Címkék: bemutató | második generáció | Peugeot 508 | Tata

2018. október 14. vasárnap, 15:44

 

Bemutatkozott Magyarországon is a Peugeot 508 második generációs modellje, mely először az idei Genfi Autószalonon került a nagyközönség elé.

 

Elsőre elég öngyilkos gondolatnak tűnik manapság új generációs modellt kiállítani a D kategóriába, tehát a Mondeo és Passat ligájába tartozó limuzint gyártani. Az egyik részről ott a szabadidő-autó őrület, amely már bedöntötte az egyterű kategóriát. Ezt a trendet mutatja, hogy az egyterűek (MPV) többsége utód nélkül szűnik meg, vagy a szabadidő-autóként él tovább.



A másik megfigyelhető jelenség, hogy a fent említett limuzin osztálynak az eladásai négy éve stagnálnak. Ezek a jelek a tervezéskor látszódtak valamennyire, de ennek ellenére a Peugeot belevágott az 508 elkészítése, úgy, hogy váltottak az ötajtós limuzin formára és nem terepjárósították az autót.  

A maradás két fő pilléren feküdt, a nyomósabb az az anyagiasabb: a Peugeot-nak kellenek azok a tehetős és igényes ügyfelek akik ezeket az autókat megvásárolják. Ha suvot varázsoltak volna az 508-ból, akkor sok tízezer márka hű ügyfélnek mondhattak volna búcsút, ami elég komoly veszteség.
A másik ok, hogy még nem látnak előre 7-8 évet a tervezők és nem tudni mikor pukkad ki a szabadidő-autó lufi. Érdekesség, hogy akadnak már jelek, mert néhány sok autót felvevő országban már elkezdtek stagnálni a suv eladások. Ha ez a trend megáll, akkor a csak ezekre az autókra koncentráló márka igen nagy bajban lesz.



Prémium felé

Jó, ha egy cégnél a hosszútávú célok és a jelenbeli cselekvések összhangba vannak, mert így minimálisak lesznek az ellentétek és minden akció egy irányba megy. A Peugeot hazai szakemberei is kimondták, hogy a márka evvel a modellel a prémium szintet célozza meg. Azért okosak, mert nem a német szentháromságnak mennek neki, hanem a Jaguar, Alfa Romeo-féle ligának. Ezek azok, akik máshogy prémiumok, mint német trió.
A tervezési irányelveknél ez is szerepet játszott, elég csak ránézni a nyúlánk, elegáns karosszériára, az autó orrára, farára vagy az ajtók, keret nélküli ablakaira. A prémium irányba mutat a jobban felszerelt modellekben helyet kapó Focal hangrendszer is, amely a franciák Bang&Olufsen ligába tartozó High-end, audi-phile rendszereket gyártó márkája. 
Az 508-at Active, Allure, GT Line és GT felszereltségben kínálják, a fotókon a GT változat látható.


  

Vezetéstámogató rendszerek
- éjjellátó rendszer
- legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
- sávtartó asszisztens
- fáradtságérzékelő rendszer
- távolságifény-asszisztens
- sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással
- kibővített táblaolvasó rendszer (Stop és behajtani tilos táblák)
- adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),
- sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan)
- aktív holttérfigyelő rendszer

A műszaki tartalom

Az újdonság a PSA konszern legnagyobb padlólemezére épül, az EMP2-re való épülésnek egyik előnye, hogy az új 508-as - átlagosan - hetven kilóval könnyebb az elődjénél. Az általunk kipróbált egyik modell, a belépős szintűnek számító 1,5 BlueHDi 130, például mindössze 1415 kilós. A tervezéskor elég alaposak voltak, mert a megszokott, nagy-szilárdságú acélok mellett, 24 méter hosszan használtak ragasztót, amivel még szilárdabbá tették a karosszériát. Ennek másik hozadéka, hogy a hangszigetelés is jobb lett.
A hossz nyolc centivel vált rövidebbé (4750 mm), a tengelytáv pedig 2,4 centivel (2790 mm). Az autó 1859 milliméteres szélessége, két centivel nagyobb, mint az elődé, a magassága pedig sportautósan alacsony (1403 mm), az utóbbi érték, hat centivel kisebb az előd modellnél.

Új Peugeot 508 múszaki adatok letöltés



Motorok             
                 
A másik trend is megdőlni látszik, dízeleket ért fekete propaganda azért nem hat annyira erősen, mert még mindig jók a dízel eladások a franciáknál. A korszerű modellekkel, bizonyos kategóriákban elég nehéz versenyezni, ilyen pl. cégautós szegmens, ahol sokat autópályáznak, nagy sebességgel.
A belépő szintet az új, a WLTP méréséi ciklusnak megfelelő 1,5 BlueHDi motor képviseli 130 lóerővel és 300 Nm-rel. A következő lépcsőt a kétliteres dízel jelenti, amely 160 és 180 lóerős verzióban rendelhető, mindkét motor 400 Nm nyomatékot szolgáltat. A benzines frontot két PureTech 1,6-os turbós képviseli, 180 és 225 lóerős teljesítmény szinttel. Aki szuper zöld autóra vágyik, annak ott a jövő ősszel érkező tölthető hibrid.

A Tatán és környékén zajló haza bemutatón a belépő szintű modellt az 1,5-ös, 130 lóerős motor hajtotta, ez cégautóként fog nagy sikert befutni, és olyan magán vevőknél, akik inkább a takarékosságra és az esztétikára helyezik a hangsúlyt. Ezért hatsebességes kézi kapcsolású váltó csatlakozik a 10 940 000 forintos járműhöz, aminek az alapára 9 millió 440 ezer forint.
A 9,7 másodperces gyorsulás elfogadható az 1415 kiló és a 130 lóerő kombinációjától. A kis kormánnyal jól irányítható az autó, az utóbbi dolog inkább a futóműnek köszönhető, mert az 508-as fordulóköre 10,8 méter, ami a hosszhoz képest nagyon jó érték.



A motor hozza a mai turbódízelek színvonalát, a közhely így hangzik: kb. 1500-as fordulattól használható, innen elég jól húz. Az i-Cockpit legfrissebb verziója igazán figyelem felhívó. Maradt az űrhajókat idéző kialakítás, ami a 10,3 colos központi kijelzővel és a nagyon jól személyre szabható műszerfallal igen látványos.
A belépő motoros autóban világos szövetkárpit volt, ebből került a műszerfalra és az ajtókra is. A tér elégséges, magas vezető mögött is jól el lehet férni hátul, olyan 4-5 centi hely marad a 189 centis sofőr mögé beülve, ugyan ekkora magassággal. Ami gondot jelenthet: az a kupésan lejtő tető miatt szűkülő fejtér. Megnyugtatásul, ez csak 185 centi fölötti utasnál probléma.
Az 508 forgalmazása év végén, decemberben indul.

Benedek Attila, MT Fotó: MT




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER