2011. április 24. vasárnap, 14:21

 

Dzsinn kérem, szíveskedjen kiállni, 10 perc múlva indulunk. János ma nem jön, maga fog vezetni. Kérem, készítse be a mai konferencia videóanyagát. A gyárba megyünk. Kapcsolja be a körkörös védelmet és figyeljen a sebességkorlátokra. Az Infiniti M30d tesztje után valószínűsítjük ez nem a távoli jövő.

Képgaléria
Infiniti orr
Infiniti orr
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az Infiniti egy japán felső kategóriás márka, mely vetélytársainál alacsonyabb áron kínál kényeztető biztonságot és luxust.

Külső dizájnja – mondja a gyártó sportkocsikat utánoz - nekünk tetszetős volt, hogy szerintünk sem nem arcoskodó sem nem morcos a kinézete – de hát egy jó Dzsinn szolgálatkész és kedves, másokat sem bánt, s ki mondana például egy Porsche arcot morcosnak – azonban elegáns és kategóriáját képviselő.
A feketének nevezett szín szürkéskék.

infiniti-m30

Belső tér. Dizájn és kényelem
A vezérlőpult lenyűgöző, vezetőt kiszolgáló, többféle rakodótérrel. A formák lekerekítettek.
Lenyűgözőek a színek és az anyagok. Finom szürkésbarna bőrkárpitozás keveredik a halvány rózsaszín bevarrásokkal. A műszerfalon fehér kőrisfa betétek ezüstpor díszítéssel. Elegáns.

Az ülések természetesen állíthatóak, mint a kormánymagasság is. Hátsó ülések tágasak, kényelmesek, egy kicsit lehetne nagyobb a lábtér.
Az ülések sportülésre emlékeztetők, de puhák és bőrbevonatúak, beülés után a biztonsági övet az elektronika beállítja kényelmesre és észrevehetetlenre, majd kikapcsoláskor csöndesen behúzza. Az ülések háttámlájába is építettek hangszórókat.
A könyöklőket nem japán férfiméretekre szabták, nőknek a középsőt is előre kéne húzni, de azt nem lehet.

infiniti-vezetoules

infiniti-utaster

Tolatáskor a videokamera képernyőjén megjelenik a hátsó tér. Amerre áll az autó és ahova kormányozva érkezik. Tükrökhöz szokott szemünk lassan elkezd megbízni benne, megérdemli. A tükrök azonban segítően leereszkednek, ha mégis használni kívánjuk őket.
Kiszálláskor a kormány felemelkedik, és az ülés előzékenyen hátrahúzódik.

tolato-kamera-kijelzo

A klímaberendezése nagyon kellemes, akik a lehúzott ablakú kikönyöklős stílust kedvelik, azok is megszeretnék. Érezhetetlenül oszlatja el a hűtött levegőt, ebben nem fog reumát kapni az ember lába.
A napfénytető elektromosan működtethető, mint ahogy a hátsó árnyékoló is.
A csomagtartóban talált Infiniti elakadásjelző háromszög, melyet egy kisautó menetszele is felborít nem méltó az autóhoz. Tudjuk egy Infiniti nem fog lerobbanni, mégis javaslunk a gyárnak egy 10 eurós befektetést.

Vezetés

Az Infiniti 4 féle üzemmódban vezethető Eco, Normal, Sport, Snow. A 7 fokozatú automata sebességváltót manuális móddal is kiegészítették.
A gázpedál Eco üzemmódban is alig érezhető, kis nyomásra is érzékenyen reagál. Kemény gázadásra sajnos sokáig gondolkozik, még sport módban is, utána azonban keményen húzni kezd.

infiniti-muszerfal

Meglepően jó érzés volt kipróbálni a sávelhagyás és ráfutásvédelmet. A jó Dzsinn szelíden, de visszatette az autót a sávba, illetve csöndes visszatartással tartott egy biztonságos követési távolságot. Ekkor nem értettük miért nincs videó funkció a képernyőben, aktuális kedvenc filmünk megtekintését segítendő.
A tempomat a ráfutásvédelemmel együtt használva kényelmes. A Speed limit (legnagyobb limitált sebesség) funkciót veszélyesnek éreztük. Persze ez traffipaxnál előnyös, hirtelen manőverre kényszerülésnél azonban veszélyes lehet.

Az Infiniti vezetése sportautó rajongóknak unalmas, de nem is nekik találták ki. Gyorsulása élénk, élvezetes – már amikor rászánta magát, hogy nekiindul, de utána megint csöndes érezhetetlen suhanásba megy át. Ezt segítették az aktív zajcsillapításával is.
Ezért a szlalompályát nem szereti. Mondják egy Mercedesszel „vonulni kell”, hát az Infiniti sem szereti, ha rángatják. Megteszi szeszélyes gazdájának, de csöndes értetlenkedéssel.

Kérés az Infinitihezinfiniti-kormany
Kérjük, kedves Infiniti, ha nem János vagy a Dzsinn vezeti az autót, hanem Mayer úr – még rakoncátlan fia -, aki nem akarja tudni a szabályos kormányfogást, szíveskedjenek a műanyagot ott a belső szélen lekerekíteni, mert kényelmetlenül vágja a kezet. Köszönjük.

Multimédiás csomagja:
Navigációs rendszere 30 GB-os merevlemezzel és RDS-TMC-vevővel felszerelt Michelin-kalauzzal és 3D útvonalpontokkal az érintőképernyős központi kijelzőn.
CD/DVD lejátszó, MP3 WMA DivX kompatibilis
Bose Premium Surround Sound system 5.1 csatornás dekóderrel, 16 hangszóróval

Kiknek ajánljuk?
Akik nem ragaszkodnak az épp ügyeletes presztizsmárkákhoz, cserébe viszont egy olyan szép és kényelmes autót kapnak, amely vigyáz a biztonságukra és a legfejlettebb technológiákkal és luxussal kényezteti tulajdonosát.

infiniti-elolrol

A Tesztautó tulajdonságai

Motor: 238 lóerős turbófeltöltővel ellátott 3 literes V6-os dízelmotor
Nyomaték: 550 Nm
Gyorsulás 0-100 km/órára. 6,9 mp
Végsebesség (elektronikus korlátozással) 250 km/h
Üzemanyag fogyasztás 7,5 liter/ 100 km
(Teszt alapján nagyobb részt városon kívül és Eco üzemmódban)
Üzemanyag tartály 80 l
CO2 kibocsátás 199g/km
Hosszúság: 4,945 m
Szélesség: elöl 2 m, hátul 1,60 m
Saját tömeg: 1845 kg
Hátsókerék meghajtás
Váltó: 7 fokozató automata, manuális üzemmóddal
Keréktárcsák 18 colos 10 küllős könnyűfém felni
Csomagtartó: 450 literes
Ár: 17.950.000,-Ft

infiniti-oldalrol-kep

Az Infiniti M30d 15.270.000 forinttól indul.
Alapfelszereltség a hétfokozatú automata sebességváltó, bi-xenon fényszórók, elektromosan állítható első ülések 10 állítási ponttal. A tolatókamera első és hátsó parkolóérzékelővel és kijelzővel, merevlemezes (HDD) hangrendszer, valamint az Infiniti üzemmódválasztó kapcsolója (Sport, Normal, Snow és Eco). A 6 hangszórós audió rendszer, az I-Key könnyű beszállás, csomagtartó nyitás funkció. Motor 3.0 V6 RWD

Az Infiniti Infiniti M30d GT ára 16.220.000,-Ft Forint.
Amiért többet fizet a vevő: fél anilin bőrkárpit, fűtött és szellőztethető vezető és utasülés, Forest Air szellőztető rendszer. Fehér kőrisfa díszítő betétek. Navigációs rendszer Michelin kalauzzal, 3D útvonalpontok. CD/DVD lejátszó.

Az Infiniti Infiniti M30d GT Premium 17.950.000 forintba kerül.
Alapfelszereltségben kapjuk:
Dinamikus kanyarodást segítő rendszer
Dynamic safety Shield biztonsági csomag (holttér figyelmeztető rendszer, távolságtartó automatika, ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávelhagyást megelőző rendszer, intelligens fékasszisztens).
Forest Air levegőztető rendszer (klíma)
Elektromosan működő hátsó napellenző

infiniti-dizajn

infiniti-m30d-hatulrol


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER