2013. november 01. péntek, 16:53

 

A 2012-es párizsi autószalonon mutatkozott be először a Honda 1.6 i-DTEC dízelmotorja, az Earth Dreams motorcsalád első európai piacra szánt tagja, melyet rögtön be is szereltek a Civicbe. A kis dízelmotor a negyedik generációs Honda CR-V-ben az idei Genfi Autószalonon debütált.

Az autó eddigi két motorkínálatát - 2.0 i-VTEC és 2.2 i-DTEC - bővíti, mely elsőkerékhajtással és manuális váltóval társítva kerül beszerelésre.
A modell 120 lóerős, 300 Nm forgatónyomatékú, széndioxid-kibocsátása pedig 119 g/km. Átlagfogyasztását a gyártó vegyes használatban 4,5 l-ben jelölte meg 100 km-en. A tesztút alkalmával dinamikus vezetési stílus mellett ez az érték 5,5 liter volt - a fedélzeti számítógép szerint -, nyugodtabb vezetéskor 5,2 literre javult.

honda-cr-v-1-6-i-dtec-motor


A 100 km/h-ás sebességet 11,2 másodperc alatt éri el, a nagyobb 2.2 i-DTEC összkerékmeghajtású dízel 9,7 másodperces értékével szemben. Bár nem indul meg olyan erőteljesen, menetdinamikája teljesen kielégítő a lendületesebb vezetést kedvelők számára is.

Az 1,6-os dízelmotorral szerelt CR-V gyártása a Civic 1.6 i-DTEC-hez hasonlóan Nagy-Britanniában, a Honda swindoni üzemében zajlik, s kizárólag az európai piacon lesz megrendelhető. Európában sok vásárló előnyben részesíti a kevesebb károsanyagot kibocsájtó modelleket, továbbá több országban a környezetbarát modellek adókedvezményben részesülnek.

Az autó 400.000,-Ft-tal kerül többe, mint a 2 literes benzines erőforrással szerelt modell, melynek ára 6.4990.000,-Ft. Így az 1,6-os dízel Honda CR-V 6.899.000,-Ft-ba kerül. Két felszereltségi szintben lehet megrendelni; Comfort és Lifestyle. Külön rendelésre azonban Elegance változat is összeállítható.

honda-cr-v-1-6-i-dtec-bemutato


Az új Honda CR-V 1,6 i-DTEC dízelmotor


A hatékonyabb működés és a méretcsökkentés jegyében a mérnökök áttervezték az alkatrészeket, és komoly súlycsökkentést sikerült elérniük, az új hajtómű 47 kilogrammal könnyebb a Honda 2,2 literes i-DTEC dízel erőforrásnál. Az 1,6 literes i-DTEC motor alumínium hengerfeje nyitott vízterű, szintén alumíniumból készített blokkhoz csatlakozik. A rövidebb és vékonyabb dugattyúszoknya csak egy példa a sok közül, a lényeg, hogy a fejlesztések eredményeként az 1,6 literes i-DTEC blokk belső súrlódása 1500-as percenkénti fordulatszám mellett körülbelül 40 százalékkal alacsonyabb, mint a 2,2-es i-DTEC egységé. A súrlódás csökkenése nem csak a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást is mérsékli, de a gázreakciókat is gyorsabbá teszi.

Turbófeltöltő
Az 1,6 literes i-DTEC motornál alkalmazott negyedik generációs Garrett turbófeltöltő a változtatható geometriának és az elektronikusan szabályozott forgási sebességnek köszönhetően rendkívül hatékonyan üzemel, s a turbólyuk is minimális. Ezáltal alacsony és közepes fordulatszám-tartományban is bőséges a forgatónyomaték. A maximális turbónyomás 1,5 bar.

Befecskendező- és szívórendszer

Bosch nagynyomású, elektromágneses (1800 bar) befecskendező-rendszere gondoskodik az üzemanyag-ellátásáról, a gázolaj finomabban porlasztva és nagyobb sebességgel jut a hengerekbe. Szintén a hatékony gázcserét szolgálja a kipufogógáz-visszatápláló EGR rendszer is, ami alacsony és magas nyomásnál is alacsony nitrogén-oxid kibocsátást biztosít.
A Honda által tervezett motorspecifikus katalizátor neve: LNC (Lean NOx Catalyst)

A CR-V új motorjához új hatfokozatú, kéziváltót is terveztek, mely 7 kilogrammal könnyebb, mint a 2,2 literes i-DTEC hajtóműnél használt változat.
Az új váltómű legfontosabb tulajdonságai:
- Kiváló erőátviteli hatékonyság
- Pontosan működő váltókar
- Új hátrameneti fokozat csendesebb működéssel és nagyobb terhelhetőséggel

Automatikus motorleállítás szériafelszerelésként jár a Honda CR-V 1.6 i-DTEC modellhez. Alapfelszereltség része az ECON üzemmódkapcsoló amely a légkondicionáló berendezés hatékonyságát vezérli. Szükség esetén a klímakompresszort vezérlő elektronika korlátozza a légkondicionáló ventilátorának teljesítményét, ezáltal csökken a motor terhelése és fogyasztása. Az ECO Assist vezetéstámogató rendszert is plusz kiadás nélkül kapja a CR-V 1.6 i-DTEC-et vásárló. Itt a sebességmérő megvilágítása tájékoztatja a sofőrt arról, hogy vezetési stílusa miként befolyásolja a fogyasztást. Hirtelen gyorsításnál és lassításnál, illetve alapjáraton a műszerfal háttérvilágítása fehér, üzemanyag-takarékos használatnál azonban zöldre vált. Ha a vezető csak kevéssel lépi túl a fogyasztás szempontjából ideális gázpedálállást a gyorsítások és lassítások során, a sebességmérő sárgába fordul.

Futómű
A CR-V 1.6 i-DTEC a többi CR-V modellváltozathoz hasonlóan McPherson rendszerű első, és többlengőkaros hátsó felfüggesztésre épül. A karosszériadőlés érzetének csökkentése, a nagy sebesség melletti stabilitás megőrzése és a menetkomfort javítása érdekében az első lengéscsillapítók finomhangoláson estek át, a hátsó szilentblokkokat pedig módosították.
A testvér modellekből származnak az első és hátsó futóművében található keresztstabilizátorok, melyek a karosszéria túlságos dőlését akadályozzák meg kanyarodás közben. Az üreges első stabilizátorrúd átmérője maradt 23 milliméter, a tömör hátsó merevítő viszont 1 milliméterrel vastagabb lett, így immáron 18 milliméteres. Emellett a hosszanti hátsó lengőkar csavarodási szilárdsága 13 százalékkal lett nagyobb, ami sokkal gyorsabb kormányreakciókat eredményez.
A fejlett, többlengőkaros, független hátsó kerékfelfüggesztés pontos visszajelzést garantál, ráadásul a lehető legnagyobb térfogatú csomagtér kialakítását teszi lehetővé.

Kormányzás
Az adaptív, elektronikus szervokormány (Motion Adaptive Electric Power Steering, MA-EPS) a negyedik generációs CR-V-ben debütált, most pedig a rendszer továbbfejlesztették. Javult az autó manőverezhetősége, precízebb lett kormányzás és a visszajelzések is pontosabbak. Működés közben a rendszer folyamatosan együttműködik a menetstabilizálóval (VSA), s ha azt érzékeli, hogy a jármű instabillá vált, a kormányrásegítés mértéke úgy változik, hogy a vezető biztonságosabban közbeavatkozhasson.
Az elektromos szervokormánynál a fogaslécet egy elektromotor öleli körbe. Az elektronikus vezérlőegység a kormányra ható nyomatékot és a kormányelfordítás mértékét figyelembe véve számolja ki, hogy az adott helyzetben mekkora rásegítésre van szükség, s ennek megfelelően szabályozza az elektromos szervomotor működését.
A hidraulikus szivattyúra épülő rendszerekkel összehasonlítva az elektromos szervokormány energiahatékonyabb, nincs szükség állandó mechanikus hajtásra, ami csökkentené az autó teljesítményét. Az elektromos szervokormány sokkal kevesebb helyet foglal, és egyszerűbb felépítésű, így kisebb az esély a meghibásodásra.
A CR-V 1.6 i-DTEC kormányáttétele 16,8:1, végállástól végállásig 3,16 teljes kormányfordulatra van szükség, a jármű fordulókörének átmérője pedig 11 méter.

honda-cr-v-1-6-i-dtec


A CR-V Black Edition az új 1,6-os motorral is megvásárolható. A Black Edition felszereltség fekete színű kiegészítői – hűtőrács, hátsó tetőszpoiler, küszöbfellépők, első és hátsó védőlemez, könnyűfém keréktárcsák.

honda-cr-v-black-edition


Honda CR-V 1,6 i-DTEC műszaki adatok


honda-cr-v-1-6-i-dtec-muszaki-adatok
cr-v-1-6-i-dtec-muszaki-adatok


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

AF
0
 
 
Mint már egyszer leírtuk, végtelenül szánalmas a napi kötözködésed, melyeket ugyan más-más nick alatt írsz, felismerhető.
Ha legalább alapos lettél volna, észrevetted volna a részlet kevesebb tartalomban is, mint nálunk, ugyanis a fejlesztésről több információ jelent meg itt.

A másik oldalon pedig nem láthatóak egyedi képek és saját tapasztalati vélemény. A linket kivágtuk, mivel nem célunk portáltársat semmilyen formában véleményezni.

Azt, hogy mindketten honnan vettük a műszaki ismertetést, nos, azt nem áruljuk el neked :)
BI
0
 
 
A cikk közepe egy az egyben innen van: LINK

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER