Címkék: 2014 | árak | bemutatás | Civic | Honda | kombi | műszaki adatok | Tourer

2014. február 27. csütörtök, 16:07

 

A tavalyi Genfi Autószalonon koncepció autóként jelent meg a Honda Civic Tourer, mely sorozatgyártásra érett változatát idén januártól készítik az angliai swindoni üzemben. Itt készül a Civic Tourerhez is kínált 1.6 i-DTEC erőforrás is, amit kifejezetten az európai piacnak fejlesztett a Honda.

A Honda az európai igényekre reagálva építette meg a Civic Tourert, felismerve, hogy az alsó-középkategóriás kombik iránti kereslet a jövőben tovább nőhet. A tervezés megkezdése előtt átfogó piackutatást végeztek, melynek során felmérték, milyen igényei vannak a vásárlóknak egy kombival szemben. Az eredmények azt mutatták, hogy főként a kisebb vagy használt autóból átülő, fiatal, kisgyermekes családok és a - gyerekek önállósodása után felsőbb kategóriáról visszaváltó - idősebb párok választanak kombit, s mindannyian az alábbi jellemzőkre helyezik a hangsúlyt: tágas csomagtartó, sok pakolórekesz, bőséges helykínálat az első sorban, könnyű manőverezhetőség a parkolások során, kiemelkedő teljesítmény és üzemanyag-takarékosság. Emellett a felsőbb kategóriáról váltó vásárlók kiemelték, hogy a magas felszereltség és kiváló menetkomfort is fontos szempont a vásárlás során.



Mindezeket figyelembe véve alkották meg a 9. generációs Civic ötajtós modelljéből a Civic Tourert. Közös vonásaik a lendületes vonalvezetés, a 2014-es évre felfrissített orr-rész az új fekete hűtőmaszkkal és meredeken emelkedő első szélvédővel. Az ablakkeretbe simul a hátsó rejtett ajtókilincs. A kerékjárati veket fekete szin jellemzi a 17 colos ezüst-fekete aluminium felnivel együtt. A hátsó oldalablak túlnyúlik a D-oszlopon, és elfedi azt, a hátsó ajtók ablakkerete pedig 17 milliméterrel magasabbra került az ötajtós Civic-hez viszonyítva.
Az áramvonalas kialakítás alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást tett lehetővé. Az oldalsó és hátsó szpoilerekkel felszerelt Civic Tourer légellenállása még az ötajtós Civic-énél is kedvezőbb, széndioxid-kibocsátása pedig 99 g/km.


Az utastér sportos dizájnelemekből épül fel magán hordozza mindazon újításokat, melyeket a - nemrégiben modellfrissítésen átesett - ötajtós Civic-ben is megtalálunk. Ilyen például a fehér varrásos kormány, ülés és térdtámasz, az audiorendszer és a kormány fekete gombokat kaptak., a levegőrostélyok pedig krómozott műanyag keretet. A kormánykerék pedig nagyobb átmérőjű lett.


Helykínálat
A kombi modellváltozat 235 mm-rel lett hosszabb az ötajtós kivitelnél, viszont kiemelten fontosnak tartja a gyártó megemlíteni, hogy a csomagtér a 624 literes befogadó képességével az alsó-középosztály legnagyobbja, a hátsó ülések ledöntésével a raktér 1668 literes lehet.

A Tourer méretei, hosszúság, szélesség, magasság mm: 4535/17701480
Ötajtós Civic méretei: 4300/1770/1470



Csomagtaró méretei: Tourer 624/1668 l, ötajtós 477/1378 l
Rakodóperem magasság a kényelmesebb pakolhatóság érdekében mm: Tourer 565, Ötajtós 702
A rakodónyílás magassága, szélessége mm: 744/1032

Az üzemanyagtartályt mindkét modell esetében az első ülések alá helyezték, így tágasabb utasteret kaptak. A hátsó üléseket síkba lehet dönteni, illetve hátra fel lehet hajtani, ezt a Honda Magic seats-nek, varázsüléseknek nevezi. Ötletesen a csomagtérrolónak külön tárolót alakítottak ki, így, ha arra nincs szükség gyorsan elpakolható, anélkül, hogy azt külön rögzíteni kéne. A csomagtérpadló alatt további 117 liternyi rakodóhely található.








Futómű
A Tourert adaptív hátsó lengéscsillapítójával szerelték. A rendszer Comfort, Normal és Dynamic üzemmódban használható rendszer folyamatosan figyeli a jármű súlyterhelését, valamint az útviszonyokat, s úgy szabályozza a lengéscsillapítók működését. A rendszer működésének lényege, hogy a lengéscsillapítókban speciális mágnesszelepeket helyeztek el, melyek révén szabályozható a hidraulikafolyadék áramlása, ezáltal a csillapítás erőssége. Az ideális hangolás érdekében a vezérlőelektronika három szögmérő szenzor és a CAN-bus rendszer segítségével figyeli a karosszéria mozgását, és a pillanatnyi viszonyokhoz igazodva teszi lágyabbá, illetve keményebbé a rugózást. A futóművet az európai igényekhez igazították a fejlesztés során.
A Tourer első futóműve MacPherson szisztéma alapján épül fel, míg hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. A lengéscsillapítók hangolása az alapmodellhez viszonyítva egy fokkal még kényelmesebb lett, és az elektronikus szabályozású szervokormány (EPS) áttétele is más, így precízebbé vált a kormányzás, s nagy sebességnél és/vagy erős oldalszélben is biztonságosan vezethető az autó.
Fontos fejlesztési szempont volt, hogy a Civic Tourer nagy tempónál is megőrizze kiváló úttartását. Ebben nem csak a nagy merevségű, különleges tetőoszlopokkal erősebbé tett kocsiszekrénynek van óriási szerepe, hanem a hátsó szpoilernek és padlólemez alsó burkolatának is, ezek ugyanis a légáramlás szabályozásával garantálják, hogy mindig stabil maradjon a jármű.


Motorok
A Civic Tourert kétféle motorral kínálja a gyártó; 1,8-literes, benzines i-VTEC erőforrást vagy az 1,6 literes i-DTEC dízelmotort



Az 1,8-as benzinmotorhoz kézi és automata váltó is társítható, a dízelmotort kéziváltóval vásárolhatjuk meg.
Az új, 1,6 literes i-DTEC dízelmotor az Earth Dreams motorcsalád első európai piacra szánt tagja. Az új 1.6 i-DTEC motor alumínium hengerfeje nyitott vízterű alumíniumblokkhoz kapcsolódik. Ez a konstrukció a kategória legkönnyebb erőforrásává teszi az 1,6-os egységet, súlya 47 kilogrammal alacsonyabb, mint a 2.2 i-DTEC hajtóműé. A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett csak nyolc milliméter, s jelentősen könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. A motor forgatónyomatéka 300 Nm.
Mi a benzinmotoros változatot vezettük. Alsó tartományban nem sok ereje van, felső tartományban viszont felébred a mehetnék kedve. A tesztfogyaszásunk 8,8 litert mutatott a fedélzeti kamera, mely abszolút vegyesnek mondható, hiszen esetünkben 2 vezetési stílus, próba város és országút is beleesett a tesztútba.



186 cm-es kolléga a hátsó ülésen

A Civic Tourer is megkapta a Honda Eco Assist rendszerét. Ez folyamatosan figyeli a sofőr vezetési stílusát, s annak függvényében változtatja a sebességmérő háttérvilágításának színét, hogy a vezető mennyire gazdaságosan kezeli az autót. Ha takarékosan halad, a műszer  színe zöldb, erősebb gázadásra viszont fehérre vált. Kiegészítésként a vásárlók megrendelhetik az Econ üzemmód-kapcsolót, ami - a drive-by-wire rendszer segítségével – úgy szabályozza a motor működését, hogy alacsony fordulaton nagyobb forgatónyomaték álljon a sofőr rendelkezésére, s ezáltal még gazdaságosabban vezethessen.
Az start-stop motorleállító és újraindító rendszer a kéziváltóval szerelt modellekben alapfelszereltség.


Biztonság
A Civic Tourerhez minden menetbiztonsági kiegészítő elérhető, ami az ötajtós Civic-hez, így ez a modell is megkapta az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén.
Minden modellhez alapáron járnak az első front- és oldallégzsákok, valamint a függönylégzsákok, melyek az utastér teljes hosszúságában felfúvódnak a két oldalon.


A Civic Tourer menetbiztonsági kiegészítők teljes sorát vonultatja fel.
A Fejlett Menetbiztonsági Rendszer egy új, szenzoralapú aktív menetbiztonsági rendszer, amely kamerák, kis hatótávolságú lézerradarok és hagyományos radarok révén pásztázza a jármű környezetét.

Az Aktív Városi Fékrendszer km/óra alatt működik, a ráfutásos ütközéseket hivatott megelőzni. Lézerradarja folyamatosan figyeli a jármű előtti teret, és ha úgy méri fel, hogy a jármű túl gyorsan közelít az előtte haladóhoz, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékrendszert a rendszer kikapcsolható, a motor újraindításakor újra aktív.
Az autó akkor is megáll, ha a vezető a gázon "áll". Kipróbáltuk.



A Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer a járműbe épített többcélú kamera adatait elemzi, s felismeri, ha akadály felé közeledik az autó. Az igény esetén kikapcsolható, 15 km/óra felett aktiválódó berendezés vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a sofőrt a veszélyhelyzetre. Az akadálytól való távolságot, a vezető maga állíthatja be.

Az automatikus távolsági fényszóró 40 km/óra felett lép működésbe, s annak megfelelően kapcsolja fel és le a reflektort, hogy milyenek a fényviszonyok, illetve hogy milyen távolságban vannak a szemből érkező járművek.

A Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszernél kamera figyeli a jármű környezetét 64 km/óra fölött aktív, sávelhagyáskor vizuális és hangjelzéseket ad, a rendszer ki is kapcsolható.

A Közúti Jelzőtábla Felismerő rendszer a többcélú kamera segítségével azonosítja az útmenti KRESZ-táblákat, s megjeleníti a kijelzőn. Egyszerre két táblát képes megjeleníteni, a baloldalon a sebességhatárokat mutató táblákat, a jobboldalon pedig behajtani tilos jelzést. A rendszer gyorsan reagál, a sebességhatár feloldó táblákat is gyorsan felismerte. Fölösleges információkkal például a teherautókra vonatkozó sebességkorlátozásokkal nem terheli a vezetőt.

A Holttérfigyelő rendszer radartechnikára épül, szenzorjai 20 km/óra felett folyamatosan monitorozzák a vezető által nem látható részeket, mind a személy-, mind pedig a teherautókat egyaránt érzékeli. A figyelmeztetés a külső tükrön jelenik meg. Ha a holtérben jármű halad s a vezető bekapcsolja az adott oldalon az irányjelzőt, a fény villogni kezd, s hangjelzést is ad a rendszer. Ez a biztonsági segéd is kikapcsolható.

A Kitolatást Segítő Rendszer a hátsó lökhárítóba integrált radarok segítségével figyeli tolatás közben keresztirányú forgalmat, az eszköz a 25 km/óránál alacsonyabb sebességgel érkező személy- és teherautókat jelzi, igény szerint kikapcsolható. Az érkező járműveket a tolatókamera mutatja, illetve az i-MID kijelzőn jelenik meg hangjelzés kíséretében kirajzolódó nyilakkal.

Az Adaptív tempomat esetén az előttünk lévő járműhöz való követési távolság is beállítható, a rendszer ezután fékezéssel vagy gyorsítással tartja a sebességet és/vagy a követési távolságot az elöl haladó járműhöz képest.

Az Ütközésmérsékelő fékrendszer a jármű előtti teret figyeli, illetve az autó tereptárgyakhoz, járművekhez és egyéb akadályokhoz viszonyított távolságát vizsgálja. Amennyiben ütközésveszélyt érzékel, figyelmezteti a pilótát, sőt a jármű sebességét is csökkenti.
(Az Aktív Városi Fékrendszer nem rendelhető együtt az Ütközésmérsékelő fékrendszerrel és az Adaptív sebességrögzítővel.)




Az autóhoz ötféle csomag rendelhető: Sports, Cargo, Convenience, Aero és Dizájn
Extrák közé tartozik a Honda SD navigációs rendszer, 12 nyelvet tud és 34 ország térképét tartalmazza. A mikrofonnal kiegészített SD navigáció - Bluetooth kompatibilis - telefonkihangosítóként is funkcionál, sőt zenék átjátszására (audio streaming) is lehetőséget ad.

Árak
Általánosságban elmondható, hogy mind a dízel, mind pedig a benzinmotoros változatnál kb. 250 ezer forint a többlet költség különbsége az ötajtós Civichez képest és a felszereltségi szintekhez viszonyítva. A Comfort, Sport és Lifestyle felszereltségi szint között 400 ezer forint a különbség, a Lifestyle és Executive legmagasabb szint között 900 ezer.

A benzines modell ára 5.499.000,-Ft-tól, a dízel 6.449.000,-Ft-tól indul.

A márkakereskedések nyílt hétvégét tartanak március 7-9 között, ahol a látogatók tesztvezetésen kipróbálhatják az új autót.




Honda Civic Tourer műszaki adatok









  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER