2011. december 11. vasárnap, 21:31

 

Ennél nagyobb elismerést tesztelő nem írhat le. Hogy miért? Mert könnyű autókról jókat írni, (pláne, ha tényleg jók), de nem nehezíti a vállunkat, hogy hosszabb távra kell választani és vele élni naponta, s nem a megdolgozott, megspórolt javainkat kell érte adni. Ebben a kategóriában pedig nem is keveset kérnek ezekért a járművekért.

Képgaléria
Infiniti EX30d
Infiniti EX30d
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Infiniti EX 30d teszt GT felszereltséggel
EX 30d GT ára, műszaki és technikai adatai
Infiniti EX 30d éjszakai fényei

Persze sajnos nem tudom megvenni, de megvenném, ha tehetném, s a szeretteimnek is vásárolnék belőlük. Miért? Mert az autó nagyon szép, különleges, mert még nem általánosan elterjedt, mint már más márkák prémium gépei, s nem utolsó sorban nagyon jó. Kezelhetőségével, kényelmével és menettulajdonságaival, megjelenésével hosszú időre fog tulajdonosának örömet okozni.

Az autó már kívülről – legalábbis a nálunk járt sötétkék színnel, krómcsíkokkal, hátsó ablakoktól sötétített ablaküvegeivel – prémium kategória megjelenésű, büszke, de nem arcoskodó képet mutat. Menettulajdonságait pedig a kettős kipufogóvég és a hátsó ablak felett lévő légterelő szárny vetíti előre.
A Nissan különösen kedveli mostanában a bugyros autólámpákat, ezen az autón inkább egy márkajelleg hátul, de megtartja eleganciáját.

infiniti-ex

infiniti-fenyszorok
Első lámpaburái nem emelkednek ki különösebben, azonban gyönyörűségesen variálták a fényforrások elosztását.
Az oldalsó ablakokat körülövező króm csík a német márkákat juttatja eszünkbe, úgy, hogy az autó nem veszít saját márkajellegéből.
Crossoverhez mérve látványra nem túl magas, belülről máshogy éljük meg, orra első ránézésre túl hosszúnak tűnik. Összképe japán autót juttat eszünkbe, s evvel ki is törölte a kék szín-krómcsík német márka asszociációt.
Kerekei nagyok, de arányosak. Gumiméret: 225/55 R18.
Az övvonalat főleg a kilincsek és az oldalsó indexlámpák vezetik, különösebb rafinált karosszériatörések nélkül. A küszöb krómvonala szép alapot ad az autó összképének.

infiniti-ex-gt

Infiniti I-Key-vel megérintve az autó kilincsén lévő érzékelőt, az autó nyithatóvá válik. Gyönyörű törtfehér bőrkárpitozást pillantottunk meg. Fehér műanyagok és bőrök fémdíszítésekkel. Lenyűgöző, hívogató, elegáns. Megjegyezzük a vajszínű szőnyeg tisztán tartása nyűgös lehet, de – véleményünk szerint – megéri. Infiniti jelzés a küszöbön és az ülések bevarrásában is.

infiniti-utaster

Beülve ennek a csodálatos autónak az ülésébe, elektronikusan állíthatjuk be az ülés magasságát, kormányhoz való távolságát és a deréktámaszunkat is. Természetesen a kormányt hasonlóképp igazíthatjuk minden irányba, ugyanígy a tükreinket is, melyet az autó személyes beállításként jegyez meg.
A kézifék lábpedálos, az ülésfűtés jár egy ilyen autóhoz.
Elindítása gombbal történik. Minden nagyon egyszerű, ha nem találnánk meg azonnal, a műszerfal kijelző azonnal javaslatot ad.
Ez mind dicséret. Egyrészt elvárjuk egy ilyen modelltől, mégis van pár ellenpélda amelyhez az esetleges 2 diplománk mellé felsőfokú márkatanfolyamot kéne elvégeznünk. Nos az Infiniti EX modelljében nem kell.

A kék-narancssárga színekben pompázó fordulatszám mérő- és kilométeróra között találjuk a digitális értesítőt. Balra kis körben a hűtővízfok, jobbra pedig az üzemanyagszint órákat.

kijelzok


kormany
Az ékes és mindenhol jófogású kormányról vezérelhető a telefon, rádió, menethatárolók. A kormány szervoja könnyű, beállítása nagyon jól eltalált.
Nehezen szokom meg a menü vezérlésnél a fel az le és fordítva – talán ennyi az összes hibája az autónak.

Az a csodálatos középkonzol

Az Infiniti EX-ben nem dísz, nem helykitöltő, hogy valamivel üssük el. Felszereltségét tükrözi logikus elrendezésben.
A funkcionalitást azonban gyönyörűen díszítik.
Felül találjuk az érintőképernyős kijelzőt, mely DVD üzemmódban is funkcionál.
Navigációja gyönyörű és többféleképp lekérdezhető, úti célra rábökve, is tervez. A jelen képen a hosszúsági-szélességi fokú tájolást láthatjuk műholdakkal való kommunikációval.

navigacio


A parkolókamerák fölülről összevágott képet mutatnak az autó helyzetéről és külső környezetéről.

kamera

A képernyő alatt lejtett padon a menüvezérlés. Az analóg órát óraszíjszerű dizájn veszi közre, cd, dvd, és rádióvezérlés gombait találjuk meg rajta. Ezalatt van a klímaszabályozás, majd a kis hamutartó szivargyújtóval. Mindez mahagóni-barna faberakások között.

infiniti-muszerfal

Nem szeretem az automata váltót, de ezt szeretem. Jobban reagál mint az M35d, manuális szekvencionálisra áttéve pedig igen élvezetessé teszi az összkerékhajtású autó vezetését. 100 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul, ami nem is olyan rossz egy 2 tonnás gépjárműtől.
A váltó amúgy a vezetőhöz alkalmazkodó tanulóalgoritmus szerint érzékeli a vezetési stílust, és ahhoz alakítja az automatikus sebességváltást – mondja a gyártó. Aki nem szereti, hogy beleszól az autó a vezetésbe annak jó és rossz hír egyben.
A sokat elpuffogtatott intelligens meg sportos és efféle jelzők itt most valóban igazak.

Arra nem is érdemes kitérni a klíma kényelmes-e, természetesen nem megy testre a hideg. Minden jól beállítható, erről nem is méltó beszélni többet ennél az autónál.

Utasok utazása
Ebben az autóban az anyós is fűtött ülésben helyezkedik el. A hátul utazók szép bőrkanapén ketten kényelmesen helyezkedhetnek el bőséges helyen, míg a középen utazó – általában gyerek harcolja ki ezt a kiváltságot -, magasabb helyzetből figyelheti apa vezetéstechnikáját.

hatso-ulesek

A hátsó ülések lehajtása csomagtérből gombbal indíthatók, de belülről is lehet, a gomba felhúzásával. Értelemszerűen amíg a piros szín látszik az ülés nincs rögzítve

Csomagtér
Ne várjunk egy prémium crossovertől egyterű mármár kisfurgon méretű belteret, azonban a csomagtér jól pakolható 340 l méretben (kalaptartót kivéve hátsó szélvédőig nől), a hátsó ülések lehajtásakor kárpit darabok borulnak a csatlakozásokra, így kellemes erdőszéli piknik után akár kényelmesen szundíthatunk is egyet utastársunkkal az Infiniti autónk védelmében.

rakter


Motortér
Nincs kitámasztója a motorházfedélnek, tehát nem csapódik még a szerelő fejére sem, bár információink szerint az Infinitiket nem kell elektronikus vagy más meghibásodással sokáig szervizbe vinni.

A teszt összeállításakor ismét átéltem az autóval töltött perceket, órákat, napokat. Legszívesebben azonnal elindulnék egy márkakereskedés felé, hogy megvegyem, hazahozzam végleg. De én nem tehetem meg, sajnos. Azonban, pláne Karácsony közeledtével arra tudok bíztatni mindenkit, akinek anyagi helyzete megengedi; ajándékozza meg magát vagy családtagját egy ilyen különleges és tartós örömet okozó autóval.

gt-infinti-ex

Infiniti EX 30d teszt GT felszereltséggel
EX 30d GT ára, műszaki és technikai adatai
Infiniti EX 30d éjszakai fényei



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER