 508 SW ára 9 millió 340 ezer forinttól indul. Benedek Attila, MT



 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER