2013. szeptember 07. szombat, 17:13

 

A Citroen a 2013-as Genfi Autószalonon Technospace tanulmányautó formájában mutatta be az új Citroen C4 Picasso előfutárát, melyet Franciaországban 2013 júniusától forgalmaznak. Az autó megkapta az EuroNCAP 5 csillagos törésteszt eredményét.

Citroen C4 Picasso
Képgaléria
Citroen C4 Picasso
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Az új Citroen C4 Picasso a PSA Peugeot Citroen EMP2 (Efficient Modular Platform 2) elnevezésű új padlólemezére épült. Míg az autó rövidebb és 150 kg-mal könnyebb lett elődjénél a beltere továbbra is tágas és kényelmes. A tengelytáv 5,5 cm-rel nőtt. A motorblokk és a padló alacsonyabban elhelyezett, a keréktávok is szélesebbek lettek. Mindezeknek köszönhetően a fogyasztási adatok javultak, illetve az autó úttartása is stabilabb lett.



Dizájn

Az autó elejére jellemző, hogy a motorháztető alatti márkajeles hűtőrács meghosszabbításában helyezték el a ledes nappali lámpákat, melyek Intensive felszereltségi szinten irányjelzőként is szolgálnak. Alattuk helyezkednek el a keskeny búra alatt lévő fényszórók. A ködlámpák kialakítása is vízszintes, továbbá a rendszámtartó alatt rácsozás is keskeny. Mindezzel a vízszintes elrendezéssel elérték, hogy bár az autó orra rövid, mégsem lett bumfordi. A ledlámpa fölött lévő krómcsíkot az autó oldalvonala folytatja. Oldalról szemlélve a hátsó ablakokat keretező, de az elsőkbe is benyúló króm díszítőelem határozza meg. A Citroen egyik büszkesége a hátsó 3D hatású lámpák, melyeket azonban csak a legmagasabb (Exclusive) felszereltségi szinten kapunk meg.




Beltér
Az ajtót kinyitva egy nagyon szép műszerfal látványa tárul elénk, melyen a vezető felöli részen sötétebb, az utasoldalin pedig világosabb színek dominálnak. A műszerfalat többféle anyag burkolja, a kijelzők díszítőelemeinek vonalvezetése aszimmetrikus. A középen lévő 7 collos érintéssel vezérelhető képernyő alapfelszereltség. Használata nagyon logikusan kialakított. A fölötte lévő 12 collos panoráma-képernyőt Intensive felszereltségtől élvezhetjük. Az alapfelszereltség része a műszerfalon lévő elektromos kézifék alatti tároló, amely egy Jack, egy USB és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal.
Bluetooth telefonkihangosítót alapáron megkapjuk, a navigációs rendszert viszont Collection felszereltségben 240.000,-Ft felárért kínálják, efölött viszont szériatartozék.

uj-citroen-c4-picasso-muszerfal


Az új Citroen C4 Picasso 4 féle felszereltségben kapható. Tendance, Collection, Intensive és Exclusive.

Az ülések kényelmesek. Az Intensive felszereltséghez 240.000,-Ft-ért Lounge csomagot vehetünk, melynek része a bőr-szövet üléskárpit, az elektromos deréktámaszok, Relax fejtámaszok, elektromos lábtámasz és masszázsfunkció az első ülésen (Exclusive felszereltségnél mindez szériatartozék). Az állítható magasságú vezetőülés alapfeszereltség része, az utasoldali a 2. felszereltségi szinttől. Ülésfűtést Collective felszereltségtől rendelhetünk minden szinthez 60.000,-Ft-ért. Hátul 3 teljes értékű ülést találunk, melyek mindegyike egyenként lehajtható. Az ajtóba illesztett kihúzható napellenző rolókat úgynevezett Gyerek csomagban árulják a Collection szinttől, e fölött már szériatartozék. A csomaghoz gyerekőr tükör is jár, hosszirányban állítható hátsó ülésekkel. A szellőzők nagyon jól zárnak. Ez igen fontos, ha valaki érzékeny a hideglevegő befúvásra.






Az utastér akkor is igen világos, ha nem rendelünk 200 ezer forintért panoráma napfénytetőt, mivel a panoráma-szélvédő mindenkinek jár. A kettéosztott A oszlop üvegfelülete is nagyobb lett. Erős napsütés esetén azonban a napellenzőt nem csak kihajthatjuk, de ügyesen lejjebb is húzhatjuk, csökkentve evvel a beáradó éles fényt.







A csomagtere az új C4 Picassonak 40 literrel nőtt, azaz most 537 liter, előretolt hátsó ülésekkel a raktér 630 literre nől.
Az autót 8 féle karosszéria árnyalatban kínálják.



A biztonságos vezetéstámogató rendszerekkel jól felszerelték az autót.
Bár ezek mind opcióban vagy a legfelszereltebb Exclusive ajánlathoz tartoznak, mégis mindezek elérhetőek az új C4 Picasso családi autóban.
Az aktív sebességszabályozó rendszer az állandó követési távolság fenntartása érdekében a gázpedálra és a motorfékre hatva max. 25 km/h-val korrigálja az autó sebességét.
Az aktív biztonsági öv veszély esetén automatikusan megfeszíti az övet, véletlen sávelhagyás esetén pedig rezgéssel figyelmezteti a vezetőt.
A holttérfigyelő rendszer a tükörben jelez vissza narancssárga színnel 12-140 km/h-ás sebességtartományban, oldalirányban 3,5 méteres körzetben, illetve a hátsó lökhárító mögött 5 méteres körzetben.
Bár nem a biztonságos vezetési rendszerekhez tartozik, továbbra is nagyszerű a PSA Park Assist, önmagától beparkoló rendszere, mely párhuzamosan is merőlegesen is képes a vezető kormányzása nélkül beparkolni az autót. A vezetőnek csak a gázadást és a váltót kell kezelnie. Miért nagyszerű? Mert nagyon érzékenyen és körülményesség nélkül kiválasztja a lehetséges parkolóhelyet.

Vezetés
Az autót körülbelül 10 km-en próbáltuk városban. Ennyi fér bele egy fél órás menetpróbába, amelynek majd’ a fele fotózás. Vezetővel gyári adat szerint 11,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ás sebességre. A Citroen C4 Picasso nem egy gyorsulási bajnok, nem is ez a dolga. 1800-as fordulatszámon (e-HDi 115) valóban felébred, meg is indul. A dolga, hogy kényelmes legyen, a családot vagy az ügyfeleket biztonságban és kényelemben célba juttassa, s ennek meg is felel minden tekintetben, mindezt jó áron teszi.


Motorok

Benzinmotorok tekintetében a Citroen C4 Picasso a VTi 120 és THP 155 motorokkal szerelt, 5, illetve 6 fokozatú kézi váltóval.
Dízelmotor kínálatban a HDi 90, 92 lóerős motor nyitja a sort, 5 fokozatú kézi váltóval.
Az e-HDi motorok start/sport motorleállító és elindító rendszerrel szereltek. Az e-HDi 90 automata váltóval, míg az e-HDi 115 mindkét váltóváltozatban rendelhető.




Fogyasztás, Árak, Felszereltségek


Fogyasztás
A benzinmotorokról általánosságban elmondható, hogy a gyári adat szerint a vegyes fogyasztás 6-6,3, városban viszont 8 liter/100 km fölött számolhatunk. A dízel motorok viszont sokkal kevesebbet isznak. Vegyes fogyasztásuk átlagban 4 liter, városban 4,2-4,5-4,8 liter/100 km. A 92 lóerős e-HDi motor viszont csak városban megy 4 liter fölé (4,2l), országúti fogyasztásra 3,5 l-t, míg vegyesre 3,8 liter/100 km adatot adott meg a gyár.

Citroen C4 Picasso műszaki adatok letöltés


Nézzük az árakat

A 120 lovas VTi-t kedvezményes áron 4.990.000,-Ft-ért, azaz most bevezető áron 4.690.000,-Ft-ért kínálják. Ez bizony igen csábító ajánlat!
A 155 lovas benzinmotor kezdő ára 5.910.000,-Ft, igaz Collection felszereltségi szinttől.
A belépő HDi 90-es dízel 5.470.000,-Ft-ot kóstál – én bizony, ha taxis lennék ezt választanám vagy a legerősebb e-HDi 115-öst, ha pedig szűkebb pénztárcájú család, ugyanezeket vagy elgondolkodnék a mostani akciós áron.
A takarékosabb e-HDi 90 automata váltóval 5.820.000,-Ft-ról indul, az erősebb e-HDi 115 pedig, 5.770.000,-Ft kézi váltóval.
A csúcsmodell az e-HDi 115 Exclusive felszereltséggel 7.490.000,-Ft kézi váltóval, automatával 7.690.000,-Ft.

Felszereltség

Hát ez a másik erőssége az új C4 Picassonak, ugyanis alapfelszereltségben is rengeteg kényelmet kapunk, tulajdonképpen mindent., ami egy átlag autózáshoz kell, sőt többet is.

A teljesség igénye nélkül:
Alapfelszereltségben: a 6 légzsák természetes. Megkapjuk viszont az érintőképernyős kijelzőt, USB, AUX csatlakozókat, Bluetooth kihangosítót, elöl-hátul elektromos ablakemelőket, tempomatot és sebességkorlátozó rendszert, kétzónás manuális klímát. Természetesen van rádiónk 6 db hangszóróval. Bőrbevonatú elektromos szervokormányt tekerünk. Csinos nappali LED fénnyel közlekedünk. Tehát a belépő modell mindezeket tartalmazza.

A második felszereltségnél kerül elő az automata klíma, a ködlámpa és az első könyöktámaszok.

A harmadik, Intensive felszereltségben (6-7 M között) megjelenik a 12 collos panoráma képernyő, tolatóradar és kamera, Gyerek csomag, LED-es irányjelzők, eMyway navigációs rendszer.

A legfelszereltebb Exclusive felszereltségnél (7,1-7,7 M) megkapjuk a Park Assist rendszert, aktív sebességszabályozó berendezést, holttérfigyelő rendszert, masszázst az első üléseken, elektromosan állítható deréktámaszt és a hátsó 3D ledes lámpákat.

Citroen C4 Picasso árak, felszereltségek letöltés




Kiknek ajánlott?

Akiknek több pénzük van a Citroen C Elysée megvásárlásánál. Nagyon kényelmes, családi autó, a vezetőjére tekintettel is. A rövid menetpróba után azt mondtam, ha pedig taxis lennék, kérnék árajánlatot..


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER