Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2013. október 05. szombat, 17:17

 

A rendhagyó menetpróba az autók bemutatása után kezdődött. Együtt kimentünk már az autóinkkal Etyekre, s ott egy ügyességi versennyel vette kezdetét az első talán hagyományteremtő Nissan Etyek rally.

nissan-note-micra-bemutato

Az autós játék persze nem rally, hanem az autós kalandtúrákhoz állt közelebb, ahol az ügyesség és találékonyság a lényeg és nem feltétlen a gyorsaság, azaz a közlekedési szabályokat mindenhol be kell tartani.
Az első ügyességi verseny egy kört formázó bólyasor között, - mely az autók fordulókörére volt méretezve – kellett egy kör után két kört megtenni azonos sebességgel. Itt el kellett találni az optimális ívet, mert ha nem sikerült, bizony kicsit hátratolatva kellett újra elkapni a fordulatot.
Ezután elindulhattak a csapatok a mindenki számára ugyanazon útvonalra, mely itinert egy tableten kaptunk meg. Autós navigációt nem volt szabad használni, de nem is volt érdemes, mert az útmutató részletes és pontos volt. A 106 kilométeres túrán feladataink között volt az Üvegtigris büfé forgatási helyszín felkeresése és ott egy kérdés megválaszolása, melyet a bódén lehetett fellelni. A menetpróba során nem csak autón belül volt lehetőség sofőrcserére, hanem a Micra és Note között is lehetett, sőt kellett váltani.

uj-nissan-note


Feleúton újabb ügyességi játéknál jött össze az újságírók mezőnye, azaz egy szélvédőjét letakart Note autóban kellett először előrefele, majd hátrafele szlalomozni. Igen, hirtelen mi is csak ösztönből és megszokásból tükörből mentünk, holott a feladat lényege az lett volna, hogy az új AVM parkolókamerát próbáljuk ki használat közben, amely 360 fokos madártávlati képet ad az autók környezetéről.

Bár most Juke nem kapott főszerepet, a gyártó méltán büszke arra, hogy a 3 autójával; Micra, Note, Juke teljesen lefedi a B, kisautók szegmensét.

Az új Micra is elsősorban a női vezetőket célozza meg, kényelmes gokartos üléshelyzetében, kormányzásával férfiaknak is örömteli vezetést ígérhet, kivéve az ülésbe préselő gyorsulás megtapasztalását, mivel a Micra két motorral a 1,2 literes 80 lőerős és 1,2 literes háromhengeres 98 lóerős DIG-S Start-Stop rendszerrel ellátott motorral kapható (mindkettő megvehető egyébként automata váltóval is). Városban jól lehet vele manőverezni, hegyi utakon alulkormányzottságot mutatott, s a technika beavatkozva óvatosabb hegyi kanyarvételekre inti a sofőrjét.
A Micrának főleg az elejét alakították át (új hűtőrács, megújult motorháztető, sárvédő és fényszórók), mellyel összhangba került a többi Nissan modell dizájnjával.

uj-nissan-micra


A Visia belépő felszereltségnél alapfelszereltség a vezető, utasoldali légzsák, oldallégzsákok, függönylégzsákok, ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok, állítható magasságú kormány, ESP, ABS és fékasszisztens. Továbbá az első elektromos ablakemelők, s a távirányítású központi zár.

micra-muszerfal


Komfort csomagban vehetünk hozzá 300.000,-Ft-ért manualis légkondicionáló berendezést, CD-s rádiót, Bluetooth kapcsolódási lehetőséget és USB csatlakozót. A Micrában megjelenő Nissan Connect magyar nyelvű navigációs rendszer érintőképernyős LCD kijelzővel a második Acenta felszereltségtől vehető meg 175.000,-Ft feláért.
Nissan Micra árlista és felszereltségek letöltés


Az új Note nem csak, hogy teljesen átalakult, de igényt tart a családi autó megjelölésre is. Szakítva az egyterűs formával dinamikus megjelenést kapott. A Genfi Autószalonon 2012-ben bemutatott Invitation tanulmányautó nyomán épült, majd idén ugyanott mutatkozott be.

Elejére jellemző, hogy a hűtőrács és a lámpák íve összefonódik. Oldalát Squash vonal jellemzi, melynek ihletője a squash labda visszapattanó röppályája. Az ablakok íve felfelé húzódik. A hátsó lámpák a karosszériát ölelve építettek, az S vonala ugyancsak a labda pályájára utal, s lendületet közvetít.
Az utasterét tekintve a Nissan különösen kiemelte a hátsó megnövekedett lábteret, mely jelenleg 639 mm-es térdhelyet kínál, egyébként valóban nagy, kényelmes hely van a hátul utazóknak, a beszállást pedig megkönnyíti a majdnem 90 fokos szögben nyitható ajtó. Csomagtere 295 liter, amely alatt egy 30 literes tárolórekesz található. Családi csomagban rendelhető az előre csúsztatható hátsó üléssor. Ebben az állásban a csomagtér 411 litert tesz ki. A csomag a középső felszereltségi szintnél 150.000,-Ft, Tekna szinten alapfelszereltség.

nissan-note-csomagter


A Note a Micra 2 benzines motorjával kapható, ebből a DIG-S változat automata váltóval is. Kicsit tanakodtunk, hogy lesz ebből dinamikusabb lelkület apuciknak családi autója, s hazafelé megtaláltuk a választ, ugyanis sikerült egy dízel motoros változatot megkaparintani. A belépő motor és a dízel közötti árkülönbség kerekez 700 ezer forint, azonban nem csak 13,7 secundum helyett 11,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-ás sebességet, de fogyasztási adatai is jelentősen jobbak (lsd. lentebb), aki megteheti ezt a többletkiadást, feltétlen a dízel motoros változatot javasoljuk, ez viszont csak kéziváltóval vehető meg.

No, de mi az az Eco pedál? Hát nem pedál, hanem egy takarékos vezetést kijelző rendszer:
Az „eco" pedál egy gazdaságos vezetést elősegítő, kis méretű kijelző, amelyen egy csúszóskála minősíti a vezető takarékosságát a gázpedál állása alapján. A hirtelen és erős pedálkezelés  alacsony minősítéssel jár, míg a kisebb, finomabb pedállenyomások magasabb minősítést eredményeznek, ami környezettudatos autózásra utal.

nissan-eco-kijelzo


A kijelző egy gazdaságos vezetést elősegítő visszajelzőt is tartalmaz. A visszajelző a műszerpanel három fő műszere felett elhelyezkedő kék csíkból és egy 5 LED -et tartalmazó pontsorból áll (1 zöld pont a kevésbé takarékos, 3 zöld pont átlagos, 5 zöld pont kiemelkedően takarékos vezetőnek). A rendszer folyamatosan figyeli a vezető hatékonyságát, és valós idejű visszajelzést ad. Kevésbé hatékony vezetés esetén csak a középső elem világít. Maximálisan hatékony vezetés mellett a teljes csík ki van világítva.
Az ECO módot kiiktatva, nem éreztünk semmi változást az autó viselkedését illetően, ezért vissza is kapcsoltuk, mert este lévén már, igen mutatós a ECO-kék világítású műszerfal.

Említést érdemel még a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs technológiája, melyet a Note megkapott. Acenta középső felszereltségi szinttől 345 000,-Ft-ért rendelhető meg (az IT csomag tartalmazza a Nissan Connect navigációt érintőképernyővel és a 360 fokos AVM parkolókamerát is). A rendszer lelke a hátsó tolatókamera, mely elsődleges információt ad a képhez nem csak tolatáskor, de mind sávelhagyáskor (egy pillantásnyit késik a visszajelzés, ez a magyarázata), mind pedig a holttér figyelésekor. A rendszer képes még az autó közelében mozgó tárgy észlelésére és jelzésére is. A kamera lencséje automatikusan tisztul, koszt érzékelve mosás következik be melyet nevességet fel is szárít az automatika.
A Micrához hasonlóan a Note is alapfelszereltségben tartalmazza a légzsákokat, ISOFIX gyerekülés rögzítési pontokat, állítható magasságú kormányt, ESP, ABS és fékasszisztenst. Itt azonban már megjelenik a tempomat sebességhatárolóval, nappali menetfény, elektromosan állítható tükrök. A komfort csomagban található manuális klíma, CD-s rádió, USB csatlakozó és Bluetooth csatlakozás a Micrához hasonlóan itt is 300.000,-Ft-ba kerül.
Nissan Note árlista és felszereltségek letöltés


nissan-note-etyek


Végül nézzük meg a Nissan B szegmensben kínált modelljeit motorok, árak, fogyasztás, tekintetében néhány konkurenciával összevetve
Az ár-érték arány (azonos kivitel, motor (belépő és/vagy azonos cm3), ár, fogyasztás l/100 km (vegyes, város, országút). Marad a további döntéshez a kényelem, megbízhatóság, vezetési élmény.


Nissan Micra

1,2 literes benzinmotor 2.770.000,-Ft. Fogyasztás 5,0-6,1-4,3
1.2 l DIG-S 72kW (98 LE) 3.560.000,-Ft Fogyasztás: 4,3-4,2-3,7

Opel Adam ára (A szegmens)
1,2 literes benzinmotor 3.050.000,-Ft. Fogyasztás: 5,3-7,1-4,2


Nissan Note ára

1,2 literes benzinmotor 3.199.000,-Ft. Fogyasztás: 4,7-5,9-4,0
1,5 literes dízelmotor 3.899.000,-Ft Fogyasztás: 3,6-4,2-3,2

Opel Corsa ára (ötajtós)
1,2 l benzinmotor 3.220.000,-Ft Fogyasztás: 5,5-7,2-4,5
1,3 l dízel 3.940.000,-Ft Fogyasztás: 4,2-5,3-3,5

Volkswagen Polo ára (ötajtós)
1,2 l benzinmotor 3.472.410,-Ft Fogyasztás: 5,5-7,3-4,5
1.2 dízelmotor 4.102.650,-Ft Fogyasztás: 4,2-5,1-3,6

Új Ford Fiesta ára (ötajtós)
1.0l EcoBoost (100LE) M5 3.975.000,-Ft Fogyasztás: 4,5-5,9-3,7
1,25 l benzinmotor 3.715.000 Ft,-Ft 5,2-6,8-7,2
1.5l TDCi (75LE) dízelmotor 4.165.000,-Ft 3,7-4,4-3,3

Szerkesztői megjegyzés: Bár a Ford Fiesta benzinmotorral szerelt változatai drágább az előző három modelltől, fogyasztási adatai azonban jelentősen jobbak az Opel Corsatól és a Volkswagen Polotól. Dízelmotorok tekintetében az árkülönbség nem olyan jelentős, fogyasztásban viszont a legtakarékosabb Note és a Fiesta áll közelebb egymáshoz, míg az Opel Corsa és a Volkswagen Polo jóval nagyobb fogyasztással közlekedik.

uj-nissan-note-menetproba


Nissan Juke

1,6 literes benzinmotor 3.690.000,-Ft Fogyasztás: 6,0-7,6-5,0
1,5 literes dízelmotor 4.580.000,-Ft 4,2-4,8-3,5

Opel Mokka
1,6 literes benzinmotor 4.730.000,-Ft Fogyasztás: 6,5-8,4-5,4
1.7 l dízelmotor 6.130.000.-Ft Fogyasztás: 4,5-5,4-4,0

A Nissan Juke-tól az Opel Mokka benzinmotorral szerelt változata több, mint 1 millió forinttal drágább, míg a dízel motorért már 1,5 millió forinttal kell többet fizetni, azonban az Opel Mokka fogyasztási adatai is majdnem hasonló aránnyal nőnek a Nissan Juke-éhoz képest.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER