Autósfórum

...because open source matters

 
  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
2011. december 02. péntek, 19:58

 

Vagány kis autót épített a Chevrolet. Alfas fényszórói és rafinált karosszéria csíkjai, törései dögös kinézetet nyújtanak neki, melyek a legtöbb szemlélőnek magára vonzza a tekintetét.

Képgaléria
Chevrolet Aveo
Chevrolet Aveo
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!


Chevrolet Aveo 1,6 benzines 115 LE AT6 teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fényei

A fiatalabb generációnak is különösen tetszett. Ezt a kedvenc gumiszerelő műhelyünkben is tapasztaltuk. Nagy kedvvel nézegették a fiúk, nyitogatták ajtajait, kukkantottak a motorházfedél alá, dicsérték szép műszerfalát és annak színeit. Felhasználói észrevétel, hiányolták a lámpabúrát, s megtalálták rögtön ahol még nem volt Alfa Romeo 159.
Van ebben az autóban tuningolható tartalékai a Chevroletnek, bárcsak kihasználnák a jövőben!

aveo-oldalrol

Vezetése ellenben evvel a motor és automata váltó kombinációval nem élmény, feltéve, ha nem az nyugalmas „öreguras”stílusú haladást kedveljük. Ebben az esetben viszont ellentmondásba kerül fickós külsejével.
A tesztautóban lévő 1,6 literes benzinmotor automata váltóval a következő tapasztalást nyújtotta;
Amennyiben nem nyomunk teli gázt szépen lehet vele haladni, a váltó jól kapcsolgat. Azonban, ha hirtelen előzni, gyorsítani akarunk a motor hangos, csúnya hangot ad, s az autó mégsem reagál ahogy várnánk. Ha tovább „kínozzuk” akkor előbb-utóbb meglódul.
Városban ennek a gyári városi fogyasztása 9,9 l/100 km, - mely a tesztelttel is megegyezett – elég soknak mondható. A váltó kézire áttételkor nem kényelmes, mert nem előre hátra kell lökni váltáshoz, hanem 2 gombot nyomogatni, így aztán győz a kényelem, az esetleges spórolási kedv felett.
Az autó azonban kényelmes, szép és jó árú, ezért javasoljuk tesztvezetéseken más 1,2, 1,4 literes motorokat is kipróbálni kézi váltóval is, hogy ki-ki a vezetési stílusának megfelelőt találhassa meg.
Szavamat ne felejtsem, a futómű lehetne puhább, mert nem sportautóról beszélünk – bár nem bántó. A kormány szervója viszont szubjektíve nekem készült. Könnyű, s nagyobb sebességnél is. Én így szeretem, bár a biztonság miatt szokott keményebbre állítódni más autókban nagyobb tempónál.

chevy-arc

Mind a vezető ülése, mind pedig a többi ülés nagyon kényelmes, jól tartja a hátat és a derekat. vezetoules
A finom fűthető első ülések az LTZ Plus felszereltségben élvezhetőek.
A vezetőnek jobb oldali lehajtható könyöklő is jár, mely ugyancsak uras, a bal oldali, ajtón lévő könyöklő alá elkelne akár egy 2 mm-es kis szivacsbetét.
A kormányról a Chevyn megszokott helyeken a tempomat, rádió és hangállítás vezérelhető. A rádió a gyújtás levételekor is szól, s a szivargyújtónk is így működik, mely LT szinttől rendelhető. A dohányzásról való leszokást támogatandó a Chevy az első pohártartót – ahova a hamus poharat is illeszthetjük a könyök alá tette.
Kormányunk állítható fel, le, ki, be minden felszereltségi szinten!

A kör alakú fordulatszámmérő óra mellett digitális kijelzőn látjuk az üzemanyagtöltöttséget, aktuális km/h sebességet, tankolásig megtehető km-t, átlagsebességet, váltó állását stb.


aveo-muszerfal

muszerek

Az ajtókat könnyen elérhető gomb benyomásával zárjuk. A vészindex kapcsolója is reflexszerűen megtalálható. A tükrök a jobb ajtóról állíthatóak.
Manuális klíma LS Plustól (3 180 000 Ft-tól ) alapfelszereltség. 4 fokozatban állítható, illetve 5 féle kifúvási módra. Kellemes, testtől elállítható és pontos a kifújási módokat tekintve.
A középkonzolon lévő szellőzőket 2 függőlegesen állított téglalap alakú kis tároló veszi közre. Hogy a kar, ill. kormány alatti mire való nem jöttünk rá – hacsak nem a szimmetria miatt került oda. Minden esetre az utas beteheti a telefonját a saját térfelén lévőre, ha a vezető már elfoglalta a váltó előtti kis rekeszt.
A kesztyűtartó felett felfelé egy másik tároló van kialakítva telefonfeltöltőt és USB csatlakozót rejtve.
Az utasülés alatt egy kis tároló fiók húzható ki LTZ és LTZ Plus felszereltségtől.
Kényelmi beállítások közül mindenhol alapfelszereltség az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a tempomat, nappali fény, gumijavító készlet, hazakísérő fény és a start-stop funkció dízel motorok esetében.

Aktív-passzív biztonsági felszerelés a ködfényszórón és a tolatóradaron kívül (melyek az LTZ felszereltségtől jelennek meg) minden szinten alapfelszereltség. Azaz az ABS, menetstabilizátor, vezető-, és utas oldali olda és függönylégzsákok, biztonsági öv elektromos övfeszítővel, 3 db 3 pontos biztonsági övek hátul, gyerekülés Isofix előkészítés, Gyerekzár a hátsó ajtókon, s a visszagurulásgátló rendszer.

Hátul kényelmes az ülés és a lábtér. Figyeljük a felhasználói véleményt; - ha fejtetőre teszed, sérülne a fejem – mondá, kisebb ember lévén neki még jó, de 180 magas embernek már billentenie kell a fejét hátul.
A fényességet beengedő napfénytetőt, az LTZ Plushoz kapunk.
Csomagtere tényleg nagyon nagy, de mivel 4 ajtós eléggé be kell kúszni pakoláskor.

Összességében jó áron egy igen szemrevaló autót kapunk, amely kényelmes, jó barát lehet a mindennapokban családnak is.
Javaslatunk
tesztvezetéseken kipróbálni váltó és motor kombinációkkal, hogy vezetési stílusunkhoz megfelelő autót válasszunk.



Chevrolet Aveo 1,6 benzines 115 LE AT6 teszt
Árak, Műszaki adatok
Éjszakai fényei



Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu
Loading

e-mail

 

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER