2011. július 15. péntek, 17:59

RCZ születik
A Peugeot RCZ-t 2007 szeptemberében mutatták be koncepció autóként a Frankfurti Autószalonon, 2008 márciusában a Genfi Szalonon bejelentették a sorozatgyártását. A gyártással az exkluzív járművek kis sorozatú gyártására szakosodott “Magna Steyr” üzemet bízták meg, az ausztriai Grazban. 2010 tavaszától bárki hozzájuthat ehhez a csodálatos gépezethez.

Képgaléria
Peugeot RCZ
Peugeot RCZ
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Bemutatás
Peugeot RCZ Műszaki adatok
RCZ éjszakai világa

Sportautó és Luxus


Ebben a két szóban lehet összefoglalni az RCZ világát. Kiegészítve a különleges megjelenésével, mellyel mindenhol nem kicsi feltűnést kelt népszerűséget hozva, esetleg utálatot keltve gazdája iránt. Magányos férfi tulajdonosok részére az előbbi igen előnyös lehet.

rcz-herceg

Ez tényleg sportautó!
Jójó, hogy vagányul néz ki egy gép, de valóban úgy is megy? Nos a 200 lóerős tesztautóval az első élményem az volt, hogy próbáltam eleinte igen kis sikerrel tartani a városi 50 km/h-ás tempó limitet (nem kapcsoltam be a speed limitet, pedig van neki). Az első kanyar után szó szerint hangosan felröhögtem, mert kettesből gázadásra olyan csodálatos, „na végre megyünk” hang jött a motor felől, miközben akarnok módon kezdett előre tolakodni az autó.
Az RCZ menni akar! Ha az ember lába és a gázpedál között 2 centis levegőréteg van akkor lehet vele városban közlekedni, sőt egy idő után élvezetes, mert megnézik. Mindenki. A kedvencem egy kisfiú volt, a „nézd apa-apa milyen sportkocsi!, ez milyen gyártmány”? kiabálásával. Persze tanulságos és mulatságos is egyes embertípusok reakciójának tanulmányozása odabentről.

rcz-kiraly

Azonban mikor már jól kiillegette magát felszínre tör ismét a menjünk most már, de rendesen sportos lénye. Csodálatos hang szólal meg a motorház felől, megindulunk és gyorsulunk, kanyarodunk. Döbbenetesen egyben van az autó, egyben mozdul, mégsem kényelmetlenül kemény az úttal való érintkezése. Hűtött első tárcsáinak átmérője 302, vastagsága 26 mm (340x30 mm az 1.6 THP 147 kW 200 LE motorral). A hátsó tárcsák mérete egységesen 290x12 mm – ez is újdonság ezen a padlóvázon, akárcsak a hátsó kerékagy és csapágy. Vészfékezésre kiteszi magától a vészvillogót, ismét 10 pont, ez a biztonságos közlekedéshez.

Műszerfal és belső tér

Ha már következetlenül nem kívülről a dizájnnal kezdtem bemutatni, akkor maradjunk is az autóban, mert ez belül egy csodálatos, kényelmes, kényeztető luxusautó.
Nem csak a sportülések, de minden bőrborítású, finom tapintású, jószagú. A kormány mindenhol kényelmes és puha fogású, természetesen pontos utasításokat ad a kerekek felé.
A műszerfal egy álom. Gyönyörű dizájnú és nem elhanyagolható módon praktikus információk és alkalmazások tömkelegét tartalmazza. A kormány fölött láthatjuk a fordulatszám mérőt és a sebességmutatót egyéb információkijelzőkkel. Két kisebb körben a vízhőfokot és a tank töltöttségét. Azonban köztük a kis négyzet szép, jól látható narancssárga kijelzőjével, hozza az aktuális sebességet, fogyasztást és a következő tankolásig még megtehető kilométert esetlegesen beállított sebesség limiteket. Navigáláskor az esedékes manőver megjelenik itt is.
A kormány alatt két kar a rádió és a sebességek beállítására való. Az autó kulccsal indul, tetszik, hogy nem gomb. A fényszórót nem tudjuk rajta felejteni, mert az autó lekapcsolja.

peugeot-rcz-muszerfal

A műszerfal tetején középen van a kijelző, - navigáció, rádió, menü és filmek nézésére alkalmas -, mely gyújtáskor kiemelkedik, persze az RZC szabadságában semmi nem kötelező, visszacsukható. A tolatóradar képe is itt jelenik meg,  amely pontos jelzést ad. Az RCZ ugyanígy az előtte lévő akadályokra is felhívja vezetője figyelmét.
A kijelző alatt egy rendesen látható gyönyörű óra trónol, mely alatt fontos gombsor helyezkedik el, ajtóbezárás (elindulás után amúgy magától bezárja őket, de jól jöhet esetleges rablótámadás esetén) vészindex, SOS hívás és pl. az ESP off :)
Ezalatt van a CD/DVD bemenet, majd a rádió és a bluetoothos telefon gombjai, kártyaolvasók, egyebek, majd a klímabeállítás két térfélre.

kozepkonzol

Az RCZ klímája tökéletes. Nem megy az emberre, ha az nem akarja, csak simán és kellemesen beállítja a hőmérsékletet. Kivéve hátul, de az egy külön történet lesz, hisz bár vannak hátsó ülései, az RZC valójában kétszemélyes. Szóval hátul, ha egyáltalán be tudtak oda valakit passzírozni és büntetetthez méltóan lehorgassza a fejét, a klíma még éles hideglevegő fújásával bünteti, melyet a tarkóra küld. Akik viszont az első, valódi üléseken ülnek ebből nem éreznek semmit.
Hamutartó, és köszönöm a Peugeot-nak kis rekesz, ide szoktam tenni a telefonomat – már amelyik autó engedi.
A váltó pontos és rövid. Amíg vissza nem hűl a kocsi nyáron, addig kicsit forró a fém teteje.
A kézifék kar után szivargyújtó, kijelzőmenü választó és a hátsó terelőszárny kézi nyitású gombja. Pohártartó és amit imádtam a tárolórekesz teteje előre húzható, kényelmes könyöklést ígér.

Tehát, mint mondottuk, az hátsó ülésekkel rendelkező RCZ kétszemélyes. Sem lábtér, sem fejtér nincs hátul. 170-es magasságommal mókásan félrebillentett fejem teteje érintkezett a hátsó hajlított üveggel.
Tűnődtem mit lehetett volna bele tenni, mondjuk bukócsövet, de az széttúrta volna a belső szépséget. Valaki azt mondta dizájn. Egyszer talán elárulja a Peugeot a konceptjét erre nézve.
Minden esetre hatalmas hangszórók lapulnak ott hátul beépítve. A lekerekített ülés és hátsó oldalrész kialakítása engem a vidámpark hintószerű Robogójára emlékeztetett, amelyek a kanyarokban jól kifele passzírozták a bennük mulatozókat.
Ha végre kiszálltunk, látjuk a küszöbön a Peugeot jelzést. Az ajtó nehéz, biztonságot sugall, ha becsukjuk az RZC beigazítja az ablakot.

rcz hatso ulesekrcz-ajto


















A csomagtér hatalmas, ha lehajtjuk a hátsó üléstámlákat aludni lehet benne 2 raklapnyi sörösrekesz társaságában is – ha éppen nincs más hálótársunk.

peugeot-rcz-csomagtere


Külső dizájn

A Peugeot RCZ egy szélein lekerekített téglalap, középen hajlított utasteret tartalmaz. Teteje és hátsó ablaka ugyancsak hajlított, egyedi jellegzetességgel. Két szélén fémcsík halad.
Itt az Audi TT-t szokták emlegetni. Beteszünk pár autót összehasonlításként. Úgy az RCZ családfáját igazából csak a fejlesztőmérnökök tudják pontosan felállítani.

Peugeot RCZ Családfa

peugeot-rcz-csaladfa

audi-tt-coupepeugeot-207-cc


















Peugeot 308 CCpeugeot-907-koncept













Ó a kerekek

Az RCZ 18” (235x45 R18W) vagy 19 colos (235x40 R19W) méret is. méretű peres gumikon gurul.
Miután a tesztautó átvételekor derült ki, hogy elődünk valószínű egy padkaszegélyen javíthatatlanra darálta az egyik felnit, gyorsan úgy oldották meg beleegyezésünkkel, hogy egy másik felnin lévő kereket kapott a gépjármű. Ez tulajdonképpen számunkra szerencse, mert láthattuk, hogy evvel a feketével sokkal dögösebben is kinézhetne.

rcz-felnik

Bemutatás
Peugeot RCZ Műszaki adatok
RCZ éjszakai világa



Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER