2012. június 17. vasárnap, 19:51

 

Utazás egy űrjárműben – foglalhatnám így össze az első élményemet az Infiniti FX prémium crossoverben. Borzalmas tömege (2.175 kg sajáttömeg) mintha úszna, de egyben mozdul el s könnyű irányítani. Az űrhajó panoráma ablakán át az orrész két oldalon lévő buborját látjuk. Az űrpilóta előtt fénylenek a kezelőszervek. Persze ez csak egy első benyomás víziója, sötétedés utáni első esti örömút a Vettel Infiniti kistestvérében.

 

Képgaléria
Infiniti FX 30d
Infiniti FX 30d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Infiniti FX 30d Premium felszereltséggel
Infiniti FX 30d árai, műszaki adatai és felszereltsége
FX éjszakai fényei

De miféle szerzet is az a Vettel Infiniti? Az űrhajó, Forma 1-es-pilóta változata.
Miután 2011-ben az Infinti beszállt a Száguldó Cirkuszba, pontosabban a Red Bull csapat szponzorációjába, Sébastian Vettel a márka nagykövete is lett.

2011. szeptemberében, pedig bemutatták a Frankfurti Autószalonon a Vettel számára készült tanulmányautót, melyet 2011. októberében már sorozatgyártásba is küldtek.
Az autót a V8 benzinmotoros FX50 S Premium alapjaira Vettel javaslatai alapján a Red Bull Racing együttműködésével fejlesztette az Infiniti.


vettel-fx-infiniti
Infiniti FXSV

FX50S jellemzői: 5 literes benzinmotor, 287 kw (390 LE) 6500 percenkénti fordulatszámnál, 500 Nm., 4400 percenkénti fordulatszámnál. 0-100 km/h-ra 5,8 mp alatt gyorsul, 250 km/h-ás végsebességre képes 21 490 600,-Ft-ért. A „büntetés” mindezért a fogyasztásban jön elő vegyes fogaszásra 13,1-, városi fogyasztásra pedig 18,9 l/100 km adatokat ad a gyártó.

Az 5,0 literes V8 motor áthangolták, így a teljesítmény 420 lóerőre nőtt, az a Red Bull Racing által kifejlesztett, nagy leszorító erőt garantáló aerodinamikai csomag pedig 300 km/órára növelte a végsebességét az Infiniti FXSV limitált szériás változatnak.

A Magyarországon elsőként portálunk által tesztelt autót 230 lóerős 3 literes V6-os dízelmotor küldi 8,3 mp alatt 0-100km/h-ra 10,2 litert eszik meg 100 km-en vegyes útvonalakon és alapáron 17 920 900,-Ft-ba kerül.

infiniti-fx-30-d

Kívülről egyébként egyáltalán nem tűnik olyan futurisztikusnak az orr rész két oldalán vonuló púp, mint a volán mögül, s az autó is kisebbnek látszik, mint belülről érezve. A Vettel változat ráadásul 2 cm-rel alacsonyabb is.




Beülve az M30-ban tapasztalt kényelem és extrák, illetve az EX-ben megismert műszerfal fogad. A beltér összképe számomra komor, mert minden fekete, jobban szerettem az EX vajszínű eleganciáját, s az M30 kőrisfa betéteit, melyek meleg színei barátságosabb hangulatot varázsoltak az utastérnek. A műszerfal világítása sötétkék, de nem rideg.
Az anyagok ebben az Infinitiben is kellemes tapintásúak, jó fogású a kormány és puha a könyöklő. A kényelmes ülés magasságban és deréktámaszban is állítható, a személyes beállítás memória funkcióval. Ülésfűtést és ülésszelőztetést is kapunk, melyek gombjait a tároló és a váltó között találjuk. A tükrök a műszerfal bal oldaláról állíthatóak, a más autókban megszokott helyükön itt, az ülésmemória gombjai vannak.

Az FX-ben (és az EX-ben is) 3 küllősre zsugorodott a kormány, azaz eltűnt az alul 2 oldalon lévő zavaró rész, viszont megjelent a kormány mögött 2 fül, melyekkel válthatjuk a sebességet. Ilyenkor nem kell az automatát átbillenteni, bármelyiket meghúzva az autó rögtön észreveszi, hogy mi akarunk ezentúl váltogatni.
A középkonzolt az érintőképernyős kijelző koronázza meg. Előtte a menübeállító pad, alatta a rádió és cd/dvd vezérlő az „óraszíjban” ezalatt pedig a kétzónás klímabeállító gombok vannak. A klíma befúvói teljesen elállíthatók a testtől. A hamutartót a váltó előtt találjuk, jó lenne ezen a helyen telefon-kulcstároló kialakítása is.

infiniti-fx-muszerfal


Az FX utasterét elektromosan nyitható napfénytető világítja meg. Nyitógombját a billenéssel kapcsolható nagy olvasólámpák között találjuk.

infiniti-napfenyteto


A hátul utazókat kényelmes üléshelyek fogadják elegendő láb- és fejtérrel. A hátsó rész pohártartói az ülések közötti támla lehajtásakor tűnnek elő.

infiniti-fx-utaster


A csomagtér 410 literes, a hátsó üléseket lehajtva 1305 l-re nő. Két gyerekes szülők szerint, (harmadik érkezőben) számukra megfelelő méretű lenne. Az alját felhajtva az erősítőt és a gumijavító szettet találjuk, defekt esetén használva 80 km/h-ás sebességgel tud az önmagában 2 tonnás jármű haladni.

infiniti-csomagtarto


Az autót gombbal indítjuk, a láb-kéziféket a kuplung helyén találjuk, benyomással oldjuk. Hamar meg lehet szokni az autó méreteit. Az FX-et ellátták vezetési stílus tanulási alkalmazással, azaz az elektronikus vezérlésű, 7 fokozatú automata sebességváltó, manuális üzemmóddal és magnézium váltófülekkel vezetőhöz alkalmazkodó tanulóalgoritmussal érzékeli a vezetési stílust, és ahhoz illeszkedően alakítja az automatikus sebességváltást.

A távolságtartó tempomat élvezetes és valóban biztonságot nyújt! A távolságot 3 fokozatban lehet állítani. Ha lassabban haladó jármű megy előttünk, mint a mi beállított sebességünk, az autó magától fékez és tartja a választott követési távolságot, ha megnyílik az út előtte visszagyorsul az eredetileg megadott sebességre. Azonban ha az előttünk menő autó állóra lassul, akkor az autónk is lelassul, ha megáll pár mp után kikapcsolja a tempomat beállításait, s ha sebességben hagytuk elindul 1-es fokozattal.
Figyelnünk akkor kell, ha a beállított követési távolságunkba például előzés után bejön egy autó, mert idő amíg észre veszi, hogy megzavarták az asszisztenciáját.
Továbbá azt sem mertük kipróbálni, mi van ha látjuk távolabbról, hogy a sor előttünk áll. A gyártó szerint jól tettük, mert erre vonatkozó kérdésünkre az alábbi tájékoztatást adták:
"Szükség esetén az intelligens fékasszisztens lefékezi az FX-et amíg újból vissza nem áll az autók közötti optimális távolság. A rendszer nem alkalmas az ütközések elkerülésére és nem tekinthető figyelmeztető eszköznek. Ezek a rendszerek nem képesek automatikusan álló helyzetűre fékezni a gépkocsit."

Nagyszerű kiegészítő vezetőtámogató rendszer az Infiniti sávtartó automatikája, amely előbb hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, hogy kicsúszott a sávból, majd korrigálás hiányában fékezi az autót és visszakormányozza a sávba.
Erősebb kormánymozdulatnál bizony bele fogunk gurulni az árokba, azonban ez a vezetőt segítő rendszer álmosodó vezetőknek nagy segítség.
Ezért akiknek sokszor kell életvitelük miatt hosszú utakat autóval megtenni, azoknak egyenesen ajánlott egy Infiniti beszerzése - persze nyilván, ha azt anyagi helyzetük is megengedi..
A fenti két vezetéstámogató rendszer elérhető 15.785.000,-Ft-ért az Infiniti M37 AT GT Prémiumban.


infiniti-fx-30d

A kormányszervó beállítása nagyon kellemes, bár sebességhez igazodik, mégsem keményedik fel bántóan nagyobb sebességnél. Erősebben is csak a távolságtartó menetsebesség és sávtartó asszisztens bekapcsolásakor.

A sofőr amikor távozik autójából a kormány felemelkedik, az ülés hátrahúzódik; egy Infiniti tulajdonos kiszállni is kényelmesen tudjon.

Az utasok biztonságát 6 légzsák (vezető- és utasoldali, első oldallégzsákok, valamint függönylégzsákok elöl és hátul), aktív fejtámlák vigyázzák, és 5 csillagos EuroNCAP törésteszt minősíti.
Az autó épségének megtartását a parkolókamera és a sarkokon elhelyezett parkolóérzékelők, az első, hátsó és oldalsó kamerák segítségével a kijelzőn megjelenített az autó 360°-os, madártávlatú képe segíti.



Infiniti FX 30d Premium felszereltséggel
Infiniti FX 30d árai, műszaki adatai és felszereltsége
FX éjszakai fényei



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER