Címkék: 508 | bemutató | kombi | Peugeot | RXH | szedán

2014. október 23. csütörtök, 17:11

 

 Az idei Párizsi Autószalonon mutatta be a Peugeot a megújított 508 modelljét. A Peugeot 508 szedán és kombi 2010-ben ugyancsak a Párizsi Autószalonon debütált, forgalmazásukat 2011 elején kezdték. A magyar dizájner Bocsi Attila rajzolta összkerékhajtású dizel-hibrid RXH a 2011-es Frankfurti Autószalonon jelent meg. Az EuroNCAP 2011-ben 5 csillagos törésteszt eredménnyel törte össze a szedánt.

 

Peugeot 508
Képgaléria
Peugeot 508
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az európai járműpiacon (30 ország) a D szegmens körülbelül 1.500.000 eladást képvisel évente, ennek 45 százaléka szedán, 55 százaléka kombi.
A Franciaországban és Kínában gyártott 508-as modellből a bevezetése óta eddig több mint 370.000 daradob adtak el, az 508 első számú piaca 2013 óta Kína, amely a modell eladásainak több mint 36 százalékát képviseli.


Az 508 a modellfrissítés után is három változatban kapható; 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi (SW) és az 5 ajtós allroad megjelenésű kombi az RXH.
Az év végén érkezik meg – vásárlói kívánságra - a 180 lóerős 508 RXH BlueHDI elsőkerék hajtással, automata váltóval (EAT6), amely árait és felszereltségeit novemberben teszik közzé.


A felfrissített 508 – bár a gyártó hangsúlyozza a robosztusságot – kecsesebb, kifinomultabb lett. Áttervezték a motorháztetőt és új hűtőrácsot kapott az autó. Ezen stíluselemek jellemzik majd a márka következő modelljeit is. Magasabb felszereltségi szinteken LED technikájú első lámpákkal – fényszórók, nappali menetfény, irányjelzők, ködlámpák – szereltek.

A fényszórón kívül megtalálható még a statikus kanyarvilágításra szolgáló három fénydióda. a lámpatestek finomabb vonalának köszönhetően még hangsúlyosabbá vált a modell macskaszerű tekintete. A lámpák kisebb mérete és tagolt lencséje az egyediséget és a technikai jelleget emeli ki.
A 508 megjelenésének jellegzetes eleme az alapfelszereltségként a lökhárítóba beépített menetfény, mely a szedánon és az SW-n vessző alakú, az RXH-n karmokat formáló.
A szedán hátsó lámpáit is áttervezték: a korábbinál vízszintesebb kialakítást kaptak. A világításról 36 LED gondoskodik, a három karomra elosztva.



Méreteiben különösebben nem, azaz hosszában változott, amely 3,8 cm-t nőtt az új lökhárító miatt. Az autó így 4,83 m hosszú, 1,83 m széles, 1,45 m magas, tengelytávolsága pedig 2,82 m. A csomagtartó méretei a szedáné 515 l/ 958 l, a kombié 550 l/ 1598 l. A beltér és az utastér helykínálata nem változott.


Beltér
A műszerfalon a kormány fölött lévő elrejthető sötétített lapon a vezetésre és a navigációra vonatkozó információk külön színekkel jelennek meg.
Két új felszerelés is került az autóba: a holttérfigyelő rendszer és a tolatókamera.
A második felszereltségi szinttől szériafelszerelés a 7 colos érintőképernyő. A főmenük – navigáció, klímaberendezés, rádió, multimédia és online szolgáltatások – gyors elérésű funkcióihoz az érintőképernyő alatt, illetve a CD lejátszó alatt alakítottak ki gombokat.






A vezetőülés kényelmes, ajtón lévő könyöklők jól elérhetőek, kezelőszervek jól kézre állnak. Egyetlen dolog ami nincsen jó helyen, az a 2 pohártartó. Az érintőképernyő és a CD lejátszó között jön ki a 2 műanyag szerkezet. Az egy dolog, hogy elég sérülékenyeknek látszanak, de a képernyőt illetve az alatta lévő kezelőszerveket is sem kezelni, se látni nem lehet még üres állapotukban sem. Tulajdonképpen ennyiben ki is merült az ami nem tetszett az autóban. Bár a 3 tesztautó mind Allure felszereltségű volt, tehát elég kényeztető, azonban a céges vásárlók nagyrészt a jobban felszerelt autókat vásárolják.



Hátulra beülve is kényelmes, s a sötétített ablaküvegnél is kellemes a világosság, jó a kilátás.



A tesztautók dízelmotorral szereltek voltak. A 2,0 BlueHDi 180 lóerós és a 2,0 HDi 163 lóerős változatot vezettük automata váltóval. Mindkettőre elmondható, hogy mind a menetdinamikájuk, mind pedig a váltójuk jó, kellemes volt. A futóművet egy kicsit puhább limuzinosabbra venném, de így sem kemény, s lehet ez az európai vevők igénye.

Felszereltségek: Access, Active, Allure, GT. Az Active felszereltség a legnépszerűbb, de az Allure javára csökkent az utolsó két évben, a GT népszerűsége is nőtt.


Motorok
A benzines választékban az új 508 vezetik be az új Euro 6 motort, az 1.6L THP 165 stop-start típust, amelyhez hatfokozatú manuális sebességváltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó rendelhető.
Az új motor az 1,6l THP 156 Euro5 típust váltja fel. Turbófeltöltővel (twin scroll turbóval), stochiometrikus közvetlen befecskendezési rendszerrel (200 bar) és folyamatosan változó szívószelep-vezérléssel készül. Teljesítménye 165 lóerő, vagyis 9 lóerővel több az elődjénél, ugyanakkor tisztább a korábbi változatnál: 129 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként (hatfokozatú manuális váltóval), míg az előző változat emissziója 144 g/km-től indult.
A motor a manuális és az automata sebességváltóval ellátott változatokban egyaránt megerősített önindítón alapuló stop-start rendszerrel készül.
A benzines kínálat belépő modelljei az 1,6l VTi 120 Euro 5 típussal egészülnek ki, amely elektronikusan vezérelt, hatfokozatú váltóval készül

Dízelmotorok
A dízelmotorok olyannyira népszerűek a Peugeot 508-at választók körében, hogy meghaladja a 90 %-ot, ezek közül is a 2.0 HDI 140 és 163 lóerős változatok.

A BlueHDi Euro 6 technikát két változat képviseli:
- a 2,0l BlueHDi 150 BVM6: CO2-kibocsátása mindössze 105 g/km a szedán és az SW változatban egyaránt
- és az új 2,0l BlueHDi 180 EAT6 változat homologizált kibocsátási értéke a szedán esetén 111 g/km, a PSA Csoport legújabb hatsebességes, automatikus EAT6 váltójával. Ezzel a 180 lóerős változattal egészül ki az RXH változat motorkínálata 2014 novemberétől.

HYbrid4 hajtáslánc továbbra is szerepel az új 508 szedán és RXH kínálatában. A 2,0L HDi 163 lóerős dízelmotorja és a hátsó kerekekkel társított 37 lóerős elektromos motor vagy együtt dolgozik, vagy felváltva. Négy hajtásmód választható: ZEV, 4WD, Sport és Auto. A hajtáslánc emissziója 85 gramm/km, vegyes fogyasztása 3,3 liter/100km.

A GT változatokba rendelhető, legújabb típusú 2.2l 200 lóerős dízelmotor magas fajlagos (93 LE/l-t meghaladó) teljesítményével tűnik ki. Az egyturbós motort alumínium-titanátból készült turbinával látják el, ami kicsi tehetetlensége következtében kifejezetten rugalmas vezetést tesz lehetővé. A motor-automatikus váltó egységnek és a speciális kiegyenlítő tengelyeknek köszönhetően az 508 GT kiváló teljesítményekkel és hangszigeteléssel büszkélkedhet, és CO2 kibocsájtása is csak 151 g/km.

Az első futóművet az erősebb dízelmotorokkal felszerelt változatokban kettős háromszög lengőkarral és nyomatékmentesített tengellyel látták el, a többié pseudo Mc-Pherson típusú, a hátsó futómű többlengőkaros.

Amit az új EAT6 automata váltóról tudni kell:
Aisin japán gyártmány, a korábbi AM6 továbbfejlesztett verziója, de 90 %-ban új alkatrészekkel.  A belső súrlódás 15 %-kal lett kisebb. Gyorsabbak lettek a kapcsolások, a kuplung kisebb csúszású. A kéziváltóhoz képest csökkent a többletfogyasztás (+0,1-0,3 dl/ 100 km).

Benzinmotor kínálat
1,6 VTi 120 lóerős E5  6 fokozatú automata váltóval
1,6 e-THP 165 lóerős E6 6 fokozatú kéziváltóval és 6 fokozatú automata váltóval

Dízelmotor kínálat
1,6 e-HDi 115 lóerős Stop & Start E5 6 fokozatú kéziváltóval és 6 fokozatú automata váltóval
2,0 HDi 140 lóerős E5 6 fokozatú kéziváltóval 2014. novemberi gyártásig
2,0 BlueHDi 150 lóerős  E6 6 fokozatú kéziváltóval
2,0 HDi 163 lóerős E5 6 fokozatú kéziváltóval és 6 fokozatú automata váltóval
2,0 BlueHDi 180 lóerős  E6 6 fokozatú automataváltóval
2,2 HDi 204 lóerős E5 6 fokozatú automata váltóval

Hibrid
Hybrid4 200 lóerős E5 6 fokozatú automata váltóval

Peugeot 508 műszaki adatok letöltés



Peugeot 508 árak

Szedán                    Listaár                       Kedvezményes ár
Access belépőmotor
benzines
1,6 VTi 2TR      6.970.000,-Ft                    5.770.000,-Ft
dízel kéziváltó
1,6 e-HD-i         7.370.000,-Ft                    6.170.000,-Ft

Active belépőmotor
benzines kéziváltó
1,6 e-THP          7.850.000,-Ft                    6.650.000,-Ft
dízel, kéziváltó
1,6 e-HDi           7.930.000,-Ft                    6.730.000,-Ft
Eddig legnépszerűbb választás volt
2,0 HDi              8.330.000,-Ft                    7.130.000,-Ft

Allure belépőmotor
benzines kéziváltó
1,6 e-THP          8.615.000,-Ft                    7.215.000,-Ft
dízel kéziváltó
2,0 HDi              9.095.000,-Ft                    7.695.000,-Ft

GT
2,2 HDi            11.325.000,-Ft                    9.925.000,-Ft


Kombi, SW             Listaár                       Kedvezményes ár
Access belépőmotor
benzines
1,6 VTi 2TR      7.180.000,-Ft                    5.980.000,-Ft
dízel kéziváltó
1,6 e-HD-i         7.580.000,-Ft                    6.380.000,-Ft

Active belépőmotor
benzines kéziváltó
1,6 e-THP          8.170.000,-Ft                    6.970.000,-Ft
dízel, kéziváltó
1,6 e-HDi           8.250.000,-Ft                    7.050.000,-Ft
Eddig legnépszerűbb választás volt
2,0 HDi              8.650.000,-Ft                    7.450.000,-Ft
 
Allure belépőmotor
benzines kéziváltó
1,6 e-THP          9.025.000,-Ft                    7.625.000,-Ft
dízel kéziváltó
2,0 HDi              9.505.000,-Ft                    8.105.000,-Ft

GT
2,2 HDi            11.735.000,-Ft                  10.335.000,-Ft


                                Listaár                       Kedvezményes ár
RXH               12.115.000,-Ft                   11.715.000,-Ft
Az RXH igazán magasan felszerelt alapszinten, a hozzá rendelhető exták közül néhány:
Full LED fényszórók statikus kanyarfény funkcióval, automatikus távolsági fényszóróval 300.000,-Ft
Négyzónás automata klíma 135.000,-Ft
Metálfény 115.000,-Ft
Bőrkárpit csomag/ Alcantara csomag 470.000,-Ft (ülés- és tükör memória, tolatáskor lebillenő visszapillantók, elektromos derékmasszázs
A panoráma üvegtető elektromos mozgatású árnyékolóval is szériatartozék

Peugeot 508 teljes árlista és felszereltségek letöltés




Összességében még elegánsabb lett az 508, minden kényelemi funkcióval felszerelhető, széles a motorválasztéka. Kellemes vezetni, jó menetdinamikával és váltókkal rendelkezik.

Az európai piacokon értékesíteni kívánt 508 modelleket Rennes-ben, míg a kínai piacra szánt példányokat Wuhanban gyártják. Európában 2014. szeptember 10-től kezdődött a kereskedelmi bevezetése, míg Kínában 2015. januárban kezdik forgalmazni.



 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER