Címkék: árak | felszereltség | Juke | műszaki adatok | Nissan | teszt

2014. február 22. szombat, 12:29

 

Több különleges Juke készült el azóta, hogy nálunk járt az első autó, s volt az már körülbelül 2 és fél éve. A gyártó a különleges formájú autójával nem a terepjárós vonalat erősítette, hanem a különlegességeket – és igaza lett, az emberek szívesen vesznek az átlagtól eltérő formájú autókat, melyből sokféle színes egyéniség megjelent időközben a kisautók között, de az már egy másik történet.

Nissan Juke N-TEC teszt
Képgaléria
Nissan Juke N-TEC teszt
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

2009-ben Qazana koncepcióautóként mutatkozott be a Genfi Autószalonon, 2010-ben már a sorozatgyártású modellt állították ki ugyanott. Az első autók 2010 szeptember végén le is gördültek a brit üzemből.

Különlegesebb megjelenési formái közül a Juke Nismo, melynek sorozatgyártású egyede 2012 nyarán a Le Mans versenypályán mutatta meg magát.
A limitált szériás modellek kiemelkedő alakja, a Nissan Juke GT-R, nem csak a vad kinézetével tűnik ki, hanem a Nissan GT-R 3,8 l-es, dupla-turbós, V6-os 545 lóerős motorjával büszkélkedhet.
Jött a Juke Kuro – japánul fekete -, Shiro fehér díszítőelemekkel. Majd a Juke Ministry of Sound tulajdonosok kaptak az egyedi dizájnelemeken felül Zenei csomagot az autóikhoz.




Tehát a Nissan nem ráncfelvarrásokkal bíbelődik, hanem különlegesebb megjelenésekkel és tulajdonságokkal variál. Méghozzá nagyon jól, a tesztautóban ülve is elég sok márka-típustárssal találkoztunk már.

Korábban is a 1.6 l DIG-T 140kW (190LE) benzines, 6MT 5 ajtós, akkor Tekna felszereltségű autó járt nálunk, a mostani az N-TEC limitált kiadás, amely a Tekna előtti Acenta felszereltségen felül 18 colos könnyűfém felniket, kapott. Külső dizájnban fényes fekete B oszlopot és külső tükörházakat. Sötétített ablakokat a hátsó ülésektől fekete keretes lámpatesteket és egyedi kipufogóvéget, mely a DIG-T csomag része.
Belül prémium ülések, fekete középkonzol, ajtóbetétek és tetőkárpit, alumínium pedálok. Automata légkondicionáló, Nissan Connect 2.0 és tolatókamera, továbbá Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlő.




Olcsóbb lett a Juke

Ugyanevvel a motorral és váltóval Tekna felszereltségben 2,5 évvel ezelőtt 6.125.000,-Ft volt az alapár, most ugyan a listaár 6.270.000,-Ft, viszont kézhez kaptunk egy akciós árlistát is, ahol ugyanez 5.730.000,-Ft.
A 94 lóerős benzinmotoros belépő modell ára most listaáron 4.135.000,-Ft, akciósan 3.690.000,-Ft. A Visia alapfelszereltség és a Visia Plus csomag között listaárban 280 ezer forint a különbség, az akciós áraknál 185 ezer.
Az N-TEC 117 lóerős motorral, 5 sebességes kéziváltóval indul 5.095.000,-Ft listaár helyett akciósan 4.555.000,-Ft.
A tesztautó 190 lóerős benzinmotorral, 6 sebességes kéziváltóval 6.260.000,-Ft listaár helyett akciósan 5.720.000,-Ft.
4x4 változathoz automata váltóval és Tekna és N-TEC szinten lehet jutni.

Az árakat tekintve, az N-TEC belépőmodell ára és felszereltsége már igen jó ajánlat a Juke alapmodell árához képest. Érdekes egyébként, hogy az emberek 6 millió körül gondolják az autót, úgy, hogy a felszereltséget nem ismerik. Tehát a kinézete szerint ítélve nagyobb értékű autónak nézik.



Alapmodell és az Acenta Plus felszereltségeiről, s egyéb extrák
Biztonság tekintetében a hátsó fejtámlákon kívül, (mely az Acenta Plusban jelenik meg) minden lehetséges felszereltség elérhető az alapmodelltől.
Alapfelszereltség – a teljesség igénye nélkül - az elektromosan állítható tükrök, 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámlák, lehetséges tárolóhelyek mindegyike, 12 Voltos elektromos csatlakozó CD-s rádió 4 hangszóróval, távirányítású központi zár, első és hátsó elektromos ablakemelők, sebességfüggő szervokormány.
A Plus felszereltségnél megjelenik a könnyűfém keréktárcsa, manuális légkondi pollenszűrővel, manuálisan magasságában állítható vezetőülés, fedélzeti számítógép külső hőmérséklet kijelzővel.

A fontosabb technikai felszereltségek Acenta szinten jelennek meg (a belépőmodellhez képest kb. 500 ezer forintos többletárral) Bluetooth kihangosító, kormánykerékről vezérelhető audió rendszer, USB csatlakozó és a tempomat.
A navigációs rendszert, érintőképernyős LCD kijelzőt, USB, MP3, iPod csatlakozókat, tolatókamerát és automata klímát az N-TEC és a legmagasabb Tekna felszereltség tartalmazzák kb. ugyancsak 500 ezer forintos ugrással, a Teknához fűthető bőrülések is rendelhetők.
A Nissan dinamikus üzemmód vezérlő ugyancsak a legmagasabb felszereltségekben van, illetve Acentához csomagban kérhető.


A külsejét tekintve első tesztünkkor már kiveséztük ezt az arcán mindenféle világítási funkciókkal ellátott bugyrokat viselő oldalán is tele hajlatokkal ellátott vaddisznót, melyet oldalról szemlélve és nagyon erősen hunyorítva szürkületkor akár a szegény emberek X6-osának is nevezhetnénk.. Ár-érték arányát tekintve ajánlott mindazoknak akik a szürke tömegben egy érdekes autóban akarnak ülni.


Beülve, az ülés kényelmes, a kormányoszlopot viszont nem lehet mélységében állítani, ezen változtatni kéne, mert ha kényelmesen ülünk – a pedálokhoz képest – túl messze kerül a kormány, a bal oldali könyöklő is jöhetne feljebb. A sofőrnek jobboldali, azaz a középen lévőt a tartozéklistából kell választanunk, 45.500,-Ft-tól kapható beszereléssel együtt.




A kezelőszervek kézre állnak, teljesen logikus a működésük és a szoftverek felépítése. Könnyű megszokni, nem kell tanulni sem. Gyújtás ráadása nélkül viszont nem tudunk rádiót hallgatni.
A klíma kijelzőit ötletesen egybeépítették a Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlőjével, amelyben Eco, Normál és Sport menetdinamika karakterisztikák között választhatunk. Az autó leállítás és újraindítás után megjegyzi, abban indul amelyben hagytuk.
A klímavezérlő alatt találhatóak az USB, AUX és 12 Voltos csatlakozók. A váltó előtt pedig egy kis pad, mely lehetne mélyebb. Ugyan műanyag csúszógátlóval látták el, mégsem mertünk rá tárgyakat tenni, nehogy egy kanyar után a pedálokhoz csússzanak. A kesztyűtartó 22,4 cm széles, ebben találjuk az utasoldali légzsák kikapcsolóját.










A hátsó üléseket egyszerűbb számokban jellemezni
A hátsó üléspad szélessége 125 cm, a középső ülésé 32 cm, az ülőlap hossza a támla varrásáig 43 cm, a hajlat a támlához 3cm. Az ülés közepétől a tetőkárpitig 88 cm a magasság, ez a középső üléshelynél 1-2 cm-rel kevesebb. 168 cm-es emberre állított első ülés mögött 24 cm az első ülés támlája és az ülőlap közötti távolság, a középsőn utazónak 15,5 cm a középkonzol hátsó tárolójáig.
Az pohártartókban és az ajtózsebekben fél literes palackok, a hátsó utasok előtti középkonzoli részen 1 literes üveg is elfér. Szőnyegeket ugyancsak a tartozéklistából kell választani, a standart szövet jelenleg 7300,-Ft, a gumiszőnyeg 15.500.-Ft.



A csomagtartó mérete 251 liter, amit kibővíthetünk pluszban 44 literrel, ha kivesszük a csomagtérpadlót. A hátsó üléseket lehajtva 830 literes rakteret kapunk.
A csomartér méretei mérés szerint: a csomagtartó legnagyobb szélessége 140 cm, kerékjárati ívek között legkisebb szélesség 90 cm. A hátsó üléstámlákig mért hosszúság 68 cm, lehajtott hátsó üléstámlákig, 130 cm, középkonzoli rekeszig 145 cm.
A csomagtartó magassága a kalaptartóig 38 cm, hátsó ablaküvegig mért legmagasabb pontig 69 cm.
A kalaptartó két oldalon könnyen kiakasztható, fölül viszont patentok vannak, amik nem jönnek le egyszerűen, az egyiket sikerült is leamortizálni, ennek ellenére most már úgyis mindegy alapon próbáltuk csak lepattintani a beragadt részt, nem ment. Ezen a felfüggesztésen gyártónak változtatni kéne, mert sérülékeny kis kütyünek tűnik - bár nem egy filléres dolgon múlik az autóvásárlás.



A csomagtér alatti tároló ládikát 45.100,-Ft-ért találjuk meg a tartozéklistában. Méreteit tekintve 80 cm hosszú, 44 cm széles és 18 cm mély.


Juke-ot vezetni továbbra is jó
, mint ahogy előzőekben is leírtuk már. Mivel ugyanavval az erős motorral kaptuk, ugyanazt azt a jól gyorsító képességű autóval találkoztunk. Érdemes lenne megnézni, hogy a gyengébbik motorokkal mennyire élhető a gép, a 117 lóerős változat valószínű elegendő, ha nem gyorsulásokra akarunk járni vele, gyorsulása 100 km/h-ára 11 másodperc, a 190 lóerősé 8. Vásárlás előtti tesztvezetéskor érdemes kérni, hogy más-más motorváltozatban is ki lehessen próbálni, így mindenki eldöntheti temperamentuma és pénztárcája szerint, melyikkel tud már elégedetten élni.
A homokos földutat nem hagytuk most sem, az ki nem kapcsolt menetstabilizátorral is élvezetes.
A 190 lóerős benzinmotorral 8,6 literes vegyes fogyasztást mértünk 100 km-en, nagyrészt Eco üzemmódban használva, igaz kihasználva gyorsításokkor az erejét, mely Ecoban sem csökken jelentős mértékben.

Törésteszt
A Juke-ot 2011-ben törte össze az EuroNCAP 5 csillagos eredménnyel, melyből a felnőttvédelem 87 %-ot, gyerekutas védelem 81 %-ot, gyalogosvédelem 41 %-ot, az autó védelmi rendszere pedig 71 %-ot kapott.




Összegzésként jelenleg 4 millió alatt hozzájuthatunk egy nem átlagkinézetű, sőt feltűnő, magas építésű kis kocsihoz, 4,135 ezerért pedig már jól fel is szerelten vihetjük haza. Aki megteheti, hogy a legmagasabb felszereltségben vegye meg, de nem ragaszkodik az ülésfűtéses bőrülésekhez, az N-TEC a jó ajánlat.

Nissan Juke N-TEC teszt
Nissan Juke műszaki adatok, árak felszereltségek
Éjszakai világítás lámpák, fények







 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER