Címkék: Genf | Genfi Autószalon | Infiniti | Infiniti M

2010. február 23. kedd, 05:57

 

Kapcsolódó cikkek

Az új Infiniti M európai bemutatkozása a Genfi Nemzetközi Autókiállításon

Infiniti M37Infiniti M37
Infiniti M37

Az Infiniti, a világ legfiatalabb luxusautó márkája most első ízben mutatkozik be Európa hagyományos exkluzív autói között a nagy teljesítményű, aprólékosan kidolgozott, szenvedéllyel tervezett M-sorozattal a Genfi Nemzetközi Autókiállításon, a szedán kategória hagyományos képviselőinek alternatívájaként.

Benzin és dízel üzemű változatok léteznek, azonban hamarosan érkezik a hibrid meghajtású modell is. Az teljesítmény izgalmas világa nagyszerűen példázza a márka megalkuvást nem ismerő elkötelezettségét a felkavaró külső és a vezethetőség iránt, miközben a versenytársak által nem alkalmazott technológiát kínál.   Olyan új technológiák, mint például az aktív zajcsillapítás, a világ első oldalütközés elleni védelmi rendszere és a modern "Forest AirTM" klímarendszer teszik teljessé a sorozat járműveit. Mindezeken felül az üzemanyag-takarékos vezetés megkönnyítése érdekében intelligens gázpedál is helyet kapott az autóban. Mindez együtt az Infiniti M-sorozatának sok más újításával teszi teljessé az első európai piacra szánt M széria tagjait.

Infiniti M35 HybridInfiniti M35 hibrid meghajtással, 2011-től
Infiniti M35 hibrid meghajtással, 2011-től

Egy vadonatúj autó, az M-sorozat harmadik generációja, amelyet kifejezetten az európai piacra szántunk, az európai vezetési stílushoz és kezeléshez, valamint nagy teljesítményű motorral alakítottunk ki. Az 550 Nm nyomatékra képes 3,0 literes V6 dízelmotorjával az M30d a kategória legjobbjával kel versenyre.  Az M-sorozat 2011-től innovatív hibrid meghajtási lánccal is elérhető lesz.

A 4945 mm hosszú négyajtós változat igazi Infiniti tervezési vonásokat mutat, és a történelmi japán képzőművészetben gyökerező hagyományokra okosan építve csábító, új elemeket sorakoztat fel.

A klasszikus luxus sportautó arányok és az atlétikus elegancia ötvöződik ebben az első motoros, hátsókerék-meghajtású autóban. A tavalyi Genfi Autókiállításon bemutatott Essence Concept sportkupé ihlette M-sorozat kialakítását.

A kialakítás már ránézésre is komoly aerodinamikai hatékonyságot sugall, mind az alacsony légellenállás (Cd: 0.27), mind a nagy sebesség esetén fellépő zérus emelőerő tekintetében, amely részben az egyedi „kacsafarok" alakú csomagtartófedélnek köszönhető.

Belső tér
Az új M-sorozat tagjai a kategória legtágasabb ötüléses autói közé tartoznak. A széria az Infiniti eddigi legjobban sikerült utasterével büszkélkedhet, ami sokat sejtet egy pazar, sportos belső tereiről, illetve a természetes anyagok iránti elkötelezettségéről ismert autógyártó esetében.

M37S belső térM37S belső tér
M37S belső tér

A fél-anilin bőrkárpitok érzékiséget sugároznak. A burkolaton helyet kaptak az ezüstporral díszített fehér kőris fabetétek. Az autóiparban az M-sorozat autói esetében használtak először luxus bútordarabok, illetve első osztályú hangszerek anyagát idéző valódi fa betéteket.

A luxus kialakítás mellett az Infiniti M esetében a tervezők az eddigi legkomolyabb figyelmet szenteltek a kezelhetőségnek; mindezt fémjelzi a lenyűgöző, új, tökéletes ergonomikus kialakítású műszerfal. A tervezők minden apró részletre komoly figyelmet fordítottak, mint például az új generációs sebességváltó, illetve az Infiniti védjegyének számító analóg óra.
A dupla dugattyús lengéscsillapítóknak - az új Infiniti M nagy mértékű stabilitást biztosít Európa magasabb elvárásokat támasztó és nagyobb sebességhez szokott autóvezetői számára.

Infiniti M37Infiniti M37
Infiniti M37

Benzin illetve dízelmotor
Az M37 erőforrása az Infiniti karizmatikus 3,7 V6 benzinmotorja, amelynek hatékonyságát a motor változó szelepvezérlésű (VVEL - Variable Valve Event and Lift) hengerfeje garantálja. Maximális, 320 LE teljesítmény mellett 360 Nm-es nyomatékot képes leadni (266 lb ft). Az M-sorozat benzines és dízeles változatai esetében is az Infiniti 7 sebességes adaptív vezérlőprogram (ASC - Adaptive Shift Control) automata váltói viszik át a hajtóerőt.

Blind Spot InterventionTM (BSI - A holttérben haladó járművel való ütközést megakadályozó) rendszere
Az Infiniti Dynamic Safety Shield technológiája, amelynek célja, hogy 360 fokos „burok" védelmet nyújtson az autó körül, egyik eleme a Blind Spot InterventionTM (BSI - A holttérben haladó járművel való ütközést megakadályozó) rendszer. A BSI nemcsak figyelmeztet a szomszéd sávban haladó autókra, hanem aktívan közbeavatkozik, amennyiben az autót annak vezetője a mellette haladó jármű útjába kormányozza. A következő funkciók is a dinamikus biztonsági pajzs csomag részét képezik: intelligens távolság- és sebességtartó automatika lassú követési funkcióval, holttér-figyelmeztető rendszer a holttérben haladó járművel való ütközést megakadályozó rendszerrel együtt, távolságtartó automatika, ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer, és amennyiben mindez nem lenne elég, magában foglalja az intelligens vészfék-asszisztens funkciót is.

M37M37
M37

Az aktív zajcsillapítás funkció biztosítja, hogy a már eleve kitűnően hangszigetelt Infiniti M utasterébe nem juthatnak a nemkívánatos alacsony frekvenciájú motorhangok.  Az utastér hangszóróin keresztül ellentétes fázisú zaj hangzik, kioltva az alapzajt, ami által még kellemesebb környezetet varázsol az utastérbe.

A klímaszabályzó rendszer, amely a gyártó elmondása szerint az eddigi legfejlettebb, az Infiniti M modellek belső terében hűvös és megnyugtató környezetet biztosít. A rendszer neve a megidézni kívánt üdítő, szennyeződésmentes környezetre utalva a Forest AirTM nevet viseli.

A Forest AirTM hat technológiát egybefoglaló gyűjtőfogalom, amelyek közül néhány új, néhány korábban bevált Infiniti újításokon alapul, mint például a most még nagyobb teljesítményű és érzékenységű Plasmacluster ionizátor.
A harmadik generációs Infiniti M vadonatúj illat diffúzora kifejezetten a vezetést megkönnyítő, az erdő illatát idéző illatanyagok segítségével enyhén illatosítja a bejövő szellőző levegőt. Például a levélillat megnyugtat és enyhíti a fáradtságot, míg a trópusi borneol fa fájából nyert illatanyag nyugtató hatása mellett segíti a koncentrációt, ami komoly jelentőséggel bír egy olyan erőteljes és dinamikus autó esetében, mint az új Infiniti M.  Az illatok váltakoznak és időnként kerülnek az utastérbe.

Infinity M-sorozatInfiniti M-sorozat
Infiniti M-sorozat

Az Infiniti M sorozat egyéb újításai közé tartozik az ESP (Electronic Stability Program) dinamikus kanyarodás segítő rendszerrel (DCE - Dynamic Cornering Enhancement) és az Infiniti üzemmódválasztó kapcsolójával, amely az adott körülmények között elérhető maximális teljesítmény érdekében négy, a vezető által kiválasztható vezetési módot kínál: Eco, Sport, Snow és Standard üzemmódot. Az Eco (gazdaságos) üzemmód aktiválja az Eco Pedált, amely enyhe ellenállást fejt ki a gázpedál szükségtelenül intenzív megnyomása esetén, amely üzemanyag pazarlást eredményezne. Ez a szelíd és hatékony megoldás az üzemanyag fogyasztás csökkentésére a piacon egyedülálló.  A vezető, amennyiben nem kívánja használni az Eco pedál funkciót, kikapcsolhatja azt.

Európa összes M autó tulajdonosa élvezheti a Connectiviti multimédia rendszer, az öngyógyító karcálló fényezés és az Infiniti ügyfélközpontú filozófia (Total Ownership Experience) kínálta előnyöket.

Az új M-sorozat az első olyan M-széria, amely az Infiniti mind a 34 nemzetközi piacán megjelenik, beleértve Nyugat-Európát is, ahova szeptemberben érkezik.

Kialakítás
Hosszú motorháztető, rövid első túlnyúlás, hátrafelé döntött szélvédő és rövid hátsó rész: ettől lesz az új M-sorozat igazi Infiniti. Az erőteljes, áramvonalas alak dinamizmust, ugyanakkor szenvedélyt sugall.

Az M sorozat csomagtartó fedélbe épített „kacsafarok" spoilere nemcsak egyedi dizájnelem, hanem az aerodinamikai rendszer szerves része is. Ahogy a tetőről a csomagtartófedélen át leáramlik a levegő, nagy sebesség mellett sem keletkezik emelőerő.

Vezetés
Az M sorozat több lengőkaros hátsó felfüggesztési rendszere egyedülálló módon dupla dugattyús lengéscsillapítókat használ, amely útviszonyoktól függetlenül a kényelem garanciája.

A fejlesztés során az autókat különböző rugózási beállításokkal vizsgálták, változó útviszonyok mellett (még fekvőrendőrökön is át kellett hajtani), miközben a hátsó ülésen utazók kézírás tesztet végeztek.

Kényelem
A fő szempont a tapintás érzéke volt. „A módok, ahogy a tulajdonos az autó egyes alkatrészeit megérinti, eltérőek, ezért feladatunk az egyes alkatrészek esetében ideálisnak tekinthető 'tapintásérzet' megtalálása volt" - nyilatkozta az M Line belső terét tervező csapat egyik tagja. A cél egy puha tapintású utastér kialakítása volt, ugyanakkor mivel bizonyos alkatrészek nem lehetnek olyan puhák, mint mások, a lágyság és a tartósság közötti egyensúly megteremtésére kellett törekednünk.

A Genfi Autószalonon bemutatott Infiniti M37 műszaki adatai

Modell: M37
Motor: 3,7 l V6 változó szelepvezérlésű benzinmotor (VVEL - Variable Valve Event and Lift)
Erőátvitel: 7 sebességes adaptív áttétel-szabályzás automata váltó, hátsókerék meghajtás
Teljesítmény: 320 LE (316 bhp)
Nyomaték: 360 Nm (266 lb ft)
Felfüggesztés: dupla keresztlengőkaros első, többlengőkaros hátsó
Fékrendszer: ABS, fék asszisztens és elektronikus fékerő elosztó (EBD - Electronic Brakeforce Distribution)
Kormánymű: Járműsebesség érzékelős fogasléces kormánymű
Légellenállási együttható: Cd 0,27
Hossz: 4945 mm
Tengelytáv: 2900 mm
Szélesség: 1844 mm
Magasság: 1501 mm
Az európai változat végleges méretei az európai harmonizáció során változhatnak.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER